Last news in Fakti

5 Април, 2018 09:00 13 567 14

ABS от трето поколение

  • abs-
  • трето поколение-
  • спирачки
ABS от трето поколение - 1

ABS3 или антиблокиращата система от трето поколение е една разработка на Continental, която позволява на автомобила да остане управляем дори при рязко натискане на спирачките. Оптималното спирачно представяне при иновативната система е осигурено при много по-сложни пътни условия.

Когато спирачките се задействат при пътни настилки с различни коефициенти на триене, например и когато лентата в дясно е покрита с листа, сняг или чакъл, докато средната лента е с много по-добро сцепление, ABS3 използва напълно различни нива на спирачна сила към колелата вляво или вдясно, за да осигури максимално намаляване на скоростта, без да компрометира стабилността на автомобила.

В допълнение към контрола върху управляемостта по време на критични ситуации, ABS трябва да осигури максимално използване на спирачния потенциал на гумата. ABS3 взима предвид, че сцеплението между гумата и пътната настилка е повлияно от множество фактори, някои от които, като коефициент на сцепление на настилката, температура, тежест на автомобила и скорост, се променят непрекъснато.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 един

    44 55 Отговор
    Това което спасява от удар са гумите и способността на водача- всичко друго е куп скъпа беполезна електроника, целяща да компенсира липсата на съвест и будност у водача, а те не могат да бъдат компенсирани.

    Коментиран от #6, #8

  • 2 САП

    18 19 Отговор
    Сигурни ли сте че това го няма вече направено?

    Имам VW Sharan 1997, води се, че е със самообучаващ се ABS(явно е висок клас за времето си). При рязко натискане на спирачки, когато десните гуми са върху лед, а левите върху чист асфалт(направо сух). Колата нито завива нито прави номера просто спира малко по-бавно.

    Карал съм доста други коли, но ABS не успяват изобщо да се справят при подобни услови.

    Коментиран от #13

  • 3 инженер по транспортна техника

    31 8 Отговор
    Точно в описаната ситуация- двете гуми на асфалт, двете на сняг- колата спира много по-бързо ако няма ABS. Вярно, има склонност към блокиране на тези колела, които са на снега, но пък другите две си спират на максимум. А когато се включи АБС-а, пазим устойчивост, но пък губим от спираччната сила. Може би тази нова система ще компенсира точно това. Доказано е обаче, че в ситуация на интензивно спиране, когато се прибави и психологическия ефект от уплаха и изненада при рискова ситуация, водачите имат висока склонност към отпускане на педала на спирачката вследствие усещането за вибрации в него при задействане на АБС-системата. А това влошава процеса на спиране, губи се ценно време дори после веднага пак да го натиснат. Този ефект все още е в минус на АБС-системите, дано тази новата го преодолее по някакъв начин.

    Коментиран от #4

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Станислав

    46 2 Отговор
    Попаднах на лед,пързалях се 20 метра и се ударих в автобус,който беше в другата лента.Нито аbc,нито връщането на скорости,нищо не помогна!!!!!Бивш състезател съм,шофьор съм от 15 години,в момента работя работа ккоято е свързана с рисково шофиране,но на такъв лед ,нищо ама нищо не помага(освен Господ).

    Коментиран от #9

  • 6 Никой

    16 0 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Има случаи, в които не всичко зависи от теб. И такива помощници са статистически доказани, че са спасили хиляди животи. При рязко спиране и завиване ако нямаш абс не е от значение колко си добър.
  • 7 до един

    5 6 Отговор
    Мдам .. а ти караш Лада с гуми Видинки предполагам нали ? :)
  • 8 hmhmhm

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Това което спасява водача и другите е умственият потенциал на водача не гумите не настилката не колата поне за сега иначе както знаем съвсем скоро няма да има значение кои е зад волана колата сама ще се движи
  • 9 САП

    19 1 Отговор

    До коментар #5 от "Станислав":

    Когато попаднеш на лед и колата тръгне почти нищо не може да се направиш, особено ако си бил с твърде висока скорост.

    Единственото, което помага е да си предвидил тази възможност предварително и да си съобразил скоростта си така, че да не стане белята.

    Имам няколко колеги, които са за се занимавали с автомобилни състезания. Всички те имат един сериозен проблем прекалена самоувереност и свръх разчитане на реакциите си. Нямат навика да планират и предвиждат нещата в по-време на движение. Те знаят какво да направят, като настъпи проблема. Но нямат навик да го предвидят и да се нагодят така, че да не случи. Имат навика да карат, колкото се може по близко до ръба на възможностите на машината.

    За стаж имам доста над 25 години вече. Взех книжка на 17 години професионална кат. "С". За сега нямам катастрофи и се надявам да си остане така.

    Състезателното каране и карането на кола в живота особено на тежки товари се различават твърде много.

    Колата трябва да се кара така, че да не се разчита на бог или други да те пазят. Много мразя този манталитет в турските тираджии да разчитат на "Алах".
  • 10 САП

    23 0 Отговор
    Има условия при които метода на действие на ABS е погрешен, но това е в около 0,1% от случаите.

    Имал съм случай при лоши пътни условия започващ слаб дъжд листа по платното, когато колата при скорост 30-35 км в ч. спря на около трийстия метър заради ABS, а кола в съседното платно без ABS спря на 15 метър.

    За мен задействането на ABS означава, че си на влезнал в зоната на полуконтрол на машината и трябва да намалиш скоростта.
    Всяко задействане на системите за стабилност и контрол на сцеплението е предупреждение да намалиш скоростта, защото си в зоната на полуконтрол на колата.

    Трябва да се кара така, че тези системи никога да не се задействат.

    Тези системи са създадени за да ни предпазват от грешките ни, но за съжаление ние ги приемаме, като индулгенция за нарушаване на законите на физиката.
    Статистиката на КАТ за жертвите на пътя е доказателство за това, че
    законите на физиката адвокати не приемат.

    Коментиран от #11

  • 11 Готин ама не съвсем

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "САП":

    Браво за коментара ви!
    Така е!
  • 12 Христо

    11 0 Отговор
    Не бъркайте спирачния асистент монтиран фосега, който следи начина на натискане на спирачките и при рязко натискане прилага максималното балягане на помпата и новата система!

    Както някой по-горе спомена важно е кой е зад волана. Понеже продадох предишната си кола, която бях доработвал със сравнително много кончета под капака, и съответно бях барал и спирачките. Бях монтирал отпред брембо от порше, а от зад по-големи от s6... Колата съм я тествал няколко пъти на магистрала и спирания от 250-280км/ч ставаха много бързо и направо караха очите ти да изкочат... Та продадох я колата и тъпана, който я взе се блъсна челно в задницата на друга кола :) Та нямаш ли в главата нищо не може да те спаси.
  • 13 Задкормилното устройство е важно

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "САП":

    Братле все пак говорим за миниван във който се очаква да возиш до 7 пътника нали ? Нормално е спирачната система да е на друго ниво. Сигурността на пътниците е на първо място.
    Моята е Зафира 2002 и зимата нещо ми пририта педала на спирачката и колата спря , отворих вратата и си наравих шпагат ама мераклийската беше стъкло чак се учудих как съм спрял!
  • 14 Бай Шиле

    0 0 Отговор
    Аман от разбирачи!