Last news in Fakti

16 Август, 2017 09:26 36 187 46

Колко струва токът за мигачите?

  • мигач-
  • електричество-
  • ток
Колко струва токът за мигачите? - 1

Много шофьори в страни като България смятат нуждата да включват мигачите за посегателство срещу личното достойнство. Колко спестяват подобни "аристократи" от горивото, необходимо за генерирането на електрическата енергия за светлинните указатели, изчислява YouTube каналът Chapter S.

Авторите на клипчето пресмятат мощността на лампичките и времето им за работа. Отчетени са също количеството на енергия, изработвана при изгарянето на горивото, и средните цени по бензиностанциите в САЩ.

Оказва се, че всяко включване на мигач излиза на средностатистическия американски шофьор по $0.00004 или по $0.30 на година. От Chapter S, разбира се, не пропускат да отбележат, че светодиодните указатели харчат 6 пъти по-малко ток и съществено намаляват разходите по това перо.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Будалата

    121 69 Отговор
    А защо не пресметнат колко ток се харчи за денонощно светене с фарове. И кой Тапак го измисли това? В Англия през деня се кара без ФАРОВЕ. А май е много по мрачно а?

    Коментиран от #8, #12, #37

  • 2 смок

    71 43 Отговор
    Правилно. Откак включихме фаровете жертвите се увеличиха!
  • 3 Будалата е педал

    123 66 Отговор
    Ами карай си без фарове. Глобата е 10 лева плащаш си я и караш.без фарове. Или се изнасяй при другите селяни дето берат ягоди в Англия и карай там.

    Коментиран от #4, #7, #15

  • 4 gost

    43 19 Отговор

    До коментар #3 от "Будалата е педал":

    Бесния върви и ти да видиш как се работи,те и за това са сто години пред нас.Не да ми стоиш тука и мама и тати да те хранят.

    Коментиран от #6

  • 5 цацата

    33 16 Отговор
    Тая простотия май беше измислена под мъдрото мъдруване на бай Хой., нали гей Валентин златев му е първа дружка....
  • 6 ГоУст

    64 29 Отговор

    До коментар #4 от "gost":

    Ти явно си ходил да бЕреш ягоди в Англия щом знаеш как се работи.
    Относно фаровете трябва да светят през деня...фаровете служат не да ти светят...а ДА те виждат по-добре....ама върви го обяснявай на българина...той винаги знае повече от всеки друг и е най-големия умник на света.

    Коментиран от #18

  • 7 Тиквен фен

    46 26 Отговор

    До коментар #3 от "Будалата е педал":

    моля да забележите, че в европейското законодателство изрично е упоменато, че основните светлини на автомобила, НЕ СА дневни светлини! Караме целогодишно на фарове, за да може да печели няколко стотин милиона годишно Златев, на Боко дружката.

    Коментиран от #13

  • 8 Anton

    31 31 Отговор

    До коментар #1 от "Будалата":

    В англия движението е наопаки спрямо нас.
    Защо не вземеш и да караша така. Замимавай за англия, кефи се че си роб

    Коментиран от #11

  • 9 Боби

    78 31 Отговор
    Без съмнение, една кола е ВИНАГИ по-видима за другите, ако е на фарове! Не виждам ко мрънкате! Крушките са по 10 лева. Като нямате пари за крушки, ще ходите пеш! Автомобилът не е изконно право гарантирано от конституцията, а лукс! Има колелета, автобуси, имате крака...Като во се кара кола, ще си пускате фаровете, данви виждам като изпреварвате по 3 минути с пушещите си таралясници, за да мога да не се забия челно във вас. Мрънкачи.

    Коментиран от #29, #30

  • 10 фарО

    61 19 Отговор
    И преди да излезе закона си карах винаги на фарове, Сърбите преди нас имаха задължение за фарове през деня. Тук се коментира, че някой си правел пари от това, че ни е задължил да караме на фарове, ами продавай крушки или измисли и ти как да изкараш пари от това. Относно ползата от фарове, то при силно слънце и междуградки път със шарена сянка най-много ми е помагало да видя идващ автомобил и да не предприема изпреварване. Да кажем, че да караме на фарове ни струва 10 лева на година(не вярвам да са толкова много) какво са 10 лв допълнително при експлоатация на автомобил ? Само гледаме далавера да има, да минем по-тънко, да спестим. "Не се плаша от високи разходи, а от ниски приходи"...
  • 11 гост

