Last news in Fakti

4 Август, 2023 13:02 6 941 167

Борисов "натисна" и Моча „падна“, дилемата е къде ще отиде…

  • паметник на съветската армия-
  • моча-
  • борисов-
  • фандъкова-
  • герб-
  • дб

ГЕРБ години наред блокираха искането за демонтаж, но Борисов реши

Борисов "натисна" и Моча „падна“, дилемата е къде ще отиде… - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Министерски съвет прие решение статутът на Паметника на Съветската армия, известен и като Моча, в Княжевската градина в София да се промени от имот публична държавна собственост в имот частна държавна собственост. Това съобщиха от правителствената пресслужба. Решението е взето по предложение на областния управител на София Вяра Тодева, в чието управление е имотът. Областният управител трябва да отрази промяната в Акта за държавна собственост.

И така решението на Министерски съвет идва след скорошното искане на Столичния общински съвет (СОС) за премахването на монумента от територията на Княжевската градина.

История от 20 години

СОС има решение от 1993 г. за премахването на паметника, КОЕТО НЕ Е ИЗПЪЛНЕНО. През последния мандат управляващите в София не допускаха доклада на ДБ за гласуване, защото „паметникът бил държавна собственост“, макар земята под него да е общинска. Всъщност и точно това се използваше като „удобната дъвка“ да се протака във времето въпросът – ще бъде ли махнат, или не. Чия е собствеността – държавна или общинска. Папка към едните, папка към другите…

През миналата година общинари от ГЕРБ и БСП гласуваха против включването на същия доклад в сесия на СОС. Тогава бившият общински съветник от ДБ Методи Лалов обяви, че е изпратил сигнал до Софийската районна прокуратура да се разследват съветниците от коалицията ГЕРБ-СДС защо повече от 2 г. блокират предложението.

Март 2023 година

С гласовете на ГЕРБ и "Демократична България" общинският съвет възложи на кмета Йорданка Фандъкова да поиска от областния управител на София да премести паметника извън центъра на града. В подкрепа на доклада гласуваха още Борис Бонев от „Спаси София“ и общинарите от ВМРО, а тези на „Атака“, която е другата част от националистическата коалиция в СОС, гласуваха "въздържали се". Против гласува групата на БСП, разбираемо.

С приетото решение СОС поиска още „областният управител на София област да предприеме всички необходими фактически и правни действия по изпълнението на първото решение“. И така казусът стигна до областния управител на София Вяра Тодева, която с подписа си вече легитимира "преместването“.

Освен да бъде демонтиран, през март парламентът на София възложи още на главния архитект Здравко Здравков да организира архитектурен конкурс, с който зоната около паметника да се отреди за „широко обществено ползване“.

Разбира се, последва и реакция. От "Възраждане" обявиха, че ще бранят с дежурства паметника от демонтиране.

Забързването

Години наред общинските съветници в София от ГЕРБ не позволяваха въпроса за демонтажа на Паметника на Съветската армия да се постави на разискване в Столичния общински съвет. Но всяко нещо си има край. Партийния лидер Бойко Борисов даде сигнал и накара цялата общинска група да заработи трескаво по темата. ГЕРБ внесе в Комисията по култура в СОС доклад - разгледан изключително бързо, с който се възлага на кмета Йорданка Фандъкова да поиска от държавата да премести монумента в Музея за изкуство от периода на социализма към Националната галерия или в друг „подходящ държавен терен извън централната градска част на София“.

Предистория - март 2020 година

Тогава общинарите от ДБ внесоха доклад с искане за премахването на паметника, но папката просто си отлежаваше в общината. Три години по-късно Борисов даде сигнал и съдбата на паметника бързо бе внесена за разглеждане в СОС.

ДБ настояват държавата да премести монумента в държавен имот извън центъра, защото „мотивите за построяването на паметника са отречени в съвременността“, а също така се руши и е опасен за минаващите. Държавен паметник върху общинска собственост – така и не се разбра (или явно не се искаше да се разбере) кой трябва да го поддържа.

Борисов каза, че паметникът трябва да се премести, след като плочата д надписа на монумента беше разбита от гражданин в знак на протест срещу руската агресия в Украйна. След това общината прати комисия, която се произнесе, че плочата е опасна.

И така. Борисов натисна и Моча „падна“. Стъпката е направена. Къде ще бъде преместен… Това е въпросът, защото сега дилемата „защо тук“ ще се надигне с пълна сила.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 71 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димон алкаша

    79 134 Отговор
    Където му е мястото. На боклука.

    Коментиран от #15, #22, #110

  • 2 1234567

    132 38 Отговор
    За се премести на Козяк, да има напомня какво ги чака ....
  • 3 Последния Софиянец

    139 62 Отговор
    Записах се доброволец да пазя Паметника на баба и дядо.Брата на дядо ми е загинал на Драва но натръшкал 100 фашисти.

    Коментиран от #57, #116, #133, #134

  • 4 Янков

    104 29 Отговор
    Предлагам в Банкя, до "зайчарника"
  • 5 Бай Ставри

    112 25 Отговор
    Всички знаем къде ще отиде Боко при истински съд !
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Адам Хилтън

    133 42 Отговор
    Като мразят комунизма толкова много, защо не демонтират и всички реактори, ТЕЦ-ове и язовири правени по него време, и да чакат нови от САЩ бе! Да чакат чакат, да видим дали ще ни донесат до 50 години, преди да загинат без ток и вода?

