Last news in Fakti

5 Февруари, 2024 15:28 1 666 5

Над 1 млн. души на ден преминават през най-натовареното кръстовище на света

  • пешеходна пътека-
  • пешеходец-
  • кръстовище-
  • трафик-
  • път-
  • пресичане-
  • япония

Въпреки интензивността на трафика в Шибуя, на това кръстовище няма забавяния и проблеми

Над 1 млн. души на ден преминават през най-натовареното кръстовище на света - 1
Снимки: Shutterstock

Най-натовареното пешеходно кръстовище в света се намира в квартал Шибуя, Токио, в който се намират много забележителности, но и места на модерната и поп културата, които трябва да се видят. Заради това Шибуя е признато и за място на вълнуващ нощен живот, място, където хората идват, за да се покажат и да бъдат видени, съобщи телевизия N1.

Но самата висока интензивност на кръстовището се дължи на една от най-натоварените железопътни гари в света, от която на практика се излиза на това кръстовище. Това е гара Шибуя - мястото, където световноизвестното куче акита Хачико всеки ден чакало стопанина си да слезе от влака десет години след смъртта му.

Повече от 2,5 хил. души преминават през пешеходната пътека в квартал Шибуя за един „зелен“ интервал, а за един ден броят им нараства до 1 млн. и повече. Самият пешеходен преход пресича десет платна за движение, пет огромни пешеходни пътеки тип „зебра“ свързват най-натоварените места в този оживен и модерен район, а пътят на пешеходците се показва от огромни екрани, които са синхронизирани с всеки преход и допълнително предупреждават пешеходците за червен или зелен светофар, а на други знаци са изписани информации и известия като например прогнозата за времето.

Въпреки че е наречено „приливът“, почти невероятно е, че на това кръстовище трафикът протича без забавяния и проблеми.

Макар че може никога да не сте били в Япония, със сигурност сте забелязвали тази пешеходна пътека дали по телевизията, в интернет или дори на големия екран. Може да сте го забелязали в третото продължение на „Бързи и яростни“ или да си го спомняте от „Изгубени в превода“ със Скарлет Йохансон, а ценителите на азиатското кино със сигурност го помнят от японската научнофантастична класика от 2000 г. Battle Royale.

Разбира се, най-добрата гледка към кръстовището е от птичи поглед, така че върху близките небостъргачи често са изградени платформи за снимане на кръстовището. За да добиете достъп до тях обаче, понякога се плаща такса.

Най-добрият изглед към това кръстовище от пътя е този от Старбъкс от северната страна на кръстовището, където е истинско чудо да намериш празно място и който работи с най-голяма печалба от всички клонове на този франчайз в света, предава БГНЕС.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фандъкосферен резерват

    2 0 Отговор
    "на това кръстовище трафикът протича без забавяния и проблеми"
    Види се, движението на това кръстовище се регулира от фандъкофари, боядисани със жълта боя като софийските.
  • 2 Гаглей

    3 0 Отговор
    А на червения площад, 3 колеки и две чумы
  • 3 идея

    0 0 Отговор
    Тази сцена със Шибуя се вижда ясно в последния качествен и мой любим филм Токио Дрифт /2006/ .Малко известен факт е, че над 90 процента от снимките към филма не са продуцирани в Япония, поради строгите правила за движение по пътищата и правните им последици. Да делим фантазията от реалността все пак.

  • 4 Скитник

    0 0 Отговор
    Забелязано във филма Токио Дрифт.

  • 5 Госあ

    1 0 Отговор
    Сърбите са ползвали услугите на японци, за да си оправят трафика. За таа работа се иска и акъл, не само връзки ! Синхронизацията на светофарите с трамваите и изобщо регулацията на движение в претъпканата София е под всякаква критика. Друг е въпросът, че ако всеки в Токио се качи на кола и свирка, както се беше изразил бай Тошо, и японската регулация няма да помогне ! И не само в Токио, Шанхай, Пекин, Ню Йорк, че дори и по малките - Париж и Лондон. Проектирани за много хора ! София не е !