2 884 13

Bugatti печата спирачки на 3D принтер

Георги Касабов

56 часа са доста време за изработката на спирачен апарат, пък било то и с щампата на Bugatti. Детайлът на снимката обаче е забележително постижение на инженеринга поне по две причини - отпечатан е на 3D принтер и е изработен от титан.

Машината за направата на спирачния апарат е предоставена на Bugatti от немската компания Laser Zentrum Nord. Уникална е с това, че може да печата с титаниеви сплави, които се използват най-вече в аерокосмическата индустрия.

Самото принтиране на спирачния апарат е отнело 45 часа, през които са нанесени 2 213 метални слоя. Още 11 часа са отишли за химическата и механичната обработка на детайла.

Резултатът обаче си струва. Според Bugatti супортът е много по-лек и здрав от сега използваните. Алуминиев апарат със същите спецификации тежи 4.9 кг, докато масата на титаниевия аналог е само 2.9 кг.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ДА БЕ
    Отговор
    1 09:50  23.01.18
    Да спестиш максимум 8 кг. от теглото на автомобил с мощност от 1500к.с. на цена от поне 10000евро не е особено умно , но снобите обичат да плащат за подобни безумни изгъзици!
  • JEEP
    Отговор
    2 10:06  23.01.18
    8 от тук, 3 от там и така лека полека на финала си с едни 100 - 150 кила надолу, което вече е от значение.

    Коментиран от #3

  • гост
    Отговор
    3 10:41  23.01.18

    До коментар #2 от "JEEP":

    Дааа , а накрая идва една електричка , която струва колкото "спирачните апарати" от "титан" и му разказва играта , а "феновете" остава само да се плюнчат как "теглото има значение" , пък за цената да не говорим , щом не струва 2 млн . , значи не е "високотехнологично " , хахаххха !
  • гост
    Отговор
    4 11:57  23.01.18
    Те и за керамичните спирачки искат по 10х.евро като казват, че теоретично били вечни, но след 50х.км се налага да се сменят и не влизат в гаранцията на колата. ВАГ са страхотни измамници: за справка съдебните дела в Русия по повод ДСГ кутиите, чиято най-слаба част не се покрива от гаранцията при дилърите и хора, които са платили една купчина с пари за ФВ, Ауди са принудени да заплатят още няколко хиляди евро за ремонт на кутия, макар и да карат гаранционна кола. За ФВ пълната гаранция не е съвсем пълна. Вижте как се отнасят с клиентите си в Европа: на американците платиха по 11х.долара на манипулирана кола, а на Европейците им казаха, че нищо няма да получат макар и колите им да са застрашени от отнемане на регистрацията заради несъответствие със заводските данни. Шкода като станаха по-любима и предпочитана марка от ВАГ ги сплашиха със затваряне на завод без каквато и да е причина. ВАГ са отврат, има достатъчно други производители. Аз карам френско и никога няма да се върна на ФВ и техните манипулативни кошници.

  • 2399
    Отговор
    5 13:15  23.01.18
    Тези чак взеха да се самозадоволяват
  • гост
    Отговор
    6 13:43  23.01.18
    Бугати със всеки изминал ден се превръща в "емблема" на Богати Безммозъчни Сноби !!! За което свидетелства и клиентелата му де !!!
  • Христо
    Отговор
    7 20:33  23.01.18
    Значи говорите много, плюете я, как една електричка щяла да я издуха... Да ама бугатито няма да има течащи люкове, лопащи кори по вратите и куп подобни проблеми каквито има теслата! Отделно караш най-бързия сериен автомобил с двг. Който има пари да си го позволи го боли фара за вашите електрички и се кефи на рева от мотора, на лукса и на събраните погледи... ние с вас тук ще си чешаме пръстите и ще си бършим лигите!

