Съвременните прожекционни дисплеи заемат малък сегмент от ветроупорното стъкло или ограничават образа върху издаден над арматурата прозрачен екран. По-големи изображения изискват по-обемисти конструкции и не дават голяма свобода на инженерите. Този проблем може да бъде решен с технологията на холографските вълноводи, която вече се използва във военната и гражданската авиация.
Пионер в разработката на подобни системи е калифорнийската компания DigiLens. От 2016 г. германският концерн Continental инвестира значителни средства, а този месец купи 18% от американската фирма. Немският производител вижда голямо бъдеще пред холографските вълноводи и дори смята технологията за готова за използване.
През последните 10 години цената на системите за обогатена реалност, базирани на холографски вълноводи, са поевтинели десетократно. DigiLens е една от първите компании, съумели да я адаптират за прожекция върху огънати повърхности, при това върху цялата им площ.
За крайна цена на подобни системи все още е рано да се говори преди да започне серийно производство. Ясно е, че колкото по-масови са тиражите, толкова по-евтин би бил продуктът. С холографските вълноводи със сигурност ще започнат да се оборудват първо луксозните автомобили, а после технологията ще стане достъпна за по-ниските класове.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 вижся
11:20 28.05.2018
2 гост
11:26 28.05.2018
3 Др Кире
13:51 28.05.2018
4 Еко Тъпанар
Коментиран от #5
13:52 28.05.2018
5 гост
До коментар #4 от "Еко Тъпанар":
Скоро , скоро !! Хюндай и Киа вече показаха прототипи , 2-3 години максимум !! Да не говорим , че показаха прототипи на коли БЕЗ СТЪКЛА , на които отвътре прожектират картина от външни камери !!!15:26 28.05.2018
6 гост редактор по принуда
На български език се казва ПРЕДНО СТЪКЛО.
Поне малко преглеждайте автоматичния превод на Гугъл - поне малко да навлезнете в правилните термини...
10:11 29.05.2018