Три години след покупката средностатистически електромобил губи 41% от цената си като нов, сочи изследване на ирландския сайт за обяви DoneDeal, цитирано от The Times. Това е почти два пъти повече, отколкото колите с бензинов и почти колкото тези с дизелов двигател.
Шампион по обезценяване е Renault Zoe, което поевтинява със стряскащите 61% три години след покупката. За сравнение Nissan Leaf, който е най-продаваният електромобил в Ирландия, губи 53% от първоначалната си цена.
Според DoneDeal причините за силното обезценяване на колите на ток се дължи на бързината, с която се развиват технологиите. За да привличат клиенти, производителите се стараят да подобряват продукцията си колкото може по-бързо, което прави старите модели непривлекателни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Driving pleasure
Коментиран от #8
17:42 29.08.2019
3 Не е вярно
17:46 29.08.2019
4 onq s konq
Коментиран от #34, #67, #77
17:50 29.08.2019
5 Математика
Коментиран от #68
17:51 29.08.2019
6 Г. З
17:55 29.08.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Алфа Вълкът
До коментар #2 от "Driving pleasure":
Не зная защо имаш минуси като е точно така? Кой ще рискува да купува кола, чиято батерия струва колкото нея, може да е някоя фирмена кола на 3г и да е завъртяла 200 000км.Коментиран от #10, #11, #14
18:11 29.08.2019
9 Morgoth
Коментиран от #12, #23
18:15 29.08.2019
10 Gest
До коментар #8 от "Алфа Вълкът":
А ми тя колко е остатъчната стойност на бензинова кола на 200 хиляди километри?? Ако не са ги завъртяли на 30 хиляди реални?18:17 29.08.2019
11 майстора
До коментар #8 от "Алфа Вълкът":
И какво те притеснява ? Реално батериите не са чак толкова скъпи също така се и рециклират което е още по-евтин вариант .. от колко години вече има къде да се случи и в България ... нищо кой знае какво ....още повече имаш възможност на инвестициите пестейки от гориво !!!Коментиран от #20
18:21 29.08.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Теслата
И съм електрически хибрид.
Ми троши ми 20 на сто жипката иначе, не се издържа да го еааа.
18:24 29.08.2019
14 Driving pleasure
До коментар #8 от "Алфа Вълкът":
Щотото са сектанти. Не мислят с гавите си, а вярват на пропаганда!18:26 29.08.2019
15 фючър
18:27 29.08.2019
16 123
Коментиран от #25
18:27 29.08.2019
17 Кире
18:29 29.08.2019
18 Driving pleasure
До коментар #12 от "BTR":
Глупости! на 200 хил км двигателя има още поне 300 хил преди ремонт. В БГ масово са на по 400 хил релни и с малко нерви и поддъжка карат сума години.Един тотален ремонт на двигател ще ти излезе 1500 лева освен ако не е за някоя скъпа кола, най-малкия пакет батерии ще е поне 10 пъти повече - пари, които никога не можеш да избиеш!
На ДВГ може да му ремонтираш компонентите по отделно, на батерията не! Просто няма място за сравнение откъм ефикасност и цена!
Коментиран от #27
18:32 29.08.2019
19 Мартин
Коментиран от #26
18:32 29.08.2019
20 Driving pleasure
До коментар #11 от "майстора":
Това с пестенето от гориво е една от най-големите измами. Батерия за Зое, която е една от най-малките на пазара е около 15 000 лв доколкото помня. А такъв филм с рециклиране на батериите посто няма! Даже и в научната фантастика не са почнали още да предлагат рециклирани батерии за електрички :)Коментиран от #21, #28
18:36 29.08.2019
21 Gest
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Рециклират се. Потърси в нета и ще намериш. Има фабрики в Германия, Франция, Белгия като над 50 процента може да се използва за нови батерии.Коментиран от #30
18:50 29.08.2019
22 Колко ли е трудно?
