22 878 154

За Григор 2 милиона, а за мен 25 паунда

Калин Терзийски

Започвайки да пиша, аз не знам каква ще е реакцията на читателите към това, което ще напиша; но съм почти сигурен, че тя ще е грубо отрицателна. Това, донякъде, ще ме зарадва - защото ще ме освободи от задължението да приемам сънародниците си "на сериозно". Така. Григор Димитров, известен български тенисист с европейски и световни постижения получи за играта си в Лондон 2 млн. и половина долара.

Игра на тенис. Горе долу в същите времена - да речем година по-рано - писателят Калин Терзийски, колкото и да ни е неприятно - също получавал европейско и световно признание, докато пишеше за лондонско издание, а именно - за вестника на българите живеещи във Великобритания - получаваше за всеки свой разказ по 25 паунда. Но в един хубав ден главният редактор му съобщи, че повече от 10 паунда на разказ не може да му дава.

Писателят Калин Терзийски се запита: Българите по улици кръстени на тенисисти ли крачат всеки ден...или по улици кръстени на писатели? И дали биха приели да речем По жицата или Андрешко да бъдат оценени по 10 паунда парчето? После Калин Терзийски си даде сметка, че явно писателите трябва да умрат, за да зацъкат с език българите. И после от кумова срама да им отдадат някаква гузна почит. А докато умрат писателите, тенисистите ще бъдат национални герои. Тенисът, все пак, трябва да помним, е дух, знание и величествена мъдрост. Все пак.

Защо всеки казва: Ти знаеш ли какъв страшен труд и талант трябват за тениса? Обаче никой не се замисля какъв труд трябва за истинската литература. Знам отговора. Защото дори и най-жалките хейтъри, тия, които просто си пишат някакви мръсотийки във фейсук смятат, че и тяхното писане е нещо като писането на писателя. Нали - просто си пише човекът? Тогава и аз мога да си мисля, че ако си подхвърлям тенис топка - също съм голям тенисист. Но аз не си мисля такива неща.

(часове по-късно:)

Ето, аз вече съм доволен! От реакциите. Предвидих ги. В предишния ми пост давам просто две цифри - за един тенис мач - два милиона и половина, за разказ - двайсет и пет паунда. И никой не се възмути от разликата. Никой не се възмути от безобразието, наречено 25 паунда за Разказ! Никой не попита: Кой е тоя изрод, който дава на писателите толкова? Но твърде много скочиха - като ужилени - да кажат:

Не гледай ти в чуждото канче! Опитах се да им отговоря, че това: Не гледай в чуждото канче - е една подла повеля, която богатите са вменили на бедните, за да не им гледат в канчето и да не вземат да поискат справедливост. Но така де - никаква реакция спрямо унижението за българската литература. Ами стани и ти трети в света!- така казаха мнозина. Но как се става трети в света по литература?

Литературата състезание ли е, че да станеш трети? И как се става трети в света по литература, когато целият ти народ е готов да те оплюе, да повърне върху тебе злобата си? Става въпрос - целият нечетящ народ?! Когато един народ псува писателите си и реве срещу тях, дори и тогава, когато те изразят огорчението си - няма как да има големи писатели! Големите писатели са тия, които създава Волята на Големия народ! Народът, който чете, разбира, цени и почита! Тук такова нещо няма! И ако нямаме големи писатели, това ще е само защото сме толкова малки, че не само че не сме ги оценили, но и искаме да ги унищожим с дребната си злоба, да ги загробим...

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • анонимен (гост)
    Отговор
    1 12:08  22.11.17
    Има много писатели , лекари , актьори , адвокати , физици , математици , които са сред живите и са милионери , а дори и милиардери. Сега да тръгнем да броим парите на Джоан Роулинг или Анджелина Джоли ли ? Същото е и с Григор - първи е сред първите , нормално е това да бъде добре заплатено. Парите , които е спечелил , са джобните за седмицата на някой от известните футболисти.

    Коментиран от #141, #148

  • манол (гост)
    Отговор
    2 12:10  22.11.17
    Така е, Калине. Но светът е несправедлив. И в тази минута умира от глад африканско дете, за което 25 паунда за разказ са чудовищно голяма сума.

    Коментиран от #124

  • гост (гост)
    Отговор
    3 12:10  22.11.17
    Поредния забравен псевдо-интелектуалец дето реши да се пробва да го забележат на гърба на Григор , страдащ от комплекс за малоценност и живеещ с мисълта че е дълбоко недооценен ,стигайки до прозаичния извод колко несправедлив е Света ...
  • Гост (гост)
    Отговор
    4 12:11  22.11.17
    Пазарна икономика е можеш и да спреш да пишеш. Все пак се търсят и шофьори.

    Коментиран от #16, #126

  • 5 12:12  22.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • завис (гост)
    Отговор
    6 12:15  22.11.17
    ЗАЩО ЗАВИЖДАШ БЕ ЧОВЕК ДА СИ СТАНАЛ ТЕНЕСИС АЗ РАБОТЯ ЗА 35 ЛВ НА ДЕН 8 ЧАСА ТРЯБВАЛИ ДАТИ ЗАВИЖДАМ НАПИШИ БЕСЦЕЛЪР СТАНИ МИЛИОНЕР И СИГОРНО ПАК ЩЕ ЗАВИДИШ НА НЯКОГО

    Коментиран от #26, #51, #85

  • манол (гост)
    Отговор
    7 12:16  22.11.17

    До коментар #5 от "Gggggg":

    Що за неистово желание да обидиш, вместо да си замълчиш! Някои хора се чувстват значими само, когато си изплюят жлъчното мнение!
  • Гост (гост)
    Отговор
    8 12:16  22.11.17
    Правилно - каква е тази простотия да се дават на разни тъпи спортисти десетки и стотици милиони. На Гришо и 50000 са му много. Прав е Волгин - човека просто си е свършил работата. На хирург с 50 отлични операции , кой му дава 2 милиона ?
  • гост (гост)
    Отговор
    9 12:18  22.11.17
    Много бедност , завист и омраза се таи в тази нация ... Щом на хора които ужким призванието им е да са изкуствоведи и писатели първата им мисъл е да мислят за пари при това чуждите . Жалка картинка !
    Малък но много прост народ сме ...

    Коментиран от #10

  • манол (гост)
    Отговор
    10 12:21  22.11.17

    До коментар #9 от "гост":

    хахахаха, а ти не мислиш за пари ли???? Да не си на фотосинтеза?????
  • Чолаков (гост)
    Отговор
    11 12:23  22.11.17
    Стигни Дан Браун и ще имаш кинти.Вярно е еднодневки книги,но за това плащат. Сравнявай се с него не само с Григор!
  • гост (гост)
    Отговор
    12 12:24  22.11.17
    Писателите, чиито разкази са в топ три по търсене, също прибират милиони от тях. Един тенесист в регионално първенство може и 25 паунда да не вземе, макар че играе по няколко пъти в седмицата и полага известно усилие. Та излишно сравнение, ненужно настройване на общественното мнение. Все едно да започнете да плюете по облагите на футболистите от 94та, понеже имало и тогава е имало лекари, писатели и др. хора. Такова ни е обществото, награждава се този, който изпъква и се доказва спрямо конуренция. Григор го прави с талант и умения, който иска да го оспори, да прекара 20г. на корта и да се опита да постигне по-големи успехи. Няма по-адекватно оценяване от това в индивидуалните спортове, а тенисът е интелигентен спорт, не е само мускул.