    Коментиран от #28, #36

  • 9 С какъв е

    90 32 Отговор
    А какъв е статута на стената на българските фашисти пред НДК?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Българин

    93 40 Отговор
    ЕС/НАТО = ФАШИСТИ!!!

    Коментиран от #159

  • 12 Факт

    117 21 Отговор
    Няма "Барселонагейт", няма "Мата и Хари", няма "Кюлчета със злато и чекмеджета с петстотинврака", няма "Турски поток" на Ердоганя за 3 милиарда лева народна пара....Само ежедневни лаладжийски истории за наивници от платените медии.
  • 13 Дългият

    26 66 Отговор
    Мо...в заглавието е написано с друго име... паметника на съветските окупатори...когато за го написах в пост го изтрихте...за кой ли път се уверявам че много от Вас не са за тази работа...

    Коментиран от #48, #136

  • 14 Да си

    48 9 Отговор
    го носи у Зайчарника !
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Глупаци

    40 67 Отговор
    Моча ли пика ли коча ли да се маха и да се издигне български паметник.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 опаа

    37 19 Отговор
    Натей трийте историята нека всички знаят защо сме най-зле у цела европа иначе здраво стискаме германия за джоба кат малко дети на неорентиран родител.
  • 19 Какво даде очаква

    58 16 Отговор
    от Агнешките главички на Прокопа?
    Обслужват Банкя и Росенец.
    Турски булки
  • 20 Иво

    29 23 Отговор
    Мястото му е в някакъв музей защото историята добра или лоша трябва да се знае и помни.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Аз съм от ссср

    74 34 Отговор

    До коментар #1 от "Димон алкаша":

    За неграмотните е за боклука,но за тези които са чели трябва да си стои там.Такива паметници има във цяла Европа защото хората са благодарни че съветската армия е освободила Европа от Хитлер и нацизма и ние сме били на страната на Хитлер и нацизма.
  • 23 адаша

    14 19 Отговор
    Най- заинтересовани, къде ще бъде преместен, са лилавите- "леле- мале, що жИлезууу!"
  • 24 милиционер

    20 32 Отговор
    Че това унижаващо съоръжение българите /апропо-заслужили си го/ Незабавно трябва да бъде взривено, но Барселонагейт, "Балкански /руски/ поток", Дупката при Белене Не Трябва да останат в небитието.
  • 25 Ако не беше влязла Червената армия

    57 32 Отговор
    България като фашистка държава нямаше да я има.
    Грешката на Русия е че не направи руски бази.
    Американците ни окупираха с 4 броя които ние издържаме.Гърцияжи Турция взимат огромни пари от базите.
    Слугинска България подписа договор че н може да задържа и съди американски военен ,дори да е извършил убийство.
    Влязоха в цеха с автомати и накараха робите да лягат по очи.
    Сега сме окупирани роби.
    Намерете ми окупатор като СССР, чийто народ да живее по зле от окупирания.
    Грешката е че за убийците на 30000 души и 400 деца , загубили 4 войни,42% територии,половин милион убити мъже. Преди 9.9.44 г и пр.престъпления никакъв Народен съд а ликвидация без съд и присъда както правеха те

    Коментиран от #29, #33

  • 26 Анонимен

    58 20 Отговор
    Задължително трябва да се пази историята. Иначе губим всякакво самоуважение, да не говорим за уважение. А историята се помни, за да се помнят и поуките от нея.
  • 27 Хахахххх

    54 12 Отговор
    И Бойчо, и другите продажници си въобразяват, че си купуват така още време за ...съсипване на България.
    Още се заблуждават, че са слуги на " силните на деня",😜🥵
    Силните вече са други, не- уважаеми слуги...
  • 28 Антон

    11 23 Отговор

    До коментар #8 от "Адам Хилтън":

    Защото са осъвременени след 1989 г. с читава техника.
  • 29 Като не ти харесва

    28 47 Отговор

    До коментар #25 от "Ако не беше влязла Червената армия":

    да живееш под натовска окупация и европейско робство,р па заминавай в свободна и демократична Русия.
    Изход-свободен.

    Коментиран от #115

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Хмм

    42 18 Отговор
    нека позная, че на негово място ще сложат паметник на натовската армия, освободила ни от независимостта ни и е намалила населението с 1/3 за да може да ни пази от знаете какво и защо

    Коментиран от #40

  • 32 Как къде?

    17 38 Отговор
    Директно от където е дошъл - в Москва!
  • 33 Ако не беше влязла червената армия

    26 48 Отговор

    До коментар #25 от "Ако не беше влязла Червената армия":

    (пияната съветска сган)сега да сме поне като Австрия.Преди 1944 България е била номер едно на Балканите.

    Коментиран от #141, #160

  • 34 боц

    42 10 Отговор
    Боко всичко ще им свали за да я има коалицийката - звезди, паметници, алабали и накрая ще им бие надгробната плоча на жалката партийка. Ние да му мислим, защото промяна няма да има, а мутрите се изпраха и окопаха, благодарение на ПеПенделите...
  • 35 По-рано от очакваното

    20 2 Отговор
    Интересно ми е битката за София и Пловдив кога са биле срещу фашистите
  • 36 пешо

    35 8 Отговор

    До коментар #8 от "Адам Хилтън":

    Че те ги демонтираха повечето. Предадоха мариците на сашците. Прецакаха "Чаира". Спада на износ на електроенергия е билизо 70%, даже май месец се изхитрихме да сме нетен вносител.....и те така до края на нашия свят.
  • 37 Мим33

    43 17 Отговор
    Паметника с фундамента не може да се мести.Където е стоял,пак там ще си стои.Трябва да има вечен въоръжен пост там докато ястребите от ПП ДБ И ГЕП се откажат от грабителските и унищожителни намерения.Там е положена и доста пара,за да се изгради..
  • 38 Тракия

    47 16 Отговор
    Прост народ , слаба държава - Евроатлантическа !

