33 164 62

Най-капризните двигатели на вторичния пазар, част II

Стремежът към по-високи показатели не е единствената причина за усложняването на конструкцията при съвременните двигатели. Все по-строгите норми за екология принуждават производителите да прибягват до технически решения, които допреди три десетилетия бяха част от арсенала на състезателните автомобили. Техните двигатели обаче са проектирани със съвсем различен ресурс.

1.6 THP (EP6, Prince), Peugeot/Citroen


Създаден под ръководството на BMW, този мотор дебютира под предния капак на MINI през 2006 г. Малко по-късно започва да се монтира на различни модели на PSA и някои баварки. Няколко години поред печели титлата "Двигател на годината", за което си има причини - висока мощност от малка кубатура, туин-скрол турбина, система за изменение на фазите на газоразпределение, директно впръскване, умна водна помпа и отличен баланс между производителност и разход на гориво.

Списъкът с недостатъците на EP6 обаче е сходен с този при "Фолксвагеновите" мотори и причините са същите - неоправдано сложна конструкция с прекалено фини технически решения, слаба бутална група, малък ресурс на ангренажната верига, успокоителите и обтегача. При атмосферните версии тя издържа около 80 000 км, а при вариантите с принудително пълнене се предава още по-бързо.

Проблеми създава и системата за смазване. Слабите сегменти и повредите на възвратния клапан предизвикват висок разход на масло и течове на масло вентилационната система. Дефектира и термостатът. Не са рядкост издраните ризи и легла на разпределителните валове. След 100 000 км възникват повреди по горивната система.

Проблемите подтикват BMW и PSA да започнат модернизация почти веднага и през 2011 г. двете компании представят усъвършенствана версия с индекс EP6C, която се слави с много по-висока надеждност.

1.6, 2.0 (N45) и 1.8, 2.0 (N46), BMW


В периода 2001-2011 г. тези мотори също печелят множество награди за иновации и напредничави технически решения в съчетание с превъзходни характеристики. В условията на реална експлоатация обаче картината не е толкова розова. Най-много оплаквания има от N46, който се монтиране до неотдавна на 1er, 3er, 5er и X3.

Един от основните недостатъци е липсата на щека за проверка на нивото на маслото в съчетание с неточен датчик, чиито показатели рядко отчитат правилно количеството на смазката. Всички мотори от тези семейства харчат масло (до литър на 1 000 км) и често страдат от течове, а масленият глад неминуемо води до износване.

Към 60-80 хил. км започва да се разтяга ангренажната верига, може да се повреди и обтегачът. Неправилната работа на горивната система също създава грижи - неизгорелият бензин в цилиндрите отмива масления филм от стените, вади от строя свещите и може да предизвика хидравличен удар.

Това обяснява защо N45 и N46 не се ползват с особено доверие на вторичния пазар. В по-младите си години тези двигатели също не са еталон за надеждност.

1.5 dCi, 1.9 dCi, Renault


Всички съвременни дизели обичат качествена нафта, каквато в Русия не се намира лесно. Същото, макар и в по-мека степен, обаче важи и за България, така че проблемите са сходни. Тези двигатели и особено 1.5-литровият се монтират на почти всички модели на Renault и Dacia, масовите "нисани" и дори някои "мерцедеси", а най-мрачният период от биографията им е между 2000 и 2008 г., когато "кариерата" им тъкмо започва.

Слабите места са типични за турбодизелите, но в случая проблемите възникват много по-често от обичайното. Горивната система е изключително чувствителна и уязвима. Пиезоелектрическите дюзи понякога изгарят след едва 10 000 км - особено с оборудване от Delphi. Дюзите Siemens се смятат за по-надеждни.

Характерни са повредите на турбокомпресора, филтъра за сажди, износените втулки на мотовилките (при недостиг на масло) и стопените заради неправилна работа на дюзите бутала. Капризничат датчиците за налягането на нагнетателя и положението на вала.

За да се справят с проблемите, французите подлагат тези двигатели на многократни модернизации. В резултат второто (2008 г.) и третото поколение (2012 г.) са по-надеждни, но също изискват грижи като периодични промивки.

