1 300 22

Жътвата на популизма

Който каквото сее - това жъне!

Жътвата на популизма
Божидар Чеков
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Българските депутати в Брюксел получиха поредния шамар по "Пакета мобилност", който сега представят като победа в полза на "компромиса". Първоначалната войнственост, която позволи на повечето от тях да бъдат избрани и преизбрани, омекна като спукана гума. Вече няма следа от обединение срещу заплахата на "националните ни интереси". Както често се случва на външнополитическия фронт, като стане "напечено", всеки български представител започва да мисли преди всичко за собствените си интереси.

Вътрешнополитическото значение на крясъците им избледня и дойде време да се кажат някои истини, които бяха скрити от българското общество.
Така наречената борба срещу "Пакета Макрон", е измислица на българските евродепутати. Френският президент не е авторът на идеята за въвеждане на правила в транспорта на стария континент, по простата причина, че когато за този проблем се заговори през 2013 година, той изобщо не беше политик.

Въпросът, който засяга "мобилността" на работниците от Източна Европа е сложен, поради това трябва да бъде разгледан на части за да бъде добре разбран. Що се отнася до превозвачите например, проблемът на работодателите и на шофьорите далеч не е общ. Между собствениците на камиони има такива, които притежават по два камиона, но има и собственици на по 200!

Вярно е, че Еманюел Макрон се намеси в дебата като каза: "На равен труд - равно заплащане!" И не са шофьорите, които са осигурени на минимална заплата от 560 лв, които протестират срещу изказването на френския президент. Те отлично знаят, че западните им колеги получават 10-15 пъти повече за същия труд. Не е тайна, че има вече наши шофьори, както има и наши заварчици, които работят за западни фирми и получават западни заплати. Именно тук боде на очи популизма на българските евродепутати.

Те които получават заплати равни на френските и немските си колеги, освен това освободени от данъци, "се борят" фактически срещу коректното заплащане на труда на шофьорите?! Техните пенсии ще бъдат френски, а на шофьорите - български. Защо? Превозите, които българските камиони извършват, не са в България, а на Запад. Там е пазарът за превоз на стоки. Средно по 10 месеца годишно, нашите момчета трябва да спят в кабините и пикаят по гумите, докато западните им колеги почиват в хотели, за сметка на работодателите?! Факт който е публична тайна.

В същото време някои превозвачи печелят от разликите в заплащането баснословни суми. Техните паркинги пращят от Ламбургини и Поршета. 17% от БВП на България бил заплашен? Е, ако дъмпинга в разликата на заплащането продължава, този бизнес ще расте и може да достигне 20, 25%?! Една трета от българите, превозвачи ли ще стават?

Това не е нормална тенденция. Два крака в една обувка не се слагат. Както не е нормално развитието на засетите земеделски площи само със зърнени храни. Тази еднопосочна политика, в една или друга област, показват за жалост липсата на политика въобще. Друга демагогия е аргумента за свободата на пазарната икономика. Западните стоки били заляли българския пазар, "а на нас се пречи да работим там". Говори се на "ангро", без факти. Ето ви няколко. С какво Франция заля България? Със стоки, хора или инвестиции? Френските граждани, които работят в България не само, че получават заплати равни на колегите си във Франция, но дори ползват данъчни облекчения, които правят доходите им по-високи от сънародниците работещи в тяхната родина.

Относно цените на стоките. Френските коли, парфюми и вина не са по-евтини в България в сравнение с цените на френския пазар! Обратното говорене на политици и журналисти достига върхове на темата "заплаха от фалити". А пропо, колко български фирми фалираха следствие на френската конкуренция? Нито една! Във Франция, както в Германия, камионите не се раздават безплатно. Там също се взимат кредити, които трябва да се връщат. Там също има семейства, чиито поминък е транспорта. А фалитите, следствие на българската конкуренция са редовно явление от доста години. Поради това, въпросът за "мобилността" стигна до европейската комисия.

И няколко думи за манифестациите на превозвачите и депутатите в Брюксел. Кой печели от този чисто вътрешнополитически спектакъл, на евтин популизъм? Мислите, че няма резултат? Има, но той е обратен на това което българските медии разпространяват. От шума, който се вдигна, западните синдикати се сплотиха срещу нелоаялната конкуренция на източните си колеги.