    Коментиран от #145

  • 39 Тома

    35 6 Отговор
    А тиквата го натиснаха от козяк.Но е възможно скоро да му се обадят едни вежливи хора по телефона и тогава о майко
  • 40 любител

    42 9 Отговор

    До коментар #31 от "Хмм":

    абсолютно прав си пич краварите освен нищета войни и разруха и ползване на чужди природни богатсва и евтина ръботна ръка не носят нищо друго.

    Коментиран от #46, #156

  • 41 Тото 1 и Тото 2

    41 9 Отговор
    И какво - от ПРОСТАКА Борисов ли зависи всичко ? Ако това е така , значи сме в трагично и отчайващо положение ! Бай Ганьо от Банкя да определя настоящето , че и бъдещето ни ! Жалко !

    Коментиран от #45, #76

  • 42 Тцтц....

    40 7 Отговор
    Глей със какви глупости се занимават родните ни управляващи.Всичката Мара втасала ....държавата затъва.Електричеството пак скочи ,скъпотия до шия - те със паметници се занимават.
  • 43 Алооу ,копейкитеее

    16 28 Отговор
    Ревете, ли?А?
    Ревете!!!Файда нема!!!

    Коментиран от #55

  • 44 Редник

    33 11 Отговор
    Борисов вече се превърна в най големия майко и отце продавец. Той няма ни чест, ни достойнство, ни морал, ни човешка същност.

    Коментиран от #71

  • 45 МАЛОУМНИКА

    12 6 Отговор

    До коментар #41 от "Тото 1 и Тото 2":

    Точно казано!Браво.
  • 46 южен север

    31 6 Отговор

    До коментар #40 от "любител":

    Питайте индианците в резерватите-концлагери , негрите- роби , виетнамците , афганците , иракчани и либийци......какъв кеф е бил контакта им със свободалюбивите и справедливи американета !
  • 47 Правилно

    14 36 Отговор
    Комунизмът е отживелица.Толкова години Паметника не са го преместили,време е да се даде ход ,да отиде там където му е мястото.Да го разрушат.Русофилите,които го бранят,не са мнозинството в Б- я и българите са наясно,че този Паметник,вече е отживелица.Днес в съвременния живот,старото трябва да дава път на младите.

    Коментиран от #51, #112

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 хахах

    31 9 Отговор
    Много бързате да го махате, нещата не са изянени накъде ще тръгнат, колкото и да не им се иска на някои и да не се налга някои после да се извиняват....
  • 50 Зайо Байо

    24 8 Отговор
    Банкя - столица на България ! Бойко - национален юнак и републиканско божество ! България с ново име - Бойкария !
  • 51 любител

    29 6 Отговор

    До коментар #47 от "Правилно":

    явно не си забелязал герберче че пътя на младите от няколко години е през летище софия на някъде да робуват за единия хляб. браво на такива тикви като теб и боко крадеца.
  • 52 Хахаха...

    31 8 Отговор
    Ами преместете и паметника Шипка,щото и той също от руснаци е строен.
  • 53 насила дарител

    19 4 Отговор
    Като говоримЕ за наш Бойчо , нека изяснимЕ нещо важно ! И то е следното - каква се пада дъщеричката му Ема / от мис Бикини / , на неговите внучета / от дъщеря му Венета / ? Фундаментално е питането и изисква специална оценка на ситуацията ! Ще има ли Ема претенции към БОЙКОВОТО наследство или къщата и бутика в Барселона покриват щетите ! Стил - пито-платено ли ?
  • 54 ТрампЛин

    11 32 Отговор
    Готов съм да простя на Борисов всичко, ако премахне МОЧА и гАльоша. Ще запише името си в Историята на България редом с това на Ст.Стамболов!

    Коментиран от #58, #67

  • 55 любител

    28 8 Отговор

    До коментар #43 от "Алооу ,копейкитеее":

    нещо си в грешка пич сега ревът краварите че в най скоро време ще си ползват гущерчетата за тапети .още малко и БРИКС ще им духнат под опашките а ние както винаги през войните сме на грешната страна заради тъпи управляващи и умници като теб герберче.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Абе ти жив ли си бе последен софиянецо ?

    19 3 Отговор

    До коментар #3 от "Последния Софиянец":

    Радвам се че си тук ! Но извикай и ония тримата дето ги храни безплатно на протестите , та и после ! Хаджията Минеков и другия .......още ли си закачен незаконно и точиш ток за заведението си на наш гръб ???????????
  • 58 любител

    29 4 Отговор

    До коментар #54 от "ТрампЛин":

    прав си боко ще го запишат в рекордите на гинес като най корумпирания крадлив и тъп политик. хахаха.

    Коментиран от #77

  • 59 Ми то.....