В заключение от "За рульом" съветват при избор на употребяван автомобил да се следва простия принцип "колкото по-непретенциозен мотор със скромно съотношение между работен обем и мощност, толкова по-добре". Високопроизводителните турбокомпресори, патентованите покрития на буталата, умните помпи и т.н. не са приятели на надеждността.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 45 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Бай Джап
    Отговор
    1 18:25  17.06.19
    Немски, френски...класика ! Що тъй няма японски а ?

    Коментиран от #2, #5, #6, #11, #16, #38, #49, #52, #58

  • Е500 ево
    Отговор
    2 18:28  17.06.19

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    Щот си бастун има хиляди немски и френски моито са окей. Просто не си копуваш ваг и френска и игалианска и 4 цилиндрово бмв и си окей с немска. Я имам 5500 кубика 380 коня е само няма турбо няма мурбо няма дюзи пиезо кристали дпфи и още 10 системи за екология.

    Коментиран от #3, #30, #54

  • Бай Джап
    Отговор
    3 18:33  17.06.19

    До коментар #2 от "Е500 ево":

    Кажи вернО ли кОпуваш ??? ха ха ! Само за това ти сложих + !

  • Иванов
    Отговор
    4 18:35  17.06.19
    Имам служебна Дачия 1.5 ДЦИ. Купена 2012 година нова,само аз съм я карал- в момента е на 240 000 км. Абсолютно никакви проблеми. Кара се само с нафта от омв и само на дълго, в града почти няма километри. Вече е за съедините- ще се сменя.Естествено ангренажа е сменян няколко пъти,както и спирачни дискове. Обслужва се само в Рено/Дачия ,дори и сега ,след гаранция. Аз нямам повече какво да искам от една кола. Изумява ме ,че вече 7 години- всичко и работи,всяко копче, всяка екстра. Изпълнението е Лауреат-има всичко което се е предлагало тогава.

    Коментиран от #46

  • DIESEL SMOKE
    Отговор
    5 18:35  17.06.19

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    Спокойно бай Джапанка, скоро ще има и III-та класация в която ще ги има и "пикаещите" дюзи на D4D на х*уйота, харчещите масло i-vtec и i-cdti на Хонда, недомислиците на Мазда 2.0 d, който се саморазпада с един поглед, и още и още... За съжаление няма вече сигурен производител, всичко се прави на принципа "купувай ново - докато е в гаранция - взимай новия модел и честито на балъците, които купуват втора ръка торба с проблеми..."

    Коментиран от #9, #47

  • hienata
    Отговор
    6 19:06  17.06.19

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    Ще напиша само 2 японски двигателя, ти като фен на японското , ако може да ги коментираш. 1) Боксер - дизела на Субару 2) 1,8 JDI на Мицубиши. Между другото да отговоря на коментар 5. колега , по-старите D4D имат проблем "пикаеща" дюза само в главите на неграмотни и алчни сервизни "специалисти". Аз отстраних "големия" проблем на предишната ми кола (Авенсис) с ултразвукова баня.
  • Вальоо
    Отговор
    7 19:14  17.06.19
    1.6THP е проблемен,но имайки предвид че ако идеш в 'магазина' и кажеш че искаш кола с такъв двигател,задължително отиваш на последното ниво на оборудване,и в такъв случаи ремонта и подръжката му не би трябвало да са ти такъв проблем. Не че колите струват по 200 бона,но щом си сложиш таралеж у гащите трябва да знаеш че боде.
  • Цонко
    Отговор
    8 19:26  17.06.19
    Щом се цитира за рульом това стига проблемите на руснаците не са мои,хи хи
  • hienata
    Отговор
    9 19:36  17.06.19

    До коментар #5 от "DIESEL SMOKE":

    За Мазда 6 дизел по -старите съм съгласен, това е супер, мега, гига боклук.
  • Bigmeech
    Отговор
    10 19:51  17.06.19
    То дизела на Мазда, първо и второ поколение е на Пежо. Бензините са на Форд.

