13 595 12

Камиони с пантограф сменят TIR-овете

Радослав Славчев

Siemens получи поръчка от германската провинция Хесен за изграждане на надземна контактна линия за електрифициран товарен транспорт върху десеткилометров магистрален участък. Линията ще доставя енергия за електрическо задвижване на хибридни камиони.

За пръв път Siemens представи своята новаторска концепция за електрическа магистрала (eHighway) през 2012 г. Системата ще бъде инсталирана на федералната магистрала А5 между двата транспортни възела Zeppelinheim/Cargo City Süd край летището във Франкфурт и Darmstadt/Weiterstadt.

Това ще е първият тест за eHighway на обществена магистрала в Германия. Siemens ще отговаря за планирането, изграждането и като опция - за поддръжката на системата.

Системата се изгражда като част от съвместния проект "Електрифициран иновативен тежкотоварен транспорт по автомагистрали" (ELISA) на германското федерално Министерство на екологията, опазването на природата, сградите и ядрената безопасност (BMUB). Компанията Hessen Mobil, отговаряща за управлението на пътищата и транспорта в Хесен, ръководи проекта.

"С eHighway предлагаме икономически приложимо решение за товарен шосеен транспорт, който не нанася вреди на климата. Нашата технология е налична и приложима алтернатива на камионите с двигатели с вътрешно горене ", казва Роланд Едел, главен технически директор на направление Мобилити на Siemens.

Електрическата мрежа е два пъти по-ефикасна от двигателите с вътрешно горене. Това не само означава намаляване наполовина на потреблението на енергия, но и значително намаляване на замърсяването на въздуха.

Основният елемент на системата е интелигентният пантограф на камионите, комбиниран с хибридна задвижваща система. Машините, оборудвани със системата, се движат без вредни емисии благодарение на електричество от надземната линия и автоматично преминават към хибридно задвижване по пътища без такива линии.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 14:22  14.08.17
    Аууу , ма как може !!! Ма кой е виждал ТИР-ове на ток ??!! Ама влаковете били така от повече от 50 години , че и пантографа почти същия , кой ти гледа ! Ама това бил готов автономен камион без скъпи лазери и тем подобни с едни елементарни датчици за центроване спрямо проводниците , даже няма нужда от влекач , задвижването може да се вгради в осите на ремаркето ! Неее , от "дизелака" по-добро няма , какво ще прави целокупния български "шефьор" дето си въобразява , че "въртенето на чекръка" е равносилно на мозъчна хирургия !
  • гост2
    Отговор
    2 14:35  14.08.17
    гадна ти работа, от зимата слушам как навсякъде реват против ДВГ-то навсякъде, само че като не ни стига тока, ТЕЦ-а дали ще ни дава по чист? Инък т'ва си е чист тролейбус с ремърке :D
  • шемет7
    Отговор
    3 15:23  14.08.17
    има влакове за таз работа,това е няква смешна фантасмагория родена от някакъв малоумник...и много ми е чудно докато има петрол как ще спрете ДВГ и по специално дизела...ония в пустинята ще откачат.Големи смехурковци имало на тоз свят.Поздравявам майките на хейтърите.

    Коментиран от #6

  • Европеец
    Отговор
    4 15:36  14.08.17
    Аз се чудех защо немците нямат тролей ... а те чак сега ги отркиват ) Но иначе да ... при наличие на влакове да стройш паралелна мрежа, при която чакаш в задръствания, смяна на асфалт и не може да изпреварваш колега ако се движи бавно ... си е направо утопия ) Чакам ЕУ да одобри немската инициатива, както беше одобрена и дизеловата такава преди )

  • Шайзе
    Отговор
    5 17:11  14.08.17
    Тази система по магистралите на Швеция е факт от поне две години ако не се лъжа вече.

    Коментиран от #7

  • Шайзе
    Отговор
    6 17:15  14.08.17

    До коментар #3 от "шемет7":

    Като ти е толкова чудно взимай майка си и към пустинята... на прах и дизел за удоволствие!
  • гост
    Отговор
    7 18:10  14.08.17

    До коментар #5 от "Шайзе":

    Засега са пробни участъци като този , но ако решат в европейски мащаб могат да изградят мрежата само за 3-4 години и няма да струва някакви космически пари , а вноса на петрол ще падне поне с 30%
  • 1234
    Отговор
    8 18:47  14.08.17
    Какво се заблуждавате бе хора,единия бил на дизел,другия на ток?Като ползваш ток той от какво се прави,нали и там се изгаря някакво гориво което замърсява околната среда ,тъй че дали ще го горя това гориво в камиона,или в тецовете някъде из страната,пък и загубите по доставката и трансформацията на тока,топлинните загуби при преноса....,единствено пушека от производството на тока остава в района на теца.Така че.....
  • Гадина
    Отговор
    9 21:25  14.08.17
    Това с пантографите(два са) е много идейно. Караш си камиона, стигаш участък с мрежа(бензиностанция) и карайки зареждаш батериите в движение.
  • Qqqqqq
    Отговор
    10 17:49  15.08.17
    Hahahahahhaahahahhahahahhhahaha.! Kade e TESLA! Da vleze na pazara.

    Коментиран от #11

  • гост
    Отговор
    11 12:07  16.08.17

    До коментар #10 от "Qqqqqq":

    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2160-tesla-semi-truck-test-bez-shofior Да не вземеш после да викаш що не си мълчах !
  • 123
    Отговор
    12 18:35  16.08.17
    Вече няма да има просия. Братята събират жицата, жените им оправят закъсалите тираджии и живота е песен. Само не знам нашите партии какво ще правят като им избягат избирателите по чужбините...

Напиши коментар:


Публикувай