    31 7 Отговор
    Във Германия възстановяват паметниците на РАЙХА ..........тука рушим всичко от комунизма ! По добри фашисти ли ще станем от самите нацисти ??????????????
  • 60 Сивата котка

    15 4 Отговор
    А медала "Ломоносов" даден му да ПАЗИ руските паметници, де ще иде?
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Матей преображенски

    27 6 Отговор
    Управляващите неофашисти упорито са се вкопчили в идеята да рушат руските паметници,по примера на бандеровците.Това са пробните камъни за гражданското общество,което по-рано издържа изпита,макар с три на релси.Трябва добре да се проумее ,че ако това се допусне,после ще се изсипят къде по-фрапиращи и ужасни неща,вкл. които пряко засягат всекиго лично и семейно.
  • 65 Абе

    23 8 Отговор
    Предлагам на местото на паметника да се издигне друг.Със лика на Бай Дън,а до него клекнала ваксина Урсула.Така ще почетем нашите евроатлантически партньори,които всекидневно ги възхваляват управляващите
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Да бе!

    18 6 Отговор

    До коментар #54 от "ТрампЛин":

    Ти за кумир ли имаш Стамболова? Че той е бил същата крадлива хиена,като свойте правнуци- Ванчо - църния,и боко! Те затова го обожават.Бъркай дълбоко в гуглето,и потърси именно негови поборници,какво са споделяли помежду си във писма.Писма,който и до сега се намират в архивите.На тихо и тъмно,защото са доста нелицеприятни.Изкупил е имоти с дузини.В най апетитните места на тогавашна София.За грош- пара,нали е бил Фактор". Той затова е станал върл русофоб.Да няма външен контрол,колко харчи и колко е " присвоил" Знаеш ли,защо вемереото му освен че му филетират черепа,му режат и двете ръце,до китките.Сещай се, какво са правели нашите царе с крадците .Кумир! Хищник, яко мазал човката си,през политиката

    Коментиран от #73

  • 68 ИВАН

    22 7 Отговор
    Ееей, тия софиянци много мръсни бе - рекоха и като нищо ще го махнат този паметник, и какви кметове си избират - фандъци, стефчовци софиянски, борисовци ... срам и позор, неблагодарна ганьовска пасмина.
  • 69 Копейкин

    7 17 Отговор
    Как къде , аз ще я прибера във Варна.

    Пред моят замък , там и е мястото .

    Ще поканя Мутрофанова да отреже лентичката .
  • 70 Банкянския простак

    29 5 Отговор
    Сега ясно ли е кой управлява София над 17 години? България над 20 години? Точно така - този, който натисне Бацо. А Бацо натиска подопечните му блюдолизци, и всичко се случва много бързичко.

    Големите началници натискат гнусната мутра от Банкя, който пред тях е по-нисък от тревата. Той от своя страна го играе Big in Japan в порутената ни родина, и всичко се случва както той е РАЗПОРЕДИЛ (т.е. както му е било наредено преди това).

    Честита баня!
  • 71 От Червените Чаршафи

    9 13 Отговор

    До коментар #44 от "Редник":

    По големи предатели няма .
  • 72 Знаехме

    24 4 Отговор
    Посолството и посолствата, май са дали ултиматум, за какво ли не: за Шенген, за парички-милички, които има да получаваме от ЕС, за еврото... така е,като не се осъществи истинско изчегъртване. Кокал не се изпуска, щото трудно се хваща, вече...
    Жалба и много страдала България, ще те има ли...
  • 73 ТрампЛин

    7 16 Отговор

    До коментар #67 от "Да бе!":

    “Той затова е станал върл русофоб, за да няма кой да го контролира….” Ама русия имала ли е попечителство над нас в онези времена? Това твое твърдение доказва на чий господар сте служили, служите още и днеска!
  • 74 Запознат читател

    28 9 Отговор
    Големи ВАРВАРИ сме. Във Виена, Берлин и на други маста такива големи паметници стоят на Съветската армия и никой не ги пипа и не говори за разрушаване. само варварите рушат паметници, горят книги и гладат да изтрият историята. Това е простотия.

    Коментиран от #75, #81, #113

  • 75 ТрампЛин

    8 20 Отговор

    До коментар #74 от "Запознат читател":

    Колко пъти ще ти се казва? В местата опоменати от теб има загинали войници! Тяхната памет трябва да се почита! У нас има ли поне един загинал алкохолик? Загинал, не умрял от първак!
  • 76 Азим

    18 5 Отговор

    До коментар #41 от "Тото 1 и Тото 2":

    Не само Борисов, а и Пеевски, Петков, Мирчев и още няколко отврартителни продажника.
  • 77 Ехааааааа

    9 4 Отговор

    До коментар #58 от "любител":

    То е много хубаво да изкараш няколко мандата като министър председател и да си ТЪП ..........и е много зле изобщо да не можеш да седнеш и на министерско кресло , или изобщо на някакъв СТОЛ , не във закусвалня бе бунак !!!!!!!!
  • 78 ФАКТ