    Коментиран от #34, #40

  • АМИ НЕЗНАМ ДАЛИ НЯМА ЯПОНСКИ
    Отговор
    11 20:11  17.06.19

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    ДВИГАТЕЛ С ПОДОБНИ ПРОБЛЕМИ НО..СЛЕД КАТО СА ПО- ДОБРИ ОТ ВСИЧКИ ДРУГИ ЗАЩО ТOYOTA МОНТИРА В SUPRA ДВИГАТЕЛ ОТ BMW?! A КАКТО СЕ ЗНАЕ SUPRA НЕ Е ЕЛЕМЕНТАРНА КОЛА...ТОЗИ МОНАЖ НА ЧУЖД ДВИГАТЕЛ НИЩО ЛИ НЕ ОЗНАЧАВА?! НЕ БЪРЗАЙТЕ ДА КРИТИКУВАТЕ...САМО ЗАЩОТО МРАЗИТЕ НАКОЯ МАРКА..

    Коментиран от #32

  • автолюбител
    Отговор
    12 20:21  17.06.19
    Трябва да си мазохист милионер или пълен идиот за да харесаш описаните мотори. Това не са никакви иновации, а само начин да се ограбват масово потребителите. Всички производители на подобни мотори са за затвора без право на обжалване.

    Коментиран от #14

  • BMW фен
    Отговор
    13 20:53  17.06.19
    Въпросния двигател N46 2.0 освен, че харчи не малко други проблеми няма. За датчика е точно така, нивото на маслото постоянно варира, но не е болка за умиране. Ангренажната верига се сменя около 150 000-200 000 километра, какви 60-80 000 ви гонят, по тая логика моята отдавна да е станала на сол.
  • DIESEL SMOKE
    Отговор
    14 21:01  17.06.19

    До коментар #12 от "автолюбител":

    Много точно, хубаво и правилно казано, колега, но кой ли ни слуша и чува... ВАГ-ините нали правиха шашмалогии в USA с великия си "clean diesel", хванаха ги че изобщо не е толкова clean колкото им се иска, глобиха ги няколко млрд. и пак си развяват коня с горящите масло барутници... Изобщо куче влачи, дира няма...

    Коментиран от #33

  • Без коментар
    Отговор
    15 21:20  17.06.19
    Първият дизелов двигател е на МАН . А на леките амтомобили първият дизелак е на ситроен розали.Изводите си ги правете вие
  • Не си в час
    Отговор
    16 21:23  17.06.19

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    1.5DCI e двигател на Нисан и го слагат в Рено от 2001-ва година насам.Има го и до днес и в 2-те марки но просто не знаеш.Един съвет от мен-пиши се Бай Сел...

    Коментиран от #20

  • боярышник
    Отговор
    17 21:25  17.06.19
    На ХОНДА само може свирки да им правят всички маняци та немските трошляци.До преди 1.5 години карах само немски коли,абсолютно всички не/доказани марки.До сега на хондичката не съм вдигал предният капак за ремонт,наливам бенц и бегом бате,бегам.Че искам да кажа на всички немски коли/таратайки СБОГОМ дано сте щастливи :)

    Коментиран от #29

  • Матор
    Отговор
    18 21:35  17.06.19
    Много "ценна" статия! Особено, пък, съвета на "За рулем"! И къде да ги намерим тези мотори?
  • антрашпиц
    Отговор
    19 21:36  17.06.19
    Имам дци със 102 коня и мога да кажа ,че е надежден мотор .Следващата генерация със 120 и130коня е много смотан,но най добрия дизел на Рено е 1.9 дти.

    Коментиран от #61

  • В час съм
    Отговор
    20 22:06  17.06.19

    До коментар #16 от "Не си в час":

    1.5 dci е двигател на РЕНО и се монтира в Нисан.
  • ar146ts
    Отговор
    21 22:09  17.06.19
    Няма италиански ДВГ-защото са в пъти по-надеждни от немските и френските.
  • мазда
    Отговор
    22 22:33  17.06.19
    Аз имах дизел мазда 6. Да, наистина се разпада колата, но в сравнение с други марки работи много по-добре. Дизела е по-тих и мощен и върви повече от останалите с подобна мощност. Колата пък се държи супер на пътя. Жалко че е толкова чуплива, хубава кола.
  • ушанките
    Отговор
    23 22:41  17.06.19
    от За Рулем да напишат за бакелитените зъбни колела на ангренажа на Москвич и подобрените с бронзови втулки ( без един фиксиращ щифт). Могат да напишат и за 2101 и 2103, които на 70 000 км правят ръб на цилиндровата втулка , а на 65 000 км започваш, да чуваш веригата.

