12 985 27

5 начина да се убие роботизирана трансмисия

Когато се появиха на пазара преди 10-15 години, роботизираните трансмисии като DSG и PowerShift натрупаха доста омраза сред автомобилистите. С времето конструкцията на предавателните кутии с два съединителя бе усъвършенствана и детските болести до голяма степен бяха излекувани. Правилната експлоатация обаче си остава единствената застраховка срещу проблеми с тези иначе изключително ефективни възли.

Подобно на обикновените ръчни скорости, главният бич за роботизираните трансмисии са износените дискове. Колкото повече се търкат те, толкова по-бързо излиза от строя кутията.

Ето защо най-голямата грешка, която може да допусне собственикът на автомобил с роботизирана трансмисия, е резкият старт от място. Той неминуемо води до сериозно търкане на дисковете един в друг, а оттам - до изтриване и прегряване.

Ако след диво ускорение от светофара в салона се появи характерният мирис на изгоряло, част от ресурса на дисковете си е заминал. Системни издевателства в този дух се заплащат скъпо, като стойността на ремонта може да надхвърли 3 000 лв.

Вторият сигурен начин да се ускори кончината на фрикционните дискове е честото използване на т.нар. "двигателна спирачка" в ръчен режим на трансмисията. При превключване на по-ниска предавка кинетичната енергия от спирането се предава на съединителите. По този начин се избягва прегряване на спирачните дискове, но това става за сметка на износване на трансмисията.

Не по-приятно за роботизираната трансмисия е движението с много ниска скорост без спиране - например в задръстване, тъй като съединителите нямат време да си "починат". Ако се редуват потегляне и спиране, износването е по-слабо, тъй като рискът от прегряване е по-нисък.

Кошмарът на скоростните кутии с два съединителя е продължителното движение при обороти на мотора, при които се налага постоянно превключване от първа на втора предавка и обратно. Най-лошият вариант на този сценарии е изкачване с пълно натоварване. Роботизирана трансмисия, експлоатирана често в такъв режим, не може да оцелее дълго.

Състезателните амбиции са последният пирон в ковчега на трансмисиите с два съединителя. "Рейсърският" прийом да се държи натисната спирачката и едновременно с това да се подава газ до 4-5 хил. об/мин, за да може колата да подскочи като ужилена при потегляне, предизвиква сериозно триене на фрикционните дискове и скъсява живота им неимоверно.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 26 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Бау

    50 11 Отговор
    Да ги у кекавите боклуци!
  • 2 Ракия

    16 38 Отговор
    Дачия Дъстър !
  • 3 Коко55

    40 1 Отговор
    Т.е. да се насочим към друг тип кутии ли? Повечето неща, които изброиха да не се правят са като даденост при каране в градски условия!

    Коментиран от #18

  • 4 Руси

    23 1 Отговор
    След така написаната статия, може ли малко пояснение, какво е "скъсен ресурс"? Колко изминати километра са това, колко години или нещо по-конкретно? Копи-пейстът не е достатъчен, за да се напише хубава статия.
  • 5 Прост

    14 0 Отговор
    Сложи снимка на обикновен едномасов съединител и автоматична кутия с многодисков, говори за кутии с двудисков. Не знае, че малките двигатели основно натоварват тези кутии - пише глупости
  • 6 сектант

    10 12 Отговор
    дъстъра ми е с робот и повече Бърнаут няма да се опитвам да правя никога

  • 7 ръгай чушки в боба

    19 2 Отговор
    На първата снимка виждам еднодисков съединител от ръчни скоростни кутии. И нямам никакви проблеми с моторната спирачка. Който не ползва моторна спирачка, може да си запали спирачките или да си напука феродото и да му изпада на парчета. А камион без моторна спирачка е с последващ смъртен случай.
  • 8 бай Ив°

    11 4 Отговор
    Основният проблем са многото изминати километри и смяната с евтино и некачествено масло. В Германия литър качествено масло е около 60евро. А сега кажи как да си го купят хората от тази немотия?

    Коментиран от #9

  • 9 БАЙ ХУ.

    21 3 Отговор

    До коментар #8 от "бай Ив°":

    Какво е това масло за 120лв/литър?

    Коментиран от #10

  • 10 Бачо Киро

    17 2 Отговор

    До коментар #9 от "БАЙ ХУ.":

    Еееее как какво - специалното на д-р Мермерски - в България, като страна производител е по 15 лева на литър. Слагаш го веднъж и го сменяш на 1 милион километра чак. Вадиш го кат ново, но се сменя, щото нанороботите му са свършили батериите.
  • 11 тттттт

    9 7 Отговор
    по малоумна статия не бях чел скоро, няма и 90% истина , какво общо има роботизирана кутия и DSG, а това с двигателния режим е най голямата смешка
  • 12 Радж Капур

    16 1 Отговор
    И къв е извода не си купувайте домати от Джъмбо щото бият на пласмаса
  • 13 НАТО ВЕЦ

    4 1 Отговор
    Г-н Касабов, вземете и попрочетете повече за трансмисии, преди да пишете. Няма да се занимавам с грешките ви, а просто ще отбележа, че убиец за съединителя на роботизирана трансмисия е продължително изчакване с включена предавка и натисната спирачка, точно обратно на истинските автоматици. Автоматикът с хидротрансформотор не трябва да се изключва при престой на светофар, а роботизираната трансмисия трябва да се изключи. Между другото пауаршифта е пунтацията на Рено на фиатския селеспийд.
  • 14 Trendafil