    7 23 Отговор
    ИМАЙКИ ПРЕДВИД НЕУСПОРИМИЯ ФАКТ ЧЕ РУСНАЦИТЕ СА НИ БИЛИ ОКУПИРАЛИ 80 ГОДИНИ ...И СА ЧУ-АЛИ И ИЗНАСИЛВАЛИ ДЕЦАТА И ЖЕНИТЕ НИ...КОЕТО СЪЩО Е НЕУСПОРИМ ФАКТ...ОПИСАНО Е ОТ СТОТИЦИ РЕВУЛЮЦИОНЕРИ И КАКВИ ЛИ ОЩЕ НЕ....РАЗБИРА СЕ В РУСКАТА НИ ИСТОРИЯ ТЕЗИ ФАКТИ СА УДОБНО ПРОПУСНАТИ...КАКТО И БИТКАТА НА ЗНАМЕНИТИЯТ ГНЕРАЛ КОЛЕВ КОЙТО СЕ Е Е СРАЖАВАЛ СРЕЩУ СЪРБИТЕ ПРЕЗ 1885 ...СЪЩИЯТ ТОЗИ ГЕНЕРАЛ КОЛЕВ ПРЕЗ 1916 ЩЕ РАЗБИЕ РУСКИТЕ ВОЙСКИ КРАЙ ДОБРУДЖА,И ПЛЕНЯВАТА ЦЯЛАТА ОРЕНБУРГСКА ДЕВИЗИЯ БАРАБАР С КОМАНДИРА И ЗНАМНЕТО ИМ..И ДА СЕ СЛУЧИ НАЙ СЕТНЕ ЕДНА ИСТОРИЧЕСКА СПРАВЕЛИВОСТ " 3 МАРТ 1916г " ..ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА ГОДИНАТА..русия КАПИТУЛИРА ПРЕД БЪЛГАРИЯ С НАЙ УНИЗИТЕЛНИЯ МИРЕН ДОГОВОР В ИСТОРИЯТА ИМ...ТАКА НАРЕЧЕНИЯ "БРЕСТ-ЛИТОВСКИЯ...ТАКА ЧЕ ИМАЙКИ ПРЕДВИД ТЕЗИ НЕУСПОРИМИ ФАКТИ КОИТО МОЖЕ ДА ГИ ПРОЧЕТЕ ВСЕКИ НОРМАЛЕН ЧОВЕК ...СЛЕДОВАТЕЛНО ТРЯБВА ДА СИ ЗАДАДЕМ ВЪПРОСА ..КАК СМЕ "ОСВОБОДЕНИ ОТ РУСНАЦИТЕ" КАТО СЛЕД ТОВА ГОДИНИ НАРЕД БЪЛГАРИ ВОЧВАТ СРЕЩУ ТЯХ...,,МАЛКО СБЪРКАНО ИЗГЛЕЖДА ЦЯЛАТА ТАЗИ РУСКА ИЗМИСЛИЦА..КОЯТО НИЕ НАРИЧАМЕ БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ НЕ ЗНАЙНО ЗАЩО...ДОРИ И БОТЕВ И ЛЕВСКИ НАЙ ВЕЛИКИТЕ ГЕРОИ НА БЪЛГАРИЯ НАРИЧАТ РУСИЯ.."РОССИЯ ТАЗИ МНИМА ЗАЩИТНИЦА НА СЛАВЯНСТВОТО ТЯ УПОТРЕБЛЯВА ОЩЕ ПО РАДИКАЛНИ СРЕДСТВА ЗА ДА ЗАТРИЕ ОТ ЛИЦЕТО НА ЗЕМЯТА БЪЛГАРСКИТЕ КОЛОНИИ"...ТЕЗИ НЕЩА МОЖЕ ДА ГИ ПРОЧЕТЕТЕ НАВСЯКЪДЕ..СТИГА ДА ИСКАТЕ..ТА САМИ СИ ОТГОВОРЕТЕ НА ВЪПРОСА КАКВО ВСЪЩНОСТ Е СТОРИЛА РУСИЯ НА БЪЛГАРИЯ...И СИ ЗАДАЙТЕ ВЪПРОСА ЗАЩО ТЕЗИ ФАКТИ ЛИПСВАТ В РУСКАТА НИ

    Коментиран от #96

  • 79 Емил

    13 2 Отговор
    История от 20 години
    СОС има решение от 1993 г. за премахването на паметника, КОЕТО НЕ Е ИЗПЪЛНЕНО.

    Ало, мисирките - това са тридесет години! Поне Първи клас завършете!
  • 80 За пореден път казвам:

    20 11 Отговор
    Софиянци не заслужават София да бъде Столица!!!

    Коментиран от #85, #114

  • 81 Ани

    10 23 Отговор

    До коментар #74 от "Запознат читател":

    Германия е воювала срещу Русия и е била победена. България не е воювала срещу Русия, но е била окупирана. Това трябва да се помни! От тази гледна точка оставането на МОЧА в центъра на София може да остане като паметник на варварството на една страна, която в най-трудните си моменти не бе нападната от Българите, но в замяна, след това ни окупиран и образованото население избито. Въпроса е какво символизира този паметник. Ако се включи в програмата по история, наблюдение на варварските идоли на окупаторите, БСП ще сменят песента.
  • 82 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    24 6 Отговор
    Безродниците, нищо чудно, да посегнат и на Шипка - от посолството им диктуват, нищо руско не трябва да остава в съзнанието на българина. Вижте ги, колко примерни са станали Борисов, Шиши - като никога са в Парламента, гладко избръснати, примерни като гимназисти. И най-вече послушни!
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Бай Иван

    23 7 Отговор
    Тия "глупавите" австрийци моля ти се....си пазят паметника на червената армия...в центъра на Виена.
    Немците и те имат руски и съветски паметници...
    А пък за поляците да не говорим...и те пазят съветски паметници!
    Големи са глупЕндери...
    Да вземат пример от нас - "УМНОКРАСИВИТЕ" Българи - Как се махат и унищожават паметници.

