Last news in Fakti

10 Април, 2018 14:42 13 180 100

Тъмната страна на електромобилите

  • електромобил-
  • батерия-
  • акумулатор-
  • пожар-
  • катастрофа-
  • птп

Еуфорията покрай навлизането на колите на ток често измества на заден план рисковете, които крие експлоатацията им в ежедневието. Спасителните екипи в най-електрифицираните страни обаче вече са сърбали попарата на екологичния транспорт и подхождат крайно предпазливо, когато пристигнат на местопроизшествие с участието на електромобил.

Най-непознати и затова плашещи са процесите, които настъпват с батериите на електричките при катастрофа. Честа гледка на такива местопроизшествия са пожарникари, които дори не смеят да приближат горяща кола на ток и чакат огънят да утихне сам.

Причината за бездействието им е много проста. Професионалистът веднага започва да се пита в какво състояние е акумулаторът и откъде минават високоволтовите проводници. Днешните електромобили имат разнообразна конструкция, тъй като производителите все още експериментират и не са приети общи експлоатационни стандарти.

Пожарникарите се колебаят как точно да действат, за да избегнат риск за своето и здравето на околните. Напрежението в бордовата мрежа на електромобила може да достига 365 волта. Ако в колата има затиснат човек, рискът от фатален токов удар нараства още повече.

Катастрофата с електромобил крие и друга опасност, за която се знае малко - повторното запалване без видими причини дълго време след самия удар. Понякога се случва вече изгоряла кола на ток да пламне в автоморгата или паркинга, където е откарана след произшествието - при това не само веднъж.

Причина за тези вторични пожари е устройството на йон-литиевата батерия, в която катодът и анодът обикновено са разделени само от тънка преграда от порест полимерен материал. При удар в него се появяват пукнатини, които предизвикват късо съединение и нагряване до много високи температури - до 900 °C.

Спасителните и противопожарни служби по света вече започват да разработват методики за гасене на електромобили и съхранението им след катастрофа. Най-ефективната мярка за предотвратяване на вторични пожари са големите количества вода, която не позволява нагряване до критични стойности.

Гасенето в такива случаи се затруднява от капсулата, в която е затворена батерията. Особено опасни са акумулаторите с катоди от кобалтов окис, чиято температура може да се покачва с по 370 °C на минута и може да доведе до истински взрив. Натрупаната енергия пък се съхранява дълго след това, създавайки риск от вторичен пожар.

Няколко страни вече експериментират със специализирани контейнери за карантина на катастрофирали електромобили. Преди да започне извозването, те се пълнят със студена вода за охлаждането на батериите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    73 36 Отговор
    Малко ви е! Искахте електро-простотии дадоха ви огромна простотия и бунаците плащат за това като си мислят, че електричките ще спасят света - е няма по-зле ще става!
  • 2 Успех

    67 16 Отговор
    С две думи - бомба със закъснител!
  • 3 Антиелектрика

    60 24 Отговор
    Моля ви се, какви са тези статии? Я питайте тук форумните електрофили - няма по-еко, по-безопасно и по-надеждно нещо от мискер на колела :))))))))))))))))))))))
  • 4 Нов Йорк

    48 25 Отговор
    Тенденциозна статия.
    Е аз съм видял как гори бензинова кола. За кола на пропан-бутан или метан ме е страх да си помисля !
    Както всяко ново нещо и при електроавтомобилите ще има период за експерименти, нови стандарти и нови общоприети правила.
    За всяка новост винаги има съпротива.

    Коментиран от #7, #20

  • 5 гост

    23 39 Отговор
    Има една разлика, че бензинов резервоар може да гръмне като бомба, докато електрическата батерия се разпалва постепенно и гори плавно като клетките се палят една от друга, но не стигат до експлозия.
    Има време да се помогне на пострадал, докато при бензин или газ всичко гръмва за минута и дотам.

    Коментиран от #8

  • 6 БУМ БАМ

    22 5 Отговор
    БАТЕРИИТЕ ЗА ЕЛЕКТРОКАРИ В ПАЗАРДЖИК НЯМАТ ТАКИВА КАХЪРИ .БАНЕРИИТЕ ТЕЖАХА ОТ 500 ДО 900 КИЛА И СМЕ ГИ ИЗТЪРВАЛИ ОТ ПОВДИГАЧА ОТ 1.5 ВИСОЧИНА ВЪНШНИЯ ДЕБЕЛ МЕТАЛЕН КАЖУХ ЛИ ГИ ПАЗЕШЕ ИЛИ ЩОТ СА ОТ СТАРИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И МАТЕРИАЛИ НИЩО ИМ НЯМАШЕ.
  • 7 Антиелектрика

    51 20 Отговор

    До коментар #4 от "Нов Йорк":

    Виждал си викаш как гори бензинова кола, а виждал ли си как гори електрическа?
    Тези пожарникари са виждали много повече от теб как горят бензинови коли, но ги гасят, а електричките не смеят да ги доближат.
    Правиш ли разлика как гори бензин и как гори токсична литиево-йонна батерия?
    А електричките са толкова нови, та чак са с половин век по-стари от ДВГ. Ама карай да върви, то е ясно колко е багажа на всички електрофили!

    Коментиран от #23

  • 8 Антиелектрика

    34 11 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Пак пишеш пълни глупости! Бензина не гърми, а гори. Батерията гърми!!!
    Напиши в Google "взрив на батерия" и гледай дали гори кротко!
    Има толкова убити вече от взрив на батерия на GSM, какво остава за милион пъти по-мощна батерия като в миксер на колела?!

    Ама ти си толкова заслепен, че не спираш да се излагаш!

    Коментиран от #11

  • 9 BILL

    40 2 Отговор
    Аз само да попитам Европейската комисия, екологично ли горят електричките при пожар. Ей тъй, да съм спокоен, че не вредя на природата.
    И друго да попитам същата комисия: дали ще ограничат мощността на ел. коли, както ограничиха мощността на прахосмукачките и крушките с нажежаеми жички?
  • 10 САП

    20 1 Отговор
    При акумулаторите на електрическите автомобил. Проблема е в две части.

    Едната е възможните химическите реакции в тях. Някой батерии правят и реакция със водата, която ги гаси. Лития като химичен елемент се окислява бурно с вода. Използваното съединение не съм сигурен как реагира на вода.

    Втората е постоянния електрически ток, който отделят. Тоя има доста по различно действие от променливия с който сме свикнали.

    При късо съединения постоянния ток въздейства на цялата верига, като зависи и от самото късо(колко ток може да проведе) понякога претоварването е много малко и започва бавно загряване на кабелите от цялата верига, които накрая предизвикват пожар.

    При променливия ток настъпва свръх реакция в зоната на късо (късото при него е повече зависимо от напрежението) идва най-общо казано фронт на вълна който е поне 30 пъти по голям от номиналния. Защитите няма как да го изпуснат.

    Това заливане с вода ще предотврати пожари и евентуални взривове, но превръща батерията и колата в тотална щета.

    При бензинова кола е възможно възстановяване в последствие макар и трудно, но при електрическа източника на ел. енергия остава включен и го заливаш с вода. Всеки знае че ток и вода не се понасят. Ефектите са най разнообразни.
  • 11 ТАС

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    Бензина се взривява също при определи условия.

    Много по-лесно е да го накараш да гори, отколкото да гърми.

    В случаите на запалване само в няколко процента от тях е настъпило взривяване.

    Повечето течни и газообразни вещества, които горят могат да се взривяват.
  • 12 Неиноватор

    3 10 Отговор
    Очаквам модераторите да изтрият ВСИЧКИ мнения, които съдържат обиди. В съседна тема ми бяха изтрити мнения за намеци, а тук има очевидни обиди. Благодаря предварително!
  • 13 Неиноватор

    9 9 Отговор
    1.Батериите не могат да те залеят и да те запалят още в момента на удара, за разлика от бензина и дори нафтата.
    2. "Особено опасни са акумулаторите с катоди от кобалтов окис, чиято температура може да се покачва с по 370 °C на минута " значи до запалване има поне 3 минути в най-лошия случай. Неслучайно почти всички пътници на запалени електромобили се отървават само с травми от катастрофата, без никакви травми от запалването. Докато дойде време да се запали автомобила, е имало време дори спасителните екипи да дойдат да ги извадят.