    Коментиран от #121

  • хайл (гост)
    Отговор
    13 12:25  22.11.17
    Само да питам автора на каква база сравнява един вече доказал се световен спортист с едно пиянде-писател?
  • Генков (гост)
    Отговор
    14 12:25  22.11.17
    Ами стани писател, бе Калине, стани и ще получаваш и ти пари.
  • Ядеитн (гост)
    Отговор
    15 12:26  22.11.17
    Нито гледам тенис, нито чета книги, ама Григор Димитров го знае целио свят. А този кой беше?
  • OOF (гост)
    Отговор
    16 12:32  22.11.17

    До коментар #4 от "Гост":

    За шофьор трябва да е трезвен и координация ръце крака, да опита с нещо по не ангажиращо.
  • 681 (гост)
    Отговор
    17 12:34  22.11.17
    Света е несправедлив, и ще е така докато парите на първо място, на всяка цена. Богатите също плачат. Всеки знае, че нещо не е наред. Въпроса е дали ако изкарваше милиони би мислил по-същия начин? А на канчето всеки сам определя големината, също както на мозъка, а и на душата...
  • критик хейтър (гост)
    Отговор
    18 12:35  22.11.17
    Мръсен боклук си ти Терзийски!Ти не признаваш големия Н.Хайтов,а
    искаш някой да чете твойте тъпотии.
  • гостенче (гост)
    Отговор
    19 12:35  22.11.17
    Калин Терзийски се срвнява с писателите на окоито кръщават улици ли ? Може би у Любо Пенев би искал да е като Гунди и да кръстят стадион на него но..... това няма да се случи.
    Освен това, писателите, на които са кръстени улици са писали по времето когато това е била добре платена професия. Тогава е нямало толкова филми, интернет, фейсбук, телевизия. На парктика тогава хората просто са четяли книги. Както едно време е имало площадни сцени и са имитирали различни герои..... е, сега има кина и театри.
    г-н Терзийски, всяко нещо с времето си. А на днешно време за да си добре платен писател и да кръстят улица на теб, трябват следните неща:
    - Да си наистина много, ама много добър, за да отдели за теб читателя 1 седмица за изчитане на книгата ти.
    - Да има не 7 а 70 мил. българи, от които 10% да са пленени читатели, и Вие като един от много ама много добрите да творите за тях.
    - Да намериш правилната ниша (това е най трудното и важно нещо)

    Григор е спортист, един много ама много добрите (най добрите), и той на практика има фенове по цял свят. Цял свят плаща за да го гледат (огромен тираж). Стотиците след него в листат са дали не по-малко от себеси и те можеби се сърдят като Вас. Тук вече идва и другото нещо наречено талант (накои го наричат също дарба, карма, късмет, писано му било и т.н.)

    Та, никого не желаем да загробваме, унищожаваме и умаловажаваме. Времената се менят, интересите на населението също. Въпрос на време е в някакъв момент след много годи
  • Финдли (гост)
    Отговор
    20 12:36  22.11.17
    Може да добавим Нобеловата награда,която е $1,5 милиона=на седмичната заплата на Роналдо.
  • странно (гост)
    Отговор
    21 12:40  22.11.17
    Мека казано странно ми се вижда, че писател пише статия за себе си, в която се оплаква.
  • бокс (гост)
    Отговор
    22 12:45  22.11.17
    Какав българин е Григор ? та той дори не се състезава за България не живее в България и не говори добре български език !!! Избра парите жалко ! Вижте Кубрат Пулев много пишат за него че се биел с ветерани но тои се състезава само за БЪЛГАРИЯ имал е много предложения но ги е отказвал винаги ще се бие за България а Григорчо избра парите защо му се обраща толкова внимание да си живее в Монако не може да говори правилно български език смешна работа само за пари пишете !!! жалка история

    Коментиран от #130

  • ФШЕФШЕФШЕФ (гост)
    Отговор
    23 12:47  22.11.17
    ТОИ НЕ ГОВОРИ ДОБРЕ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК НЕ СЕ СЪСТЕЗАВА ЗА БЪЛГАРИЯ И НЕ ЖИВЕЕ В БЪЛГАРИЯ КАКВО ДА МУ БРОЙМ ПАРИТЕ ЛИ ВИЖТЕ КУБРАТ ПУЛЕВ ВИНАГИ СЕ БИЕ ЗА БЪЛГАРИЯ А ТОВА МАМИНО СИНЧЕ ИЗБРА ПАРИТЕ !!!!
  • Милен (гост)
    Отговор
    24 12:49  22.11.17
    ТОИ НЕ ГОВОРИ ДОБРЕ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК НЕ СЕ СЪСТЕЗАВА ЗА БЪЛГАРИЯ И НЕ ЖИВЕЕ В БЪЛГАРИЯ КАКВО ДА МУ БРОЙМ ПАРИТЕ ЛИ ВИЖТЕ КУБРАТ ПУЛЕВ ВИНАГИ СЕ БИЕ ЗА БЪЛГАРИЯ А ТОВА МАМИНО СИНЧЕ ИЗБРА ПАРИТЕ !!!!
  • Оня (гост)
    Отговор
    25 12:50  22.11.17
    Извинявай, ти кой беше ? Какво беше написал от толкова голямо значение за световната или айде дори за българската литература че ти платиха само 25 паунда за него ? Вместо да се самосъжаляваш и да дириш обществено внимание в мрежата започни да работиш без да се оплакваш и ще видиш как един ден ще започнат и на теб да плащат.
  • зависТ (гост)
    Отговор
    26 12:52  22.11.17

    До коментар #6 от "завис":

    Кое ти дава самочувствието да се изказваш, при положение, че не можеш да пишеш правилно? Каквато и да е тезата ти, просто звучиш "повредено".

    Коментиран от #137

  • georgti (гост)
    Отговор
    27 12:57  22.11.17
    ТОИ НЕ ГОВОРИ ДОБРЕ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК НЕ СЕ СЪСТЕЗАВА ЗА БЪЛГАРИЯ И НЕ ЖИВЕЕ В БЪЛГАРИЯ КАКВО ДА МУ БРОЙМ ПАРИТЕ ЛИ ВИЖТЕ КУБРАТ ПУЛЕВ ВИНАГИ СЕ БИЕ ЗА БЪЛГАРИЯ А ТОВА МАМИНО СИНЧЕ ИЗБРА ПАРИТЕ !!!!
  • Пеньо (гост)
    Отговор
    28 12:57  22.11.17
    Г-н Терзийски, напълно те подкрепям за огромната разлика в заплащанията. Аз самият не гледам тенис, не ходя на мачове и смятам че не съм допринесъл и стотинка за парите на Григор. Въпреки това в този момет не става въпрос за пари, а за един българин на един връх. Дори нещо повече, той на цял свят каза, че се гордее, че е българин. Нещо от което мнозина тук списващите, не само не се гордеят, но и се срамуват. Аз също се гордея, че българин е на върха в нещо, в нещо добро, а не в онези гадни класиции в които сме първи. Този народ заслужава да се порадва на това, въпреки че безродници го наричат дебилен. Да се върнем на парите г-н Терзийски. Котато вие, като писател станете толкова известен и прославите България пред света, което искрено ви пожелавам, аз няма да питам колко пари сте спечелили. Мисля и че тези, на чиито имена са кръстени улици, не са го правили за пари.
  • Пазарен Либерализатор (гост)
    Отговор
    29 13:04  22.11.17
    Аз изкарах 40 паунда от мача на Гришо, без да пиша статии и без да играя тенис.
  • КаТер Неизвестни (гост)
    Отговор
    30 13:04  22.11.17
    Кой е Калин Терзийски и защо се мисли за голям писател с европейско и световно признание? С какво е допринесъл той за световната (че и за българската) литература и с какво е прославил България, че претендира да се сравнява с хора, които дори не са от неговата област, но които въпреки това с труд, постоянство и гордост са си извоювали (лични) успехи и са направили малка бедна България известна, дарявайки народа ни с малка частичка национална гордост, която и без това няма кой друг да ни даде?!

