Last news in Fakti

14 Ноември, 2011 13:08 19 061 10

145 к.с. от еднолитров мотор

  • valeo-
  • controlled powertrain technologies-
  • ricardo-
  • ford-
  • ecoboost-
  • hyboost-
  • focus

 

Само преди дни ви представихме новата разработка на Ford - еднолитров трицилиндров двигател, побиращ се върху лист с формат A4. От компанията обявиха, че са извадили от най-малкия мотор от семейство EcoBoost цели 125 коня.
 
Сега обаче инженерите от Ford, съвместно с компаниите Ricardo, Controlled Powertrain Technologies и Valeo, са успели да увеличат още мощността на въпросния агрегат. Моторът отново разполага само с три цилиндъра, а работният му обем не е променен.
 
Мощността обаче е повишена до 145 к.с. Тази високотехнологична разработка е наречена Hyboost и вече е монтирана на автомобил от новото поколение на Ford Focus. Как обаче е постигната тази мощ, при все че икономичността на агрегата също е отлична?
Отговорът се крие в съчетанието на системата VTES (променлива система за повишаване на въртящия момент) и компресор с електрическа турбина. Ще припомним, че подобно електротурбо съвсем наскоро беше патентовано от BMW.
 
Чрез използването на гореспоменатите две системи значително се намалява т.нар. турбодупка и електроенергията се доставя от допълнително микрохибридна система, разработена от Valeo и използваща рекуперирана енергия.
 
Изключително нисък разход и подобаваща динамика от един литър обем, три цилиндъра, максимален въртящ момент 240 Нм и мощност 145 к.с. - какво повече може да се иска от агрегата на бъдещето? Именно така го наричат създателите му, но на този етап не споменават нищо за серийно производство.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    0 0 Отговор
    Браво,Радо-информацията ти е наистина с впечатляващи показатели и ако не остане само прототип,ще дръпне неудържимо далеч напред марката пред всякакви други и бели,и жълти,и черни производители!Нека започнат да"гонят"и те тия висоти-от това ще спечелят всички!
  • 2 Еко

    1 1 Отговор
    Пак си остава - ДВГ , работи с петрол , и замърсява околната среда !!!
    Не искат , да пускат електрички и това си е . А ние като сме овце ...
  • 3 fordajia

    1 3 Отговор
    Аз като говоря ,че форд са най-яките,ме плюят. Плюйте сега. До колегата преди мен- електромобилите ,ако се внедрят масово,ще взривят екологията много по-лошо от петролните коли. Тоя ток дето ще ги зарежда,от де ще дойде? Нали се сещаш колко ще скочи консумацията на ток. С кво ще го правим? И колко ще замърсим?
  • 4 boyan

    0 0 Отговор
    ако по4ната дасе карат само коли на ток си слагам краи на жижота.една кола немали регулатор дая трясне6 на сжетора и ра4ни скорости дая ра4ка6 по добре даса вози6 на автобус
  • 5 what the...

    0 0 Отговор
    Нищо не ти разбрах!
  • 6 Славчо Ганчев

    1 0 Отговор
    Вари го печи го пак си е боклук ФОРД ..........
  • 7 някой

    2 0 Отговор
    Още през 1985 Дайхатсу имаха мотор 3 цилиндъра 926 кубика с турбина 125 коня.
    Хонда имаше атмосферен 1,6 163 коня. За каква преднина на Форд говорите.Всичко е една реклама.Да не мислите че другите фирми ще чакат Форд да ги изпревари?
  • 8 Бажо

    1 0 Отговор
    Форд-Кола ли е :)
  • 9 тцтцтц

    1 0 Отговор
    Знаете ли кой е най-хубавия Форд!??

    -Продадения!
  • 10 Иван

    0 0 Отговор
    Форд и циганин през зимата не работят :)