5 097 25

Магистралните коловози на АМ "Марица"

Златната АМ „Марица” и подигравката с шофьорите

Снимка: Хасково инфо
Снимка: Хасково инфо
Калина Петрова
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Новоизградената магистрала "Марица" отново дефектира. От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обявиха, че се работи по стария участък между Харманли и Любимец. Според държавните експерти причината е в изполвания битум, който не издържал на високите температури. В резултат, заради интензивния трафик на тирове, са се образували коловози, дълбоки 30 и повече сантиметра, които са опасни за движението. Ремонтите ще продължат до края на седмицата, те ще бъдат за сметка на нервите на шофьорите, които и тази седмица ще бъдат затруднени по този участък.

Проблемният участък е строен през 2008 г. През 2010 г. бе ремонтиран и тържествено открит от премиера Бойко Борисов в първия му мандат и от тогавашния строителен министър Росен Плевнелиев. Тази част от магистралата е около 16 км. По информация на Факти.бг  коловозите са отдавна, гаранцията за въпросния участък е изтекла и в момента ремонта се извършва с държавни пари.

Да не забравяме, че "Марица" беше построена с европейски средства, но беше оскъпена значително в сравнение с първоначалния договор, а довършителните работи бяха финансирани от държавния бюджет с около 40 млн. лв.

Магистрала "Марица" се оказа най-ремонтирания път в България. Тя свързва магистрала "Тракия" с турската граница при ГКПП Капитан Андреево. За последните 8-9 месеца това е четвърто отстраняване на дефекти в различни участъци.

Интересен е въпроса защо по стария участък на „Тракия”, която е строен преди 1989 г. няма коловози?! Контрола на качеството е виден от всички и сега.

През 2010 г. сегашният шеф на АПИ Лазар Лазаров е бил член на УС на агенцията и е отговарял за робатата на Института по пътищата и контрола върху качеството на строителството.

В момента лабораторията в АПИ се управлява от съпругата на Лазаров. По отношение на вътрешния контрол-хора от АПИ съобщават, че се уволнява всеки, който иска стриктно да си върши работата.

Не по-различно стоят нещата и с новия участък на „Марица”, който бе построен от небезизвестната фирма „Агромах”, която с протекции от малка фирма се превърна след 2012 година в един от големите строители на пътища у нас. Порочната схема на Батко и Братко се върти години наред. Кой обаче ще плати нервите на шофьорите?!

 

 

 

