Last news in Fakti

4 Август, 2014 12:09 14 885 3

По-добро ли е електрическото турбо?

  • електрическо турбо-
  • турбо-
  • mercedes-benz-
  • valeo-
  • audi-
  • subaru-
  • компресор-
  • нагнетател-
  • impreza

Напоследък все повече водещи автомобилни производители наблягат на нови разработки, свързани с т.нар. електрическо турбо. Намерения относно използването на подобен агрегат заявиха марки като Ferarri, Mercedes-Benz, Audi и Subaru.

Специалистите от Valeo също обявиха, че са разработили свръх иновационен електрически компресор, който е способен на практика изцяло да премахне турбо дупката - времето необходимо на турбината за повишаване на мощността на двигателя.

Новият нагнетател не използва при работата си изгорелите газове, а се задвижва от електромотор. Явно този вид модули имат доста предимства, но още преди да започне серийното им вграждане доста от специалистите критикуваха нововъведението.

Основният недостатък на електрическото турбо е, че на него му е нужно напрежение от 48 волта, което автоматически означава, че се налага монтиране на допълнително електрооборудване. От Valeo контрират критиците, като казват, че електрическото им турбо може да снижи разхода на гориво до 20 %.

Максималният ефект обаче може да се достигне единствено със система за рекупериране на спирачната енергия. Иначе електрическото турбо може да се развърта до 70 000 оборота в минута за по-малко от 1 секунда. Дали ел. турбото е по-добро от конвенционалното обаче, ще покаже времето.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ivaylo mihaylov

    4 1 Отговор
    Този вид турбо реално не е турбо, а ел. компресор. Няма логика понеже, за да се захранва му трябва много ел. енергия, която пък е свързана или с повече килограми за батерия, или голям генератор, което пак е килограми и натоварване на двигателя.
    Истината е в хибридното турбо: ел. подпомагане в ниските оборот за лесно и ефективно развъртане на турбината и рекупериране на енергията от изгорелите газове при спиране.
    Така се получава цикъл на заряд/разряд и се избягва монтаж на няколко турбини.
    Това е и технологията на Ф1, другото не е приложимо.
  • 2 Красимир Димитров

    0 0 Отговор
    На мен ми харесва идеята за електрически компресор.Мисля,че както електрическото серво управление ,така и ел.компресора ще стане предпочитан от доста производители.Със сигурност има предимства и недостатъци сравнено с турбо компресора,може би въпроса ще се сведе до това колко,често дефектира и каква би била стойността на евентуален ремонт или някакво обслужване.
  • 3 Rosen Petrov

    3 0 Отговор
    много ми е чудно какви са тези ужким нови технологоий като това е решение от 82 година и се е вграждало в някой от най продаваните автомобили