    11 3 Отговор
    Карам Рено Меган(седан) 2018 ново от магазина, набъкана с екстри, общо за една кошница пари, EDC(предавателна кутия с двоен съединител). Спокойно мога да кажа, че минава за пълен боклук, къса ми нервите когато трябва да изпреваря или когато трябва да ускоря по-бързо. Е няма такава чуденка. В два поредни дни шофирах от Пловдив до Карлово и обратно. Първия ден ходих с реното, изнервих се, изпреварването е малко рисковано, натискаш педала до уопор, минат три секунди докато мине предавка надолу, ужас, бахтий простата кутия. Втория ден реших да припаля една стара астра ф, която последно беше в движение, когато купувах реното. Поднових и гражданската, напомпах гумите, подадох ток на акумулатора, запали, малко трудно, но запали. От там директно към ГТП-то, после през газ станцията и към Карловско шосе. От пета към трета със сигурност превключвам в пъти по-бързо от модерната бангия и изпреварвам много по спокойно. Много съм недоволен от това Рено от към ускорение, търпя го заради наистина ниския разход който дава в градски условия- 650 км с 40 л нафта. Извън града последно се прибрах от Виена до Пловдив 1260 км с един резервоар (50-52л).

    Коментиран от #16

  • 15 кор

    8 1 Отговор
    той и сапуня са изтърква както и шундакя
  • 16 пръч

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "Trendafil":

    то от минетия читаво няма нищо
  • 17 Странно

    11 1 Отговор
    Тези кутии вече 15години дават едни и същи дефекти,защо поне един производител не се постарае да ги отстрани?Явно в маркетинговите стратегии компаниите включват и средствата от ремонтите като съществен приход допринасящ за стабилно финансово състояние.

    Коментиран от #24

  • 18 JEEP

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Коко55":

    Точно. Все едно ни обясняват, че хич да не я караме тая кутия, поне 10 години ще изкара.
  • 19 smeh

    11 2 Отговор
    Същите неща мога да ги напиша и за ръчна скоростна кутия и пак ще са верни. Напълни се със съвети в нета какво, как и защо да не правим. Това ли е оправданието за трошливата конфекция - собственика? Щото никой производител няма да излезе и да признае, от тук спестихме-от там също, тука ресурса е сметнат за толкова, обаче собственика се оказа по-голямо магаре и при него се счупи в гаранция, та сега е за наша сметка. За т'ва дайте да ги учим да си карат колите възможно най-леко, та белким устискат гаранцията, заради всичките икономии и после потоп.

  • 20 smeh

    10 1 Отговор
    А сега по темата. Карам 7-степенен S-tronic. Ъпдейтвал съм и софтуера. За незапознатите, като колегата с Мегана горе ще кажа, че явно още не е привикнал към кутията. За всеки робот е характерно, че сменя изключително бързо нагоре, но се бави при кикдаун. Замазват го донякъде софтуерно, но все още е по-бавен в сравнение с актуалния автомат на ZF например. Отделно, че Рено монтират ЕДЦ-та едва от няколко години и са на нивото на Ауди от 2005-6 и не са изчистили детските им болежки все още. Та затова ти се струва толкова трагично положението. Единственото ти решение за такива ситуации е - спортен режим и ръчна смяна от перата на волана. В противен случай само ще се дразниш.
  • 21 E46

    8 4 Отговор
    Затова 6 скоростна ръчна и не се занимавате- кеф ти магистрала, кеф ти в града има си достатъчно къси и дълги скорости И не се чупи. Само масло,съединител и демпфер се сменя. Лично аз ползвам двигателната спирачка редовно и няма никакъв проблем. При купуване на автомобил- задължително ръчка!
  • 22 Волвар

    0 0 Отговор
    Докато не ги оправят или заплатата ми да стига за една рециклирана, подобни кутии няма да ползвам!
  • 23 Dsg

    0 1 Отговор
    7 степенна dsg на 184 магаренца дизел, никви грижи. Да трябваше малко време да свикна от 9000 оботора бензин на 4500 dsg дизел, ама не е идеално лошо! Особенно в трафика ако не е тръгни-спри е много по-добре.
  • 24 НАТО ВЕЦ

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Странно":

    Купи си Мазерати и ти гарантирам, че няма да ги има тези проблеми ;)
  • 25 почитател

    0 0 Отговор
    Роботизираните скоростни кутии са разкош! Обаче трябва да се съобразява това, че се адаптират към стила на каране. Ако караш икономично влизат в тромав икономичен режим. Ако покараш "спортно" влизат в неикономичен спортен режим. И това им е хубавото, но трябва да се свикне. Непринуденото минаване в ръчен режим с перата е "върха на сладоледа". Опита ми е с френски коли.
  • 26 Мигел

    0 0 Отговор
    И роботизирани и автоматици са пълен та..к,но за съжаление нови автомобили ОТ ВИСОК КЛАС (не важи за Дачия и други сиромашки каручки) със добрите стари ръчни скорости вече не се произвеждат !
  • 27 Dsg

    0 0 Отговор
    Според мен това не е точно истината имам шкода съпръб 3.6tfsi dsg кутия 270 коня е колата до сега нито мирис съм усетил нито някакво забавяне превключването неможе да усетиш даже че превключва възможно е и да се износват но за 6 години не е мръднал

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.