Малкото електромобили по пътищата все още са прекалено нови и акумулаторите им скоро няма да се нуждаят от смяна. Никога не е било тайна, че те са едни от най-скъпите компоненти от конструкцията и производителите разбираемо избягват да говорят за цената, но болезнената тема не може да бъде отлагана вечно.
Редакторите на сайта Green Car Reports са решили да поставят на General Motors ребром въпроса колко би струвал нов комплект акумулатори за Chevrolet Bolt. Макар и очакван, отговорът е леко стряскащ.
Според пресслужбата на GM комплект батерии за един от най-масовите електромобили в света струва точно $15 734.29. Това е почти половината от цената на нов Volt ($37 495).
От Chevrolet бързат да уточнят, че за почти седемте години, в които се продават моделът и предшественикът му Volt, не са сменили нито един акумулаторен блок в рамките на гаранцията. При Bolt EV нейният срок е 8-10 години или 100-150 хил. мили (160-240 хил. км) в зависимост от щата.
Коментари
Коментиран от #9
Коментиран от #6, #8
До коментар #2 от "Гост":
Бате... един Голф 1.6 тди е 40 хилки и то не най-ниското ниво - базовия е 36 хил, което е кажи речи на половина тоя Волт... дй обаче да посмятаме взимам 1.6тду Комфортлайн за 39 бимки Тоя Шеви Волт/Ампера Е е 66 по днешен курс до тука сме с 27 хил лева напред за Голфчето Амперата (казвам ампера щото са идентични а за Опела знам цифрите) има 60кВ батерия достатъчна за 500км според Опел взимам средния пробег на батерия 200 хол км значи 200 хил км пробег : 500 км за 1 зареждане х 60кВ х 18 стинки = 4300 лв за ток за целия пробег... Голфа за същите 200 хил км - 200 хил : 100 х 4.1 разход пак по официални данни х 2.10 = 17200 лв за гориво... Така вадим 4300 и Волта излиза напред с 13 бона... да ама ти си надплатил 27 000... значи голфчето което е в пъти по-добра кола и което реално няма негативи като висичне по 10 часа закачен на контакта излишно тегло и какво ли още не ти е с 14 000 леа по-евтино... до тук без смяната на батерия за още 30 бимки в момент в който дизеларката тъкмо ще се е развъртяла! А ти баце ако на тая кола и направиш толкова ремонти колкото си описал значи просто си некадърен шофер дето не си пази каручката ;) Та аре дръж си електричарка ;)Коментиран от #19
Коментиран от #55
До коментар #2 от "Гост":
Много ти е невярна сметката. За 300к км се сменят 1 съединител с маховик на дизела. Турбина я смениш/рециклираш, я не - на цена 500 лв рециклирането. Филтрите и маслата да кажем, че са вярно сметнати макар че и там е по-евтино. А да не би тока за електричката да е без пари? Не че съм за дизеловия автомобил, ама сметката е далеч от истината...До коментар #1 от "Скрунджо":
Bolt e 60 kWh ne 18....Коментиран от #14, #29
До коментар #13 от "Гост":
Абе значи Ханс си кара W222 дизелка и на табелата Париж го спират и му казват с тази нафтова печка дотук, вземи си метро. Колко си ми наивен момченце, караи си Москвича бензинка супер форсиран и не се изказвай неподготвен.Коментиран от #24
До коментар #6 от "Един":
А с данъците и застраховките на Е-мобили как са нещата в БГ? Аз живея в чужбина и купих Hyundai IONIQ - трудно се свиква, но не е невъзможно. Станах семеен и разбрах, че всеки шум е излишен, когато имаш две деца в колата... Поздрави!Коментиран от #30
Коментиран от #21, #22
До коментар #20 от "Никола":
Ники бате.. до момента в световен мащаб има реализирани 2 милиона електро автомобила включително хибридите които са в пъти повече от чистите електромобили. Тия експериментални технологии от години ги приказват, но истината е, че все още няма значителен пробив и вероятно близките години няма и да има... а тепърва ще започнат да излизат негативите от електричките щото са още твърде нови - като ти се наложи да платиш, за да ти прибеерат старата батерия, като ти се наложи буквално да подариш колата щото не знам кой идиот ще купу 5-6 година кола на батерии и ще ти охладнее ентузиазма... да не говорим че сега им е примамливо липсата на данъци и "безплатното" зареждане - ама това също ще се промени и тогава се трупа прекалено много негатив за тая ш.тня :)До коментар #20 от "Никола":
и П.С. само Фолксфаген груп само за миналата година има над 10 милиона конвенционални автомобила... бая време ще мине докато навлязат масово електричките колкото и да се напъват някои хора :)Коментиран от #25
До коментар #14 от "Дизелар":
Това да не ти е БГ...!? Хората имат правила и закони.....Дали карам москвич.....това оставам на твоята фантазия :D Нафтата е тръгнала към забрана и няма мърдане! Еее,ти ще си я караш на село.....Как ще се лили от тракането на помпата :DКоментиран от #31
До коментар #22 от "Един":
ВАГ- измамници и пълни боклуциДо коментар #19 от "Благодаря за коментара":