    Коментиран от #157

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Племе

    22 7 Отговор
    Народ ,които не си уважава историята няма Бъдеще !!.
  • 89 ууу3

    23 8 Отговор
    НЕ ПИПАЙТЕ ПАМЕТНИЦИТЕ , - ТЕ СА БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ !!! НАРОД БЕЗ ИСТОРИЯ , НЕ Е НАРОД И ИЗЧЕЗВА !!!
  • 90 падение

    15 6 Отговор
    Зайко Байко е със синджир на шията и каквото го изкомандват "началниците горе", това прави! Иначе дръпват примката.....
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Уууууууууууууу

    15 6 Отговор
    Марш,Бойко,марш пожарникаря наш!
    Марионетки ни докара във войната да ни вкара!
  • 94 дядото

    17 4 Отговор
    щом се решава за този паметник,предлагам народа да създаде инициативни комитети и да преместим,премахнем или разрушим и всичко останало от 5 вековното турско робство- джамии,агушевите и други останали конаци,напомнящи на народа за робството.

    Коментиран от #108

  • 95 Найк

    14 7 Отговор
    Сега като махнат този исторически.паметник тези идиоти сигурно ще сложат такъв на Зеленски.
  • 96 Дъ тъ светна

    21 3 Отговор

    До коментар #78 от "ФАКТ":

    И това, че не знаеш да си пуснеш малките букви или че ни го набиваш само с главни букви не те прави нито по умен, нито по знаещ, нито пък по убедителен... ти си си една най обикновена c0pосня с промит мозък заработваща сребъртиците си...

    А ти захлеби ли си твоите сребърници или си тъп идеалист...
    САЩ (по тяхна информация) са похарчили над 1 милиард долара за справяне с "руското влияние"!
    Българската ПЕТА КОЛОНА е получила от ФАЩ над 47 милиона долара ($47,709,686) за анти руска пропаганда.
    И понеже сте малко нюню добре сте заработили… личи си по граченето!!!!

    Коментиран от #149

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 кв. Оборище

    11 3 Отговор
    Защо в кв. Оборище се строй градинка 23год и не е завършена ? Моля за отговор от ГЕРБ
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Путинофил

    7 9 Отговор
    Защото Тиквата е най големият путинофил в България. Подари на путин 4 милиарда наши пари за сръбската тръба, подари на путин и Росенец, подари на путин комплекс " Камчия".

    Коментиран от #158

  • 105 Да ви имам

    6 19 Отговор
    проблема. Къдя щял да отиде моча . Ами на бунището, къде другаде.

    Коментиран от #111

  • 106 мдаааа

    15 2 Отговор
    Божеее.. Много интересно...
    Нашите кра.сиви.тетни жъл.топа.ветняци са съвременните Санчо Пансовци слуги на Дон Кихот /ФАЩ/ борци с камъните, родени само да рушат не да създават.... това е и основен идеал за съществуването им и въпроса днес е: какво ли ще правят с какво ли ще се занимават жъл.топав.етната cган след като разрушат паметниците на pyските 0свободители в Бг, ами те ще се разпаднат, а пък може би след това ще започнат и ще рушат американските паметници на летците бомбили София, може и АЕЦа да гътнат – руски е.. .нооо .... но после, после какво ще правят идеологията им свършва... може би ще отидат да рушат международно и в другите страни.... може и Айфеловата кула да бутнат или до ФАЩ да отидат... статуята на свободата да оцапат, пирамидите да гътнат!!!
    А може и римските останки да окепазят, все пак и те са били окупатори и то истински окупатори!!!
  • 107 пламен

    8 11 Отговор
    Ще отиде там където му е мястото, на боклука
  • 108 позеленял

    5 1 Отговор

    До коментар #94 от "дядото":

    напълно съгласен , даже и нови концесии за земи ползвани от турски фирми или турски фирми свързани с български граждани
  • 109 Русия е терористична държава факт

    6 15 Отговор
    Следва премахване на оная отрова АЕЦ Козлодуй
  • 110 соломон напасания

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Димон алкаша":

    А твоето не е ли преди него там ! Що за нещо си , че да определяш кое и как в историята .... А паметника на американските летци ..... на мен да не ми харесва (3500 българи са загинали от бомбардировките ) .
  • 111 а бе измек

    4 1 Отговор

    До коментар #105 от "Да ви имам":

    само заедно с тебе , никому неизвестния диванен
  • 112 Уса

    16 6 Отговор

    До коментар #47 от "Правилно":

    Комунизма ще се възроди.Ние българите от чужбина ще се върнем и изгоним всички предали изпрошляци и жендъри.Европа загива а Америка ще остане сама на собствени ресурси

    Коментиран от #127

  • 113 и не само

    19 7 Отговор

    До коментар #74 от "Запознат читател":

    Големи комплексари сме, щом махането на един паметник ще символизира нашето себеуважение, свобода и достоинство.
    Затривайки историята сме обречени да я преживеем отново, а това точно май пак се случва - отново не пристанахме на когото трябва и вероятно пак ще посрещаме руснаците като освободители.
    Комичното е, че тези дето днес искат да махат паметника, ще се наредят в първите редици на посрещачите
  • 114 да шопоите се изчерпаха с прост......