    3. Лично познавах хора, изгорели в катастрофа. Очевидци на катастрофите са единодушни че не са имали шанс, защото колата е пламнала в момента на удара. Едната от катастрофите стана в града с не повече от 50 км в час в час пик, но колата беше изгоряла напълно, въпреки че пожарникарите бяха пристигнали на петата минута.

    4. Потърсете как почина Пол Уокър, там също е имало очевидци.

    Коментиран от #16

  • 14 Алфа Ромео

    8 3 Отговор
    По-добре да се развиват двигателите на газ и хибридите като че ли.

    Коментиран от #15

  • 15 Зорлем

    20 0 Отговор

    До коментар #14 от "Алфа Ромео":

    Абе, и аз като типичен бай Ганьо да вметна, че днес в офиса по едно време замириса на нещо странно и се оказа, че на един колега му се е запалила допълнителната батерия за телефона, както небрежно си стои в джоба на якето му. Вярно, че е някаква неизвестна китайска сглобка, но те и хилядите клетки на Теслата едва ли ги сгъват японци в завода на Панасоник.
  • 16 Не вярвам

    13 2 Отговор

    До коментар #13 от "Неиноватор":

    Глупости на търкалета, направо нямам думи особенно за Пол.
    Със 150км/ч се блъска в дърво и стълб какво очакваш да стане.
    Всички коли имат система за изключване на горивната помпа така че няма как пожарът да се подържа от бензина, той просто спира да се подава.Освен това не гори бензинът а парите така че трябва определено време да се разгори. Всяка една кола гори много лесно един път като се запали но чак пък да не можеш да излезеш това са глупости. Голяма част от пожарите стават заради ел. системата също и течове на масло.

    Коментиран от #18, #21

  • 17 777

    5 14 Отговор
    По същата логика, ако кола с водороден двигател катастрофира и експлодира, по-добре да не си представяме какво ще стане - атомните бомби са точно водородни...

    Коментиран от #19

  • 18 Антиелектрика

    10 3 Отговор

    До коментар #16 от "Не вярвам":

    Това е оня многониковия, с който няма смисъл да се спори.
    Не виждаш ли какви глупости е изписал, че при катастрофа те заливал бензин - хахахаха
    То е пълно със смъртни случаи на изгорели в електромобили, то пак рупа ли рупа!
  • 19 Антиелектрика

    15 5 Отговор

    До коментар #17 от "777":

    Водородната бомба била атомна и ставала от водороден ДВГ - хахахаха
    Счупи тъпомера с този бисер.
    Колко мъка има по света.
  • 20 Патриот

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Нов Йорк":

    Еми като не си виждал как гори на пропан-бутан или метан какво говориш.

    Водородната и атовната бомба са различни. Водородната е по-мощна, до колкото имам спомен от училище.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #21 от "Неиноватор":

    Да, наричат ме заслепен, но сравнението между инцидентите на Хамънд и Уокър са показателни какво става при катастрофа. Бензинът отделя рязко цялата си енергия и едни 50литра изгарят едновременно като отделят едни 500квч енергия, докато батерията се разпалва и гори клетка по клетка и съдържа 100квч енергия. Кой вариант дава по-висок шанс за оцеляване на хората?

    Коментиран от #25

  • 23 гост

    5 8 Отговор

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Токсично е единствено междуушието на форумните русофили-петролофили като теб , а електромобилите не ги мисли , многото скоро дори няма да има какво да философстват , защото ще са задължителен стандарт !!!!!

    Коментиран от #24, #26, #27, #29

  • 24 Зорлем

    8 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Аха, значи тъй като не се очаква скоро ел. автомобилите да са икономически рентабилни, просто административно ще забраним всички останали и готово - настъпва електрическата ера! Хитро, хитро, няма що.
  • 25 Не вярвам

    7 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    гост как не те е срам нямам думи направо.
    Хамънд прост не можа да вземе завоят с този тежък слон и се хлъзна странично, освен това скороста не беше толкова голяма. Хамънд нямаше такива наранявания както Пол който и без пожара щеше да умре. Престани да говориш глупости, как ще изгорят едновременно 50 литра като горят само парите на бензина а не самият бензин. Когато се запали колата има много неща които да горят и то бързо, обикновенно не гори самият бензин защото огънят няма достъп до него.Докато се нагрее достатъчно резервоарът хората вече ги няма.
    Спри да споменаваш повече името на Уокър защото падаш още по-ниско от това което вече си.

    Коментиран от #33

  • 26 Антиелектрика

    6 4 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Толкова си нагъл, че не е истина.
    Диктаторските ти фантазии не ме вълнуват, но да кажеш, че горенето на батерия не е токсично, затвърждава мнението на повечето, че си нагъл лъжец.
    Обаче я виж каква статия си коментирал преди 2 години https://fakti.bg/avto/209381-dvoika-zagina-sled-vzriv-na-tesla?mobile_full_version=1
    Не те ли е срам да твърдиш, че електричните горели безопасно, когато тези хора са загинали в града и са изгорели като факли?
    Ти не заслужаваш дори да те заплюя!
  • 27 Неиноватор

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Това просто не си го и помисляй. Единственото което могат да забранят и производството на бутални двигатели и то след десетки години. Движението на вече произведените ще се осъществява докато им изтече ресурсът.

    Може да има забрани само за централните части на градовете, където и без друго е трудно да се движиш и паркираш.
  • 28 Неиноватор

    2 3 Отговор
    Пол Уокър имаше само счупени ребра и таз, от което не се умира. Дори да беше умрял по път за болница или в самата болница, нямаше да ГОРИ ЖИВ!

    И няма никакво значение каква е била скоростта с която се преобърна Хамънд. Няма никакво значение и причината за пожара. Факт е че автомобилът изгоря напълно, но по Хамънд няма и следи от изгаряния. Когато се запали електромобил, определено щетите по автомобила са повече, но хубавото е че ти дава време да излезеш. За да се запали и разгори нещо, преди това трябва да се загрее. При електромобилите няма горещи части.

    При ДВГ обаче, самият принцип на работа предполага много високи температури особено на изпускателната система. При такива температури, дори горещото масло от двигателя може да се запали. Пожарът тръгва много по-бързо и лесно.

    Коментиран от #30, #31

  • 29 МАК

    5 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Ще имаш да взимаш !! Дотде миксерите се наложат!!ше си караме кой колко му стиска буталните мотори и това е!!убеден съм че ще пуснат синтетични горива с по пълно изгаряне освен ако няма създадени вече!!
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #28 от "Неиноватор":

    Престани и ти да наглееш и лъжеш толкова долно и безочливо!
    https://fakti.bg/avto/209381-dvoika-zagina-sled-vzriv-na-tesla?mobile_full_version=1
    Разправяй твоите глупости за "безопасно горене на батериите" на роднините на изгорелите живи в тази градска катастрофа с Тесла!

    Как не ви е срам да сте толкова безочливи лъжци?
    Хората са написали в статия дори, че литиево-йонните батериите експлоадират и горят с токсични химикали, само двамата ганьовци тук, сте тръгнали да лъжете като дърти цигани!
    Вашето е диагноза!
  • 32 Неиноватор

    1 5 Отговор
    Отново призовавам модераторите да изтрият обидните квалификации. МОЛЯ!
  • 33 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #25 от "Не вярвам":

    Ти явно си много зле и няма смисъл да се спори с теб. Само твърдението, че парите горяли, а не бензина е достатъчно, за да те възприеме човек като некомпетентен. Уокър е пример за това, че хората са изгорели живи в колата, всички експертизи го доказаха, страничен удар и резервара се къса като разлива бензина под колата и хората изгарят на клада преди да могат да излязат. Няма електрическа кола с изгорели хора в резултат на запалване на батерия. Двойката в запалената Тесла е загинала преди да избухне пожара понеже са се ударили с много висока скорост, доказано е, били са с алкохол 3 пъти над лимита и са карали с превишена скорост. Хиляди коли на бензин се запалват в САЩ всяка година, а теслите се броят на пръсти. Батериите са много по-надеждни отколкото бензин, доказано е.