    А К.Т. освен на магазинерите в Аванти и други нему подобни магазини кому другиго е известен в БГ и с какво, освен с (вероятно) цироза на черния дроб?!
  • Ганьо (гост)
    Отговор
    31 13:09  22.11.17
    На един не му стигат финансите за самолет, а на друг за хляб.
    И всеки сам решава какъв да бъде. Отишъл си в Лондон да пишеш статии за по 25паунда,които се равняват на 50+ лв
    Или си мързелив или си като лисицата,на която гроздето и все е кисело...
    "сори, ама нема да моа да дойда"
    Както и да го погледнеш си е ташак работа...
    И да от коментарите под статията можеш да разбереш как мисли една част от българина.
    Хубав ден!
  • Гост (гост)
    Отговор
    32 13:18  22.11.17
    Алоуууу, господаря на ефира веднага да се намеси и да възпроизведе скункса🤣
  • НеМиДреме Изобщо (потребител)
    Отговор
    33 13:20  22.11.17
    Защо г-н Терзийски не направи една съществена разлика между двата вида труд,който полагат той и Григор Димитров?Парите на Григор Димитров,въпросните 2,5 млн. паунда идват от рекламодателите и спонсорите на турнира...Тоест те си плащат за да може победителят във въпросното състезание да стане лице на тяхната марка...Повече спонсори-по голям награден фонд...Писателят полага огромен труд за да напише една книга...Ако се намери издател да му издава писанията,той определя и колко да му плати за написаното...Ако си силен писател,ще се редят на опашка издателите пред вас и ще те молят да ги избереш те да ти издават писанията...Тоест ще получиш повече за написаното от теб...Прави са хората под мен за писатели като Джоан Роулинг,Стивън Кинг,Е.Л.Джеймс и т.н. ....Та г-н Терзийски,без да ви обиждам-колкото по голям писател станете,толкова повече ще получавате за творбите си....Развивайте се....С най добри пожелания...
  • лондон бой (гост)
    Отговор
    34 13:23  22.11.17
    Няма ли кой да каже на тоя смешко, че за такива "писатели", като него толкова плащат.
    Щом са го оценили за 10 паунда смятайте, какъв писател е тоя фИен. Някой да посъветва тоя комплексиран "майстор на перото" да си намери друга работа, явно за писател не става.
    По строежите плащат към 10-11 на час, ама на смехуркото не му се бачка на киреча, по му е лесно да драска, после рИве, че парите малко, типично за бълхарина.
    Намери си работа бе, папур.
  • Александър (гост)
    Отговор
    35 13:26  22.11.17
    Авторът ни предлага псевдопроблем. Всяко нещо струва толкова, колкото е съгласен да плати потенциалният купувач. Ако не ти харесва цената от 25 паунда на разказ, предложи го на друг издател. Няма да се почувствам ни най-малко засегнат или обиден ако и на теб ти платят милион, а аз работя за някакви пършиви 30-40 лева на ден.

    Коментиран от #40

  • Гост (гост)
    Отговор
    36 13:44  22.11.17
    Сега не разбрах за това че е писал за Гришата 10 или 25 паунда е взел? Пряко ме вълнува. Факта че сравнява спорт с литература ми доказва че може да го освидетелстват и да е с по жизнена пенсия.
  • Пазарен консерватор (гост)
    Отговор
    37 13:46  22.11.17
    Уважавам те Калине, но нещо не виждам повод да напишеш тази статия по този начин. Лично аз сравнявам авторите в литературата, спорта, науката, културата не по парите, които им плащат, а по това което са написали, постигнали, открили и т.н.
    За мен Калин Терзийски е много добър писател, а Григор е много добър тенисист и всеки от тях постига много в това, което може да прави добре. Парите обаче ги дават други. Други, които определят правилата и със сигурност на тях не им пука, кой колко труд и талант е вложил. Ето аз не харесвам футбол, но знам, че за Неймар платиха 222 млн. долара. И какво, да се ядосвам ли?
    Коментари 1 и 2 казват всичко.
    И за да не изневерявам на предвижданията ти за реакциите, към имената на Дан Браун, и авторката на Хари Потър бих добавил Стивън Кинг, Джон Гришам и т.н., където 25 паунда са обида, така че ориентирай се по пазара.
    И още нещо - казват, че кварталната ни проститутка правела най-страхотните св..ки, ама въпреки това получава по 15 лв., а не по 2.5 млн. долара, пак въпрос на пазар ...
  • 38 14:00  22.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост (гост)
    Отговор
    39 14:07  22.11.17
    Наздравееее Калинееееее, Удрииииии Муйкааааа.....са са
  • гост (гост)
    Отговор
    40 14:09  22.11.17

    До коментар #35 от "Александър":

    Не ми стана ясно, защо въпросният писател сравнява две несравними неща? Писател-спортист. Ами Калине сравнявай се с писатели, които изкарват повече пари от Гришо и ги питай как са го постигнали. Сам си си избрал да писателстваш и явно си некадърен щом са ти плащали по 25 паунда. Некадърниците много бързо се изучиха,че на гърба на Григор могат да си докарат слава и някой лев.
  • гост (гост)
    Отговор
    41 14:12  22.11.17
    Терзийски=Волгин=спаружен мъжки полов член - има го ама за нищо не става :)

    Коментиран от #44, #47, #107

  • Той (гост)
    Отговор
    42 14:13  22.11.17
    Този дрогиран алкохолик,ако чака на него улица да кръстят,значи дозата е наистина голяма!
  • Пенчо (гост)
    Отговор
    43 14:13  22.11.17
    Алкохола не прощава!
  • гост (гост)
    Отговор
    44 14:15  22.11.17

    До коментар #41 от "гост":

    така е, коментарите са ми по-интересни от тъпата статия, даже не я изчетох докрай.... като станат 3-ти в света по перо, тогава да се сравняват с Гришо, Гошо или Пешо, а те са 3-ти по чашка в кварталната кръчма.... щото нямат пари и се надяват някой да ги почерпи.... хахаха
  • Гост (гост)
    Отговор
    45 14:15  22.11.17
    Днес нахраних 5 човека , Гришко , колко нахрани ?

    Коментиран от #46

  • до гост (гост)
    Отговор
    46 14:20  22.11.17

    До коментар #45 от "Гост":

    Гришко нахрани милиони българи по света с надежда, гордост и послужи за пример на хиляди деца. Това не можеш да го купиш, безценно е !

    Коментиран от #55

  • аха (гост)
    Отговор
    47 14:22  22.11.17

    До коментар #41 от "гост":

    искаш да кажеш Трезвийски = Вулвин хахахахаххаа
  • Свободен (гост)
    Отговор
    48 14:23  22.11.17
    калине, дай си банковата сметка и ще ти пусна 5 лева, обещавам!
  • Де ке е Морона (гост)
    Отговор
    49 14:26  22.11.17
    Ами кво пишеш за Бг вестни в Лондон собственост на някой бивш сутеньор най вероятно.Пиши и издавай да те видим .То и в Бг никой не чете Бг литература и не слуша Бг музика щото са мега зле.Ама иначе големи претенцийки.Прави като Волгин-про руски агитации там е кешовицата.
  • Карл Макс (гост)
    Отговор
    50 14:30  22.11.17
    Абе защо се хвана точно с Григор Димитров ? Преди него има толкова много футболисти и ритнитопковци които вземат за 90 минути толкова колкото един велик писател/художник за цял живот. Просто не става сравнение, търсенето определя цената/парата сега.
  • kick (гост)
    Отговор
    51 14:30  22.11.17

    До коментар #6 от "завис":

    На неграмотник, като теб и 3,50 на ден са много, а тая гриша, да вземе да помогне финансово на болни българчета, ако има достойнство...иначе и ритни-топковците същата парична лавина ги зарива без да оставят нещо след себе си!
  • стефчо (гост)
    Отговор
    52 14:35  22.11.17
    Тъжно е че кумирите в днешния измислен свят са ритачи,блъскачи на топки и т.н. елементи дето имат речников запас от 50 думи. Стана ми криво снощи по новините даваха наши ученици се завърнаха от Азия със златен и бронзов медал по астрономия и астрофизика-никой не ги чакаше на летището. Как ще се развие това общество като идолите на децата са блъскачи на топки??

    Коментиран от #54

  • Отвън (гост)
    Отговор
    53 14:38  22.11.17
    Прав е Терзийски, бе комплексари! Няма значение дали пише добре и колко пие - и аз не го чета, но е принципно прав. Трябва да си пълен идиот и дебил, за да се размазваш, че твой сънародник, който отдавна не е всъщност такъв, играел добре тенис в чужбина. Ами като играе, прибира си парите, вас какво ви грее? И това селско гяволе точно на такива идиоти и дебили разчита, като ги баламосва с гордостта си, че е българин. Ролята на спортистите и артистите е да развличат извършващите полезни дейности, а не да богатеят на техен гръб. Повръща ми се от медиите, които от сутрин ми досаждат с "Гришо" - като го чуя, направо ми се повдига. Ама при 80 % дебили (по Иво Христов), какви да са медиите?!
  • До Стефчо (гост)
    Отговор
    54 14:40  22.11.17

    До коментар #52 от "стефчо":

    Стефчо, ти защо не ги чака на аерогарата ами ядеш г.вна в момента? Или си много силен вкъщи пред телевизора . Такива като теб не могат да ни вменяват вина, защото си мишка, скрила се в дупката си. Предпочитам децата ми да харесват Гришо, отколкото миризлив, депресиран пияница!
    Името не си си написал с главна буква, на философ ще ми се правиш!
  • Гост (гост)
    Отговор
    55 14:51  22.11.17

