Само преди дни ви представихме новата разработка на Ford - еднолитров трицилиндров двигател, побиращ се върху лист с формат A4. От компанията обявиха, че са извадили от най-малкия мотор от семейство EcoBoost цели 125 коня.
Сега обаче инженерите от Ford, съвместно с компаниите Ricardo, Controlled Powertrain Technologies и Valeo, са успели да увеличат още мощността на въпросния агрегат. Моторът отново разполага само с три цилиндъра, а работният му обем не е променен.
Мощността обаче е повишена до 145 к.с. Тази високотехнологична разработка е наречена Hyboost и вече е монтирана на автомобил от новото поколение на Ford Focus. Как обаче е постигната тази мощ, при все че икономичността на агрегата също е отлична?
Отговорът се крие в съчетанието на системата VTES (променлива система за повишаване на въртящия момент) и компресор с електрическа турбина. Ще припомним, че подобно електротурбо съвсем наскоро беше патентовано от BMW.
Чрез използването на гореспоменатите две системи значително се намалява т.нар. турбодупка и електроенергията се доставя от допълнително микрохибридна система, разработена от Valeo и използваща рекуперирана енергия.
Изключително нисък разход и подобаваща динамика от един литър обем, три цилиндъра, максимален въртящ момент 240 Нм и мощност 145 к.с. - какво повече може да се иска от агрегата на бъдещето? Именно така го наричат създателите му, но на този етап не споменават нищо за серийно производство.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
13:47 14.11.2011
2 Еко
Не искат , да пускат електрички и това си е . А ние като сме овце ...
22:32 14.11.2011
3 fordajia
23:46 14.11.2011
4 boyan
01:10 15.11.2011
5 what the...
09:25 15.11.2011
6 Славчо Ганчев
11:12 15.11.2011
7 някой
Хонда имаше атмосферен 1,6 163 коня. За каква преднина на Форд говорите.Всичко е една реклама.Да не мислите че другите фирми ще чакат Форд да ги изпревари?
12:47 15.11.2011
8 Бажо
23:59 15.11.2011
9 тцтцтц
-Продадения!
00:07 16.11.2011
10 Иван
21:02 17.11.2011