Поради това гайдите, хората и Добри Чинтулов на площада в Брюксел нанесоха щети на образа на България. Да сте чували случайно за гръцки демонстрации, сиртаки и бозуки пред европарламента?! А, не сте? Няма и да чуете. На Гърция бяха опростени повече от 300 милиарда евра и още им се помага, защото имат политици.

Популизмът и демагогията оставят за другите.

Те не носят печалби, а само загуби.

България
Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Име

    10 17 Отговор
    Да благодарим на тримата боклука, заради които пакета мобилност не отпадна още пролетта Светослав Малинов, Николай Бареков и Неджми Али. Смърт с камъни за тях
  • 2 Жоро

    42 0 Отговор
    Браво. Точно и ясно написано. Сто процентова истина
  • 3 бай ви у й

    37 0 Отговор
    Най-после един с топки да каже истината на тн "бизнесмени", довчерашни тираджии, днешни чорбаджии!
  • 4 1111

    25 0 Отговор
    България страда от силно пренасищане с "червиви" политици, и остра липса на държавници!
  • 5 Що за глупости сте изписали

    3 13 Отговор
    Защо да е нелоялна нашата конкуренция, с какво? Нали на думи пазара е свободен и отворен и всеки може се бори. Мислите ли че големите български фирми с много шофьори, не осигуряват на служителите си достатъчно време да се връщат в България? По-скоро малките превовачи, с 1-2 камиона, където и собственика на фирмата върти волана, гледа на първо място работата и после гледа да се прибира в България. Ама това е заради недоимъка, гледа човека да спечели клиенти и да се разрастне. Ако на западняците им пукаше за българските шофьори, щяха в закона да е заложено че независимо от фирмата - немска или българска, щофьора трябва да се връща в родината си минимум на определено време. Вместо това безумното решение камиона да се връща. Ами на камиона родината му е примерно Швеция, бе тъпунгери.

    Коментиран от #7

  • 6 Дедо

    15 0 Отговор
    Тези с 1-2 камиона не ходят из европа за по 10 месеца. На ПИМК му ври и кипи, защото трябва да се бръкне и плаща! Така или иначе сме обречени при това правителство, поне да запазим достойнството си и ако може хората да получат достойно възнаграждение и по-нормални условия!

  • 7 Жлро

    21 1 Отговор

    До коментар #5 от "Що за глупости сте изписали":

    Веднага ти отговарям със какво е нелоялна конкуренцията. Първо със 250 те лева пенсия ,която шофьорът евентуално ще получи ,естествено тази пенсия е пропорционална на мизерните осигоровки. Второ със заплащане 40 процента по ниско от нормалното европейско ,нека не пропускаме че цените във Лидл България са на едно ниво със цените на същата верига във Германия и Испания. Трето ,условия на труд нямащи нищо общо с нормалитр за Европа. Давам пример ,ако един европейски шофьор има уикенд пауза извън дома си получава 150-200 евро екстра,охраняван паркинг и може би евтин хотел. Българският шофьор получава удоволствието да прави шефа си милионер. А това ,че искат камионите да се връщат в родината по Регистрация ви е проблем защото на Европейците им писна нищо да не произвеждаме, НИЩО. Няма товари защото само с фризьорски салони и кафета не става
  • 8 Така е

    21 0 Отговор
    Шефовете на камиони в БГ карат Бугати, Ламборгини, Ферари, Ролс-Ройс и така нататък!!! Време е да им секнат потоците на нечестното забогатяване и да се качат на "Мерцедес Е" класата!!! Не е редно простите и долни БГ бизнесмени да се сравняват с германци, англичани, французи!!! Докато българските бизнесмени произлизат от поколение на овчари, в Германия измисляха коли, електрически крушки, самолети и прочие. Българските бизнесмени трябва да имат минимум 5 пъти по-малък стандрат от колегите си в Германия!!! Ако в Германия шеф на завод за сокове кара Бугати, в БГ шеф на завод за сокове трябва да кара "Мерцедес Ц" класа!!! За жалост живеем в мафиотски управлявана държава и нашите бизнесмени печелят повече от германските си колеги, чрез ниски заплати и осигуровки, супер ниско качество на стоките, фалшиви продулти, укриване на данъци, кражби от обществени поръчки и субсидии. Трябва смяна на режима и вкарване в правия път на разпасаните БГ бизнесмени!!!
  • 9 onq s konq

    17 0 Отговор
    Де го сега Джамбазки и АлЙо дето се пишеха на значими патриоти. Ще дадат ли обяснение на свойте избиратели?
  • 10 Грую