    До коментар #46 от "до гост":

    За пръв път чувам , че някой е успял да се нахрани с надежда и гордост !
    Блазе им на тия !
  • 56 14:54  22.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • калин (гост)
    Отговор
    57 14:56  22.11.17
    Калине, интересно е тези, хвърлят плюнки с кое точно се гордеят?! ЍС някакъв непознат младеж, за който са плащали с данъците си, за да може той да пробие в чужбина и да взима по 2 млн. А тези, гордеещите се, получават в Булгарситан по 500 лева на месец. Но се гордеят. И еб...т заедно с Гришо. Те сами не могат. Така, че прояви малко съжаление и снизхождение

    Коментиран от #69

  • юрист (гост)
    Отговор
    58 14:58  22.11.17
    Еее- стига вече истерии, де! Фактът си е факт- момчето е трето в света, спортът му е добре платен и толкова! Какво да правим сега- да се убиваме ли за това, че не сме Григор Димитров, Рафаел Надал, Роналдо и т.н.? Да- факт е, че днес интелигенцията е смачкана финансово и не й се дава шанс да си повдигне главата, обаче- нека не забравяме от къде тръгнаха тези процеси точно в България- от мутренските времена! ЗЛАТНИ български деца- умни момчета у момичета, изведнъж изреваха в един глас- “Ама защо ми е да уча, с образованието си да очаквам да получа по-добро заплащане за труда си, след като мутрите са прости, тъпи, незавършили 8 клас, но те “ колят и бесят“, те получават много повече дори от професорите и академиците, те получават всичко от живота и то в точният момент- когато са млади и им остават още много години живот/ ако преди това не ги гръмнат или кокаина не ги загроби, де/,така, че- не, няма да уча! СЕГА ТЕЗИ ХОРА СА РОДИТЕЛИТЕ НА НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ 18- 20 годишни. И какво мислите- на какво точно ще научат децата си, каквио ценности ще им предадат, а?
  • Боко (гост)
    Отговор
    59 14:59  22.11.17
    "Писателят" пише и му плащат, ама забравя, че получаваш толкова колкото даваш. След като никой не чете каквото пишеш , трябва ли да ти плащат въобще? И моля не се наричайте литератори, пишейки всякакви тъпотии не ви прави писатели.

    Коментиран от #84

  • Капитана (гост)
    Отговор
    60 15:03  22.11.17
    Калине,пий си питието и не се бутай там където не ти е работа.
    Щом и Алкохолиците взеха да дават акъли и мнения за единиците успели български спортисти в тази държава я втасахме.
    Адмирации за Григор и за това което постигна и показва със своята игра по кортовете.Нека тези които му завиждат и казват че не се състезава за България да се прочетат как е тръгнало това момче да тренира,как родителите му са продали имот за да му осигурят средства за пътувания и изяви и за тренировки в чужбина,тогава питам когато са трябвали пари на това момче,къде е била българската държава и федерацията по тенис.Сега всички се гордеят с него и голяма част му завиждат без причина.Той от никого не е откраднал,всичко което има го е спечелил със труд и спортни постижения,ако не е талантлив и не може да играе няма кой да му дава тези кинти.Стига с тази българска завист.БРАВО ГРИШО.ВЕЛИК СИ !!!
  • Патриот (гост)
    Отговор
    61 15:14  22.11.17
    А какво направи ти за 25 паунда?
    Защото много хора в България извън София за тези 25 паунда работят почти цяла седмица.
    Естествено уважение към хората на изкуството и спорта и истинските лекари, и учители.
  • MMM (гост)
    Отговор
    62 15:17  22.11.17
    Смешник. "Интелектуален" самозванец. Има милиони неуспяли тенисисти, които със сигурност изкарват по-малко от него. Има и много успели писатели, които изкарват милиони. Даже със сигурност богатите писатели са повече на брой от богатите тенисисти. Ако той беше номер 3 в света по бестселъри...??? Просто един неудачник се сравнява с успял човек. Ама много плоско и неадекватно...
  • Алекс (гост)
    Отговор
    63 15:21  22.11.17
    Сипи си една ракия и си мълчи. Или хвани напиши нещо стойностно.
  • Гостенин (гост)
    Отговор
    64 15:23  22.11.17
    Защо се прави сравнение на тенисист играещ на световно ниво с писател, пишещ на национално? Да, видях историята за 25-те паунда, които всъщност са давани пак от български вестник. Въпреки тези пари да не са левове, публиката си остава българска, не световна, та дори и да сме пръснати по всяка точна на света! Не е ли по-редно да се прави такова сравнение с тенисист играещ на национално ниво...? Те колко получават? Когато са поканени да играят тенис в Лондон на българско мероприятие и получат за това паундове, това означава ли че са на световно ниво? Световно известните писатели не получават ли милиони?
    Калин Терзийски определено има талант, но не виждам да е световно признат. На мен лично ми харесва начина му на боравене с думите. Може би след години, когато с времето са избледнели всичките му изцепки повлияни от алкохолната болест, ще бъде оценен, дори мисля, че ще липсва стилът му на писане, но не и пиянството и излагането му в национален ефир. Може би ще се питаме, какво ли можеше да напише още, ако не беше тази зависимост от алкохола. За кръщаването на улици на негово име чак не го виждам, нито мога да го сложа наред с Йордан Йовков и Елин Пелин.
  • фгфдг (гост)
    Отговор
    65 15:29  22.11.17
    човек за твойте разказкази никой не дава и две стотинки, спокойно можеш да отидеш да си търсиш работа да бъркаш бетон.
  • Иво (гост)
    Отговор
    66 15:29  22.11.17
    човек за твойте разказкази никой не дава и две стотинки, спокойно можеш да отидеш да си търсиш работа да бъркаш бетон.
  • Касиди (гост)
    Отговор
    67 15:31  22.11.17
    Аз смятам, че сте прав!
  • Карай (гост)
    Отговор
    68 15:33  22.11.17
    Идеално- тълпата става все по голяма и безумна, издигнала кумири тънещи в охолство а други смачкани до смърт без ясната оценка за техния капацитет. За това, ли всички учени и инженери днес работят ? Шепа хора да обръщат правилата, разбира се с подкрепа от тълпата
  • Биг Дик (гост)
    Отговор
    69 15:33  22.11.17

    До коментар #57 от "калин":

