31 Януари, 2024 11:29 1 234 3

Отриха нов вид динозавър в Китай (СНИМКИ)

• динозавър-
  • нов вид динозавър-
  • останки-
  • скелет-
  • кости

Останките на динозавъра са открити на строителна площадка

Отриха нов вид динозавър в Китай (СНИМКИ) - 1
Илюстративна снимка: Shutterstock

Палеонтолози откриха останки от динозавър в Китай на възраст до 90 милиона години, за които подозират, че може да принадлежат на нов вид, съобщава БТА.

Откритието, датиращо от периода креда, е направено на строителна площадка в град Ганчжоу в източната провинция Цзянси през 2021 г. По време на изследването учените са установили, че останките принадлежат на нов вид титанозавър и го нарекоха Gandititan cavocaudatus.

Открити са общо около 40% от костите от скелета му. Сред тях са шест съчленени шийни прешлена, два частични гръбни прешлена и пълна кръстна кост, запазена в съчленение с първите 17 опашни прешлена и част от десния таз. Сред находките изпъква добре запазеният гръбначен стълб, който предполага, че общата дължина на тялото на динозавъра е била около 14 метра.

Откритието, публикувано в новия брой на Journal of Systematic Palaeontology на 17 януари, е от голямо значение за изучаване на еволюцията и палеогеографското разпространение на вида през периода креда, казаха учените.

• 1 ехааа китайски дракон ,

ами затова легендите за китайските дракони са в тяхната история . Имало е земетръс и са изчезнали . Този е бил тревопасен веган . доста е запазен . в бг като намерят и открият динозаври и ги пускат в англия щото плащат повече . украйна са бедняци . в турска искат по-евтино щото са търгаши , а в гърция дерат 9 кожи и неможе да им се продаде динозавър . какво да го правят маслинаджиите . хахаха
  • 2 Ти да видиш

Маалии и динозаври взеха да прават!🤣🤣🤣
  • 3 Буха ха

А в околностите на гр. Банкя е открит нов вид борсук.