19:03 29.08.2019
23 майстора
До коментар #9 от "Morgoth":
https://fakti.bg/technozone/388484-nai-kapriznite-dvigateli-na-vtorichnia-pazar-chast-i19:12 29.08.2019
24 Пълни глупости
19:14 29.08.2019
25 бай Даньо
До коментар #16 от "123":
Зависи за къде говорим, а статията не е за България. Никой на запад или в Америка не ремонтира ДВГ. Изхвърля се и се слага нов двигател за поне $5000. Ако се развали трансмисията е също толкова. Електрическите коли са с много по просто устройство и на практика риска е само в батерията. Електродвигателя никога няма да се развали. Страхотиите за батерите са силно преувеличени. Точно батерията беше най-големия страх на първите собственици на Приуси а се оказа че батерията се разваля най малко. Още има от първия модел Приуси с 500к мили пробег вървят с оригинална батерия. И дори да се развали батерия на Приус върви по $3к само оригинална ( а единична клетка е $20 на Амазон) и офмаркет има за по малко от $2к. Пазарна икономика ако нещо е скъпо ще се намерят много прозиводители. Знам че хибридите не са същото като електриките но от гледна точка на консуматора подобни страхове от преди 10 години се оказаха напразни. В Америка не е верно че електриките им падат цените. Теслите са най-малко статус символ и всеки иска да ги има. Виждал съм 7 годишна Тесла С се продава за $50к което 50% спад само . Това е далеч по добре от 50% спад за 4 годишна обикновенна кола. Дай боже и на Тойота да докаросат електромобил тогава надежноста ще е "без геле" , защото Тесла са нещо като резил ...Коментиран от #75
19:43 29.08.2019
26 Зомби с квадратно чело
До коментар #19 от "Мартин":
Хайде още един сектант, дай да я видим тази поскъпнала Тесла. То явно е голяма далаверка днес да купиш тесла за 200 000 лева а след 2 години да лапнеш милиона????19:45 29.08.2019
27 Антонн
До коментар #18 от "Driving pleasure":
За какви коли говорим на по 500 хил.км без основен ремонт?Че новите няма как да искарат толкова,нито двигателя позволява да му направиш основен ремонт.
Примерно на E-klasse (W211) CDI,тези 1500лв. ще ти стигнад само за труд на монтьора.И то да монтира друг втора употреба,не да ремонтира защото всичко е на салата а частите по скъпи от колата.Имаш ли представа колко струва само една пиезо дюза?
За 1500лв. може да направиш основен ремонт на бензинов голф 3 или 4,с части от .... .., и 40% отстъпка.
Коментиран от #31
19:46 29.08.2019
28 майстора
До коментар #20 от "Driving pleasure":
В началото на годината сменях 2019 RENAULT ZOE 41kWh High Voltage Battery и мога да ти кажа по фактура колко съм я платил с отстъпките ако настояваш .....относно другия филм дето викаш явно тия пичове от Горна Оряховица са някви магьосници или извънземни според теб не знам .....а за пестенето на гориво пък вече сметни си сам колко пари даваш ти за гориво на твоята кола на 10 000км и ще се сетиш къде е далавератаКоментиран от #29, #48
19:47 29.08.2019
29 Driving pleasure
До коментар #28 от "майстора":
Tesla, Германия 700 км 108 евро за зареждане ;) И това на фона на стотиците хиляди, които си дал горник за покупката. Тия филми с евтиното ги забрави!Коментиран от #32, #85
20:02 29.08.2019
30 Driving pleasure
До коментар #21 от "Gest":
Това е рециклиране за суровини, не е рециклиране тип ремонт и удължаване на живота на компонента. И както виждаш едва 50% от суровината се възвръща и то при изключително сложен, енергоемък и мръсен процес - за сравнение старите оловноцинкови акумолатори се рециклират почти на 100%, а метали като мед и т.н. имат неограничен брой рециклирания и продукта винаги е един и същ.Прочети насам натам и ще видиш, че мнозинството от екпертите сочат имено рециклирането на батериите като един от големите минуси на тая електро-лудост. в момента се рециклира нищожен процент от батериите за телефони - повечето отиват директно на сметищата. Инсустрията нито е готова нито има интерес да рециклира автомобилните (освен ако не я принудят) защото цената излиза като да си изкопаш материалите на ново, а коства повече усилия...