    13 0 Отговор
    Знаете ли какво казва пакета "Макрон" на нашите превозвачи: " Платете си на хората прилични заплати, осигуровки, командировъчни. Осигурете им нормални условия на труд и едва тогава предлагайте по-евтини транспортни услуги на територията на Европейския съюз. Е5то затова ще бъде приет този пакет и според мен това не е лошата, а добрата новина, може би не от ранга на тази, когато принудиха правителството да вземе заем и да върне гарантираните суми на влоговете от КТБ , след като се чу становище, че можело да има Закон за гарантиране на влоговете, но парите били много и не можело да се върнат, но според мен новината е добра.
  • 11 Порно

    5 1 Отговор
    Всъщност изискванията за равен труд равно заплащане отпаднаха отдавна. Остана протекционизма.
  • 12 ЕС няма интерес от развитие наБългарски

    5 1 Отговор
    Западните ценности са. ХИМЕРА ! Нас ни обсебиха за да ни ЛАШКА И ЕЛИМИНИРАТ ! Стоки, храни, животни , индустрия, равноправие , интеграция, Жизнен стандарт - ХУ/НЯ ! Защо всичко туй ми напомня на приказката за Гаргата със сиренцето и Лисицата ! - " Кажи - ДА на Демокрацията !" и се хвани за палците !
  • 13 Защо прегръщат Побойко Методиев

    3 1 Отговор
    И му се радват Юнкер , Макрон, Туск, Дуда ? А ми нас той ни ХАРИЗВА и те щедро го целуват ! Как да не го целунеш и ти !?
  • 14 Соца бе безкласово общество

    1 2 Отговор
    На Работници и Селяни - и Средствата за Производство бяха ТЯХНИ - ДЪРЖАВНИ ! Храниха и браниха НАРОДА ! А днес Народа - " затвори си плювалника и изчезни бе царвул "! Капитализъм , Печалба и жестока Експлоатация ! Евро енности за работника и селянина - наивници ! Промяната - НАРОДНА ВЛАСТ, ДЕКРЕТ ЗА ВЪСТАНОВЯВАНЕ ДЪРЖАВНАТА СОБСТВЕНОСТ И привличане към отговорност ! Иначе - духане на супата. !
  • 15 Още ли вярваш че си европеец ?

    3 0 Отговор
    Наивник , ще ти смъкнат и ризата от гърба ! Нима сме толкоз ЗАХЛЮПЕНИ И ЛУМПЕНИ ?
  • 16 Правда няма !

    4 0 Отговор
    Тегло и мъка , живот - Ден за ден !
  • 17 Пенсионер

    4 0 Отговор
    Някой знае ли какво е мнението на шофьорите по въпроса , или тях никой не ги пита ? Маже да са доволни.
  • 18 Питам

    6 0 Отговор
    Защо камионите са с двойна кабина и оборудвани с легло ?За красота ли е ?
  • 19 Райнхолд Меснер

    3 1 Отговор
    Мисля, че в Европа направихме политическата грешка, като отнехме много от отговорностите на човека. Дамите и господа политици зачеркнаха личната отговорност на гражданите и те започнаха непрестанно да претендират — всеки иска повече от всичко: субсидии, доходи, пенсии. Отговорността се носи от други, никой не поставя изисквания към самия себе си и в крайна сметка с нулевия растеж започват разрухата, хаосът. Накрая всички ние увисваме във въздуха. Благотворителната демокрация е задънена улица.
  • 20 Монтьор

    1 3 Отговор
    Само да попитам господин Божидар Чеков,къде в Европа и света тираджийте получават 10-15 пъти по-високи възнаграждения.Бих зарязал всичко на момента,ако за тази работа ми плащат 20 000-30 000 евро.Къде са тези заплати ,Чеков?
  • 21 божидар чеков

    0 0 Отговор
    до номер 20 Няма френски шофьор, който да кара 40т камион за по-малко от 2500евро. Опитните шофьори с продължителен трудов стаж достигат до 3000 евра. По-нагоре заплатите се качват в зависимост от товара. 40т картофи, нямат стойността на 40т гланцова хартия и т.н. Има цистерни с горива и други опасни товари. Опасността на превоза също се отразява на заплащането. Никъде не съм споменавал цифри като 20000 или 30000 евра.
  • 22 Европродажници

    1 0 Отговор
    Не защитават националният интерес срам за България са единствено.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.