Last news in Fakti

19 Юни, 2016 04:00 1 836 1

Synthia обучение за автономни автомобили

  • synthia

С все по-големия интерес към автомобилите с автономно управление, все повече разработки около тях започват да придобиват реална форма. По този случай учени от Computer Vision Center в Барселона са разработили програма наречена Synthia - виртуален симулатор, който да обучава системите на автомобилите да разпознават всички видове предмети и условия, с които се сблъсква един шофьор и автомобил в натоварения градски живот и извън него. За целта всички обекти, които може да срещнем по пътя са разделени на класове, като това улеснява значително действията на софтуера. За приложението на Tesla разработено от Mobileye, например са наети общо 600 човека, които постоянно да заснемат обекти и да ги вкарват в него, като до края на годината те ще достигнат хиляда. Тук обаче учените са 213 хиляди виртуални обекта и тяхни видеоклипове, с които да успеят да възпроизведат всички възможни ситуации от ежедневието, като те са микс от реални и виртуални изображения за максимално бързо разпознаване. Във видеото ще можете да видите начина на действие на програмата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пич

    0 0 Отговор
    Това допълнително ще осакати шофьорите - сега ще разчитат на автопилота повече. А, колкото повече разчиташ на техниката, толкова по-малко разчиташ на себе си. Като при рисуването е- акоо разчиташ на шаблони, вместо на ръката си, рано или късно отвикваш да рисуваш точно. Да, автопилота е поолезен в отделни ситуации - ако ти е зле, ако ти се спи, ако нещо се удариш и не можеш да шофираш. Но ако вземеш много да разчиташ на него, рано или късноо се проваляш, като студент, разчиташ на пищови на изпита - и да вземеш изпита реално не знаеш. Аз съм фен на традиционното шофиране - аз да управлявам, а автомобилът да върви. Автопилот бих използувал само, ако в отделен момент не мога да шофирам или имам друга работа, а трябва да стигна до някъде. Не го огричам, но и не го превъзнасям. Вероятнов близките 10 години ще се наводни с автомобили, с автопилот. Но това няма да намали в бъдеще катастрофите. Защото пък шофьорите ще отвикнат да шофират добре... И в отделен момент, в който се заемат с това, ще си проличи негативното като последица. Затова топ-пилотите предпочитат автомобили с възможно най-малко улеснения - за да разберат собственните си възможности и да са наясно какво могат. Лично не бих си купил автомобил с толкова глезотии, макар, че вече производителите определят покупката, а не клиента - като не произвеждат опростени автомобили щеш не щеш купуваш глезотиите им, щом искаш кола. Рано или късно човек се осакатява, когато разчита на помощник да го вози. В съвсем малко случаи автопилота е полезен на шофьора - ако му прилошее, ако му се доспи, ако се удари и не може да шофира, ако бърза за изпит и чете и иска друг да го вози.