    Коментиран от #34, #35

  • 34 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Да се смея ли, да плача ли?
    Двойката изгоряла в Тесла били пияни и карали бързо, пък дървото в което са се ударили е една педя дебело и не е мръднало от "голямата" скорост при удар с кола 2,5 тона. Поздравления за глупостта, защото Уокър не бил загинал от скоростта, но тези двамата точно от това били загинали!

    А загиналите от избухнали литиево-йонни батерии на GSM-и, сигурно и те са били пияни, нали?
    Наистина си адски жалко същество, щом си позволяваш да пишеш подобни нелепи лъжи!!!
    Единственото доказано е, че си луд за връзване електрофилен фанатик!
  • 35 Не вярвам

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Не само си жалък ами и неграмотен, вземи поне прочети как ще запалиш бензина бе клоун. Много ясно че парите горят затова и бензина не може да експлодира реално.Ходи малко се ограмоти малко преди да даваш акъл.
    Някаква двоика карала в града ама била с висока скорост а Пол карал със 160 км/ч блъснал се в стълб ама нищо му няма, ходи ти се блъсни да те видя направо ме е срам от такива като тебе.
    Ти лично колко коли видя да горят отворко, цялата кола е пълна със запалими материали, като се блъснеш здраво какво очакваш да стане, няма ел. коли няма двг всичко се запалва при определени условия.
  • 36 Пожарникар

    1 3 Отговор
    Егати безумните коментари!

    Досега да сте чули някой подпалвач да ползва батерии за предизвикване на пожар? Обикновено поливат с бензин и щракат клечката. Не е необходимо да му се молят да се изпари.

    Този който не вярва, да си полее подът в къщи с бензин и да щракне клечка в помещението.

    В съседното помещение да извадя всички батерии от телефони и лаптопи и дистанционни и да запали клечка кибрит около тях. Дори може да се опита да запали директно батерията с клечката.

    Коментиран от #37

  • 37 Не вярвам

    5 1 Отговор

    До коментар #36 от "Пожарникар":

    Абе гост ти сериозно не си ходил дори и до 5 клас на училище???
    Еми вземи прочети малко толкова ли е трудно??????
    Да като запалиш клечката бензина го загряваш той започва бавно да се изпарява и се запалват парите после тези пари загряват останалата част и така нататъка, не можа ли да прочетеш малко гост преди да ръсиш глупости??
    Хайде сега вземи батерията пробии я с шило и я полей с вода да видим какво ще стане?????
    Освен това 1 литър бензин е 2 лева кой ще се знимава да взема батерии да ги пробива да ги залива бива ли да си толкова неграмотен. И двете могат да предизвикат пожар бензинът може да го запалиш и да избягаш докато батерията може и да ти избухне в ръцете докато се правиш на умен.

    Коментиран от #38, #39

  • 38 Антиелектрика

    2 3 Отговор

    До коментар #37 от "Не вярвам":

    Това не е "гост", а оня с многото никове. Тук са поне 2 - "Пожарникар" и "Неиноватор".
    Просто ще си загубиш времето ако тръгнеш да спориш с него. За такива като него е измислена поговорката "Убий простака с мълчание".
    Изобщо не се занимавай, не виждаш ли какви детински примери дава и не прави разлика между подпалване с вещество и горене на материал.
  • 39 Пожарникар

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Не вярвам":

    Е вярно постепенно стават нещата, от инициирането на запалването до пълното разгаряне на горивото изминават цели 0,3 секунди. Напълно достатъчни да си откопчаеш колана, да отвориш вратата, да разкопчаеш столчетата на децата на задните седалки, и да се отдалечиш на десетина метра от колата.

    Ето нагледно, ако не знаеш как гори бензин:

    https://youtu.be/KlMAyNOMBEg

    Доста време му трябва да загрее върху студения бетон. Възпламеняването върху гърнето и тръбите, става значително по-бързо.

    Коментиран от #40

  • 40 Не вярвам

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Пожарникар":

    ХаХа стана точно това което ти казвам.
    Човекът го направи специално за такива като тебе, заля бензин върху горещият асфалт направи хубава локва изчака да се получат изпарения и смесят с кислорода и после го запали и се вижда много ясно че горят само парите на повърхност постепенно.Там където няма локва огънят просто бързо загасва, а където има локва горят само горните слоеве кадето са изпаренията. Много по страшни са пласмасите, седалките и другите бързо горими съединения.
    Ето обаче да видиш как горят батериите, ти сам кажи кое ти харесва повече:)))
    https://www.youtube.com/watch?v=hRlAZkv8EPM
  • 41 Пожарникар

    1 0 Отговор
    Бензинът гори по същият начин дори през зимата, а частите на автомобила са много по-горещи отколкото може да се нагрее цимент от слънцето.

    Някои батерии наистина се палят лесно, но ментетата. Изгледай клипа докрай, има и такива при които е много трудно.

    https://youtu.be/zce3bFKnkvU

    Тук едни идиоти се опитаха да взривят батерия на Тесла, но при всички случаи удариха на камък:

    https://youtu.be/zce3bFKnkvU

    Пожарът обикновенно тръгва от някъде другаде и след нагряване на батериите започват да горят една по една. От клипът ти се вижда, една батерия гори около пет секунди и угасва сама. Затова батериите се обливат с вода за да се охладят.

    Коментиран от #42

  • 42 Не вярвам

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "Пожарникар":

    Ти май не си виждал автомобил на живо а само на картинка???
    Резервоарът не се намира там където си мислиш че е при двигателят, вземи колата на баща си пробвай да видиш къде е :)
    След сблъсък горивната помпа престава да подава гориво към двигателят!!!!!
    Много трудно можеш да пробиеш резервоарът естествено не е невъзможно но аз съм виждал зверски катастрофи без пожар, обикновенно ако нещо се запали това е от ел. системата която дава на късо.
    Ето ти друг клип да видиш какво прави батерията:
    https://www.youtube.com/watch?v=jTbUP0sGQT8

    Как ще я полееш с вода нали всичко ще даде накъсо тогава???
    Ти прочете ли статията да видиш че пожарникарите са се видели в чудо. Хората пишат за контейнери целите във вода и там да се потапят а не просто да се обливат с вода което ще има обратен ефект и то вече при извозването.

    При бензина е много по лесно, спираш притока на кислород и всичко свършва до тук, при батериите е страшна работа и незнаеш кога може да експлоадира вторично, като при експлозивите е със вторични детонации. Освен това експлозията може да дойде просто от нарушаване на цялоста, заради енергиината плътноста разделитеният слой е толкова тънък че дори обикновенно пробиване може да даде на късо, да не говорим какво може да направи водата.

    Коментиран от #44

  • 43 vasik atanasova

    0 0 Отговор
    УЖАС
    ДА СЕ ОПЪРЖИШ ВЪТРЕ В КОЛАТА
  • 44 Пожарникар

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Не вярвам":

    И как реши, че всички катастрофи стават с челен удар и резервоарите им остават непокътнати? Замислял ли си се какво става с няколко литра горещо масло, когато залее изпускателните колектори? Само няколко искри му трябват, а те се образуват много лесно от стържещите се по асфалта метални части. Напълно възможно е да ти се излее целият резервоар и да не последва запалване, както и да последва запалване без да се разлее нищо. Всичко е въпрос на късмет и стечение на обстоятелствата.

    Уплахата ти от батериите обаче е плод на твоята Фантазия заради липса на знания. Според тебе е изключително пожароопасно да пуснеш батерията от дистанционното в чаша вода. Ами пробвай, гарантирам ти че нищо няма да се случи. Нито ще стане късо съединение, нито пожар. Понеже батерията от Дистанционно не е литиево-йонна, Може да пуснеш стара батерия от GSM, резултатът ще е същия.