Коментиран от #33
20:07 29.08.2019
31 Driving pleasure
До коментар #27 от "Антонн":
Мога да ти покажа 2 коли на по 400+ хил и то по показание, господ знае на колко са щото и двете са втора употреба купувани, и двете имат нулев проблем с двигателите! При добра поддръжка 500 хил особено за дизел е нормален пробег!20:17 29.08.2019
32 майстора
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Това дето си го написал просто не е вярно ...или си го извадил от някъв контекст ...щото в България Пежо iOn ти гори 2лв ток (по днешна цена на тока!!!!) за 100 км пробег изцяло градско !!! Нали щото имам клиент дето внесе половин дузина такива и съм ги правил и съм го пробвал съответно съм абсолютно запознат !!!20:25 29.08.2019
33 Gest
До коментар #30 от "Driving pleasure":
А ти пишеш, че се рециклират само в научната фантастика. Скоро ще се рециклират и на над 80 процента. В Тубата са качили едно видео на германец, който е минал почти милион километра с Тесла, пусни си го да чуеш какво казва!Коментиран от #36
20:27 29.08.2019
34 Гъдю Гъдев
До коментар #4 от "onq s konq":
Което е една и също.Коментиран от #35
20:34 29.08.2019
35 майстора
До коментар #34 от "Гъдю Гъдев":
Като е едно и също що не яхнеш някоя батерия и виж до къде ще те закара ...в един автомобил са затворени доста индустриални отрасли не е само задвижващ агрегат ....20:47 29.08.2019
36 Driving pleasure
До коментар #33 от "Gest":
А тука имаше статия за американец който за 700 хил беше сменил 3 батерии и потрошил 50 000 долара за зареждане :)Коментиран от #37
20:50 29.08.2019
37 Gest
До коментар #36 от "Driving pleasure":
Ти сам не можеш ли да си сметнеш колко ще ти гори?? Модел С ти гори 20 киловата на 100, сам си смятай, нощна дневна тарифа и т. н.Коментиран от #38
21:02 29.08.2019
38 Driving pleasure
До коментар #37 от "Gest":
Айде сметни си го сам 37 евроцента киловат на зарядната станция. Ако ще я ползваш де, ако не си похарчил маса пари за кола, която да седи в гаража да се зарежда... P.S. моя грешка в предния пост 108 лева не евро.Коментиран от #39
21:19 29.08.2019
39 Gest
До коментар #38 от "Driving pleasure":
Бързите зарядни се ползват по принцип за дълги пътувания, електриките се зареждат по принцип на нощна докато си спиш и на сутринта имаш 400 километра. Ако караш повече на ден ползваш бързи зарядни. По 13 стотинки са 2,60 лв., айде 3 лв.с нощна енергия. Даже другите електрики са по-икономични.Коментиран от #40, #41
21:31 29.08.2019
40 Driving pleasure
До коментар #39 от "Gest":
ОК пожелавам ти да си караш и да си спестяваш, аз ще си се набутвам с бензина - става ли така?21:36 29.08.2019
41 3479
До коментар #39 от "Gest":
Оф, как пък не ви омръзна да я дъвчете тая дъвка с евтиното возене с електричка? Като толкова обичаш сметките - колко километра трябва да изминеш, за да се избие първоначалната разлика в цените между бензинката и електричката? Милион пъти го смятаме и все излизат някакви стотици хиляди. Сега ще започнете с 35-те хил. долара за Модел 3, или "промоцията" за 42 хил. евра във Франция и прочее глупости. Но накрая все не ми е ясно, като е толкоз хубаво, твоята електричка каква е и къде я зареждаш?Коментиран от #54
21:43 29.08.2019
42 ДВГ
Коментиран от #43
21:55 29.08.2019
43 майстора
До коментар #42 от "ДВГ":
Ниско КПД ли ? Ти чуваш ли се какво говориш ? Как ел.мотор ще е с по малко КПД от ДВГ ти да не си в някоя паралелна вселена бе ??Коментиран от #44
22:00 29.08.2019
44 Driving pleasure
До коментар #43 от "майстора":