    волгин и ти и Терзийски сте бездарници,къде се редите в А отбора. Трети в света мужици е повече отколкото може да си представи всеки жалък завистник.
  • бай Тодор (гост)
    Отговор
    70 15:38  22.11.17
    А ти колко пари си дал за пиене бе?
  • гост (гост)
    Отговор
    71 15:40  22.11.17
    Смешник.
    Да си станал тенисист.
  • баце (гост)
    Отговор
    72 15:40  22.11.17
    Браво иска се дупе за да лееш тез слова
    Много си прав и само светът е несправедлив не е достатъчно
    Защо един нагризан телефон трябва да струва над 2000 лв. и др. такива
    Но не е съвсем така
  • Дедо (гост)
    Отговор
    73 15:45  22.11.17
    Калине,жалко че на построихме комунизма!Там такива пияници като тебе пишеха оди за партията,лижеха задници и не изтрезняваха!
    И що не коментираш колко ти платиха да се излагаш по разни риалити! Ти ли си пример за младите и теб и разни дебили ли трябва да гледат!Динко,Луна и останалата сволоч заслужават ли да им се плаща,за да им гледаме простотиите! Всички тези Българи,които бяха в залата в Лондон трябва да подпалят редакцията на тея дето уж си писал за тях!
  • гост (гост)
    Отговор
    74 15:50  22.11.17
    Миналата година не чух и не видях някой да оплюва Анди Мъри,че спечели титлата и прибра милионите. Преди това Новак Джокович четири години подред прибираше милионите от шампионата на най-добрите и никой не писа защо е взел толкова пари и, че те не му се полагат. Сега спечели Григор и как се появиха два плъха да обсъждат колко пари прибрал и колко незаслужени били те. Кои сте вие да определяте кой какво трябва или не трябва да получи. Григор с много труд и лишения е спечелил това,което заслужава, а вашия "труд" след като са го оценили на 25 паунда, ами да вземете да се замислите колко труд сте положили К.Т. Поредния неудачник на, който Григор му е виновен.
    Григор е най-добрия от най-добрите тенисисти за 2017г. и ще остане в историята на най-великите тенисисти за всички времена колкото и да ви е мъчно, а вие с кое сте останали в историята, че никой дори не се сеща кой сте?
    Аааааааааха сетих се. Поредния неудачник, на който някой друг му е виновен.
  • гостфронт (гост)
    Отговор
    75 15:54  22.11.17
    Да се сравняват дейности, които нямат абсолютно нищо общо е, меко казано, смешно. Господина да се сравнява с някой световно известен писател, вместо да оплюва световно признати спортисти.
  • ГРИШО (гост)
    Отговор
    76 15:59  22.11.17
    Ти да не би да си написал "По жицата " или "Андрешко" бе г-н Алкохолик!??
    Четох един коментар че хирурга с 50 животоспасяващи операции не е получил 2 мил. което наистина е неправилно,но г-н Алкохолика успя да вдигне шум около себе си,Евалла!
    Зависта на българина няма граници.
    Трудил се е човека -спечелил си ги е!
    Да е живо и здраво момчето и да си ги харчи със здраве!
    Прославя България и ни радва,а г-н Алкохолик,ти с кой твой разказ прослави България???
  • he_ (гост)
    Отговор
    77 16:04  22.11.17
    Дали е правилно или не е сложен въпрос, който ще бъде нищен от страна на гледната точка. $2 500 000 и 25 или вече само 10 паунда са факт! Факт е обаче и че конкретната тенис награда е просто бял кахър на фона на парите във футбола. Изглежда ние дето сме учили по 5-6 години, че после и специализираме, сме най-големите балами щом някой без да учи и да си напъва мозъка печели суми, които ние дори и не сънуваме, правейки онова, което ние от деца знаем, че е просто игра и сме се забавлявяли и губили времето с нея!
  • zewzek (гост)
    Отговор
    78 16:06  22.11.17
    Поредното потвърждение на вица за БГ казана в ада.И на приказката- за простотия почивен ден няма....
  • Карай (гост)
    Отговор
    79 16:09  22.11.17
    Да съгласен съм, че нашия тенисист добра работа е свършил. Евала. Аз лично от тенис и футбол не се интересувам и съм абсолютно съгласен, че е абсурдно да се взимат толкова пари в тея спортове. Но пазарна икономика,както Мадона взима десетки пъти повече от всички взети заедно от Planetx (които са много неизвестни, но са най -добрите соло и бас китаристи,пианист и барабанист и правят разбира се най извънземния рок. Преподаватели в Бъркли освен това). Разбира се, това че трябва да се гордея като българин с тенисист или футболист са пълни глупости
  • 321 (гост)
    Отговор
    80 16:14  22.11.17
    Ово е стандарт Калине.
    Създателката на книгите за приключенията на Хари Потър заема първото място с приходи от 95 милиона долара за изминалите 12 месеца.
    Като сравняваш, сравнявай сходни величини. Тенисистът Григор, играещ на световната сцена е спечелил няколко милиона през тази година. Писателката Джоан Роулинг е спечелила за същия период 95 милиона долара, тоест 50 пъти повече от тенисистчето Григор. Ето това е правилното сравнение - световен тенисист със световен писател.
    За нуждите на твоето сравнение е необходимо да се сравняваш с местен тенисист. Последният участвайки в 10-тина местни турнира и някой чалънджър в чужбина няма да инкасира и 10 паунда приход. Вероятно ще е доста разходи за път и квартира и удовлетворението, че е участвал в играта.
    Ай сполай....
  • Запознат (гост)
    Отговор
    81 16:14  22.11.17
    Странно е, че страхотното постижение на Григор Димитров се яви като лакмус за нашата народопсихология. Явно дори грандиозният успех на един българин не може да консолидира нацията, може би защото е българин. Явно сме нация на недоправените - Волгин, Терзийски и още куп други хейтъри във виртуалното пространство. Терзийски се изживява като писател, но и това е много спорно. Странно е нещо друго, че Гришо си изкарва парите по честен начин, но недоправените полудяват от това, независимо че тези пари не им излизат от джоба. Същевременно не реагират когато разбойниците във висшите етажи на властта ни обират с 3,5 милиарда (КТБ).
  • Гост (гост)
    Отговор
    82 16:15  22.11.17
    Само че след време спортисти те ще го болят всички стави...
    А драскачите стоящи на меки възглавнички можещи само да плюят и завиждат на успелите да си завъдят поне хемороиди ...
  • ключаря (гост)
    Отговор
    83 16:30  22.11.17
    Калине, вчера се хабих аз, днес се хабиш ти!
    Обществото в което живеем няма нищо общо с морала и общочовешкото виждане на социалния човек.Обществото е зомбирано с идеите на богатите властелини.Тия, на които си написал словата си в огромната си част са добри хора, но хора, възпитани егоистично и консуматорски.
    Вчера им обяснявах, че не може да има човешки труд за който обществото в една нормална държава да заплати 2 000 000 паунда.Тоя, ако ще да работи с мотика 7-ми номер с вентилатор, пак не може да ги заработи.Дори трудът да е животоспасяващ, пак не може да бъде оценен на такава стойност.
    Още по-малко трудът на един тенесист, на един футболист и все от този род професии, които първо - в едно справедливо общество не могат изобщо да бъдат професии, дори и твоята писателската - пиши си,бе човек, пиши си, ама след работа, като Вапцаров, ама първо си изкарай хляба на работното си място и после пак си пиши, играй си тенис, футбол и пр..И второ - професионалния спорт уби спорта в момента на зачеването си.
    Ако питаш самия Григор какво му е отнел тениса, ще отвори една голяма уста - не можеш я запуши с багер.То детство, то приятели, то младост ... , по-добре не си позволявай да питаш.

    Коментиран от #131

  • Прост българин (гост)
    Отговор
    84 16:33  22.11.17

    До коментар #59 от "Боко":

    Пълни глупости, че получаваш, колкото даваш! Сега ще кажеш, че ти даваш труд за 1000 и получаваш 1000, нали така? Еййй, евала, един да каже, че е справедливо възтаграден!
  • 123457 (гост)
    Отговор
    85 16:34  22.11.17

    До коментар #6 от "завис":

    Независимо от подбудите му завист, недоволство, комплексарщина ... Калин повдига един правилен въпрос: Защо днес в света е толкова голяма несправедливоста, един получава 2,5 млн за 2-3 часа работа. А друг 2,5 паунда за 1 час работа. Едни изхвърлят храна, а други ровят в кофите за смет за да се нахранят. За трети дори няма кофи за смет, нямат какво да ядат и умират от глад. Според мен обаче Калин също бърка, като си мисли, че с неговият труд(като писател) е по заслужил от другите хора. Не смятам, че един писател, тенесит или футболист е по-заслужил от един инжинер, лекар, учител или чистачка. Откъде накъде ще е „по-заслужил“. И труда му трябва да се оценява/заплаща/ стотици, или хиляди пъти по-високо. Или труда на един депутат, защото, ако сравним полезноста/резултата от труда/ на един български депутат и на една метачка на улиците в София. То метачката е много по-полезна за обществото ни откото половината ни депутати 10-20 пъти по-добре платени.

    Коментиран от #90

  • читател (гост)
    Отговор
    86 16:39  22.11.17
    Калине, за да си спокоен във възприемането на света с неговите несправедливости, просто си представи, че Григор написа ударно няколко бестселъра с продукцията си в последната седмица, а загряващите му материали бяха разпространявани в продължение на последните няколко години. Така не изглежда ли по-честно? :)
  • shlioki (гост)
    Отговор
    87 16:42  22.11.17
    Много е противно като почне да се прави на много интересен с тоя акцент ..
  • Reptile (гост)
    Отговор
    88 17:03  22.11.17
    Как се става 3-ти в Света по литература. Ако намалиш пиенето може и да се сетиш.
    Мери се много лесно, казва му се - ТИРАЖ. Ти по-добре знаеш, колко пари изкараха авторите на нЕкои, вече филмирани, сказки...
  • Прост (гост)
    Отговор
    89 17:04  22.11.17
    Е то както има тенисисти и тенисисти, така има писатели и писатели.
    Не всички тенисисти изкарват толкова. А ти си от другите писатели, нали разбираш? Или по-скоро разбираш, но не ти харесва?
  • 123 (гост)
    Отговор
    90 17:13  22.11.17

    До коментар #85 от "123457":

    Кой колко получава не е въпрос на справедливост, а на пазарна икономика. Седни примерно да четеш/гледаш 2 часа този така наречен писател, и след това го сравни с гледката на два часа тенис. А сега си го представи да го правиш на живо! Различно е, нали?
    А относно баланса при разпределението на благата по света бих те посъветвал да прочетеш малко Основи на икономиката, както и да ги съчетаеш с История на икономическите учения. Тогава ще разбереш, че на теория всичко е възможно, но на практика се получава така, че индивида с неговите потребности и непрекъснатото желание за блага определя правилата на играта. А те за съжаление не са еднакви за всички.
  • локомотива (гост)
    Отговор
    91 17:16  22.11.17
    да е.а и тьпанара ти смотан,явно тьрсиш внимание ама нема
  • Радо (гост)
    Отговор
    92 17:37  22.11.17
    Ако има турнири за надпиване и човек участва и се класира на финала, могат да се печелят добри пари според мен.
  • Уанофуан (гост)
    Отговор
    93 17:54  22.11.17
    Емоциите са хубаво нещо.Разумът владее силата им. Всичко е игра. Целта е размита. Гледайте , но и виждайте.