    Ако не гледаше само фалшиви новини, които да подкрепят тезата ти, а проявиш малко критично мислене и отсееш аргументираните твърдения от мнения на Господин Никой, може би щеше да повярваш на това:


    "В инструкциите за безопасност Tesla предупреждава, че горящите йон-литиеви акумулатори изпускат токсични газове и за потушаването на пламъците трябва да се използва възможно най-много вода."

    https://m.fakti.bg/technozone/266131-35-ogneborci-gasiha-plamnala-tesla-video

    А не на онзи, който нагрява батерията с горелка с хиляди градуси, но не направи същото с резервоара. Тогава тази 5 секундна пират

    Коментиран от #46

  • 45 Пожарникар

    0 0 Отговор
    Тогава тази 5 секундна пиратка от батерията, щеше да ти се стори детска игра пред взрива на резервоара.
  • 46 Не вярвам

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "Пожарникар":

    Щото първо си купи кола и после ела да ръсиш глупости!!!
    Резервоара не е топъл и не се намира близо до двигателят.
    Кога си видял резервоар да избухне, това е само в холивудските филми бе мунчо.
    Уплахата е само в твоята глава, просто си има реалности, и вземи се научи че в една ЕЛ. кола няма една батерия а има стотици, и вземи също се научи какво отличава горенето от взрива??????
    Точно защото бензинът гори бавно той просто си гори а не образува взрив освен ако не е натъпкан в някой съд под налягане което резервоарът не е!!!!
    А за батерия във вода явно ученето на физика ще бъде трудно за теб за това ето ти едно клипче:
    https://www.youtube.com/watch?v=_3b8CK6FFHU
  • 47 Не вярвам

    0 1 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=T3RNISfwa4E
    Виж какво казват самите пожарникари!!!!!!
    За бензина казват че за минути всичко е под контрол, спираш достъпа до кислород и game over за бензина.
    За батериите казват дори и след 24 часа не са сигурни дали няма да има вторични пожари!!!!!!!
    Та опорките ти бяха дотук щото тука става въпрос не за една а за 7000 батерии!!!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=ifaH7uzkMT8
    Виж и това, и после говори.
  • 48 Пожарникар

    0 1 Отговор
    Аз ли не гледам клиповете правилно, но в нито един клип не видях да забраняват батериите да се обливат вода защото щяло да стане късо съединение, дори е точно обратното препоръчват да се обливат с колкото може повече вода за да се охладят, не да се угасят, точно както казах и аз. Какво точно ми доказваш с тези клипове? Къде видя късото съединение което е станало от водата?

    В последния клип автомобилът дори ги е предупредил да слезнат от колата, ПРЕДИ да се запали.

    Ти въобще гледа ли клиповете които ти дадох? Имаше шофьори които си караха без дори да разберат, че автомобилът им гори! И да бензинът не се взривява, той просто гори агресивно с огромни пламъци и запалва всичко наоколо. Батериите горят една по една, ако междувременно не са охладени с вода. С кое от всички тези твърдения не си съгласен?

    Батериите отнемат много повече време за гасене, но им трябва и много повече време за да предизвикат бурен пожар, което поне за мен е предимство за пътниците. И с това ли не си съгласен?

    Коментиран от #49

  • 49 Не вярвам

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "Пожарникар":

    Не аз се отказвам ти не разбираш елементарни неща:
    1. Едното експлоадира другото гори а познай кое отделя повече енергия за единица време, пак ти казвам прочети си учебника по физика.После вече в колата има какво да гори не се притеснявай.Бензинът е най-малкият ти проблем.
    2. При бензина имаш пожарогасител ако хванеш навреме при положение че огънят не е влязъл в купето и запалил пласмасите и синтетичните материали задушаваш огънят и край. При батерията няма спасения, и по лошото незнаеш дори и след 24 часа има ли високо напрежение, може ли пак да има вторична експлозия.
    Един път запалена колата и гори интензивно много ясно че ще я полееш с вода то няма какво да я спасяваш то всичко вече е дало накъсо какво очакваш???
    Ама еи така за науката напълни една вана с вода влез в нея и сложи вътре после една 400V батерия да видим какво ще стане???
    Също може и да пробваш с едно шило да я дупчиш или интензивно да я деформираш после ми кажи резултата????

    Коментиран от #51, #63

  • 50 Пожарникар

    1 0 Отговор
    Имам чувството че споря с малоумен!

    Поне да се беше запознал с термините които употребяваш. Взривът става за части от секундата и край, това при батериите е горене, защото всяка батерия гори по пет секунди както се видя от клипът ти.
    Недостатъкът на електромобилите, както всички знаят е ниската енергийна плътност на батериите спрямо горивата. ЕНЕРГИЙНА плътност. Всяка батерия има много малка енергия и за разлика от горенето на бензина, енергията на батериите се отделят по малко в дълъг период от време. Това е като да ти хвърлят 7000 половин литрови бутилки една по една на върху главата, или да ти стоварят три тона и половина цистерна наведнъж върху главата. Правиш ли разликата?

    Другото което не си разбрал е, че напрежението няма нищо общо. При късо съединение напрежението е нула волта. Водата също няма нищо общо, защото сама по себе си не може да предизвика късо съединение. Самозапалването на батериите се инициира от температурата и е възможно през следващите 24 часа дори да си охладил батерията. Това не е проблем когато го очакваш, както пише в статията проблемът на пожарникарите е незнанието.

    Ти въобще изгледа ли клипа за батерията на Tesla? Дупчиха я с метална стрела, хвърлиха я от покрива, сякоха я с брадва и какви ли не извращения, но не успяха да запалят или взривят нито един елемент. При катастрофа вероятно се палят други неща покрай батерията, като например платките вградени в нея или окабеляването.

    Коментиран от #52

  • 51 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Не вярвам":

    Ти как разбираш кое отделя повече енергия? Като гледам май по звука ха ха ха. И като има няколко десетки малки експлозии преди да излезеш, какво ще ти стане? Обаче ако има само една от резервоара, няма да излезеш жив гаранция!
  • 52 Не вярвам

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Пожарникар":

    НЕКА ВСИЧКИ ДА ПРОЧЕТАТ ПОСТ 50 И ДА РАЗБЕРАТ ЗАЩО ДА НЕ ПРЕКЪСВАТ УЧИЛИЩЕ.
    Олееееемалеее ти да не си от факултета, такава неграмотност само гост може да извади!!!!!!
    Копи от пост 50:
    Публикувано във факти.бг: При късо съединение напрежението е нула волта!!!!!!!!
    Как ще е нула волта бе неграмотник от къде ще дойде токът тогава???
    Външното съпритвление е 0 ома и остава само вътрешното. Така целият товар пада върху батерията и тока през нея става огромен което я нагрява.

    Друга простотия водата не можела да причини късо съединение??
    Неграмотник ако е дестилирана може и да не може ама от чешмата не е. Ходи влез в една вана и сложи един кабел с 220 волта да видиш какво ще стане.

    Как може да си толкова неграмотен, що поне не учи малко еми ходи да събираш буклуци на сметището.
    Моля ви прочетете пост 50, и никога не се излагайте като този човек!!!!!
  • 53 Пожарникар

    0 0 Отговор
    Като те слушам какви ги приказваш, знам какъв ще е отговора, но ще ти задам въпроса за да ти преценят останалите акъла.

    Ако в в една порцеланова чаша за чай пълна с чешмяна вода сложиш две метални чаени лъжици и за едната вържеш нулата, а за другата фазата на 220 волта, какво ще се получи, ако не се допират една до друга?

    Коментиран от #55

  • 54 Не вярвам

    0 1 Отговор
    гост ти си неграмотен така че само ти давам линк няма какво да си говоря с тебе всеки знае че си неграмотен. Ето ти каква е разликата между горене което прави бензинът и взрив което прави батерията:
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B7%D1%80%D0%B8%D0%B2
    Резервоарът трудно може да се взриви защото има откъде да излезе натрупаният газ от горенето.
    Батерии могат да се взривят и има много примери на това.