    Коментиран от #55

  • Гост
    Отговор
    24 22:47  17.06.19
    Само едни и същи типи коментари.
  • майстора
    Отговор
    25 23:25  17.06.19
    Къде са опелите и фордовете ??? Аа да екземплярите от набедените марки обикновено по законите на Мърфи изкарват повече от всички останали
  • Големия хур
    Отговор
    26 23:45  17.06.19
    До 2.0 литра Италианските мотори са номер ЕДНО

    Коментиран от #27

  • италиянец
    Отговор
    27 00:40  18.06.19

    До коментар #26 от "Големия хур":

    oт италианските здрави са 1.9 JTD и 1.4 ТBI, версията без Мути Еър системата. Мултиеърите,както и JTS и Twin Spark системите на Алфа са си проблемни мотори, които отгоре на всичко и доста ги юркат. Старите шестаци на Алфа и 1.1 и 1.2 моторите на Пунто също са здрави, но в единият случай трябва да си ОК с разход 18 градско и 1000 лева за комплект ремък и ролки, а в другия 55 коня да ти стигат. Хонда и Тойота правят здрави мотори, ама при мърлява поддръжка и те може да се опрасят.
  • onq s konq
    Отговор
    28 01:18  18.06.19
    Чак сега разбрах защо тука вечно някой се изцепва че БМВ значело "бърка масло и вода".Отделно пък че БМВ горели по "до 1 л/1000км масло?!А съм писал,че МОЕТО харчи масло ДО 700грама на 10000км,ама реакцията е "лъжеш":)Всъщност е нормално и задължително да има спорове,когато се обсъждат РАЗЛИЧНИ И НЕСРАВНИМИ неща.Защото БМВ-то ми е 6 цилиндъра 204 коня, 3 литра обем/дизел/ и нямам никакви проблеми нито с двигатела,нито с турбината,нито с горенето на масло/190хил км по километраж,пък колко са в действителност-не ме интересува/,докато тук става дума за малообемни двигатели с изкуствено увеличена мощност/1,6,1,8,2 литра/.И е казано че "с пръдня боя не става",ама кой да се вслуша:)

    Коментиран от #45

  • Ааа
    Отговор
    29 01:52  18.06.19

    До коментар #17 от "боярышник":

    Ти на хондата гледай масалцето , че няма хонда де не гори ! А съм сменил 4-5 , здрави мотори но проблем с гумичките.
  • Един
    Отговор
    30 04:11  18.06.19

    До коментар #2 от "Е500 ево":

    Имаш "чушки" чул си за ево 500

    Коментиран от #42

  • Един
    Отговор
    31 04:17  18.06.19
    Няма лоша кола,има лош стопанин! Иначе Алфа Ромео.....който каже че не му харесва лъже....била се чупела...да чупи се,като кипувате най евтината от обявите,всички марки се чупят....ма не може с 1000лв доход да искаш фа караш кола за 10 бона и да не ревеш после!
  • Няма
    Отговор
    32 07:45  18.06.19

    До коментар #11 от "АМИ НЕЗНАМ ДАЛИ НЯМА ЯПОНСКИ":

    Защото новата Supra е BMW Z4 :)

    Коментиран от #35

  • Няма
    Отговор
    33 07:48  18.06.19

    До коментар #14 от "DIESEL SMOKE":

    Понеже в хода разследването не хванаха всички европейски пройзводители в същата шашмалогия...
  • Коментара
    Отговор
    34 08:44  18.06.19

    До коментар #10 от "Bigmeech":

    Говориш за 1.6... аз съм имал тройка с 2.0 дизел който е Японски - 143кс - 350NM. Там работата е "бегай на далеч!", нищо общо като надеждност и подръжка с 1.6, но пък и вървежът е съвсем различен.
  • 35 09:37  18.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 36 09:47  18.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Fw190
    Отговор
    37 11:12  18.06.19
    Нз какво дъвчат постоянно италиянските, сега съм с 1,9JTD вече 6-7г. го търкалям и не мога да съм по- доволен. Освен консумативи нищо друго няма пипано по тая кола. Може би късмет. Преди това с Дедричката беше 2.0 бензин - 113 коня. Също уникат без никакъв проблем.... и двете съм ги палил от четвърт на -20 зимата.