    А за парите? Ами те са като земята и небето...към момента ги има.
  • Потресена (гост)
    Отговор
    94 17:56  22.11.17
    Хайде, ако може Калин Терзийски да не се сравнява с Елин Пелин, че е леко гнусно!
  • МАЙКИ (гост)
    Отговор
    95 18:11  22.11.17
    ПЪРВО,НЯМА НИЩО ОБЩО ПИСАТЕЛЯ С ТЕНЕСИСТА.ВТОРО ЗАВИСИ КАКВО СИ НАПИСАЛ.КОЛКОТО ПОВЕЧЕ ЧИТАТЕЛИ ИМАШ ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ ХОНОРАР ЩЕ ВЗЕМЕШ.ПРИМЕР ДРУГИ НАШИ ТЕНЕСИСТИ КОИТО НЕ СА СЕ ДОКАЗАЛИ КАТО ГРИГОР,СПОРЕД ВАШЕТО СРАВНЕНИЕ И ТЕ ТРЯБВА ДА ВЗЕМАТ ЕДНАКЪВ ХОНОРАР.А ОТНОСНО КАНЧЕТО ЗА КОЕТО ГОВОРИТЕ ГОСПОДИН ТЕРЗИЙСКИ САМ СИ ПРОТИВОРЕЧИТЕ,ЗАЩОТО ГЛЕДАТЕ В КАНЧЕТО НА ГРИГОР.АКО ПИШЕШ НЕЩА КОИТО ХОРАТА НАЙ-МНОГО ГИ ВЪЛНУВА ДОРИ ЗА БЪЛГАРСКАТА ОБЩНОСТ ВСЯКО ИЗДАНИЕ ЩЕ ТЕ ВЗЕМЕ.
  • макенроу (гост)
    Отговор
    96 18:13  22.11.17
    Когато се наредиш м/у първите трима(писатели) в света,тогава си го мери с Григор(хонорара).
  • ХТЖ (гост)
    Отговор
    97 18:18  22.11.17
    Е тоя утрепа рибата със завистта си (която е голям грях) ! А алкохолизираната му "съвест" се сравнява с българските класици ! Да се благодари,че все пак са му дали 10 паунда за драсканиците си !
  • Плювко (гост)
    Отговор
    98 18:48  22.11.17
    И аз тъй ... докат не плювна по некоя звездица не моа да заспа ...
  • Кибик (гост)
    Отговор
    99 19:30  22.11.17
    Калинчо-Малинчо, за това което си изс...., пардон, написал тук, и 10 паунда са ти много, а и не чакай да кръстят улица на твое име. Никой не иска да те загроби, камо ли пък, недай Боже, да повръща върху теб злобата си. Гледай в чуждото канче колкото си искаш и сам си вади изводите.
  • 1234 (гост)
    Отговор
    100 19:38  22.11.17
    Във всяка област на живота и работата има добри и не толкова добри ,недооценени, връзкари, хора на този и онзи, хора на премиер, главен архитект, кмет, президент , на партията ,хора които се развиват въпреки и на пук за истината описана по горе , така е, но успехите в спорта са са радост за всички, а колко изкарал си е негова работа , трудил се е на свото поприще и там плащат толкова и това е, а някои с рушвет с дебели задници взимат 10 пъти повече с един разговор по телефона. ТОва е за съжаление .
  • ТенИсист (гост)
    Отговор
    101 19:38  22.11.17
    Не можах да изброя, колко драскащи тук пишат тенЕсист! И те дават мнения?
  • 102 19:57  22.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • jambazina (гост)
    Отговор
    103 20:02  22.11.17
    Кой колкото изкара майка, това е положението. Богатите спортисти са повече от богатите писатели - хората повече спортуват пред телевизора, отколкото четат книги, затова е така
  • Чичо (гост)
    Отговор
    104 20:18  22.11.17
    За смешните тиражи на треторазрядните ти писаница и 25 паунда не са малко! А знаеш ли, Калине, че Стивън Кинг получава хонорари в пъти по-големи от тези на Григор?А и какво ти пречи след поредния запой да се преквалифицираш? Ракети се продават на всеки ъгъл!
  • истината (гост)
    Отговор
    105 20:33  22.11.17
    Прав е Иво Христов,прав е....Но може би процентите са повече?
  • Оптимист (гост)
    Отговор
    106 20:48  22.11.17
    Здравейте, не се самосъжалявайте и не хленчете. Както вероятно знаете, в ВВС някои редактори/журналисти изработват дории над 2 млн. паунда годишно..Така, че на работа - както Григор Димитров каза пред CNN: голяма цел, последователност и много труд. Успех, най-доброто винаги предстои !!
  • 107 20:55  22.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    108 21:30  22.11.17
    Калине, това чудо литературата е изкуство, когато е истинско. Колкото и да ти се струва невероятно, великите хора в изкуството са живеели и умирали в мизерия. В днешно време има някои, които се оценяват и продават силно на момента, което може да доведе до спор дали правят изкуство или правят пазарен (комерсиален) продукт.
    Факт е, че литературата е класическо (остаряващо) изкуство, но тя може да се приеме като остаряващ носител на информация, но може би и най-важен за човечеството до момента. Но в днешно време всичко написано някога се равнява най-много на няколко хиляди мегабайта *.TXT.
    Не чета разкази, от както четох в училище, защото не обичам да ми вменяват гледна точка и да ми промиват мозъка. Предпочитам да го оставя чист.
  • Гост (гост)
    Отговор
    109 21:32  22.11.17
    Алчността е виновна. Нека хоратя работят каквото им харесва и са добри в него. Тогава кой определя цената на труда? И единият и дуругият имат точно еднакво време. Единият е направил 10 000 крачки за час тренировка, другият е изпислал 10 000 думи. кой определя цената на единия и на другия труд? времето и усилието е едно и също ? защо единият взима 100 на час другяит 0.1 ?

    Трябва комунизм и на всички по рановно :D ама и това е видял света ? тогава ....какво следва ....каква би била утопията?!
  • Мигел (гост)
    Отговор
    110 21:32  22.11.17
    Поредния завистник,човека има талант-печели пари,ти като си некадърник и 10 паунда са ти много ,нещастен драскач!
  • Мастичката (гост)
    Отговор
    111 21:38  22.11.17
    Ееее, Калина, не се кОси, Гришо изкарва пари, ама трябва да се бъхта да тренира като гламав, а през останалото време да се показва с оная джуклестата за да си вдигат взаимно рейтинга. На нас какво ни е, спим си до късно, от сутринта си пием мастичката, правим си салатка за мезенце, следобед може и да подремнеш за да сме свежи като дойде ракиено време, кеф ти пишем, кеф ти гледаме в канчето на другия, мърморим, оплакваме се, с една дума - добре сме си.
  • Тенисист (гост)
    Отговор
    112 21:46  22.11.17
    Аз пък съм селски тенисист, при това добър, може би скоро ще пробия в световната топ 100 хиляди ранглиста и не мога да разбера как може тая пача дето пише глупостите за Хари Потър, Роулинг ли е, Боулинг ли е, да получава стотици милиони, а аз да играя пред празни трибуни и да не мога да си намеря един читав спонсор. Черна несправедливост!
  • УКВ (гост)
    Отговор
    113 21:52  22.11.17
    Всеки може да си изкарва хляба както намери за добре,за наша радост няма вече планова икономика и избора си е наш.Калин да беше станал тенисист вместо това предпочита да стои на топличко и да смуче ракии.Вместо да пишеш бездарни разкази напиши нещо което да те направи номер 3 по продажби в света!
  • Диоген (гост)
    Отговор
    114 22:13  22.11.17
    Четох,Четох. Изморих се. Калин не е прав.Основният проблем е ,че България като цяло е с много нисък стандарт на живот.Това е болката на всички.Ако тук има истинска средна класа,то никога толкова злобна полемика няма да има...