    Моля ви всички прочетете пост 50, за да се посмеете на неграмотноста на един човек.
  • 55 Не вярвам

    0 1 Отговор

    До коментар #53 от "Пожарникар":

    МОЛЯ ВСИЧКИ ДА ПРОЧЕТАТ ПОСТ 50 И ДА СЕ ПОСМЕЕТЕ НА НЕГРАМОТНОСТА НА ТОЗИ ЧОВЕК:

    1.При късо съединение напрежението било 0V!!!!
    2.Нормалната вода не предизвиквала късо съединение!!!!!!

    Коментиран от #56

  • 56 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Не вярвам":

    Толкова ли не можа с една дума да отговориш какво ще се получи ако свържеш нулата и фазата към лъжичките и ги потопиш във вода? Една дума, едно изречение без обиди и квалификации, пък всеки ще ти прецени акъла. Просто отговори!

    Какво
    ще
    стане?

    Какво ще стане? А?

    Коментиран от #58

  • 57 Пожарникар

    0 0 Отговор
    Като те слушам какви ги приказваш, знам какъв ще е отговора, но ще ти задам въпроса за да ти преценят останалите акъла.

    Ако в в една порцеланова чаша за чай пълна с чешмяна вода сложиш две метални чаени лъжици и за едната вържеш нулата, а за другата фазата на 220 волта, какво ще се получи, ако не се допират една до друга?
  • 58 Не вярвам

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "Пожарникар":

    Моля всички да прочетат пост 50!!!!!
    Смехът е гарантиран:
    1.Напрежението при късо съединение било 0 волта :))))
    2.Чешмяната вода не предизвиквала късо съединение:)))

    Е кажи как да си говоря с такъв човек та аз умирам от смях:)))))

    Коментиран от #60, #61

  • 59 Пожарникар

    0 0 Отговор
    Какво стана, Много се забави с отговора, това не го ли пише в Уикипедия? Понякога житейският опит ни дава повече информация отколкото може да ни даде Wikipedia. Това също е един вид подсказване за отговорът, Но съм сигурен, че отново няма да разбереш какво ти говоря.
  • 60 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Не вярвам":

    А, най-после отговор. То не е отговор а отново увъртане без никаква конкретика. Задавам въпроса конкретно, според тебе късо съединение ли ще стане? Може да отговориш с едно кратко "да" , ако толкова те мързи да пишеш "късо съединение".
  • 61 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Не вярвам":

    Още ли си губиш времето с това многониково електрофилче, което може да изпише безброй глупости, само защото е болен от спорозависимист.
    Сега ще ти каже, че си функционално неграмотен - хахахахахаха
    Още преди години всички видяха, че не може да прави разлика между ток и напрежение. Той за това оттогава пише постоянно с различни никове, за да не го разпознават и да му се връзват на простотиите.

    Просто спри да пишеш, защото само ще си изгубиш времето - няма как да убедиш луд в каквото и да било.

    Коментиран от #62

  • 62 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Антиелектрика":

    Значи и според тебе ще стане късо съединение така ли? Ами ако на лъжичките подадем 400 волта ток от батерията какво ще се получи?
    Въпросът е към "двамата"

    Коментиран от #64

  • 63 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Не вярвам":

    Покажи му този клип как се ВЗРИВЯВА литиева батерия ПРИ УДАР, защото аз не искам да се занимавам с него.
    https://www.youtube.com/watch?v=gz3hCqjk4yc
    Вече започна с тъпите си номера да отклонява темата.
    Сам ще се убедиш, че е напълно безсмислено да си губиш времето с него!
  • 64 Не вярвам

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Пожарникар":

    Залей си компа с вода и да свършваме. Нито ще стане късо от водата нито дори и евентуално да стане няма да последва нищо понеже при късо няма напрежение :))))))).

    МОЛЯ ВИ ВСИЧКИ ПРОЧЕТЕТЕ ПОСТ 50, ГАРАНТИРАНО ЩЕ СЕ ПОСМЕЕТЕ ОТ СЪРЦЕ!!!!!!!
    Има и други простотии прочетете го няма да съжелявате:))))

    Коментиран от #65

  • 65 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Не вярвам":

    Понеже никога не може да се говори с "вас двамата" нищо конкретно, искам да се посмеем всички с бисерите ви и да питам:

    1. Как се прави скъпоценния ви водород?

    2. Дори баба ви знае какво ще стане с лъжичките, ако не вярвате питайте я. Сериозен съм. Ако нямате баба, питайте майка си или баща си или който и да е възрастен човек.
    3. Най добре се смее този който се смее последен ! Смеха е на ваш гръб, но все още не го знаете, защото не знаете какво не знаете.

    4. Всеки които знае какво се получава с лъжичките потопени във вода, ако се подаде прав и какво ако се подаде променлив ток, нека пише на този умник, който е антитока.

    Коментиран от #66

  • 66 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Пожарникар":

    В компа ти какъв ток има бе отворко??????
    Що не го полееш и да се разкараш с на баба ти килотите.

    МОЛЯ ВСИЧКИ ДА ПРОЧЕТАТ ПОСТ 50, ЗА ДА РАЗБЕРАТ КАКВО СТАВА КАТО НЕ ЧЕТЕШ КНИГИ!!!!!!!!!!

    Коментиран от #67

  • 67 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Не вярвам":

    Как са прави водород? Кой не е чел книги?

    Коментиран от #68

  • 68 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Пожарникар":

    Кой не знае какво е напрежение и какво ток, кой не знае закона на ОМ???? При късо съединение нямало напрежение :))))))Моля ви хора прочетете пост 40 ще се посмеете на този неграмотник.
    Кой не иска да си вкара 400В във ваната и да влезе вътре да види колко е съпротивлението на водата. Кой не иска да си полее компа с вода и да види нагледно закона на ОМ и връзката между съпротивление, ток и напрежение.
    Неграмотник кажи поне че си гост да не се чудя как може да си такъв.

    Коментиран от #69

  • 69 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Не вярвам":

    Пост 50 обърках се, прочетете пост 50 да видите какво е неграмотник в действие:)))
  • 70 Пожарникар

    1 0 Отговор
    И какво да прочетат?

    Виждам че колкото и жокери да давам, неграмотниците са си неграмотници и няма да се ограмотят вече няколко часа.


    Какво се получава с лъжичките?

    НЕ Е КЪСО СЪЕДИНЕНИЕ!

    1.Когато на лъжичките потопени във вода, се подаде променлив ток 220 волта от контакта, се получава КЛАСИЧЕСКИ САМОДЕЛЕН НАГРЕВАТЕЛ ЗА ВОДА, обикновено използвана за кафе. Всеки който е живял в общежитие го знае, питайте който и да е възрастен човек.

    2. Ако се подаде прав ток, се получава ЕЛЕКТРОЛИЗА и водата се разлага на водород от лъжичката, която е свързана към минуса и кислород от лъжичката свързана към плюса!

    Имате малко време да поровите в Уикипедия и да ни поразсмеете с поредните бисери.

    Коментиран от #71, #72

  • 71 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Пожарникар":

    Ти си гост не може да има друг толкова необразован човек.
    Що не сложиш единият електрод в Тихият океан а другият в Черно море да докажеш тъпата си теория???
    Водата си има съпротивление, научи закона на ом и после пак говори тука.
    Знаеш ли изобщо какво е разстоянието между анода и катода в ли-йон батерия???
    Вземи си лъжичките на баба си и си ги постави знаеш къде. Ама после вземи компа си както е вклюен и го залей с вода да видиш какво става.
    После пробвай с телефона си, часовника си, телевизора си и дай ни конкретни резултати колко от тях са оцелели.

    За да ти стане по ясно ще ти дам пример като за хора от факултеат:
    Ако те застрелям с пушка от 200 метра може и да целееш ама ако те застрелям от упор няма да успееш.
  • 72 Не вярвам

    0 1 Отговор

    До коментар #70 от "Пожарникар":

    Остави науката за хората които са завършили поне 1 клас ти кажи как при късо съединение напрежение е 0 волта:))))
    Моля ви се хора прочетете пост 50 няма такъв клоун като този човек.

    Коментиран от #73

  • 73 Пожарникар

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Не вярвам":

    Не ме разочарова! Когато опонента няма аргументи, сипе обиди. Аз аргументи в мненията не виждам!