    29 14 Отговор

    До коментар #8 от "Anton":

    Антончо,не разбра ли че робите сте тука в България работейки за някаква мизерна заплата.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 гост

    28 2 Отговор

    До коментар #7 от "Тиквен фен":

    Ако имаш дневни светлини не караш на фарове. Като нямаш тогава караш на фарове. А дневните, каквито имат по задължение новите коли от години насам, са светодиодни и имат минимална консумация.
  • 14 Ужас

    22 2 Отговор
    Чудно! А става въпрос простичко за това, че масово хората "забравят" да си пускат пътепоказателите. И като човек, който шофира зад тях хвърля боб, за да разбере накъде са се запътили.
    Не, че няма и вариант да е в крайна дясна лента, да е дал мигач надясно и рЕзко да отиде в най-дясната лента.
    Останете със здраве! :)

    Коментиран от #16

  • 15 gost

    19 21 Отговор

    До коментар #3 от "Будалата е педал":

    хахахаха абе кавал и аз съм от селяните дето берат ягоди в англия със жена ми двамата за 2.5 години имаме 100 000 лв във сметката дори днес се прибирам от море в испания а сега ми кажи ти какво постигна за този период

    Коментиран от #31, #43

  • 16 Ужас

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Ужас":

    Исках да кажа в най-лявата лента.
    Ама съм...
  • 17 Читател

    16 19 Отговор
    Няма спор - когато шофираме на фарове, виждаме насрещния автомобил много по-рано. Т.е. ако имаме превозно средство на около 4-5 км. пред нас и е на фарове - ще го видим. Ако не е на фарове - по-вероятно е да не го видим. Възникват следните въпроси: колко пътища в България са прави и с видимост на такова разстояние? Каква ми е ползата да зная, че на 5 км. с/у мен има автомобил, като реално, за изпреварване, се интересувам от близките 700-800 метра? Ако не мога да видя лек автомобил на разстояние по-малко от 1500 метра пред мен, то определено не ставам за шофьор. А по-скоро - трябва да съм пациент на очен лекар.
  • 18 САК

    22 7 Отговор

    До коментар #6 от "ГоУст":

    Да те виждат и другите с фарове също, а пешеходците дето нямат фарове, какво да ги правим. Да мрат ли.

    Повечето ниско летящи идиоти си мислят с фарове съм ще ме видят и ще се отместят. Ефекта е видим по новините всяка вечер.

    Проблема на фаровете винаги е бил, че прави тези с фаровете видими а другите не.

    Хората отдавна доказаха, че ползата от фаровете зависи от географската ширина, колкото по към екватора отиваш толкова намалява, накрая се обръща във вреда. За нашите географски ширини е на кантар зимата има полза лятото не.

    Коментиран от #24

  • 19 656

    10 40 Отговор
    Карам без включени фарове през деня и давам мигачи от време на време за да не си хабя лостчето което оригинално е 400лв. Не ми пука.

    Коментиран от #20, #21, #28

  • 20 Гост27

    27 7 Отговор

    До коментар #19 от "656":

    Е ти си пълен ретард! Животът на човек 400 лв. ли струва бе? Пази си лостчето за в гроба...
  • 21 Sasho

    22 4 Отговор

    До коментар #19 от "656":

    По тази логика не ти трябват и гуми , бензин , масла и др. консумативи - все пари струват. Я върви на село - магаренце и каручка .Всичко е безплатно ,а и ще продаваш тор.
  • 22 оня

    16 1 Отговор
    на гАзарЕте им е скъпо, за тва не пускат мигачи
  • 23 гостенин

    15 5 Отговор
    Благодарение на тази тема разбрахме по колко пари спестяват БеЕмВарите от мигачи
  • 24 Гост

    8 4 Отговор

    До коментар #18 от "САК":

    Като видиш кола с включени фарове означава, че колата се ДВИЖИ СРЕЩУ ТЕБ. Паркирана кола (без включени фарове) или пешеходец също ще ги видиш, но имаш повече време докато стигнеш до тях.