Не веднъж съм го казвал, някои хора разбират, други си стоят на ушите. Една система е толкова ефективна, колкото е ефективността на най-слабо ефективния и компонент. Ел двигател вързан директно към електричеството (трамвай, влак и т.н) има близо 100% ефективност. Електически двигател вързан към батерия има КПД доста съизмеримо с КПД на модерен двигател. Негативите на батерията закопават позитивите на ел. мотора, просто имаш огромни загуби в батерията.Коментиран от #45
22:05 29.08.2019
45 майстора
До коментар #44 от "Driving pleasure":
Я го напиши в цифри за да видиш в визуално колко точно е голяма разликата в КПД-то после направи конвертиране на коефициента в левове и ако имаш мозък по -голям от грахово зърно ще разбереш къде ти е грешката22:12 29.08.2019
46 Лисицата
22:14 29.08.2019
47 ДВГ
Коментиран от #56
22:14 29.08.2019
48 Тито
До коментар #28 от "майстора":
Майсторе ти караш zoe от 2019 аз от три години далаверата ми е в това че не зареждам в къщи а на обектите на които работя виж си електромера и тогава пиши за икономияКоментиран от #55
22:18 29.08.2019
49 Жоро
Коментиран от #51, #72
22:39 29.08.2019
50 Моля
22:53 29.08.2019
51 Driving pleasure
До коментар #49 от "Жоро":
Жоре, бива ли па толкова нагло да лъжеш :DАйде ще ти кандисам, че минава 460 км на зареждане, въпреки, че самия софтуер на Т’слата ще му препоръча поне 1 междинно зареждане. Ще кандисам и че при оптимални условия и много търпение някой льохман може да кара и на веднъж, въпреки, че ми се ще да го видя тоя филм зимата...
Ма Значи он той требе да зарежда за 92 стинки бе Жоре?! 20 киловата за 100 км и 92 стинки за 20 киловата, Жоре, тоя приятел да не е от столипиново и да краде тока бе? Щото не знам някъде да има по 4 стотинки ток :D
А как е спестил 35 000 лв ще кажеш ли? 35 хилки даже при германски цени на горивото това са 14 000 литра спестено гориво, ако приемем 6/100 среден разход (за нормален дизел на търговски предтавител) това е гориво за 230 000 километра бе Жоре! За 1 година няма как да стане Жоре!
Даже и да приемем тия 230 хил за електрическа кола това са 46 000 кВч електроенергия, пак при германски цени 14 евроцента за домакинството са едни 12 000 лева, а на суперчардж, какъвто ще ползва щом е търговски пътник са даже 35 000 лева!
Много лъжеш Жоре, чак се чудя, твоя приятел да не се казва Илон и да сте пафкали заедно ;)
Коментиран от #53, #59
23:01 29.08.2019
52 Julio
23:12 29.08.2019
53 Иванчо
До коментар #51 от "Driving pleasure":
Там може да не ти е написал за няколкото сервиза, която една бензинова трябва да мине. Ако минава по 80 хиляди на година трябва да мине 3 сервиза на ДВГ, ако е в Германия по 1500 евро сервиз, данъците са по-скъпи, паркинги! Може би ток да има възможност да зарежда на работа.23:20 29.08.2019
54 Gest
До коментар #41 от "3479":
Писал съм го много пъти, аз живея в Норвегия и имам Тесла. Зареждам нощем за нищо пари, колата върви на пожар и цената и постоянно се покачва!!! Всяка жена тайно мечтае да се качи на Тесла!!! Докато живеех в Перник и карах Голф не съм си и мечтал че някога ще имам такива красавици каквито сега редовно свалям с Теслата!!!Коментиран от #61, #89
23:50 29.08.2019
55 майстора
До коментар #48 от "Тито":
Чел не дочел ....рено нямам23:56 29.08.2019
56 майстора
До коментар #47 от "ДВГ":
Я ми конкретизирай за кой са тия всички екстри дето говориш за тяхКоментиран от #71
23:58 29.08.2019
57 бай Даньо
Коментиран от #58
00:09 30.08.2019
58 Каракуд
До коментар #57 от "бай Даньо":