    Батериите на Тесла са размер 18650 значи 18мм диаметър 650 мм дължина следователно разстояние между анод и катод 650 ММ

    Разстояние между лъжичките около 10мм, но НЯМА късо съединение. Други въпроси?

    Прочети отново дефиниция за късо съединение за което лично ти даде линк:

    "късо съединение е свързването на два възела, което ги кара да бъдат с едно и също напрежение. При идеалното късо съединение няма никакво съпротивление и никаква разлика в потенциалите."

    никаква разлика в потенциалите.
    никаква разлика в потенциалите.

    никаква разлика в потенциалите.

    НУЛА ВОЛТА

    толкова ти личи липсата на образование, че прозираш. Ако водата направи късо съединение във ваната, няма да има разлика в потенциалите и следователно няма как да ме удари ток. Разбери се със себе си


    КЪСО СЪЕДИНЕНИЕ ЛИ ЩЕ СТАНЕ ИЛИ ЩЕ МЕ УДАРИ ТОК

    Защото двете ВЗАИМНО СЕ ИЗКЛЮЧВАТ!

    Коментиран от #75

  • 74 Пожарникар

    1 0 Отговор
    Забравих да се изсмя последен

    БУХАХАХАХА

    Изчаках и бисери да ти отговоря какво ще стане, ако пусна кабел с 220 волта във ваната докато съм вътре. Ами НИЩО няма да ми стане, защото разбирам от тоци за разлика от тебе и електрическото ми табло не е с подсилени с тел порцеланови предпазители с цел "да не горят" , а изпълнено по всички правила без компромиси.

    Къпал съм няколко телефона, включително с морска вода, но след обилно измиване с чешмяна вода и подсушаване със сешоар, след час заработи като нов. Просто веднага след потапянето му махнах батерията, за да не се окислят пътечките.

    Смартфон засега не съм давил.

    Коментиран от #76

  • 75 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "Пожарникар":

    Ти си абсолютно необразован обаче няма как да го разбереш щото ти липсват годините в училще, и не това не е обида че си необразован това е констатация:
    1. Дължина 650 мм ?????????? Моляяяяяя ти знаеш ли колко е това бе необразиван това са 65 см ама ти не само не си ходил на училище еми и нямаш представа за света. Поне едно нещо научи размерът на батериите на тесла е ААА хайде сега ходи мери колко е това приблизително около 5 см да е.
    Ама неграмотник анодът вътре е много близо до катодът и като се блъсне колата ти ли ще гарантираш на пожарникарът дали целоста на батерията не е нарушена. Ако експлоадира и го утрепе на място ти ли ще ходиш на успокояваш децата му???

    А следващото уби ТЪПОМЕРА ако имаш еднакви потенциали в двете страни на източника какво късо съединение бе НЕГРАМОТНИК може ли да си толкова необразован?????????????????Откъде ще дойде токът.Ти изобщо си нямаш представа от електротехника какво е ток и защо протича, именно защото имаш разлика в потенциалите затова има ток, и колкото по-малко е съпротивлението толкова тока нараства.
    Идеално късо съединение няма, най-малкото имаш съпротивление на източника, това е само в твоята неграмотна глава. Когато веригата се увреди и се причинят щети от токът значи имаш късо независимо колко голям е импеданса. При едно напрежение късо може да настъпи при едно съпротивление при друго напрежение при друго съпротивление.
    Престани да четеш някакви уикипедии и вземи някой истински учебник за да се образоваш ч

    Коментиран от #80

  • 76 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Пожарникар":

    Абе неграмотник що са ти тези предпазители и ДЕФЕКТНОТОКОВА ЗАЩИТА, нали нищо няма да стане а??????
    Нищо не разбираш от електротехника само четеш уикипедиа.
    Що бързаш да махнеш батерията остави я няма как да стане късо, ти си толкова необразован че незнаеш нито какво е ток нито напрежение.

    А следващото направо дори и децата ми няма да изръсят такава простотия.
    Къпал бил няколко телефона но смартфон не бил. Ти верно ли си взе телефона със шаибата на морето да го потоиш във водата :))))
    Абсолютен комедиант си:)))

    И между другото кажи го това на момчето от ЛОМ което си почина в банята докато се къпе че не е умряло от тока ами един ангел го е прибрал, бива ли да си толкова НЕГРАМОТНО НАХАЛЕН човек.

    Кажи пак как при късо нямало напражение:))))))))
  • 77 Пожарникар

    0 0 Отговор
    Първо искам да те поздравя! За първи път забеляза неточност в нещо конкретно, без да става въпрос за семантика или лингвистика, а е по конкретна цифра.

    Дължината на батериите наистина не е 650мм а 65 милиметра.

    МОЯ ГРЕШКА ПРИ ПИСАНЕ! Признавам си я. Нещо, което ти никога няма да направиш, както се вижда!

    Оттам нататък започват твоите грешки.

    1. В Тесла модел S и Х батериите са 18 650 с размери 18мм диаметър и 65 мм дължина.

    2. В Тесла модел 3, Tesla powerpack и Tesla powerwall батерията е 2170 които се правят в Гигафабриката
    21 мм диаметър и 70 мм дължина

    И двете нямат нищо общо с ААА батерия която не е стандарт за литиево йонни батерии и е много по-малка

    https://alexnld.com/wp-content/uploads/2016/11/TOMO-V6-Dual-USB-2-Slots-Battery-Charger-for-AA-AAA-18650-17650-16340-14500-10500-Batteries-Black_6_nologo_600x600.jpeg

    3. Ако случайно батерията "експлоадира" няма да убие никого, защото енергията на "експлозията" е по-малка от енергията на една средно голяма пиратка която също експлоадира, но отдава ВСИЧКАТА си енергия за части от секундата. Звукът от "експлозия" който чуваш от батериите е звукът от разкъсването на металната опаковка на батерията от създадената от газовете налягане, след което газовете започват да горят, за да отдадат по-голямата част от енергията на батерията в няколко секунди.

    4. Последно пожарникарят от експлозия на батерийката ли ще умре в адски мъки или ще го удари токът и ще го изпепели, че нещо започ

    Коментиран от #78

  • 78 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Пожарникар":

    ХаХа ти не си добре, наистина си гост.
    Ти не разбра ли че в тесла не е една батерия а са 7000!!!!!!
    Даааааа не е грешка не е една едничка батерия не са 7 не са 70 не са 700 а са 7000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!И едната като експлоадира бог знае какво става нататъка.
    Вземи прочети колко карго самолета паднаха дето превозват малките ти симпатични батериики.
    Пожарникарът може да умре от всичко изброено, има различни ситуации това да не е лабораторна установка при всяка катастрофа да се случва еднакви неща.
    https://www.youtube.com/watch?v=QCIo8e12sBM
    Погледни тука какво ти казва човекът по сигурноста.

    Никой не е против Електричките просто има някои неща които трябва да се отчитат, а не да си заравяте глава в пясъка.
    Не говоря за твоят случай които очевидно е НЕГРАМОТНОСТ.

    Коментиран от #79

  • 79 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Не вярвам":

    Имам чувство че говоря с невменяем.
    Нали точно това е безопасното на тези 7000 батерии, че за разлика от резервоара с бензин, който ще експлодира ако се нагрее и ще последва огромен взрив който ще освободи всичката енергия на бензина в резервоара, взривяването на една, не може да предизвика верижна реакция, която да взриви всички 7000 батерии едновременно, единствено може да нагрее съседната батерия докато гори, за да предизвика и нейното възразяване.

    Именно затова са по-безопасни много на брой експлозии, но с много малка енергия и именно това затруднява пожарникарите - отнема им много време, защото батериите горят и отделят енергията си с часове. Другото различно е, че бензинът се гаси, а батериите се охлаждат, за да не нагряват съседните.