    Коментиран от #26

  • 25 Фаровете са за:

    12 7 Отговор
    Движението на фарове или светлини се извършва през деня не за да виждаш ти а за да те видят другите ичастници че тази кола се движи а не е спряла временно или паркирала на платното и тогава ти имаш време за реакция и можеш да прецениш обстоятелствата а не както скоро ми се случи един шматарок стои в колата до един крайпутен магазин без вкл. фарове и малко преди да се изравним тръгва отгоре ми... Свиря му той спя и ми вика от реното си кво стаа батка.. Ае човек викам му ти нормален ли си или от незнание го правиш... Той ми каза еййй голяма работа нищо няма не се плаши ами му викам ами и аз ако не бях спрял щото съм с предимство... А той без мигач без фарове... Той ми вика е нали ме виждаш и затова спря ама аз немога да гадая... Е трябваше да го изложа пред приятелката му ли да ми вкарам един през стъклото?.... Голяма лудница е и по+зле ще става :(
  • 26 САК

    15 6 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Така е логично и повечето хора си мислят, че се получава това, но практиката и изследванията показват друго. На мозъка и окото не им стигат скорост на обработка и адаптивност за целта.

    Поради особености на зрението и възприятието човек не вижда по тъмните обекти толкова добре при наличие на ярки обекти(особено при по високи скорости) и се получава, че не забелязваш някой обекти в близост до яркия обект (примерно: кола с пуснати фарове минаваща край човек). Затова дневните светлини трябва да са доста по слаби за да вършат работа, а не фарове, както е прието у нас.

    Има доста особености на окото, които водят до това.

    Особено при някой майсторски монтирани ксенони направо ослепяваш за всичко наоколо.

    Човешкия мозък не е създаден за движение с високи скорости и при скорости над 100 км в ч. за почват да се проявяват недостатъците му, а при някой хора и по рано.

    При движение с висока скорост периферното зрение загива първо , а ярките обекти влияят негативно на работа на централното.
  • 27 Румен Гуменов Иванов

    12 2 Отговор
    Аз има голф3 и моити фарове светят добре и малко ток хабят ,ама задното ми е гърне раждеасало и има дупки по него и бръмчи силно. Некои имали да ми подари едно задно гърня за моита кола. аа за голф 3 -93 година
    много мерси
  • 28 Няма 65

    11 1 Отговор

    До коментар #19 от "656":

    Карай и само на задна...да не си хабиш скоростния лост :))) !
  • 29 Няма 65

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Боби":

    Автом'била е лукс за теб, мейби! За нас си е необходимост!
  • 30 Сава

    17 10 Отговор

    До коментар #9 от "Боби":

    В Австрия една година след въвеждането на използването на светлини през деня са отчели увеличаване на произшествията(разрови в нета и ще намериш данни и статии, аз го направих преди време)и за това е отменено. Австрия е по-северна страна от България и там напрактика деня е по-къс. Същото се случва и в Полша, много по-северна от България.В България, като географско местоположение използването на дневни светлини не е необходимо, а според статиите които съм ползвал дори увеличаващо произшествията(става въпрос за ъгъла под който слънчевите лъчи падат у нас). Според мен то е задължително за да се обслужват търговските интереси на петролните компании и производителите на крушки.
    Понеже у нас автопарка е стар, болшинството автомобили не са оборудвани с лед дневни светлини и за това използват къси светлини . Един автомобил потребява 0.100-0.300 л. гориво на 100 км. повече когато е на фарове. Да вземем средната стойност - 0.200 л./100 км. сега я умножете по автомобилите в София–800 000 и ще разберете колко по-мръсен въздух дишаме. Тази калкулация я правих преди около 2-3 години и стигнах до цифрата 6 000 л. повече изгорено гориво на ден само за София. Защо трябва да се отделя в повече въглероден двуокис и всичко останало...? Отговори си сам. Дали не е лобизъм...?
  • 31 Гост

    23 5 Отговор

    До коментар #15 от "gost":

    Браво пич! Страшен си! Ако може повече да не стъпваш у нас, ще е най-добре! Такива комплексари като теб, нямат място тук!
    Стой си в Англия, където с тия смешни 45 000 паунда, не може и кенеф да си купиш и бъди роб до края на живота си!
    Там пиши по форумите им, колко "високо" стоиш в обществото, ама като ти гледам българската граматика, едва ли английския ти е по-добър!
  • 32 Скрап

    7 10 Отговор
    Не само крушките горят, акумулатор се сменя по-често, алтернатора дефектира по-бързо, харчи излишно гориво.Абе, карайте на фарове. Изгори крушка и хоп, КАТ те спира. Хранилка чиста.