    10 6 Отговор

    До коментар #80 от "За пореден път казвам:":

    Да едно хубаво мнение . София се е изчерпала като столица отдавна и не е ли време за Велико Търново !?Между другото нямам нищо общо с тоя град но предвид географското му разположение мисля ,че е по правилно .
  • 115 а бе аркадаш

    2 4 Отговор

    До коментар #29 от "Като не ти харесва":

    Там съм . Други въпроси имаш ли ?
  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 777

    9 4 Отговор

    До коментар #98 от "666666":

    Същото като след 9 септ.1944г.Дори и Гръбчева го казва:пак изплува мръсната пяна.
  • 118 Трак🇩🇪🇦🇹🇮🇹

    3 15 Отговор
    На моча мястото е на БО-КЛУКА .. да живее АДОЛФ ХИТЛЕР и националсоциализма
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Българин

    12 5 Отговор
    България трябва да се отцепи от София и да ги остави да ядат евроатлантизъм. Тия там нямат връзка със света и грам не знаят какво става в останалите части на страната. Не ги и интересува.
  • 121 БКП

    12 3 Отговор
    Ще премахне от редиците си Борисов и Фандъкова. Партията няма да им прости.
  • 122 ДОЛУ

    5 9 Отговор
    МОЧА
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Хахаха Хохохо Хихихи

    8 6 Отговор
    Най-младия приет комунист Борисов, събаря паметници на Патрията и стана глобалист. Ако има кюлчета може и да стане шарен.
  • 125 ЕДГАР КЕЙСИ

    5 9 Отговор
    КЪДЕ СА ........ МУНЧО ZEЛЕНОЧОРАПСКИ , КОРНИ ТЕХНОИМПЕКСОВА И КОСТО КОПЕЙКИН ....... ДА ПАЗЯТ ПАМЕТНИКА НА ...... СЪВЕТСКИТЕ ПОРОБИТЕЛИ ? ? ? ? ........ ХАЙДЕ МУНЧО , ВДИГАЙ ЮМРУКА И ЧЕРВЕНИТЕ ОРДИ ........,..
  • 126 ДОЛУ

    3 7 Отговор
    МОЧАТА!!
    ХАХА ИХУУУУУ
  • 127 ТрампЛин

    2 2 Отговор

    До коментар #112 от "Уса":

    Побързай преди да са съборили Мочата и гАльошата.
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Орхан Фекне

    10 1 Отговор
    За тези който все още не са разбрали! Премахването на паметника е ясен сигнал че са нежелани и ще бъдат репресирани за тяхно добро всички с различно от правилното виждане за новия дивен глобален савят...
  • 130 АРЕС

    9 2 Отговор
    ББ е един от най големите престъпници в историята на България и може да бъдете сигурно че се си плати за българоубииството.
  • 131 Шматка

    3 1 Отговор
    Е как къде ще отиде? То е ясно - в двора на Зайчарника, та другарят Тулуп да му прави метани сутрин и вечер, нали е дърт комуняга, още от 1978 та до днес!
  • 132 високо кръвно

    4 4 Отговор

    До коментар #21 от "Аз.казах":

    И какво живота ще ти стане по хубав?Или ще станеш по богат или ще бъдеш по здрав ,а може би ще живееш вечно ,за по умен се съмнявам.

    Коментиран от #138

  • 133 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Пенсионер

    1 4 Отговор
    Ще отиде в двора на руското посолство.И Русия и ние доволни.
  • 136 Иван4о

    2 5 Отговор

    До коментар #13 от "Дългият":

    ИСТОРИЯТА е ясна: на 5 септемри 1944г. Б-я и СССР са в диплом. отношения, когато без обяснение и претнции съветският посланик заявява че СССР ни обявава война. След няколко дни червената армия нахлува и ни окупира без да срещне съпротива, без да гръмне една пушка. Окупацията продължи 45 години, после СССР се саморазпадна. А ние продължаваме да се свиваме под сянката на размахания автомат шпагин на окупатора. Докога?

    Коментиран от #137

  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 ТрампЛин

    2 2 Отговор

    До коментар #132 от "високо кръвно":

    Ще живееш по-достойно отхвърляйки монумента който окупатора те е задължил да му издигнеш и да му се кланяш.
  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Северозапад

    7 1 Отговор

    До коментар #33 от "Ако не беше влязла червената армия":

    Ако не беше влязла Червената армия в България, сега благодарение на любимата ви Британия територията ни щеше да е разделена между Румъния, Гърция, Сърбия и Турция - както е настоявал Чърчил, но лошият Сталин му е секнал мераците!

    Коментиран от #143

  • 142 Неразбрал

    6 1 Отговор
    Значи - ако махнем този паметник, то всичките ни проблеми ще изчезнат от раз! Или нещо не съм разбрал?

    Коментиран от #144, #147

  • 143 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 коми терористи

    4 4 Отговор

    До коментар #38 от "Тракия":

    Ревът на долните комунистически отpenки е беценен ! България е единствената държава на тоя свят,която в центъра на столицата си има паметник на окупатора си.Тази скрап трябваше да бъде нарязана много отдавна ! А воя на русофилските национални предатели е прекрасна гледка !

    Коментиран от #153

  • 146 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 147 ТрампЛин

    3 1 Отговор

    До коментар #142 от "Неразбрал":

    България няма проблеми! Единствения проблем е МОЧА! И той ще бъде премахнат!