Байче, много неща не са ти ясни. Коментарът ти че БМВ и Порше са еднакво (не)надеждни е смехотворен. Имам ги и двете, една и съща година на производство, като нови горе долу една и съща цена, в момента за Поршето мога да взема 50% повече ако тръгна да ги продавам, по Поршето не съм сменил една крушка, докато БМВто все има някакви, за радост засега дребни проблеми, вкл. смяна на емблемата на задния капак че избеля и се изтърка, също и уплътнение на предно стъкло, сензор за позиция на волана, газови амортисьори за преден и заден капак, механизъм за повдигане на предното стъкло, лостче на вратичката за гориво, резервоарче на течността за чистачките, механизъм за прибиране на задния предпазен колан, и т.н.Коментиран от #60, #63
01:22 30.08.2019
59 9445
До коментар #51 от "Driving pleasure":
Нищо не разбираш, бе. От безплатно паркиране на синя и зелена зона ги е спестил тези хиляди милиони евро.01:43 30.08.2019
60 бай Даньо
До коментар #58 от "Каракуд":
Аз съм имал само БМВ и то единственото което е горе-доле по надеждност - 3-та серия и знам че е трагедия , поне сравнено с Тойотите и Хондите да не говорим за Лексуси ( в който клас е баварския таралясник) . Останалите БМВ-та 5 и 7 серия са ужасни като надеждност . Както казва американеца не ги докосвай с 10 фута прът. Порше не съм имал , но вярвам на американското списание Consumer Report където просто и ясно водят статистика коя кола колко влиза в сервиз и за какво . Та Порше да купиш е страшничко , то БМВ е скъпо за ремонт па Порше е финансово харакири. Междудругото надеждно или не Порше най държи цена в Америка. Карай си със здраве и се брой късметлия. И аз говоря от опит както виждаш но за реалноста е по важна статистиката , не усещането или разбирането на някой ...01:48 30.08.2019
61 Gest
До коментар #54 от "Gest":
Ей п.. ал, не пиши с моя ник! Нито съм от Норвегия, нито имам Тесла. Това не ми пречи да съм чел малко! Де.. а и ш... ките.06:23 30.08.2019
62 некойси
08:32 30.08.2019
63 Gest
До коментар #58 от "Каракуд":
Здравото Порше е 911, а не всички. Панамера, Макан, Кайен са само с купе на Порше а са си ФВ! Не присъстват и в статистиките като най-надеждни! 911 е друга бира.Коментиран от #83
09:16 30.08.2019
64 гоост
Коментиран от #65, #69
09:25 30.08.2019
65 незнайко
До коментар #64 от "гоост":
И какво става след 8 години с батерията ? Колко струва подмяната и с нова ? Просто в момента няма паралелен критерий между ДВТ и БАТЕРИЯ !!! ДВГ все още е водещ !!!09:44 30.08.2019
66 ФауВе
10:05 30.08.2019
67 Да ама не
До коментар #4 от "onq s konq":
тука маше един тип който го предсказа това че ще стане така.И сички токажии му казаха че бил луд.Е костана ся........??????.......10:08 30.08.2019
68 едикойси
До коментар #5 от "Математика":
след 5 години ще паднат и цените на акомулаторитеКоментиран от #76
10:12 30.08.2019
69 Гост
До коментар #64 от "гоост":
Глупаво мислене. Продава се Голф-3 с мотор VR6, правен 99г, дето гори 9/100. Пак 99г излиза Голф-4 с мотор 2,0, който гори 6/100, но старата тройка с петака пак си сепродава за много пари. ДВГ не се обезценява, както електрическите боклуци. VR6 и до днес държи добра цена на старо, а още много марки имат такива примери.10:16 30.08.2019
70 гощо
10:20 30.08.2019
71 Гост
До коментар #56 от "майстора":
Луксозен, махагонов салон, направен с вкус. Прекрасен, подгряващ, кожен волан, който гали ръката при всеки допир. Майсторски направени навигационни уреди - истинска радост за очите. Вентилирани, алкантара седалки с 5 позиции памет. Четиризонов климатроник, който може да работи цял ден, без да се притесняваш да останеш на пътя. И това са само основните неща. Ако продължа с по-сериозните глезотийки ще се откажеш сам от коментара си.10:21 30.08.2019
72 fjj
До коментар #49 от "Жоро":
