6 803 20

Има ли смисъл от гуми с ниско съпротивление?

Има ли смисъл от гуми с ниско съпротивление?

Собствениците на автомобили могат да взимат повече екологично отговорни решения, отколкото вероятно осъзнават. Един начин е да изберат гуми с по-ниско съпротивление при търкаляне: това ще спести гориво и ще намали емисиите на въглероден диоксид (CO2), твърдят от Nokian Tyres.

Компанията работи усилено, за да направи автомобилните гуми по-природосъобразни и според изявленията на финландците съпротивлението при търкаляне на новите гуми е намалено вече с 8% в сравнение с произвежданите гуми през 2013-а. Според тях това е сериозно постижение, защото намаляването на съпротивлението при търкаляне с 8% се равнява на изгорелите газове от 65 000 автомобила.

Икономия на гориво и автономност при електромобилите

Съпротивлението при търкаляне се отнася за енергията, която се изразходва при шофиране, докато гумата се движи. Колкото по-ниско е съпротивлението при търкаляне, толкова по-малко енергия се губи и по-малко гориво е нужно. По-добрата енергийна ефективност влияе положително на околната среда и въглеродния отпечатък на водача чрез намаляване на емисиите на CO2. За електрическите автомобили по-ниското съпротивление при търкаляне означава и по-дълъг пробег.

Има ли смисъл от гуми с ниско съпротивление?

В Европейския съюз (ЕС) трафикът на превозни средства се оценява като причина за 24% от емисиите на парникови газове. Целта е до 2020 г. емисиите на парникови газове да бъдат намалени с 20% в сравнение с нивата от 1990 г. По-строгите цели, определени от ЕС, ще се прилагат от 2021 г. нататък.


Важно е гумата да е от най-добрите категории на съпротивление при търкаляне: A, B или C. За да се даде перспектива: най-разпространеният етикет на гумите за леки автомобили на пазара е в категория E (според анализ на ETRMA, октомври 2018 г.). Разликата е огромна, както за собственика на колата, така и за околната среда. Например лятна гума от категория A, която има правилно налягане, може да спести до 0,5 литра гориво на 100 километра в сравнение с гуми с най-ниска ефективност.

Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 17 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 гост

    34 6 Отговор
    Спестяваш максимално 100лв от гориво за периода на употреба, а реално даваш 3 пъти повече от това за надценката на гумите, защото не ползваш една, а 4 гуми. Разликата между бюджетна и маркова гума може да е 100лв и да, марковата е по-тиха, по-икономична и с по-кратък спирачен път, но всеки си преценя каква да сложи на колата си. По-важно е да е нова гумата отколкото това каква буква й е стандарта за икономия на гориво. Абсурдно е да дадеш 10х.лв за джип или някой мерцедес, бмв или др и да си купиш гуми на 5-6г., за да спестиш някой лев.

    Коментиран от #13

  • 2 Драгой

    6 4 Отговор
    Между съпротивлението и сцеплението има припокриване. Много зависи от шарката, за да не се впива гумата излишно в асфалта. Като чуя Лада-Нива да вие към мен, знам колко и е скъп прехода. Същото важи и за зимните гуми.
  • 3 hienata

    21 8 Отговор
    Купих си Полото с Мишелин енерджи сейбър. Икономия не съм усетил, но като ги смених със зимните, разбрах че имам пружини,амортисьори, и че за дървената возия са виновни гумите. Икономията е колкото да караш със загасени фарове .Направете сметка щом Мишелин не са се справили добре, тия измислените ,какви дървета са приготвили.

    Коментиран от #4, #5, #10, #15

  • 4 hienata

    9 2 Отговор

    До коментар #3 от "hienata":

    сейвър - това саморедактора на SAMSUNG е много досаден :))
  • 5 Язе

    20 0 Отговор

    До коментар #3 от "hienata":

    Че ти пък каква возия искаш от Поло?

    Коментиран от #9

  • 6 сектант

    10 8 Отговор
    с кола, като Дачия Дъстър няма значение с какви гуми си - винаги е стабилка!

    Коментиран от #8


  • 7 да да ама не

    13 2 Отговор
    Има смисъл, но не по нашите пътища. На Боко пътищата(магистралите) са неравни /хидро-фирмата и нейните подизпълнители не могат да валират добре/, асфалта е постен, никне трева и освен това улиците и шосетата са изпълнени с безброй дупки и пломби. Затова и хората карат повече стари коли и джипове, както премиерът-диктатор.
  • 8 mediator37

    14 2 Отговор

    До коментар #6 от "сектант":

    Като прочета "дачия" първата ми асоциация е "каруца".
  • 9 hienata

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Язе":

    Не си карал Корса или Джаз от същата година, Полото сравнено с тях си е с доста по-мека возия. Имал съм възможност да ги сравнявам. Относно статията, отново реклама на посредствен производител с изключително лоши гуми предлагани на нашия пазар. За "бяла" Европа сигурно гумите им са една идея по-качествени, защото иначе вече да са фалирали.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 волен сидеров

    8 2 Отговор
    от гуми икономия на гориво ,АМИ ОТ ПУСНАТИ ФАРОВЕ ЦЯЛ СЛЪНЧЕВ ДЕН ко прайм -що не пишете за тези проклети фарове защо да светят цял ден ...а ...
  • 12 Бай Шиле

    10 1 Отговор
    По малко съпротивление означава по малко сцепление.Това го пише във всички професионални статии за гумите.Статията е от раздел "реклама за овцете".

    Коментиран от #19

  • 13 ДДД

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    За България абсурдно?
  • 14 Един

    6 0 Отговор
    Тези "8%" отиват на кино когато минаваш през "легнали полицаи", разбити пътища, дупки, светофари, кръстовища, задръствания и ... други пътни особености!
  • 15 Кифлар

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "hienata":

    Колко си ми плосък,че на Нокиан да кажеш ,че са измислени? Ама щом караш ФолЦваген-ясно е колко си тъпич.к

    Коментиран от #17

  • 16 hienata

    5 0 Отговор
    Акъл от гумаджия , не благодаря. Сигурно си такъв или те е преметнал гумаджия ,което показва с какъв умствен капацитет си. Това,че ти си дал пари като за скъпи гуми, а си получил посредствени те озлобява, на аз не съм ти виновен с нищо, та да обиждаш. Лек ден.
  • 17 123

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Кифлар":

    Естествено, че са измислени. Тоест имам предвид-среден клас, като корморан, тигър, дебика. И да ми ги рекламират, като големите капацитети на фона на Континентал, Гудиър, Мишлен е леко смешно. Най-верния коментар е по-долу на Бай Шиле. Ниското сцепление не може да доведе до нищо добро.
  • 18 TIE X1 Advanced

    5 0 Отговор
    Бягайте надалеч от всичко що е: Енерджи сейвър, Грийн и други подобни. Сцеплението (и животът Ви) са по-важни от всякакви псевдо икономии и екологии.
  • 19 Plameni

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Шиле":

    Пълни глупости !Как ще обясниш факта Continental ниско съпротивление ,къс спирачен път Kumho високо съпротивление и по -дълъг спирачен път при всякакви условия и по - лоши характеристики. Китайските няма да ги сравнявам.
  • 20 Ганьо

    0 0 Отговор
    Аз пък винаги (в града, не извън него) карам с 0,15 бара по-ниско налягане заради "качествената" настилка! Качва разхода с цели 20 милилитра (г-да Евроидиоти, чувате ли?), но спестява ремонти!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.