    Коментиран от #151

  • 148 Матей преображенски

    1 2 Отговор
    Управляващите май-му-ня-ци се разшетаха,много ги бива да правят бели,а за оправдание ще донесат и от сто кладенеца вода.Дрънкат всякакви глу-пос-ти,прокарват ска-па-ни-те си внушения, и накрая паметника щели да го преместят.То да не е пешка да се мести с два пръста,но за лека упойка и заблуда за наивници--ще го преместят,на парчета.Както мавзолея дето набързо го бутнаха,такава излагация,такава мер-зост,изтриване на страници и цели глави от историята,при това се заблуждават че премахват следите на тия ,които са ги превъзхождали многократно.
  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 СЪВЕТ КЪМ ТИКВАТА

    1 0 Отговор
    Усмихвай се... Все още ходиш по земята.
    Все още гледаш горе слънце и луна.
    Все още те облъхва долу дъжд и вятър.
    Все още чувстваш с тялото си студ и топлина.

    Ръцете ти все още носят тежки книги
    за минали животи и за древни дни.
    Я хайде разтвори ги... Опитай... Прочети ги.
  • 156 И аз да кажа

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "любител":

    Тъй, тъй- да се чудиш само как белите държави, към които всички се стичат, са баш онези, до които руският ботуш/юмрук не е могъл да се докопа?! И които са добре с американците и им предоставят бази. С конкурс за анти- разум ли ви подбират да плюете Запада?
  • 157 Мухаха

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "Бай Иван":

    Да, бе- баш поляците и чехите много си любят и пазят съветските паметници, балтийците също! Ти къде видя такова нещо, или ти го казаха другарите от ОФ-то?
  • 158 Айде бе!

    1 0 Отговор

    До коментар #104 от "Путинофил":

    Ама съвсем нищо подобно - Камчия я джотна Масларова по времето на Станишев, Росенец също е грях на предходни на Боко политици. Не че той нещо е одраскал руските интереси, но фактите трябва да се знаят и помнят
  • 159 Шопо

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Българин":

    Референдум за ЕС и НАТО.
  • 160 браво бе

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Ако не беше влязла червената армия":

    ПЪРВО НЕ Е ВЛЯЗЛА С ОПРЕДЕЛЕНА ЦЕЛ. ПРОСТО Е ПРЕМИНАЛА ПРЕЗ ДЪЖАВА СЪРАТНИК ТОГАВА НА ФАШИСТКА ГЕРМАНИЯ ,ПОДПОМАГАЩА ФАШИСТКАТА АРМИЯ ПО ВРЕМЕ НА ВСИЧКИ ВОЕННИ ДЕЙСТВИЯ И ПО СЪЩИЯ НАЧИН СТИГНАЛА ЧАК ДО КАЛЕ КАТО ПРЕМИНАВА ПРЕЗ ЦЯЛА ЕВРОПА АКО Е ИМАЛА ЦЕЛИ ДА Е ЗАБИЛА ТАМ БАЙРАКА СИ И СТАЛИН ДА Е КАЗАЛ ДО ТУК Е СССР! КАКТО ГО Е ПРАВЕЛ ХИТЛЕР ПРЕДИ ДА АМА НЕ! ТОВА Е ИСТОРИЯ ДРУГОТО СА ПОЛИТИЧЕСКИ ТВОРЕНИЯ НА БЪРЗИЯ АКЪЛ НА ПОЛИТИЦИТЕ НИ ТОГАВА И СЕГА МНОГО СА МЪДРИ ЗАТОВА ОБЩЕСТВОТО НИ ЩЕ Е ВЕЧНО РАЗДЕЛЕНО И БЕЗ ВОЙНА
  • 161 Матей преображенски

    1 0 Отговор
    Дивият неолиберастки разгул е във вихъра си,опияняват се от шантавите си хрумвания сатанинските изчадия.Взели решение,разбийш, начело с боко-харам-ията,без да се съобразявт с волята на норад, а тя е да се запазят руските паметници,все пак ни е не сме Полша или Чехия ,още по малко пък Украйна.
  • 162 Крайновреме

    2 0 Отговор
    Назрява момента за една хубава гражданска война в страната. Без това няма да минем. Преди всичко, преди всякакви паметници, вън задокеанските мошеници и бандити от България. Да се махат и кой иска да им облизва задните части. А родните продажници на съд. Незабавно. Стига вече национални катастрофи!
  • 163 Спиро

    0 0 Отговор
    Е как къде??!!
    При мавзолея на бунището на Историята
  • 164 БОРИСОВ ЩЕ ГО НАТИСНАТ ВСИЧКИ ДАВОЛИ В

    1 0 Отговор
    НАЙ - ГОРЕЩИЯ КАЗАН ПЪЛЕН СЪС СПЕЦИАЛЕН СИЛИКОН ЗА 800 ГРАДУСА ! ВЕЧНО ЩЕ СЕ ПЪРЖИ В АДА ЗАЕДНО С КИРО !
  • 165 БОКО И КИРО СА НАЙ ГАДНАТА ГАД В

    1 0 Отговор
    БЪЛГАРИЯ И СВЕТА !
  • 166 БОКО Е МЪРШУЛЯК

    0 0 Отговор
    А КИРО Е БИОБОКЛУК КАТО НЕГО!
  • 167 СМЪРТ ЗА ПРЕДАТЕЛИТЕ И ВРАГОВЕТЕ НА БЪЛГ

    1 0 Отговор
    АРИЯ , КАКТО И ЧАЛГАРИТЕ СЛУШАЩИ ,, МОЯ СТРАНА МОЯ ГЕРМАНИЯ" КОИТО СА СЪЩИТЕ КОИТО ИСКАТ БУТАНЕ НА ПАМЕТНИКА - ТОВА СА ПОЧИТАТЕЛИТЕ НА ПП И ГЕРБ + ДБ И ДПС!!