Представител с Тесла! Ти май ни се подиграваш? Фирмите все налитат масово на ефтинджоси на оперативен лизинг.11:23 30.08.2019
73 Кореаца
11:30 30.08.2019
74 Пръдливия Ханс
11:54 30.08.2019
75 123
До коментар #25 от "бай Даньо":
По принцип си прав, че доста определящо е кой е пазарът. Също естествено, че зависи от марката колко ще е обезценката. Но не съм съгласен с това, че като е електрически двитателят е безпроблемен. Ако беше прав миксери и сешоари щяха да са вечни. Същото се отнася и за трансмисията. И още нещо. Това, че си видял че кола се продава на дадена цена, не означава, че на толкова е продадена.Коментиран от #78
13:04 30.08.2019
76 Два въпроса
До коментар #68 от "едикойси":
Кои акумулатори? тези с които се развърта стартера на автомобила ли?13:04 30.08.2019
77 откачен извратеняк
До коментар #4 от "onq s konq":
а да ти обесценя ауспуха искаш ли , и да ти намаам един катализатор у двуцевката ,придружен с ланд сонда13:53 30.08.2019
78 haha
До коментар #75 от "123":
кай чесно - ти верно ли си помисли че наистина теслите вървят с двигател от миксер !?!?Коментиран от #81
15:28 30.08.2019
79 vasik atanasova
пада им батерията и не стават за нищо
трябва нова
15:28 30.08.2019
80 Е това е
16:00 30.08.2019
81 123
До коментар #78 от "haha":
От Фарадей преди около 200 години до днешни дни - принципът е един и същ. От ток - кинетика - в механика... Тъй, че - да. Пък те и миксерите ползват върхови технологии. Неслучайно на тесла им казват миксери.Коментиран от #82
16:56 30.08.2019
82 Б. Й хо.
До коментар #81 от "123":
В едно изследване е написана продължителноста на живота на батериите,не е 8 години,не е и 10 години! Нисан Лийф 22 години! Еми не е колко москвича на прадядо ми,но не е лошо!https://www.autonews.com/automakers-suppliers/nissan-looks-ways-use-long-lasting-ev-batteries
17:14 30.08.2019
83 Каракуд
До коментар #63 от "Gest":
Може би трябваше да уточня че коментара ми беше за 911. Кайени, панамери, нямам лични наблюдения, може и да са като БМВ.17:59 30.08.2019
84 ЗайоБайо
21:17 30.08.2019
85 Да да
До коментар #29 от "Driving pleasure":
За 700 км и трябват 140 квата! Ако киловата е 77 цента е възможно. В България няма такива цени(1,5 лв/кв) Предполагам е еденичен случай. Същия пробег, зареден през ноща, ще му е почти 4 пъти по-евтин! Швабите са луди и дори има бензиностанции, които сменят цените, според часовете и натоваряането, Целта е да се стимулира равномерното натоварване. Интересен е момента с безплатното зареждане на S и Х! В Германия думата безплатно е забранена!00:05 31.08.2019
86 заДРЪСТЕняк
13:18 31.08.2019
87 Да да
05:57 01.09.2019
88 дявола
17:17 01.09.2019
89 ядосан
До коментар #54 от "Gest":
КРАСАВИЦИ и то в Норвегия?!? Да бе да ... и един мармот увиваше шоколада НАЛИ?!? В Перник има красавици, ама в Норвегия .....18:18 01.09.2019
90 Мрънкайте още
след 3-4 години най- много почвайте да се оглеждате за продажба на Ойл бърнърите си иначе ще си ги ползвате за гълъбарници!
11:19 04.09.2019
91 Ел колата не е за всеки
11:34 04.09.2019
92 rfavEpilt
Заключение прямого внешнеторгового контракта с инопартнёром,
Поставка товара в рамках действующего контракта,
Расчет таможенных платежей как по прямому, так и действующему контракту,
Доставка груза по домашнему коносаменту с возможностью расчета за поставляемый товар с Вашим инопартнёром по прибытию на Вашу ж.д станцию,
Валютные переводы в страны Азии по ставке 1,5%,
Согласованная стоимость поставки товара на Вашем складе, под ключ.
Для расчёта стоимости таможенного оформления присылайте запросы на e-mail: [email protected]
20:30 09.09.2019