"Само Шанел No 5" провокативно отговаря Мерилин Монро на въпроса какво облича в леглото. Парфюмът, който е обезсмъртен в киното и чиито рекламни лица са били Катрин Деньов и Никол Кидман, е един от най-известните и най-продаваните в света. Сега ароматът навършва 100 години, предаде АФП.
Габриел Шанел, която нарушава догмите за женския гардероб, предлага през 1921 г. парфюм, който е не по-малко новаторски, предаде БТА.
"Името му, аромата, чистите прави линии на флакона, допринасят той да стане символ на Лудите години. С името - обикновена цифра, която обозначава избраната проба, Шанел къса с традициите и навлиза в абстрактното", казва Жули Дейдие, която отговаря за историческото наследство в модната къща.
Габриел Шанел иска нещо различно от флоралната и природна традиция от 19-и век и замисля аромата "с мирис на жена" като рокля висша мода.
"Изкуствен парфюм, повтарям изкуствен, като рокля, т.е. произведен. Аз се занимавам с шиене. Не искам нито роза, нито момина сълза. Искам парфюм с няколко съставки".
Парфюмерийният експерт Ернест Бо, който е натоварен с тази задача, създава композиция, която не възпроизвежда съществуващ в природата аромат. "Номер 5" мирише на Шанел. Той се разпознава веднага по атипичния аромат, който се дължи на много синтетични молекули, алдехиди, които внасят свежест с флорални нотки и му придават "абстрактна" страна.
Чистата линия на флакона в черно и слонова кост е променена леко през годините, но запазва вечната си простота. Тя е коренно противоположна на характерната за епохата пищност на презентацията. "Влагам всичко в парфюма, нищо в презентацията" - заявява Габриел Шанел.
В реклама във в. "Ню Йорк таймс" от 2028 г. парфюмът е сравнен с "младежките и модерни" тоалети на дизайнерката.
За друга реклама в американски списания през 1937 г. Габриел Шанел решава да е лице на парфюма.
Към сниимката ѝ, направена от фотографа Франсоа Колар през 1937 г. в х-л "Риц", е добавен текстът "Габриел Шанел е преди всичко актриса по душа. Роклите и парфюмите ѝ са създадени с перфектен драматичен инстинкт. "No 5" е като нежна музика, която подчертава любовен акцент. Той разпалва въображението и оставя незаличима следа в спомените на действащите лица".
През следващите десетилетия киното и актрисите го използват много, което допринася за реномето му на "парфюм на парфюмите" и го прави един от най-продаваните в света. Снимка на Мерилин Монро, която се парфюмира с "No 5", е използвана за рекламата му през 2013 г. Лица на парфюма са били също Сузи Паркър, Катрин Деньов, Карол Буке, Никол Кидман, Марион Котияр.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 9дсж9ждь
какви са тия "мирис на жена"? НЯма жени и мъже. Има 30490494 пола.
11:11 08.01.2021
2 Бони
Коментиран от #3
11:13 08.01.2021
3 Тео
До коментар #2 от "Бони":
Бай ти Ганя колко пъти се е къпал в годината и с какво се е пръскал да не смърди на пор11:35 08.01.2021
4 Лора
11:59 08.01.2021
5 Stéphanie 🎲
Коко Шанел искаше нещо различно, тя искаше „аромат на жени, с аромат на жени“. Следователно тя би избрала N ° 5 сред пробите и съвсем просто реши да го нарече по този начин, като по този начин си припомни магическото си число, квинтесенцията на алхимиците. На всички нива парфюмът обозначава времето си, това е първият път, когато шивачка създава свой собствен аромат, че името е просто число, бутилката е толкова изчистена и модерна. Коко Шанел би била вдъхновена от обикновена колба за бутилката, чиято запушена запушалка ще бъде вдъхновена от Place Vendôme. Кутията ще бъде бежова в хартия Canson, с черни рамки. Тези графични линии, присъстващи в кодовете на къщата на Шанел, са вдъхновени от нейното детство в манастира, в който е израснала. Винаги черни, винаги бели, чисти и строги линии.
Ето как Ърнест Бо създаде букет от над 80 аромата, подобрен с Жасмин, най-луксозният материал в парфюмерията, сам по себе си, уникален аромат различен и модерен, както искаше Коко Шанел, в изображението от неговите творения ...Изпреварвайки времето си, N ° 5 свързва образа й с този на най-великите
Коментиран от #6
12:12 08.01.2021
6 Stéphanie 🎲
До коментар #5 от "Stéphanie 🎲":
киноактриси по онова време. И оттогава магията продължава да действа, сякаш Коко Шанел е схванала вечната универсална формула! Днес Chanel е единствената компания в света, която е овладяла производствотоНа бутилка MADE IN FRANCE- необходими 1300 цветя за 1 екстракт от 30 мл парфюм!
12:14 08.01.2021