    Коментиран от #116

  • бреза (гост)
    Отговор
    115 22:17  22.11.17
    Нобеловата награда за литература тази година бе присъдена на Казуо Ишигуро. Роден е на 8 ноември 1954 г. в Нагасаки, Япония.

    Тази година наградата се състои от златен медал, диплом и парична сума. За 2017 г. паричната равностойност на наградата е 9 милиона крони (944 000 евро).
  • Бат Ваню (гост)
    Отговор
    116 22:31  22.11.17

    До коментар #114 от "Диоген":

    .... ха ха ха... ама ти светна..... аааааааааа....Що имаме нисък стандарт? .... що имаме ниска средна класа?......Ииииии ... тука към сички българи..... Що немое се сравняваме със западна Европа уе ?... Е що?... Що сме по- назад? Що те са по -напред?.... Що у Германия има магистрали?..... Що у България нема?... .Що там има Евро ... що тука нема??....Що там зимат над 5000 еуро ... що тука не зимами?... Що Гришо зе 2 милиона? .... ха ха х..... Как се получи?.... Що ги зе у Англия .... що тука не ги зе?..... :-( ... . Що така при нас?... Кога е създадена България?.... Колка царства има?.... Кои са царете.... Що падаме под турско робство?.... ха хаха... Що падаме под руско... ха ха ха...Трее ли да съм тъжен, че съм в евросъюза? ...... Шампионската лига..... .... ха хах.... кво още..... Има ли аналог Шампионската Европейска лига?...... знами ли още кво...?....

    Коментиран от #118

  • Спиро (гост)
    Отговор
    117 22:38  22.11.17
    Така е Калина. Донякъде си прав. Човек винаги може да намери причина да се чувства недооценен и онеправдан.
    Но защо реши да се сравняваш точно с Гришо? Гришо ни е единствен в тениса и прави каквото може. Е, слава Богу удава му се, старае се, лее кръв и пот и напредва. Това е тениса. Ако си добър (и най-вече ако имаш постижения) ще се радваш на отлична популярност, рекламни договори, хонорари за участия.... Просто така е в тениса. Ако искаш, може да се сравниш и с Христо Стоичков. Той, както знаеш, е всичко друго, само не и литература, но въпреки това е добре реализиран а и ни е донесъл не малко поводи за радост и национална гордост. Ако си искал пари, то явно не си избрал правилното поприще. Сигурно и
    Шекспир не си е докарвал с писане кой знае колко приживе. А ти не си Шекспир. Защо не смениш издателя си тогава?
    Друга гледна точка:
    Пак ще те запитам, защо реши да се сравняваш с Гришо, а не с която и да е наша "поп фолк дива"?
    Не те ли дразни факта, че само с друсане изкарват сто пъти повече от теб, а са само "местни величини". А пък аз, право да си кажа, нямам спомен някоя от тези с по едно име да са ме накарали да се чувствам горд българин.
    Ето ти и идея значи - попфолк песнички.
    А пък аз, все пак нямам нищо против да се разхождам по улица "Йордан Йовчев" например.
    Една бележка под черта: бих предпочел да не издигаме в култ произведения като "Андрешко", Хитър Петър и други.... да не изпадам в подробности, защото на нищо добро не ни учат. (Лично м

    Коментиран от #132

  • 118 23:04  22.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ценности (гост)
    Отговор
    119 23:13  22.11.17
    Твоят труд може да е много труден, но ако не е ценен, няма кой да го плаща. Григор е завоювал тези пари, там където неговият тред е ценен. Ако ти беше направил нещо като Хари Потър, Властелинът на пръстените и т.н. постижението на Григор щеше да е нещо дребно и ежедневие. Ако има да се сърдиш на някого, е системата в България, която те мачка, дори да си талантлив, но е така с много хора от много професии в България. Григор просто не е в България. Както и много други.
  • Др Живаго (гост)
    Отговор
    120 23:37  22.11.17
    Д-р Терзийски, психиатъра, дето пише книги не е нито доктор, нито писател.
    Не можеш като Григор Димитров, който това си може - това прави.
  • Пръцко (гост)
    Отговор
    121 00:04  23.11.17

    До коментар #12 от "гост":

    Та кое му е интелигентното на тениса, че ми стана интересно?
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    122 00:27  23.11.17
    вижте само кой е написал тази статия
    Калин Терзийски
  • Иван (гост)
    Отговор
    123 01:41  23.11.17
    Няма средна класа. Има работническа класа и тази на капиталистите-неоробовладелци.
  • Ай стига бе..! (гост)
    Отговор
    124 02:53  23.11.17

    До коментар #2 от "манол":

    Африканските деца не мрът от глад! Пълно е в европа с тях, продават наркотици, проституират и получават помощи, по-големи от заплатата ти..! А че, част от интелигенцията не взима добри пари е вярно! 'майк тайсън', взимаше на минута повече от УС-Президента, заплата за месец..! Факт!
  • Ай стига бе..! (гост)
    Отговор
    125 03:15  23.11.17
    До Г-н писателя... Няма начин, където и да пишете , или търсите добра работа по-света, да ви вземат и да сте добре платен (без разлика, мъж или жена)! Без да ви гарантира някой! Или да си отворите краката за даденият пост! Не ви ли познават, дори и да сте по-способен, все тая! От там идват кризата и безработицата за много нормални хора в европа! Без препоръка от вътрешен кадър, не си и резерва дори в капитализмът (лъже демокрацията) диктуват, от горе с парите и шуро-баджанащината, чиста диктатура! Хаус и простащина това е за жалост..!
  • pretoria (гост)
    Отговор
    126 03:28  23.11.17

    До коментар #4 от "Гост":

    Пазарна икономика е-Григор по-добре да се състезава за Швейцария, болните от вродена слепота по-добре да се самоунищожат, не са печеливши, еделвайсът масово да се оскубе-кой сварил да си набере, сварил. Пазарна икономика е!
  • Kiko (гост)
    Отговор
    127 04:52  23.11.17
    Ти какъв си Калине това не е да пиеш по цял ден вас и да мислиш колко несправедливост имало ами спри да пиеш стани тенисист тогава срам нямаш реклама ли си правиш не мога разбера на гърба на Гришо....100% съм убеден че тази статията си га писал на най-малко 2 промила.
  • Tigan bez drajka (гост)
    Отговор
    128 07:15  23.11.17
    Докато си пииваш на некое таванче или мазенце,вземи че напиши един световен бестселър и туковиж си станал ИЗВЕСТЕН ,допринесъл да прославиш родината ,а оттам и малко по богат.ДОКАТО ЛЕПИШ ШЛАНГАРИЦА И ПИШЕШ ГЛУПОСТИ И ТИЯ СА ТИ МНОГО
  • гощо (гост)
    Отговор
    129 07:58  23.11.17
    Григор е първи сред първите!!! А Калин е никому не известен!!! Сега след няколко риалита и това тук по така ще го знаем,но не и с писията му!!! Коя негова книга или разказ станаха нещо кой знае какво?!?!?
  • 130 08:13  23.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • хахахахах (гост)
    Отговор
    131 08:39  23.11.17

    До коментар #83 от "ключаря":

    абе ти и останалите имате ли представа какво е да си професионален спортист и какво се изисква от теб или си пишете е така от нямане какво да правите а
  • хаххах (гост)
    Отговор
    132 08:45  23.11.17

    До коментар #117 от "Спиро":