    Коментиран от #39

  • гощо
    Отговор
    38 11:37  18.06.19

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    Щот у Русия не карат японски миксери а статията е от руско издание! Сети ли се са?
  • Кожухаров
    Отговор
    39 12:45  18.06.19

    До коментар #37 от "Fw190":

    Всичката техника сега се прави за да си изкара гаранцията. Телевизори , перални , телефони , че и автомобилите . И те станаха тенденция на модата , а тя се мени през няколко години. Разликата е само в това че докато другите техники си смъкнаха цената - при автомобилите тя расте . Сякаш не влагаш едни пари за 4-5 години при купуването на нов автомобил /щото реално той е създаден да изкара толкова/. От там нататък тръгват едни разходи за поддръжка ....
  • Мен
    Отговор
    40 12:52  18.06.19

    До коментар #10 от "Bigmeech":

    2.0 136 кс дизела на мазда е форд при 6цата моля моля. 1.6хди 109кс пежо/ситроен е на 3ката.
  • Гост
    Отговор
    41 12:54  18.06.19
    Най-здравият и достъпен за подръжка двигател,който някога съм карал е 1.2 бензин на Фиат! И до ден днешен си е в производство и отговаря на всички еко норми и стандарти! Вярно...няма турбо,но пък за всекидневна употреба с ниска цена е перфектен! Не ми хвалете огромните мотори! Голямата кубатура не е гаранция за качество и динамика! Пък и днес вече всичко е прецакано и с доста кратък срок на годност! След 5-тата година за скрап! BMW се кооперира с Toyota(Z4/Supra) ,Mercedes ползва малолитражните двигатели на Рено,Супрекари като Ламбо и Астон Мартин ползват двигатели дело на Фолксваген и Мерцедес....Заговори се за покупката на Рено/Нисан от Фиат/Крайслер....Пежо и Опел вече са едно... За какво качество може да говорим!?Всички вече произвеждат боклуци....за много пари и малък жизнен цикъл!
  • майстора
    Отговор
    42 13:14  18.06.19

    До коментар #30 от "Един":

    Изобщо имате ли идея какво стой зад абревиатурата evo на въпросния е-class 500 ??

    Коментиран от #44

  • Русенец
    Отговор
    43 13:34  18.06.19
    Главата на БМВ (Принс) се лее в Русе, в Монтюпе.
  • Русенец
    Отговор
    44 13:35  18.06.19

    До коментар #42 от "майстора":

    Да. Evo = Evolution.
  • THE TRUE
    Отговор
    45 14:35  18.06.19

    До коментар #28 от "onq s konq":

    Е 61,xd,3000 кубика,231к.с., на 288 000км.с всички сервизни документи и фактури за обслужване от първия собственик и мен до сега.Не знам за какви разходи на масло говорят.От смяна до смяна 300-500 гр.макс.
  • Иванов ти в дачия ли работиш
    Отговор
    46 14:38  18.06.19

    До коментар #4 от "Иванов":

    Такава реклама направи все едно ще я продаваш твойта кочинка

    Коментиран от #60

  • Ассоrd 2008
    Отговор
    47 14:51  18.06.19

    До коментар #5 от "DIESEL SMOKE":

    I vtec минаваш 20000 км без грам масло да долееш.
  • Иванов
    Отговор
    48 15:04  18.06.19
    За N47 на БМВ не знам, но съм карал и M47 и М57 и от смяна до смяна маслото не го пипат. А от новите дизели най-пушливи са Мерцедес и алуди.
  • Иванчо l-ви
    Отговор
    49 15:32  18.06.19

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    Пък те японците ползват основоно френски дизели. Сигурно затова ги няма...
  • Хайл
    Отговор
    50 16:15  18.06.19
    Немец да ти направи двигател...има да ревеш...
  • селянин от обеля
    Отговор
    51 16:57  18.06.19
    Ей някой коментират по принцип преди да прочетат статията, ясно е написано надеждни са старите мотори, новите са с показатели на състезателни и съответно с такъв / никакъв/ ресурс - няма значение немски, френски, италиански или Японски/от Турция или Англия/
  • EIS
    Отговор
    52 17:07  18.06.19