От доста време чувам този мит че видиш ли електричката е супер безшумна а дизела примерно супер трака?! Обаче аз си карам със 150 на магистралата със 2500 оборота и в купето чувам само.... гумите НИЩО ДРУГО!!!! Та питам аз този 2-тонен танк да не би да левитира и затова да е безшумен???Коментиран от #35
До коментар #24 от "Гост":
Тези правила са само мит, няма такова нещо никъде по света. Бензините изхвърлят много ЦО2 които е парников газ така че нещата са 50/50. Има си стандарти които да се покрият за NOx и CO2, другото са ПР акции.До коментар #30 от "Шум":
Колега, в коментара ми нямаше провокация, а нужда от информация! Дизелът е ужасно вибриращ, шумен и качеството на горивата в БГ е кошмарно за всеки съвременен двигател!!! Следя новинарските сайтове и знам, че имате до 60% примеси!!! Електричеството остава най-НЕкорумпираният метод за придвижване в БГ! Готов съм да дойда с личният си автомобил, а не да плащам за кола под наем - това ми беше идеята! Карайте си колите както искате, но гледайте да е безопасно - там трепете българи, а ставаме все по-малко!Коментиран от #39
Коментиран от #40
До коментар #35 от "Благодаря за коментара":
Едно си баба знае едно си бае. Шумен бил, вибрирал може ама преди 10 години купи си нов да видиш че все едно няма двигател. По тая логика аз мога да каже че при удар електричката се самозапалва, хайде докажи ми че нямаш сестра. Последен пример е м-р Хамънд. Нафтата била лоша еми купувай си хубава, а тока знаеш ли колко ел. уреди заминават годишно от токови удари в България? Стига с тоя фанатизъм вече.До коментар #37 от "Иво":
Фотоволтаиците не са безбожно скъпи и навсякъде по света, където има воля да се прокарат електрически коли, се мисли за т.н. "умни" електрически мрежи. Така например ако ти си зареждаш колата, а съседа ти произвежда соларни киловати, то ти зареждаш от него. Има вече доста вятърни генератори, които при липса на консумация произвеждат водород, който захранва по-късно газови генератори. Има соларни батерии, които задържат стотиците градуси термална енергия генерирана през деня, за да поддържа парогенератор на централата и през нощта. Има помпени станции, с КПД от над 80%, които съхраняват енергията под формата на налягане, за да може да се използва през нощта при нужда. Света не спи, това, че в България няма и помен от подобни неща не е показателно, Африканските дъжави са ни задминали нас, Румъния ни е задминала, ние сме на опашката на развитието.Коментиран от #42, #43
До коментар #40 от "гост":
Хайде пак измислици-премислици. Ти тока да не го получаваш по Еконт, бе драги? Като гледам тази година, до сега направо "изобилства" от слънчеви дни. А вятърните турбини да не произвеждат ток без вятър? Да не говорим пък какви са тези термални генератори, които те гонят - те са толкова скъпи, че само лаик може да ги спомене като алтернатива! Светът не спял, но май ти спиш и сънуваш светлото бъдеще, без да осъзнаваш, че безплатен обяд няма и законът за запазване на енергията не може да се наруши с лъжи!До коментар #40 от "гост":
Първо - обади ми се когато съседа ти, който живее в съседния апартамент, ти продаде ток за да си заредиш електричката. Във всички големи градове по света, (където вече е концентрирано голяма част от населението на тази планета), щастливците живеещи в еднофамилни къщи не са правило, а по-скоро изключение. Да, те ще могат да си пляснат фотоволтаиците на покрива и да си решат проблема. Но за другите 80% от хората няма алтернатива на използването на обществените зарядни станции за електрички (ако въобще има изградени такива, а дори и да има - успех да си намериш свободно място за зареждане). Второ - имаш ли представа в момента колко пренебрежими в процентно отношение са ел. мощностите, генерирани от възобновяеми източници, сравнение с тези от нефтови продукти, въглища и атомна енергия. И това няма изгледи да се промени значимо в обозримо бъдеще. Стига глупости. Електроколите имат ауспух. И той е по-голям от този на колите с ДВГ. Просто не е там, където очакваме да го видим.Коментиран от #44
До коментар #43 от "Иво":
Да само че това не е проблем на автомобилната индустрия!!!! Има си друга индустрия където еко контрола е много по-голям, и комините са вързани директно към РИОСВ. Там правилата на тарикатите с изрязани катализатори не важат а глобите са солидни (България е изключение).Коментиран от #45
До коментар #44 от "Контра":
Като нямаш какво да кажеш поне недей пиши глупости.Коментиран от #46
До коментар #45 от "Иво":
В тоя ред на мисли ти защо го написа тоя коментар? Истината е че в една държава по лесно се контролират 20 ел.централи от 8000000 тарикати които се борят за 2к.с. повече. И не е работа на Мерцедес или Тесла да знаят от къде идва електричеството в дадена държава, това е държавна политика. А ти знаеш ли откъде идва петролът, ако е от ИДИЛ дето режат глави??До коментар #7 от "иво":
Браво. Точен и верен отговор на тези, които ни зарибяват да купуваме все ново и ново