4 Ноември, 2023 13:04 912 0

НАСА откри малка луна около астероид (СНИМКА)

• астероид-
  • луна-
  • спътник-
  • наса-
  • луси-
  • космически апарат-
  • динкинеш

Космическият апарат "Луси" успя да заснеме космическото дуо

НАСА откри малка луна около астероид (СНИМКА) - 1
Илюстративна снимка: Shutterstock

Малкият астероид, който бе посетен тази седмица от космическия апарат "Луси" на НАСА, поднесе голяма изненада на учените, предаде Асошиейтед прес. Оказа се, че астероидът Динкинеш си има също толкова малък помощник - малка луна.

Откритието беше направено по време на прелитането на сондата в сряда около небесното тяло, намиращо се на 480 милиона километра от нас в основния астероиден пояс отвъд Марс. Космическият апарат направи снимка на двойката, когато беше на около 435 километра.

В данните и изображенията, изпратени на Земята, "Луси" потвърди, че Динкинеш е с диаметър 790 метра. Близката до него луна е с размер едва 220 метра.

НАСА изпрати сондата покрай астероида като репетиция за по-големите, по-загадъчни подобни тела, които са в близост до Юпитер, пише БТА.

Изстрелян през 2021 г., космическият апарат "Луси" ще достигне първия от тези т.нар. троянски астероиди през 2027 г. и ще ги изследва в продължение на поне шест години, припомня Асошиейтед прес.

Първоначалният списък от седем астероида вече наброява единадесет. Името Динкинеш на използвания в Етиопия амхарски език означава "ти си чудесен". Този астероид "наистина оправда името си", казва в разпространено изявление Хал Левисън, водещ учен от Югозападния изследователски институт.