    Коментиран от #8, #9, #10, #11

  • гост
    Отговор
    8 21:39  23.01.18

    До коментар #7 от "Христо":

    Никой не е застрахован срещу грешки. Изключение не прави дори и Bugatti. Френската марка може и да създава някои от най-бързите, екзотични и скъпи коли на планетата, но сега ѝ се налага да отзове от пазара значителна част от произведените 450 Veyron. По данни на щатската Националната служба за безопасност на пътното движение са открити три отделни дефекта при вече излезлия от производство автомобил . Първият такъв е с датчика за ниво на гориво в резервоара, който може да показва завишено количество бензин. Проблемът засяга 72 автомобила, в които се включат произведените в периода 03.10.2006-17.01.2010 г. Bugatti Veyron 16.4 и Bugatti Veyron Grand Sport между 29.09.2009-30.06.2010 г. Решението е софтуерно. Следващата причина за отзоваването са плочите, които се използват при повдигане на колата на крик. Според Bugatti е възможно те да се отделят по време на движение. Към сервизите ще трябва да се насочат 87 автомобила: Veyron 16.4, произведени между 10.03.2006 г. и 09.03.2012 г., Veyron Grand Sport от периода 29.09.2009-14.10.2014 г. и екземпляри от най-бързия Veyron Super Sport, сглобяван между 18.02.2011 г. и 17.08.2012 г. Плочите ще бъдат уплътнени и захванати с нитове. Последният дефект представлява проблем с корозията. Положителният кабел от акумулатора към алтернатора може да прегрее. Дефектът засяга 13 бройки Veyron 16.4, сглобявани между 3.10.2006 г. и 22.12.2006 г. В сервизите ще бъде извършена смяна на алтернаторите и въпросните кабе
  • гост
    Отговор
    9 21:43  23.01.18

    До коментар #7 от "Христо":

    Ама как можем да си помислим даже , че "неземното" Бугати може да има дефекти !!!! Това е абсолютно изключено !!! Засега акцията е само за автомобилите, продадени в САЩ Всички американски собственици на Bugatti Chiron ще бъдат принудени да се разедлят за известно време с автомобилите си, след като стана ясно, че те имат производствен дефект. http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/32784-bugatti-vkarva-novite-chiron-v-servizite-si/ Блажени са вярващите !
  • гост
    Отговор
    10 21:50  23.01.18

    До коментар #7 от "Христо":

    Публикувано във факти.бг: Всички продадени до момента 47 екземпляра от новия хиперавтомобил на Bugatti ще трябва да посетят сервизните центрове на марката за отстраняване на възможен дефект в заварката на релсите, на които са монтирани седалките, съобщава Bloomberg. За провеждането на акцията ще отговаря техническата служба на компанията Flying Doctor, която ще уведомява собствениците и ще организира превоза на автомобилите със закрити камиони. Bugatti Chiron струва минимум €2.4 млн., но цената явно не застрахова против фабрични дефекти. Имаш ли си идея какво значи скъсана седалка при катастрофа ??? Или до там не стигаме , ние си мислим само за звука и "припадналите" кифли , а ??!!
  • гост
    Отговор
    11 09:17  24.01.18

    До коментар #7 от "Христо":

    И за последно да ти обясня за "за който има пари " !!! За твое съжаление по последни данни тия хора са към 18,5 МИЛИОНА на тая планета !!! От тях Бугати с кански зор успя да намери има няма 600 (450 Вейрон+150 Широн) и търси още 450 които за двайсет години (2005-2025) да изръси с по 2-3 милиона за "неземните" си автомобили ! И то над 100 от тях се състезават по разни шампионати , чиято главна цел са именно останалите непоръчали още 450 "човека" !!! А един от "най-впечатляващите" му показатели е : Ето едно число - при поддържане на максимална скорост 110-литровият резервоар "хвръква" за 7 минути, което може да се преведе като разход от около 158 л на 100 километра !!!!! А другия му "впечатляващ" показател е : VW губи невероятните 6.27 млн. долара за всеки продаден Bugatti Veyron !!!!!! А за Широн -повече !!! Това ако не е кола от сноби за сноби , здраве му кажи , а твоите мераци са присъщи само на бедни комплексари ," хората с пари" такива глупости не ги вълнуват , ама въобще !!!

    Коментиран от #12

  • smeh
    Отговор
    12 14:51  24.01.18

    До коментар #11 от "гост":

    Нищо не разбираш от продуктово позициониране и имидж, седни си!
  • Дидо
    Отговор
    13 21:36  24.01.18
    Идва краят на машинната обработка на металите - метод, непроменил се повече от столетие. Скоро всичко ще се прави вече на 3D принтери с подходящи материали и абсолютна точност.

Напиши коментар:


Публикувай