София / България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • патил
    Отговор
    1 07:47  30.07.16
    Как кой ще плати нервите ни? Никой! Но нали Баце си реже лентите и се фука колко е велик и колко много строят, та е важно откриването и рязането на ленти. А в Иран при 47 градуса пердашат тирове по пътищата им и никой не ги спира, а тук стане 33 градуса и спрат дневно преминаването на тирове насам натам? що така? Явно БКП традицията на лъжене, крадене и демагогия си остава традиция и досега? Не, че нещо се еп роменило? Даже наглостта на комундетата крадливи стигна дотам, че ни натрисат и трети път за президент доказано вредният нам Гоце, а за Баце да не говорим - Калинка тук, Калинка там, абе нема оправия в Абсурдистан!
  • патил
    Отговор
    2 08:00  30.07.16
    Това става, заради некачественна изработка на пътя. Работил съм в пътното зная как се прави... Работи се сега на много места набързо, не се полага достатъчно баластра и се "спестява" за да се "усвоят" повечко парици. А как се печелят общественни поръчки всички сме чували и виждали, че и патили.... в "Република" България - вероятно и другаде е така, но тук е вече грехота на тая малка икономика... Направо си е пладнешки обир което става. Магистралите са според мен учебни полигони за джетове - направо вълна до вълна, макар и да не летят колите нагоре надолу това е усещането и при меко окачване на Ситроен С4, пък да не говорим за някои по-твърди...направо скачаш от вада във вада, само дето сме на колела. Няма наказания за виновните от отпускащи поръчките до изпълнителите, това е проблема в тая мафиотска мутристания било и законодателно бюрократично номенклатурно. Ако имаше нормални генерали, досега и магистралите щяха да са в ред... като изправят од стената виновните за тия неща, които отпускат парите на некачественна изработка, като опразнят няколко човека от постовете така, останалите ще се постреснат малко... Ала няма. да не кажете, че съм терорист! Ако бях, щях да трепя, а аз плюя, за да мръдне малко хлебарката в тиквите на доста народ и да се оправят нещата. Но явно хлебарките не биват оставяни да се размърдат и нещата са традиционно оплескани къде ли не... за което, вината е на отговорните МОЛ лица по проектите и изпълнението им! Къде ее лилито Павлова да ни убеди, че винетките от 97 лева си заслужавали бе? Аз ако бях Президен тщях да я накарам да лази по магистралата с чаша на тиквата и ако разлее чашата ще я пратя да бачка с лопата там. Тия комунделски щерки и синчета не спряха да ни мачкат от 72 години и насам. Абе няма надежда тука да се оправи.- Да се спасяваме поединично нейде по света и това е! щото и ченгетата пазят тия и военните ни не струват. Ако бяха нормални защитницзи на нас и България, отдавна да са разстреляли такива крадливи и демагози ръководни лица. Нема оправия тук.
  • Роси
    Отговор
    3 08:21  30.07.16
    Крайно време е да го отнесе шефа на АПИ!Какво още чакаме?Колко пари открадна и какво се промени по пътищата?За назидание крадливия лаборант Лазаров трябва публично да бъде линчуван щом няма кой да го вкара в затвора!
  • Шаран БГ
    Отговор
    4 08:40  30.07.16
    Само в Чехия, Унгария и Германия /това знам/ инвеститорския контрол на всеки строеж се ползва с нужното уважение и всички строително-проектански норми се спазват стриктно ! У нашенско и по време на социализЪма, ако" н.в. Инвеститорът " се обадеше днес, още на другия ден му намираха нова работа !! Хубаво -- тогава Партията командваше! Кой пиеше-кой , как и колко плащаше --ще кажат архивите. Ами сега ?? Като направиш некачествена магистрала те правят Президент ?!?!? Брех, да бях станал строителен инжелерин !!!

  • Мони
    Отговор
    5 08:49  30.07.16
    Докато не обесим някой публично от крадците на публичните средства няма да се оправим!
  • onq s konq
    Отговор
    6 09:04  30.07.16
    Ми то без потдръшка не става какво сте се оревали?При тая жега асвалта омеква естествено !

    Коментиран от #13

  • ТИКВОЧА
    Отговор
    7 09:23  30.07.16
    МНОГО ИНТЕРЕСНО БАТЕ БОЙЧЕ КОЕ МАГАРЕ ЩЕ ПРЕДЛОЖИ ЗА ПРЕЗИДЕНТ НАЙ ВЕРОЯТНО ЩЕ ПРЕДЛОЖИ СЕБЕ СИ . КОВТИТО Е ДРУГО НЯМА ДА ИМА КОМИСИОННИ ОТ ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ И МНОГО ХОРА ЩЕ ЗАПОЧНАТ ДА РЕВЪТ КАТО САРАНСКИ МЕЧКИ .РУМЕН -ПАШАТА ЩЕ МУ БЪДЕ КОВТИ А БОЙКО БОРИСОВ ТРЯБВА ДА СЪБИРА ПАРИ ДА СИ ОТКУПИ ЖИВОТА ОТ СРЕТАН ЙОСИЧ.
  • Тина
    Отговор
    8 09:54  30.07.16
    Няма да имаме пътища докато стоят същите в АПИ.Дори да плащаме огромни суми за незаконни винетки нищо няма да се промени!Тези хора ще продължават да грабят!
  • тир
    Отговор
    9 10:03  30.07.16
    Качество гарантирано от ГЕРБ, оная торба Павлова да си подава оставката.

