Last news in Fakti

6 Декември, 2011 12:15 2 299 2

Активната аеродинамика и за автомобилите

  • ferrari-
  • ford-
  • chevrolet-
  • buick-
  • nissan

 

Терминът "активна аеродинамика" е познат на широката аудитория най-вече от Формула 1, в чиито болиди от 2010 година беше ваведена системата DRS. Тя най-общо "изправя" част от задното антикрило и натискът към гумите намалява на правите, където не е необходимо толкова голямо притискане към асфалта.
 
Естествено Ferrari е компанията, която най-активно въвежда технологии от подобен род и при "цивилните" автомобили. Един от примерите е носовата част на 458 Italia, в която има интегрирани активни елементи, които при висока скорост отвеждат въздушна струя под автомобила, като по този начин се увеличава силата на натиск.
 
Когато въздухът бъде отведен под предната част на автомобила, той отива назад чрез канали които стават по-дълбоки и по този начин "засмукват" задницата към асфалта. Тези способи обаче са приложими при суперкари и не се интегрират в конвенционални возила.
Все по-често обаче започва да се използва една друга част от т.нар. "активна аеродинамика", при това в масовите автомобили. При новите модели първите стъпки бяха направени от американските фирми Chevrolet, Buick и Ford, които разработиха собствена технология, влияеща на разхода на гориво.
На практика тази технология ще бъде достъпна от 2012 година, когато ще започнат продажбите на моделите Buick LaCrosse eAssist, Chevrolet Malibu Eco и Ford Edge EcoBoost. Намаляване на разхода се постига чрез монтиране на подвижни елементи в радиаторната решетка.
Благодарение на тях значително намалява въздушното съпротивление (когато въпросните елементи са затворени), като те се отварят само при нужда от охлаждане на двигателя. При висока скорост този способ се отразява положително на разхода на гориво и може да го намали с до два литра на сто километра.
Подобна напълно автоматизирана система вече е разработена и от Nissan. Тя най-вероятно ще бъде внедрена в следващата генерация на Altima и по-конкретно в нейния хибриден вариант. Не е изключено обаче от Nissan да интегрират технологията и в други модели.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Денис Денето

    0 0 Отговор
    bravo red e i na BMW!
  • 2 роко

    0 0 Отговор
    Че те бмв имат такава решетка от 10 години.