    Коментиран от #81

  • 80 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Не вярвам":

    "Идеално късо съединение няма, най-малкото имаш съпротивление на източника, това е само в твоята неграмотна глава. Когато веригата се увреди и се причинят щети от токът значи имаш късо независимо колко голям е импеданса. При едно напрежение късо може да настъпи при едно съпротивление при друго напрежение при друго съпротивление.
    Престани да четеш някакви уикипедии и вземи някой истински учебник за да се образоваш"

    Точно ти ли се намери да ме караш да чета? Ти който не знаеше закона за цялата верига и не знаеше какво е вътрешно съпротивление преди няколко месеца? Хайде по Спри се малко за да не те цитирам, ама защо ли пък да не те цитирам, че като гледам картинката се повтаря, но сега твърдиш точно обратното както само ти умееш:

    "Тогава щеше да се сетиш за закона на Ом за цялата верига.
    Не всеки 12 волтов акумулатор може да отдаде 200 ампера, дори при късо съединение, което на теория означава 0 ома съпротивление и безкрайни ампери ток. Освен това между акумулатора и електродвигателя се предполага че има кабели, които също имат съпротивление, което колкото и да е малко, върху тях има пад от напрежение.

    Ако акумулаторът е 12 V 1Ah, трудно ще изкараш от него повече от 20-30ампера дори на късо."

    "Направо ме удивлява простотията и наглостта ти!!!
    Ти май наистина не може да проумееш елементарни неща?
    Какво съпротивление ще има 10 см кабел със сечение 2 квадрата например, та говориш за пад на напрежение, г-н 8-ми клас?
    И за твое сведение дори н

    Коментиран от #83

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Пожарникар

    0 0 Отговор
    "Направо ме удивлява простотията и наглостта ти!!!
    Ти май наистина не може да проумееш елементарни неща?
    Какво съпротивление ще има 10 см кабел със сечение 2 квадрата например, та говориш за пад на напрежение, г-н 8-ми клас?
    И за твое сведение дори най-евтиния акумулатор има стартов ток над 300А, който е достатъчен да стопи намотката на твоя 0,06 омов двигател. Обикновено двигателите са с по 8 ома съпротивление и този пример с двигател с 0,06 ома трябва да търсиш в Лего."

    Сега като си четеш мнението не се ли срамуваш от написаното?
    https://m.fakti.bg/avto/247521-parvata-tesla-model-3-napusna-zavoda

    Като гледам още тогава съм ти дефинирал какво е късо съединение. Няма нищо общо с напрежението както твърдиш, А зависи единствено импеданса на източника на напрежение и импедансът на товарът.

    Още тогава ти намекнах, че ако свържеш акумулатор 12 волта 1 амперчас с товар 0,06 ома, на практика ще го дадеш на късо, защото вътрешното му съпротивление е по-голямо, отколкото това на консуматора.

    Ако пък акумулатора е достатъчно мощен, ще подпали кабелите със сечение 2 квадрата с които като абсолютен лаик си решил да захраниш консуматор с ток 200А.

    Съпротивлението на литиево-йонна батерия е прекалено малко в сравнение със съпротивлението на водата. Най-много да стане електролиза, но не и късо съединение, защото токът ще е много по-малък дори от номиналния, да не говорим за максималния.

    Коментиран от #84

  • 83 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Пожарникар":

    Абе неграмотник това ли успя да измислиш, аз не съм писал такива неща и нямам нищо общо с другите ти спорове с други хора.
    Тука падна толкова ниско да ми слагаш думи в устата дето нито знам кой ги е казал нито искам да ги чета верни ли са не са ли, аз отговарям за моите си думи.

    Та нека да копирам твоите думи отново от пост 50 да се посмеем всички:
    Публикувано във факти.бг: При късо съединение напрежението е нула волта.

    Та значи U=I*R щом напрежението е 0V понеже съпротивлението не е безкрайност то тока също е 0 :)))))
    Абсолютен завършен НЕГРАМОТНИК.

    Ще те помоля обаче поне малко доблест да имаш и да не ми слагаш думи които не са мои!!!!!!!!!
  • 84 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Пожарникар":

    Аз съм дотук ти си супер подъл да смесваш моите думи за които аз отговарям с някакви си спорове с твои въображаем приятел.

    Чак такава подлост не бях виждал дори и от хора във форума които може да грешат но никога не постъпват толкова подло!!!!!!!!!!!

    ТОВА НЕ СА МОИ ДУМИ, АЗ ОТГОВАРЯМ ЗА МОИТЕ СИ ДУМИ!!!!!1

    Коментиран от #85

  • 85 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "Не вярвам":

    Абе не вярвам да има чак толкова много неграмотници, които да не знаят Законът на Ом за част от веригата, но въпреки това да спорят по него.

    Вземи една батерия ААА, сложи сондите на мултицет на положителния и отрицателния полюс батерията и премери напрежението. После дай на късо клемите на батерията с 20см кабел със сечение като не спираш да мериш напрежението и воала, имаме късо съединение, напрежението е нула волта, но тече ток. Всички условия са изпълнени.

    После премери напрежението на акумулатора на автомобила ти и дай на късо клемите със същият кабел докато измерваш. Уж кабелът е същият, съпротивлението същото, но нямаме късо съпротивление, защото напрежението няма да е нула волта!

    Елементарна електротехника за 8 клас!

    Коментиран от #88

  • 86 Пожарникар

    0 0 Отговор
    Упс, сечението на кабела да е около 1мм²

    Ето ти и линкове за размисъл дали гърмят резервоарите с гориво. Тук е обяснено кога ще гръмне https://youtu.be/PZ1PpM4DAGQ

    Ето ти и автомобил, да не кажеш нещо:

    https://youtu.be/UvIhrBFPIBg


    И още

    https://youtu.be/vgeBeuqnxIU


    Не вярвах че ще ми се наложи да обяснявам на някой че взривоопасните течности се взривяват. Това го знаят и децата в детската градина!

    Коментиран от #87

  • 87 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Пожарникар":

    Ти си увреден по рождение, единият клип става въпрос за цистерна в която при заваряне се запалва, другият има LPG a в третият гръмна въздушната възглавница или някоя гума.

    В училище се учи как гори бензина , и какви са условията за това.
    Обаче неграмотните хора които не са ходили на училище незнаят.

    Хайде сега опитай с нов клип, чакам!!!!
  • 88 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от "Пожарникар":

    Ти си НЕГРАМОТЕН на 1000000 степен ето ти закона на ОМ:

    U=I*R
    При U=24V примерно и вътрешно съпротивление 1ом
    24=I*0.1 тоест ток 240А!!!!!!!!!!
    Батерията има коефициент който показва какъв максимален ток може да тече през нея без да се увреди е сигурно този ток няма да може, нагрява се и БУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУМ.
    Q=I2Rt

    Разбрали сега неграмотнико това е като за детската градина и сега ако не разбра просто си безнадежден случаи.
    НЕГРАМОТНИК НЕГРАМОТНИК НЕГРАМОТНИК

    Коментиран от #89

  • 89 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #88 от "Не вярвам":

    Благодаря ти, осмисли ми и тази почивка и ме зареди с настроение за да върви работата.

    И ако ти доказах, че написаното в 50-ти пост вярно с конкретен пример, ти няма как да докажеш, че глупостта която си написал в пост 88 е вярна защото е пълна глупост

    "
    U=I*R
    При U=24V примерно и вътрешно съпротивление 1ом
    24=I*0.1 тоест ток 240А!!!!!!!!!!"

    Е, няма такава математика!

    Според закона на Ом I=U/R = 24/1=24 ампера, а не 240, както твърдиш!

    При всички положения, протичането на ток означава, че се отделя енергия точно както казваш. Щом искаш ще ти разясня Какво е късо съединение от гледна точка на отделената енергия, която е в конкретният случай ще е топлинна.

    В първия пример с батерията ААА, вътрешното съпротивление е много по-голямо от това на кабела и почти всичката топлина, ще се отдели само в батерията, следователно говорим за късо съединение.

    Във втория случай с 12 волтовия автомобилен акумулатор, по-голямата част от енергията ще се отделим в кабела, който се явява консуматор но не и късо съединение по отношение на акумулатора, защото токът е в нормите, въпреки че кабелът след определено време ще се зачерви и изгори, защото е превишен допустимият му ток.