    Коментиран от #23

  • Зина
    Отговор
    10 11:31  30.07.16
    Свинетка и Свинет Лазар веднага към Централния Софийски!
  • Чобанския
    Отговор
    11 12:48  30.07.16
    Абе, ако не беше ББ да ви оправи пътищата незнам къде щяхте да си карате С-класите и Кайените които купихте с държавни средства по времето на Орешарски
  • onq s konq
    Отговор
    12 12:53  30.07.16
    Не разбирам какво му е лошото на коловозите- влакът като се движи цял живот по тях поне веднъж навлязъл ли е в насрещната лента да прави неправилно изпреварване?
  • Иван
    Отговор
    13 14:04  30.07.16

    До коментар #6 от "onq s konq":

    Нямаш ли коригираща програма за правопис?
  • 14 14:57  30.07.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • киро
    Отговор
    15 14:57  30.07.16
    То и в Гърция има жеги , ама такива пътища като нашите няма ! А това че на Лазаров женъта е шеф на лабораторията в АПИ това не е ли КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ !?
  • кроко
    Отговор
    16 15:58  30.07.16
    Преди години, кагато е нямало полимермодифициран битум, що не са се нагъвали магистралите? Що не са потърсили изпълнителя за гаранция, след като от години е така, а чакат да мине гаранцията? Само се чудят как да крадат гербаджиите и лошото е че надуват цените х5-х6 пъти повече от необходимите средства, хем даже не изпълняват нещата като хората!
  • Дядо поп
    Отговор
    17 17:04  30.07.16
    Иначе са много стриктни като стане дума да ни вземат парите за данъци.
  • Москова
    Отговор
    18 19:05  30.07.16
    Лаборанта Лазаров ни залъгва с трикове за полимермодифициран битум-строителството е некачествено и няма как да се скрие?Стига лъжи и крадене?Затвор!
  • Иля
    Отговор
    19 20:01  30.07.16
    Скоро народа ще потърси сметка на тези крадци и некадърници!
  • Божидар Йотов
    Отговор
    20 21:32  30.07.16
    Ще плащам да пишат мнения до края на света....понеже откраднах много....

    Коментиран от #22

  • Божидар Йотов
    Отговор
    21 21:35  30.07.16
    А и ДС са зад мен....все пак в Шесто ни учеха как се прави.

  • Бай хой
    Отговор
    22 10:26  31.07.16

    До коментар #20 от "Божидар Йотов":

    Да ве на калпав моряк и водораслите му пречат. Дрън дрън все комунистите, ДС, Хан Аспарух, Хан Крум и Цар СимеонI са им виновни на днешните крадци.
  • чичо Пенчо
    Отговор
    23 16:19  03.08.16

    До коментар #9 от "тир":

    КАКТО СВИНЕТКА, ТАКА И ТИКВАТА !1 тАМ В ЗАТВОРА ГО 1АКАТ ДА ИМ РЕЖЕ ПАНДЕЛКИ !!
  • Киро
    Отговор
    24 23:06  04.08.16
    И сега малко информация защо се случва това: Още при "разпределението" кой къде ще строи на магистралата се искат 35% (в момента това е тарифата) от стойността на търга като рушвет. Отнася се и за всеки път и пътен възел, който се строи. И при това - в аванс. Случва се при всяко управление, цифрата е достигала и до 50% при предишното управление на каратиста. Сега е 35%, че има недоволство. А освен, че трябва да даде 35% рушвет, фирмата трябва и да предложи и конкурентна цена на самия търг - че парите идат от Европа и да не изглежда всичко ОК. Останалите участници се декласират по документи, ако са дали по-ниска цена. И какво остава за фирмата изпълнител?! Ми ако иска да си плаща заплатите на работниците и лизингите - единственото, което остава е яко да се намалят материалите и да се използват евтини такива. После строителния надзор взима някой лев и подписва. И затова резултатът е такъв. При нас асфалтовото покритие е просто ... коричка! Да не е за първи път да се случва това? Какво стана с новото околовръстно на Монтана? Я минете по новите лотове на Тракия да видите как друса в дясната лента, пак по същата причина! Ама лакомията е голяма, не се наядоха нашите управляващи!
  • Киро
    Отговор
    25 23:12  04.08.16
    И за последно - идва референдум за мажоритарни избори. Всеки да си направи сметка харесва ли му случващото се.

Напиши коментар:


Публикувай