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    Защото нередностите при тях са рядкост :) А ако хванеш японец правен в Япония си е гаранция за нещо далеч по умно измислено от немските кошници . Преди да сте казали че няма такива коли дето ги правят там от кадето са .... ИМА моя Lexus както събратята си от същата марка се измисля и твори в Япония. За новия няма да казвам понеже нова кола която и да е си е здрава поне докато е в гаранция :) но имам и стар Lexus is 200 sportcross взет е да се ползва за ежедневна кола която да не пазя като магазинската.. еми за 4 години каране има само и единствено един сменен термостат , един шарнир и всичко друго си е консумативи . Масло колкото налееш толкова вадиш , всичката електроника на кола от 2003 работи безупречно :) Ако беше някой 2003 година издънка на VAG групата задължително щеще да е с проблеми и то не само по двигателя :) Да не говорим че всяко второ прехвалено audi дизел си кара със светещ че и всеки вика а то няма му нищо дпф ли ко е и си свети :) :) :) ебаси майтапа аз ако имам светеща лампа за проблем по таблото сън не мога да спя :D

    Коментиран от #53

  • Николай
    Отговор
    53 17:42  18.06.19

    До коментар #52 от "EIS":

    Подкрепям имах Lexus is 250 от 2009 г. страхотна машина високо качество евтина поддръжка никакви проблеми. Един приятел я взе от мен още не се е оплакал, а я кара вече 3-та година.
  • Спатията
    Отговор
    54 17:45  18.06.19

    До коментар #2 от "Е500 ево":

    Цървул !!
  • Николай
    Отговор
    55 17:50  18.06.19

    До коментар #23 от "ушанките":

    Брат,чед ти говориш тука за коли от преди 70-та г. какво да очакваш от такова нещо дето германците са го проектирали преди войната и руснаците го прибрали барабар с тухлите и машините. Ми то Москвич е Опел, до 80- година окачването на 408 ставаше на Опел Кадет.
  • QUADRIFOGLIO
    Отговор
    56 17:55  18.06.19
    Немците доста често започнаха да оглавяват негативните класации, неотдавна и британците поставиха БМВ на първо място, като най-проблемен автомобил, а причината е проста, по заводите им е пълно с турци и араби, а и в страни, като България е пълно с фанатизирани фенове, и въпреки че ВАГ-а им се сипе в ръцете много често и буквално, заради некачествените им салони, продължават да се мислят за много хитри и да хвалят немското. Каквото и да си говорим надеждността, с която се славеше немския автопром до преди 20-тина години, днес е просто приятен спомен от миналото.
  • Чичо АДИ
    Отговор
    57 17:58  18.06.19
    Най желязната "печла е 200 д чистият дизел" нема друга такава коруба слагаха я във "Волги" и подобни СССР кошери и пак беше безпроблемна .Новите мотори са като "Джендърчетата" много електроника "Иновации" и неможе едно кюфте да ти направи или да вдигне 21 инча 'Санг" на шкафа ,меки карачки !!!

  • Men
    Отговор
    58 18:20  18.06.19

    До коментар #1 от "Бай Джап":

    Защото японските в Европа ги карат предимно пъпчиви келеши, които както знаем не са достатъчно като брой, за да имат значение в процентното изражение на повредите.
  • 1122
    Отговор
    59 20:43  19.06.19
    Общо взето сегашните автомобили се правят така,че като минеш 100 000 км да се сменя колата,докато старите автомобили минават по 700/800 000 км без проблем,а всеки не може да кара нова кола.Пък и горивата са едни бъркочи,само дето цените им са еднакви,ама в държавата на мафията е така.
  • Иванов
    Отговор
    60 19:48  21.06.19

    До коментар #46 от "Иванов ти в дачия ли работиш":

    Не работя в Дачия. Споделям опит.Пък ти си карай квото искаш- боли ме хуя за теб. Аз поне съм тук с името си, за разлика от теб. Ако имаш път до Плевен- обади се - ще ти я покажа.
  • Рено
    Отговор
    61 02:22  22.06.19

    До коментар #19 от "антрашпиц":

    Баща ми кара 1.9 dti от доста време и няма ,забележки тоя мотор е здрав на пустиняк!
  • дуче
    Отговор
    62 19:38  01.07.19
    какво е мнението за японския дизел 2.2 114к на нисан 2003г

Напиши коментар:


Публикувай