Напоследък все повече водещи автомобилни производители наблягат на нови разработки, свързани с т.нар. електрическо турбо. Намерения относно използването на подобен агрегат заявиха марки като Ferarri, Mercedes-Benz, Audi и Subaru.
Специалистите от Valeo също обявиха, че са разработили свръх иновационен електрически компресор, който е способен на практика изцяло да премахне турбо дупката - времето необходимо на турбината за повишаване на мощността на двигателя.
Новият нагнетател не използва при работата си изгорелите газове, а се задвижва от електромотор. Явно този вид модули имат доста предимства, но още преди да започне серийното им вграждане доста от специалистите критикуваха нововъведението.
Основният недостатък на електрическото турбо е, че на него му е нужно напрежение от 48 волта, което автоматически означава, че се налага монтиране на допълнително електрооборудване. От Valeo контрират критиците, като казват, че електрическото им турбо може да снижи разхода на гориво до 20 %.
Максималният ефект обаче може да се достигне единствено със система за рекупериране на спирачната енергия. Иначе електрическото турбо може да се развърта до 70 000 оборота в минута за по-малко от 1 секунда. Дали ел. турбото е по-добро от конвенционалното обаче, ще покаже времето.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ivaylo mihaylov
Истината е в хибридното турбо: ел. подпомагане в ниските оборот за лесно и ефективно развъртане на турбината и рекупериране на енергията от изгорелите газове при спиране.
Така се получава цикъл на заряд/разряд и се избягва монтаж на няколко турбини.
Това е и технологията на Ф1, другото не е приложимо.
14:16 04.08.2014
2 Красимир Димитров
21:47 04.08.2014
3 Rosen Petrov
16:09 05.08.2014