    Следователно не всякака повреда се причинява от късо съединение както твърдиш, нито пък късото съединение е нещо лошо непременно! Има машини които си работят, въпреки късото съединение. Повредите се причиняват от претоварване, което е коренно различно от късо съединение, за жа

    Коментиран от #90

  • 90 Не вярвам

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "Пожарникар":

    Е нееееее ти си бавноразвиващ правиш ли разлика от 1 и 0.1 ????
    Добре написал съм 1 ом после съм го сметнал с 0.1 ома това ли ти е проблемът неграмотник.

    Аиде радвай се сега, ураааааааааааа.

    Коментиран от #91, #92

  • 91 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Не вярвам":

    Човече, падаш му на нивото като спориш постоянно с него.

    А оня спор беше преди години с мен и така и не проумя, че обикновен акумулатор ще даде 200 ампера ток ако му свържеш клемите с проводник с 0,06 ома съпротивление (дори му бях дал линк да види, че постигат реално 175 ампера от 45 Ah акумулатор). Той твърдеше, че няма как да стане токът повече от 50 ампера и после започна да увърта, че имал предвид батерия за винтоверт, а не акумулатор.

    Но неговото е болестно състояние - готов е да изпише хиляди постове и винаги да сменя темата на спора. Още тогава не правеше разлика между ток и напрежение и оттам тръгна спора.
    Толкова много безсмислици е изписал, че изобщо вече нямам нерви да се занимавам с него. Може сам да видиш под колко много никове пише - като типичен шизофреник.

    Казах ти го и в началото - не му падай на нивото. За него има само един лек - пълно игнориране!!! "Луд умора няма, само се поти". Просто спри да се занимаваш с него и така ще му натриеш носа. Повярвай ми - той е напълно луд!!!
  • 92 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Не вярвам":

    И какво точно доказва с примерът си? Ти Изгледа ли клиповете за литиево-йонните батерии, или вече всичко си знаеш?

    При абсолютно късо съединение или ток превишаващ максималния, всяка една клетка има предпазна капачка, която действа като своеобразен предпазител и прекъсва веригата.

    Ако не говорим за късо съединение на литиево-йонна клетка, а на батериен модул, то всеки един батериен модул, включително батерията на телефон или винтоверт, имат платка, която се грижи токът на консумация или заряд да е в рамките иначе прекъсва веригата, напрежението на акумулатора да е в рамките и при по-ниско или по-високо напрежение отново прекъсва веригата. Отделно батерията на Тесла е свързана с предпазител, който не е просто стопяем предпазител, който изисква няколко десети от секундата за да изгори, а предпазител който работи с взрив и прекъсва веригата за стотни от секундата, ако токът бъде превишен.

    Запалване може да се получи само при физическа повреда на клетките или прегряване от външен източник на топлина.

    Престани да плещиш хипотетични теории, а дай конкретен пример, ако искаш да докажеш нещо и кажи какво доказваш!

    Аз ти доказах с примери, че с един и същи кабел в един случай можем да направим късо съединение а в друг не, като всичко зависи от вътрешното съпротивление на източника, а не както ти твърдиш от напрежението, а вътрешното съпротивление нямало значение.
  • 93 Пожарникар

    0 0 Отговор
    175 ампера по никоя математика не са равни на 200 ампера.

    Допускането ти за 200 ампера е че пренебрегваш вътрешното съпротивление и съпротивлението на кабелите, а те дори на теория никога не са 0 ома, следователно резултата винаги ще е под 200 ампера дори на теория.

    Още когато ти зададох въпроса ти казах цитираното по-горе:
    "Не всеки 12 волтов акумулатор може да отдаде 200 ампера, дори при късо съединение, което на теория означава 0 ома ...


    Ако акумулаторът е 12 V 1Ah, трудно ще изкараш от него повече от 20-30ампера дори на късо."


    Прочети внимателно

    Ако акумулаторът е 12 V 1Ah

    Ако акумулаторът е 12 V 1Ah

    Ако акумулаторът е 12 V 1Ah

    Ако акумулаторът е 12 V 1Ah

    Къде видя автомобилен акумулатор един ампер час? Дай линк за такъв автомобил! Сещаш се онова за функционалната неграмотност нали, да не се повтарям че ще стане за 200 път?

    Ето ти линк за да не кажеш че си измислям както обикновено обичаш да правиш:
    https://m.fakti.bg/avto/247521-parvata-tesla-model-3-napusna-zavoda

    Мнение 37 от 12.07.17 сам те оставям да сметнеш колко години са това.

    Примерът който ти дадох беше абсолютно същият, както сегашният. Токът не зависи САМО от ЕДН на източникът и съпротивлението на консуматорът както ти твърдиш, и както "съвсем случайно" твърди и сегашният ми опонент, а също така зависи от съпротивлението на кабелите и вътрешното съпротивление на източника, което продължавам да твърдя.

    Нито батерия за дистанционно с ЕДН 12 во
  • 94 Пожарникар

    0 0 Отговор
    .

    Нито батерия за дистанционно с ЕДН 12 волта нито акумулатор за камион с ЕДН 12 волта, ще отдадат ток 200 ампера на практика, ако свържем към тях консуматор със съпротивление 0,06 ома. Твърдях го миналата година, твърдя го днес и ще продължавам да го твърдя и за в бъдеще.

    Ти който се кълнеше в закона на Ом и в Уикипедия, сигурен ли си все още, че батерията за дистанционно с ЕДН 12 волта ще изкара 200 ампера ток, защото така пишело в Уикипедия?
  • 95 Антиелектрика

    1 0 Отговор
    Както много пъти съм казвал и доказвал с факти, електрическите миксери имат много повече минуси отколкото плюсове, но това зомбираните безмозъчни електрофили не могат да го проумеят.

    Коментиран от #96, #97

  • 96 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "Антиелектрика":

    Хората са го казали Който търси намира, много ясно че като търсиш анти ще намериш. Ти винаги търсиш лошото във всичко и го намираш.

    Някои хора търсим доброто и също го намираме. Предпочитаме да живеем по позитивен начин, а не да хейтим наляво и надясно и да отричаме това или онова!

    Виждам че се отказа да пишеш от другия профил, затова направо ще си продължа мнението тук.

    Ако доказано, дори с меден проводник не винаги можем да направим късо съединение заради недостатъчно съпротивление, Каква е вероятността водата да направи късо съпротивление между електродите на батериите, ако хвърлим батерия във вода?

    Ами никаква вероятност за късо съединение!

    Специфичната електропроводимост
    (S·m-1)

    На медния проводник е 59 600 00

    на водата е 0,0005 до 0,05


    Има няма няколко милиона разлика, която не може да се заличи от по-голямото количество вода спрямо сечението на медния проводник!

    Литиево полимерните батерии се обезвреждат, като се потопят за няколко дни в концентриран солен разтвор. Да твърдиш че като ги хвърлиш във вода ще стане късо и ще се взривят ... некомпетентност и необразованост съвсем слабо описват ситуацията, но не ми е привично да използвам обиди.


    Много ясно, че електромобилите имат недостатъци, всяко едно нещо има. Когато човек си подреди приоритетите, преценява С кои недостатъци може да направи компромис и с кои не. Това е индивидуално за всеки човек и не си ти този, който ще налага мнението си Какво си искала И
  • 97 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "Антиелектрика":

    Сега се опитваш да пишеш с моя профил, за да си отговаряш сам ли?
    Напълно си от качил!

    Коментиран от #98

  • 98 Пожарникар

    0 0 Отговор

    До коментар #97 от "Антиелектрика":

    Това ли вече ти е тактиката? От друга страна, като гледам няма обиди та съм склонен да ти повярвам 50 на 50.
  • 99 Бат.Влад

    0 0 Отговор
    Да.живее. AC.DC
  • 100 Скорост

    0 1 Отговор
    Тъй. А какво се случва с 40 килограмов стоманен контейнер, прикрепен в багажника само с две коланчета при катастрофа? Измериха ли с каква скорост ще се откъсне и помете всичко по пътя си? За "газифицираните" говоря.... Ами любимите ни комбита и баничарки, пълни с фърчащи боклуци отзад? По малоумна кола от комбито няма, но продължават да ги купуват....