    Коментиран от #40

  • 33 НастимирЪт

    16 2 Отговор
    Ша карате на фарове и зимни шъ туряте
  • 34 Шаран БГ

    26 4 Отговор
    В грозните години на социализЪма, ходих из Чехословакия. Те правеха Татри, Авиа и много, ама много Шкодувки. Шкодичките от Млада Болеслав бяха боядисвани със всички ярки цветове на дъгата !!Доставяше ми удоволствие да наблюдавам автомобилното движение на някоя оживена улица /булевард/ в голям град. Феерия от цветове - кой от кой по-ярък и по приятен, и най-важното - ЗАБЕЛЕЖИМ !!
    В годините на демокрацията в България почти всички автомобили потъмняха и станаха "от мъката ни по-черни" И най-вече поради тези тъмни цветове на автомобилите е хубаво светлините да светят. Просто не разбирам тази мания и любов към цвета на катафалките. Санким ,като караме такива големи и страшни /черни/ каруци, колко сме велики е страшни и ние самите ?!?!?

    Коментиран от #42

  • 35 въйй

    19 5 Отговор
    Само глупак може да твърди, че карането на фарове предизвиква повече ПТП-та...
  • 36 Бате любо

    7 8 Отговор
    Фарове зимни гуми _ трябва да те тормозят постоянно един милион автомобили_ по 4 гуми може ли някой да сметне печалбата Балъците са много. С поздрав от химико инженерната мисъл.
  • 37 ВАГ

    10 3 Отговор

    До коментар #1 от "Будалата":

    Ти ся май този комент си го написал за да изтъкнеш ,че си в Англия .
    А кво ше кажеш за следния случай: в Англия всички българи спазват правилата за движения с колите си за 1000 паунда ,след това си идват в България с тях (макар,че със самолет е 5 пъти по-евтино ) и започват да не ги спазват.

    п.п. Англия е за англичаните ,не за българите.
  • 38 KIRKOR

    8 9 Отговор
    Не карам, никога не съм карал и няма никога ДА КАРАМ НА ФАРОВЕ!! Включени ФАРОВЕ на 38 градуса?? Крушки, алтернатори ,акумулатори, и пр трябва да се продават Авточастите и консумативите са доста силен бизнес и лобито е също силно

    Коментиран от #39, #41

  • 39 Андрешко

    13 0 Отговор

    До коментар #38 от "KIRKOR":

    Да не говорим,че всички автомобили вече имат централно заключване с дистанционно а във всяко едно от тях има батерия.Какво излиза?Мафията производители на батерии са по-тарикати от тия с крушките и гумите,фарове я пуснеш я не,гуми няма да им плащаш на тия душмани (на бай Таци от горната махала Москала още със заводските си кара,па нищо му няма),но без батерии за централното не може.Смятай колко пъти на ден цъкаш копчето и всяко цъкане хаби ток няма къде да ходиш,батерия трябва да си купиш.Гадовете мръсни са го измислили.
  • 40 Андрешко

    13 0 Отговор

    До коментар #32 от "Скрап":

    А пък лятото тия от бензиновото лоби усилват и слънцето та да си пускаш и климатика и да се качи още разхода и амортизацията,е.ати долните печалбари.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #34 от "Шаран БГ":

    И не само цвета на талигите е тъмен. Като видиш някоя "гъзарска талига" отзад със затъмнени стопове и незнаеш на габарит ли е, или спирачка натиска. Малоумщина.....
  • 43 morski

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "gost":

    100 000 мъжки първични полови белези имате в ректумите си... пък и лири да са бачкате като роби и се забавлявате по-малко от общак в България, който взема 800лв на месец... ама най-добре си стойте там, нека и всички останали чобани дойдат в англия при вас
  • 44 MotornoMaslo.BG

    1 0 Отговор
    Всеки, който мисли за разхода на фаровете, по-добре да си продаде МПС-то, без това станаха прекалено много и да използва алтернативни начини за транспорт.
  • 45 Бг шофьор

    0 0 Отговор
    Фарове да или не ,ами за се вижда колите няма лошо за калпавите е без значение а за пешеходците по една жълта мигаща светлина да закачат че те май по трудно се забелязват особено ако решат да отскочат до другия тротоар, че те май създават повече неприятности...
  • 46 тони

    0 0 Отговор
    Има си официална статистика на КАТ и тя показва, че откакто вкараха дневните светлини, жертвите от ПТП са паднали драстично (https://www.mvr.bg/docs/librariesprovider71/документи-от-комисията/ubitiiranenizaperioda1951do2016.xls). Също така, в световен мащаб е доказано емпирично, че при каране с включени дневни светлини жертвите спадат с между 10 и 15%.