3 323 8

Астрономи обявиха кой унищожава извънземните цивилизации

Снимка: shutterstock
Милена Трачева

Климатичните промени и глобалното затопляне трябва да са главните "убийци" на извънземен разум и причината да не сме успели да срещнем представители на извънземни раси. Това твърдят учени в статия, публикувана наскоро в сп. Astrobiology.

"Законите на физиката заявяват, че всяка млада технологична цивилизация, подобна на нашата, ще окаже влияние върху живота на планетата си, докато се развива. Климатичните промени, в този случай, придобиват космическа значимост, като оценка на въздействието им върху вероятността за оцеляване на една цивилизация. Ако знаем, че нещо подобно е погубило цивилизации, възникнали на други планети, то това би ни помогнало да разберем как и какво да правим на Земята, за да избегнем такъв сценарий", изтъква Адам Франк от Университета в Рочестър.

Преди повече от половин век американският астроном Франк Дрейк разработи формула за изчисляване на броя на цивилизациите в нашата галактика, с които е възможен контакт, опитвайки се да направи оценка на шансовете за намиране на извънземен разум и живот.

Физикът Енрико Ферми в отговор на достатъчно високата оценка на шансовете за междупланетен контакт по формулата на Дрейк формулира тезата, която сега е известна като парадокса на Ферми: ако извънземните цивилизации са толкова много, тогава защо човечеството не наблюдава никакви следи от тях?

Този парадокс учените са се опитвали да разрешат чрез множество способи, най-популярният, от които е хипотезата за "уникалната Земя". Тя говори за това, че за появата на разумни същества са необходими уникални условия, всъщност, пълно копие на нашата планета.

Други астрономи смятат, че не можем да се свържем с извънземни поради причината, че галактическите цивилизации или изчезват много бързо, за да можем да ги забележим, или защото те активно крият факта на съществуването си от човечеството.

САЩ

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • НАТО ВЕЦ
    1 18:28  08.06.18
    За такива "учени", дядо ми викаше : " Учен, ма прост."
  • Кълвач
    2 18:50  08.06.18
    Е как така не е Путин!!! Чудна работа!
  • Анонимен
    3 19:12  08.06.18
    Кат са знам как съм станал инженер,как да отида на доктор? Ние защото цъфнахме и вързахме научавайки всичко за себе си,тръгнахме да оправяме и проблемите на извънземните.
  • Гост
    4 21:01  08.06.18
    Това не е истина - извънземните цивилизации изчезвали заради Глобалното затопляне! То бива простотия и лобизъм, но това вече свръх идиотщина!

• Гост
    5 05:25  09.06.18
    А по тв СКАТ един професор уфолог ,направо ще им скрие шапката ..
  • пост
    6 06:41  09.06.18
    Как ще се крият извънземните? Те първо у Холивуд отидоха. То не беше ''хищника'', не беше ''пришълеца'', ''АЛФ'' и още знайни и незнайни.
  • 7 09:35  09.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ЧитатеЛ
    8 03:48  10.06.18
    Едва 4% от космоса са познанити на човечеството . Т.е. почти нищо не се знае , а теории , предположения , гадаене са отделна тема .

Публикувай