Разработването на автономни системи в момента е едно от най-важните пера в автомобилостроенето, както за пътнически така и за товарни автомобили. То ще намали човешкия фактор и ще доведе до много по-безопасно придвижване. В Европа за товарните автомобили има и специално състезание наречено European Truck Platooning Challenge, на което производителите да докажат собствените си технологии и Mercedes се включват с пътешествие от Щутгарт до Ротердам, като конвоя се очаква да пристигне на холандското пристанище през утрешния ден.
Както знаем карането в колона води до по-икономично придвижване поради факта, че първият от колоната "разцепва" въздуха и следващите няма нужда да използват същата мощност. При автомобилните състезания терминът за това се нарича "драфт" основно използван в Индикар. При нормално управление разстоянието между товарните камиони е около 50 метра, докато при използването на системата Connected Highway Pilot на Mercedes разстоянието се намалява на само 15 метра. По този начин разхода се намалява средно с 10 процента, а това в мащабите на промишления транспорт е значителна цифра, като освен горивото намалява и отделяния въглероден двуокис. При нужда от спиране системата реагира за само 0.1 секунда, но в случая тя все още се контролира до някаква степен от шофьора.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван Иванов
16:05 05.04.2016
2 Реалист
Коментиран от #4
16:43 05.04.2016
3 мерцпропаганда
Гьобелс ряпа да яде пред тея мултимедийни мишоци!
16:59 05.04.2016
4 Carfen
До коментар #2 от "Реалист":
Гледам ги тия автономни камиони, сещам се как преди няколко дни четох, че Юбер си поръчали 100000 автономни S-класи за 10млрд. и се чудч как ли ще изглежда след 10г пътния трафик? Може би със съвършени електрически(или водородни) коли и вътре се возят едни олигофрени, където само смартфона им знае къде отиват.17:03 05.04.2016
5 Контрабас
00:56 06.04.2016
6 проЗт ТИРаджия
01:10 06.04.2016
7 Кобрата
15:19 12.04.2016