    само пропусна че Стоичков има и паметник в Барселона а ти калине сега кажи защо Стоичков има паметник а ти не
  • MISHO (гост)
    Отговор
    133 09:01  23.11.17
    МНОГО СИ ЖАЛЪК КАЛИНЧО
  • Спуках се от смях (гост)
    Отговор
    134 09:08  23.11.17
    Калинчо знаеш ли как се държи идиот под напрежение ?
  • Съчувствен (гост)
    Отговор
    135 09:33  23.11.17
    Народът иска хляб и зрелища.Литературата не дава нито хляб ,нито зрелища. Това е проблемът.Заплащането е в права пропорция!
  • Stan (гост)
    Отговор
    136 09:44  23.11.17
    Един от поредните смешници... От индивиди като този сме на това положение..
  • Завис (гост)
    Отговор
    137 10:20  23.11.17

    До коментар #26 от "зависТ":

    Тук не става въпрос за мен с за зависта ти какво завиждашли кво много си плитък (ка) бре :)
  • Байчо (гост)
    Отговор
    138 10:30  23.11.17
    Пич,
    тоя тенисистА не си е позволявал това:
    "Публикувано във факти.бг: Писателят беше на системи в шоуто, след като изпи две бутилки алкохол. Той се строполи на двора и се наложи фермерите да го влачат до леглото му."
    Стегни се!
  • Николай (гост)
    Отговор
    139 10:46  23.11.17
    Калине, другия път ще те сложим на корта да си прочетеш стихчетата, да видим колко хора ще събереш да те слушат. Тогава ще видиш, че тия 25 паунда дето ти ги дават, са страшно много!
  • Поуигуот (гост)
    Отговор
    140 11:47  23.11.17
    Какво реве писателя 25 паунда не искали да му дадът а 10 паунда предлагали, то реално писанията му може нищо да не струват така,че да приема офертата за 10 паунда и да се радва.За Гришо ми омръзна да слушам браво за успехите,но айде стига вече.Светът е несправедлив едни се съсипват от работа за минималната заплата други с игра на тенис, футбол и тн по 2-3 милиона на мач правят.Но и те не са нещо над обикновенните хора и те са хора също.
  • неутрален (гост)
    Отговор
    141 11:49  23.11.17

    До коментар #1 от "анонимен":

    Българинът ще си умре прости беден!
  • Kalin (гост)
    Отговор
    142 12:03  23.11.17
    Калине когато станеш писател от световна величина и ти ще печелиш, но засега си пийвай и си взимай 25-те паунда и се радвай, че и толкова ти дават :Д
  • Ararat (гост)
    Отговор
    143 12:56  23.11.17
    Калине кога почнеш да оправяш Никол и почнеш да качваш еротични разкази от спалнята, може да се видиш с пари в джоба.
    Шегата на страна, въпраса е човек как се представя. Ти докато си изкграждаш амплоа на мрънкало и по 5 паунда ще вземат да ти предлагат
  • да да (гост)
    Отговор
    144 13:54  23.11.17
    Какво го тиражирате тоя нещастник Калин Терзийски?!?! Не е успял да стане известен и сега ще се пробва на гърба на Григор да го прави.. И за какъв се имаш ти да питаш защо за него 2,5 млн. а за теб 25 паунда, колко хора четат твоите статии, а колко гледат мачовете на Григор.. И хиляди други причини, ама то ти си си просто момче, какво да ти обясняваме
  • Груйо (гост)
    Отговор
    145 15:14  23.11.17
    Калине, започвай да играеш тенис мойто момче! От журналистика никога няма да изкараш такива пари!
  • Непознат (гост)
    Отговор
    146 18:58  23.11.17
    Кой повече труд е вложил Григор или хирург?Вие си отговорете.Да българина кипи от злоба,българския народ е най-злобния в цял свят.
  • Марко (гост)
    Отговор
    147 20:26  23.11.17
    Г-н Терзийски се е сънувал като Григор Димитров на литературата, Номер 3 в света? Какво самочувствие!
    Само за сведение - ако наистина бе в ТОП 10 на световната литература / по писане, а не по пиене /,коментираният автор щеше да изкара много повече от Григор тази година. Така стоят нещата при лидерите в изкуството. Но КТ не е лидер, а обикновен лузър. Този тип хора навсякъде по света работят колкото за хляба. Това е положението!
  • Така Така (гост)
    Отговор
    148 20:36  23.11.17

    До коментар #1 от "анонимен":

    Григор Димитров е талантлив спортист и се състезава в един от най-скъпо платените спортове, съответно турнири, спечелил е толкова, колкото щеше да спечели друг голям тенесист на това място. Г-н Терзийски правите ли разлика между тенисист и тенисист, състезаващ се на полуфинал и финал за световна купа? Правите ли разлика между писател и писател, който пише бестселъри? Да, за едно сте прав, не може Григор да е герой, защото и смисъла на думата герой, го изключва. Но комплексираният ни народ има нужда от успехи, от победи, защото е смазан, смазан от собствената си завист и злоба към всички можещи българи. А можещи българи има във всички сфери, но тук в България им се пречи по всякакъв начин. Да имаш една и съща професия с някого, не значи че имаш същите способности, същия талант, същата мотивация. На Григор пожелавам да задържи нивото и това да не е мимолетна победа, както и да задържи Никол. Годините са без значение, не и личат, но жена с харизма, талант и интелект се намира трудно
  • Еха Еха (гост)
    Отговор
    149 20:44  23.11.17
    Наскоро се запознах с един хирург - алчен, алчен, най-алчният човек, когото познавам. Хайде не ги жалете хирурзите и те грешат и пациенти умират, но и изнудват пациентите за пари. Григор никого не изнудва. Вярно, че практическа полза за обществото от професионалните спортовете няма, но явно хората имат нужда от битки и по-добре да се водят битки на корта, отколкото войни в живота...
  • гост (гост)
    Отговор
    150 21:46  23.11.17
    Гришо го гледаха1млн ,Калин колко книги сумарен тираж има?!
    Гришо го гледа цял свят,Калин кой го издава извън Бг
    Гришо стимулира подрастващи здравословно,Калин-как?!
    още примери
    грозно мрънкане
  • стоян георгиев (гост)
    Отговор
    151 23:59  23.11.17
    калине ,ти си човек за сериозно лечение.лошото е че няма да ти мине.гледал съм те няколко пъти по тв то и се вижда че ти хлопа цялото дюшеме.даже не си струва да те коментираме извън тва че си зле с акъла.
  • Митко (гост)
    Отговор
    152 13:21  24.11.17
    Понеже народа е много прост и и сведен до полу-животинско ниво, единственото което го вълнува са зрелищата (понеже хляба му го осигуряват много точно премерено - хем да има сили да бачка, хем да няма сили да се бунтува). Учените - тези, които тласкат света напред ; лекарите, които ни лекуват, учителите, които ни предават знания и още много забележими и незабележими професии и хора, които правят НАШИЯ живот по-лек и подреден са недооценени, докато хората с най-големи доходи, които не са собственици на корпорации са актьори, певци, спортисти и т.н. - тоест все хора от развлекателно-зрелищния бизнес. Кои са днешните ВИП-ове? Хората, които правят живота ни по-хубав или миските, кресливите фънкита, сървайвъри, чалги и т.н? Ясно е че за да станеш номер едно и в спорта се изисква много труд, лишения и т.н., никой не го оспорва, но трябва да си зададем въпроса за ползата - второразредния учен и доктор или медицинската сестра, собствения ни труд ли е по-важен за нас или футболиста. Всеки да си отговори за себе си, аз знам своя отговор.
  • batEmo (гост)
    Отговор
    153 16:10  24.11.17
    Пошло, низко, завистливо мнение показващо типично българско мислене.
    Докато завиждаме на по-талантливите и омаловажаваме постиженията им няма да ни има като нация.
    Конкретно по случая: на спортистите и на писателите плащат не само за участие, а най вече за талант. В големия спортист е вложен много упорит труд и много пари и за успехите им е нормално да получават големи премии.
    Ако Калин Терзийски вложи в себе толкова усилия, нищо чудно да заработва повече от 25 паунда. Още повече, че един писател получава за авторски права 70 години след смърта си, а кариерата на един спортист е няколко години.
  • Иван (гост)
    Отговор
    154 23:16  30.11.17
    Ами създай нещо ,което да ме грабне и с удоволствие да го прочета,както с удоволствие гледам Гришо.А за такива като вас с Волгин ,с промити от злоба,завист и алкохол мозъци не заслужават да им се дава трибуна за злостните бъртвежи.Вие ли сте будителите на България ,на какво възпитавате младите,да не увжавт труда и успеха на другите и дасе опитват да бъдат успешни като тях,а не комплексирани като вас.

Напиши коментар:


Публикувай