11 367 8

Най-мръсните тайни на круизните кораби

Топ 5 на малките мръсни тайни на круизните кораби

Събина Андреева

Големите круизни кораби са едно от любимите места за почивка на много туристи, заради това, че са оборудвани с всякакви удобства. Круизните пътешествия позволяват на туристите да видят голям брой дестинации, опитвайки от всичко по малко. Зад бляскавата визия обаче се крие не само много труд, но понякога и мръсни тайни, които не всички биха одобрили. Изданието thebrofessional.net, цитирано от profit.bg, подбира някои от най-интересните мръсни малки тайни на големите круизни кораби в САЩ.

Ето част от тях:

1. Екипажът живее двойнствен живот

Ако всяка година прекарвате известно време, живеейки на круизен кораб, заобиколени от непознати, навярно може да развиете странни навици. Един такъв например е да лъжете всичките си колеги дали сте женен или не. Екипажът на круизните кораби чести живее двойнствен живот – един на сушата и друг в океана. Съществува неформално правило екипажът да не коментира личния си живот. Една от шантавите истории, разказана от служител на круизен кораб, е че има човек, който на сушата живее като консервативен съпруг, а на борда - като открит хомосексуалист.

2. Вратите невинаги се заключват

Заради мерките за сигурност, повечето врати на круизните кораби не се заключват. Така, при евентуални пожари или наводнения, никой няма да се окаже заключен вътре в някоя от каютите на кораба. От друга страна, този факт позволява да се промъквате незабелязано из десетките стаи на кораба. Реално можете да отидете в почти всяка част на кораба, стига да не бъдете забелязани от екипажа. Разбира се, не ви препоръчваме да правите това, тъй като има шанс да попаднете зад една врата, която със сигурност се заключва – тази на килията в затвора.

3. Отпадните води биват изливани в океана

Средностатистическият круизен кораб генерира 210 хил. галона човешки нечистотии в рамките на една седмица. Цялото това количество се излива в океана. За целта в САЩ има федерална регулация колко далече от сушата е разрешено да се изхвърля ненужният товар. Разочароващо е, че изискваната дистанция е едва 20 километра. Иначе казано, круизните кораби изхвърлят в океана нечистотии, еквивалентни на 5 басейна с олимпийски размери, само на 20 километра от плажове, обикновено пълни с туристи.

4. Заплатите на екипажа

В края на всяко круизно пътешествие пътниците биват питани за критики и забележки. Тези оценки служат не само за подобряване на услугата, но често имат осезаемо влияние върху размера на възнагражденията на екипажа. Ако пътниците оставят негативни коментари относно конкретен член на екипажа, е съвсем възможно той да загуби бонуса си. Обикновено служителите на круизен кораб не работят за големи заплати, като всъщност бонусът е съществената част от възнаграждението им. Добрата новина е, че ако оставите позитивни оценки за конкретен член на екипажа, то той най-вероятно ще получи допълнителен бонус.

5. Лоши условия на труд

Екипажът на повечето круизни кораби е разнообразен, но като цяло около ¼ от него са хора, наети от развити страни. Обикновено те заемат работни позиции, изискващи контакт с пътниците. Останалата част на персонала се набира често от доста бедни и неразвити държави, като често заплатите са нищожни. Голяма част от работата на круизен кораб е трудна и понякога опасна. Не е необичайно работник на пълно работно време да печели заплата от порядъка на 400 долара месечно. Освен това служителите трябва да заплащат собствените си пътни разходи, а често дължат и компенсация на агенти, намерили работната позиция. Положението не е особено розово и за служителите, работещи директно с пътниците. Често техните заплати са минимални, защото се очаква, че ще печелят допълнително от бакшиши.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 17:30  10.03.18
    Пълни глупости.
  • Къртев
    Отговор
    2 17:31  10.03.18
    Ъ, това ли било. Аз си мислех доста по пикантни тайни. Ама и това е нещо де.
  • Аспарухово
    Отговор
    3 17:38  10.03.18
    Големи простотии - точки 2 и 5 са тотална лъжа или добре замаскирана истина. Да водите се изхвърлят но след биохимична обработка и то извън определени райони. А системите за обработка са строго сертифицирани и с по-високо качество отколкото например градската система за пречистване на среден български град (ако вобще я има). Пак търсим скандала.
  • Гост
    Отговор
    4 18:37  10.03.18
    Пълно не познаване на живота и работата на екипажите. Не бих желал да обиждам написалия статията, но дилетант би прозвучало като коплимент. И един съвет- пишете за нещо, което разбирате...

  • Кака Гинка
    Отговор
    5 23:13  10.03.18
    Понеже средния българин няма пари да отиде дори на наш'то Черноморие,тази статия явно има за цел да го утеши: Вижте какви работи стават значи,що ни е на баир лозе - хубаво си е у дома...
  • Пуерториканецът
    Отговор
    6 10:56  11.03.18
    Уникално тъпа статия нямаща нищо общо с действителноста. Това са откровени лъжи.

    Коментиран от #8

  • Generalissimo FRANCO
    Отговор
    7 12:37  13.04.18
    Компаниите са в жестока конкуренция ! Дано се намери една българка, работила като камериерка/чистачка/кухненска служителка, която да потвърди истинността на тази статия ..ако изобщо посмее да направи това ! Там, на борда няма профсъюз !?
  • Ми не сте прави
    Отговор
    8 02:21  15.04.18

    До коментар #6 от "Пуерториканецът":

    Специално за условията на труд и заплащането е вярно. Говоря по специално за гръцките круизни кораби преди 15-20 г. Даже и осигуровки нямаш. Иначе статията е популистка.

Напиши коментар:


Публикувай