Last news in Fakti

5 Април, 2016 15:47 3 565 7

Mercedes пусна на пътешествие конвой автономни камиони

Разработването на автономни системи в момента е едно от най-важните пера в автомобилостроенето, както за пътнически така и за товарни автомобили. То ще намали човешкия фактор и ще доведе до много по-безопасно придвижване. В Европа за товарните автомобили има и специално състезание наречено European Truck Platooning Challenge, на което производителите да докажат собствените си технологии и Mercedes се включват с пътешествие от Щутгарт до Ротердам, като конвоя се очаква да пристигне на холандското пристанище през утрешния ден.

Както знаем карането в колона води до по-икономично придвижване поради факта, че първият от колоната "разцепва" въздуха и следващите няма нужда да използват същата мощност. При автомобилните състезания терминът за това се нарича "драфт" основно използван в Индикар. При нормално управление разстоянието между товарните камиони е около 50 метра, докато при използването на системата Connected Highway Pilot на Mercedes разстоянието се намалява на само 15 метра. По този начин разхода се намалява средно с 10 процента, а това в мащабите на промишления транспорт е значителна цифра, като освен горивото намалява и отделяния въглероден двуокис. При нужда от спиране системата реагира за само 0.1 секунда, но в случая тя все още се контролира до някаква степен от шофьора.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван Иванов

    0 0 Отговор
  • 2 Реалист

    0 1 Отговор
    Аха, значи все пак, ще има шофьор в кабината. За малко се притесних, че ще остана без работа. Тая система, ще капитулира в Централен Лондон, още преди десетата секунда, гарантирам, пък ако ще не от Мерцедес Бенц, ами и от НАСА да е измислена. Няма по-съвършен компютър от човешкият мозък. Пуснали ги били по магистралата, където и неук ром със ЗИЛ 131, ще стигне до Ротердам, някак си. Май нас се опитват да ни пускат по нанадолнището.

    Коментиран от #4

  • 3 мерцпропаганда

    0 1 Отговор
    Пълна глупост, едно пиле в сензорите и целия конвой във "фатал дестинейшън 10"
    Гьобелс ряпа да яде пред тея мултимедийни мишоци!
  • 4 Carfen

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Реалист":

    Гледам ги тия автономни камиони, сещам се как преди няколко дни четох, че Юбер си поръчали 100000 автономни S-класи за 10млрд. и се чудч как ли ще изглежда след 10г пътния трафик? Може би със съвършени електрически(или водородни) коли и вътре се возят едни олигофрени, където само смартфона им знае къде отиват.
  • 5 Контрабас

    0 1 Отговор
    Пълна лъжа и маркетингова измама, немците нямат нищо и се чудят какво да измислят за да намалят покупките на ТЕСЛА!
  • 6 проЗт ТИРаджия

    0 1 Отговор
    Седя си в стандартния Актрос на Мерцедес евро 6 на аутохоф в Германия и се мъча да си спомня днес къде карах на 50 метра зад друг камион!?!Има такива табели тук-там за разстояние,но днес не срещнах такава.Как ли се изпреварва от дистанция 50 метра!?!Още нещо - при STAU (задръстване) на Мюнхен,забрана за изпреварване на товарни автомобили и 50 м. дистанция означава че края на задръстването ще е около Болоня в Италия.Обикновенно камионите са на 5-10 метра един зад друг при интензивен трафик(понякога и на 1 и то при 90 км/ч).При 15 метра разстояние ще се наврат 2-3 коли или някой по-нахален с гондола или цистерна ще се пробва да влезе и ще трябва да го пуснеш.И на автономния камион като му каже полицая да заобиколи от дясно в аварийната веднага ще го разбере :)
  • 7 Кобрата

    0 0 Отговор
    Mercedes пак доказаха, че са най-добрите!