Немският концерн Daimler е прекратил разработката на двигатели с вътрешно горене, обяви ръководителят на развойния му отдел Маркус Шафер пред Auto Motor und Sport. Семейството редови шестцилиндрови мотори M256 най-вероятно ще стане последното от този тип, а производителят ще съсредоточи целия си ресурс в електрическите технологии.
Шафер подчертава, че окончателно решение за пълен отказ от ДВГ все още не е взето. В момента обаче всички усилия на инженерите и конструкторите били впрегнати в разработката на електромотори, акумулатори и хибридни технологии.
Неотдавна Daimler завърши обновяването на гамата си от двигатели с вътрешно горене с представянето на новото поколение редови шестаци M256. Те ще се монтират на модернизираната E-Klasse, новата S-Klasse и всъдеходите на Mercedes-Benz.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
Коментиран от #20, #38, #69
11:44 20.09.2019
2 El Torro
Коментиран от #4, #74
11:49 20.09.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Гост
До коментар #2 от "El Torro":
А дали пък технологията на тостерите не е имала достатъчно време за развитие, след като е половин век преди ДВГ? Всичко е лобизъм и пари.Коментиран от #5, #6, #62, #64
11:53 20.09.2019
5 El Torro
До коментар #4 от "Гост":
Естествено брадчеде Лари, не ставай смешен.Коментиран от #7
11:57 20.09.2019
6 Така е
До коментар #4 от "Гост":
За това са избрали ДВГ за да могат да обират парите на хората за бензин 100 години, а е можело на ток още от начало. Лобизъм и пари.Коментиран от #10, #56, #73
11:59 20.09.2019
7 El Torro
До коментар #5 от "El Torro":
Забравих да вметна:Именно този лобизъм е спрял развитието на тостерите за сметка на петрола а сега всички си скубят косите " какви щети на планетата е довело това развитие на ДВГ.
Коментиран от #11
12:00 20.09.2019
8 Алди
12:02 20.09.2019
9 Патриот
Коментиран от #72
12:06 20.09.2019
10 Гост
До коментар #6 от "Така е":
Дали? Все си мисля, че ще ни вземат пак пари, само че за ток и батерии.12:08 20.09.2019
11 Гост
До коментар #7 от "El Torro":
Не ДВГ, а петрола са нанесли щети на планетата. Сега ще видим какви щети ще нанесе копаенето на кобалт за батерии.Коментиран от #13
12:10 20.09.2019
12 Amix
Коментиран от #23
12:30 20.09.2019
13 El Torro
До коментар #11 от "Гост":
Не петрола, защото петрола е природен продукт, а изгарянето на петрола чрез ДВГ например. Това е природен ресурс на който могат да се намерят далеч по интересни приложения от изгарянето му.Коментиран от #14, #78
12:32 20.09.2019
14 Гост
До коментар #13 от "El Torro":
А защо мислиш, че ДВГ не може да гори друго освен петрол? Спирт, метан и дори водород вършат същата работа в ДВГ. Петрола като замърси, няма какво да го изчисти после, независимо за какво се ползва.Коментиран от #15, #16
12:36 20.09.2019
15 за гъби съм
До коментар #14 от "Гост":
хохохо - антиелектрик - що пак бълваш мозъчните си повърни. не изкара ли вече копейки за дневното патронче пещерска!??!Коментиран от #17
12:48 20.09.2019
16 El Torro
До коментар #14 от "Гост":
Значи там където има горене, има и отделяне(цапане,замърсяване). А при водорода горене(изгаряне) няма, има термо химическа реакция на която силата все още не е овладяна, съответно няма и цапане значи не е ДВГ нещото което ще работи на водород. Значи не се знае колко време ще трябва да почакаме за такъв тип двигател, агрегат и т.н.Коментиран от #18, #19, #70
12:48 20.09.2019
17 Гост
До коментар #15 от "за гъби съм":
Това ли ти роди мозъка, копейки? Мъка, мъка, мъка.12:55 20.09.2019
18 El Torro
До коментар #16 от "El Torro":
А при електрическите, да ще има добив на руда за батериите, но след това няма да има вторичен продукт(газове при изгарянето) който вторичен продукт е изключително вреден и отровен. Та по пътя на тези мисли кой може да каже кое е по вредно и кое не. Ако не бяха спряли технологията да се развива може би до сега да бяха открили и "перпетуум мобиле" в тази област. Което е възможно, но за сега на теория. Да не забравяме обаче, че има и конструирани машина които затварят цикъла но все още не са достатъчно ефективни. ЗА СЕГА.Коментиран от #34, #41, #55, #58
12:56 20.09.2019
19 Гост
До коментар #16 от "El Torro":
Времето ще покаже. Никой не го вълнува екологията, всичко се прави само за печалба.Коментиран от #21
12:57 20.09.2019
20 Fox81
До коментар #1 от "Random":
Електродвигателите имат КПД 97-98%Смрадливите и пушещи боклуци имат КПД до 43%, със скоростна кутия едва докарват до 60%
Тошиба започнаха масовото производство на батерии, които са с удължен ресурс и капацитет.
Проблема е, че вашия капацитет никой не може да увеличи. Ще си останете пpoст и неук до живот.
Коментиран от #36, #53
13:23 20.09.2019
21 El Torro
До коментар #19 от "Гост":
Даааа, така е.13:28 20.09.2019
22 Fox81
13:29 20.09.2019
23 DARK
До коментар #12 от "Amix":
Ходи си оправи разхода на масло стига си се напъвал да говориш за неща дето не ти ги побира главата , че ще вземе да ти прилошее като разбереш колко си прост. Просто след време ще даваш пари за тог вместо за ГАЗ толкова просто го запомни и не се притеснявай за другите неща за които така или иначе пак ще ходиш при некой прост гаражен майстор да ти ги навърже със свински опашки и турски и китайски части. :)13:38 20.09.2019
24 Spawn
13:41 20.09.2019
25 бмв
13:46 20.09.2019
26 Радо
13:52 20.09.2019
27 Julio
14:32 20.09.2019
28 Нормален
Коментиран от #29
14:51 20.09.2019
29 Може би
До коментар #28 от "Нормален":
В кой процес водорода е отпадък? В електролиза ли, когато се използва излишната енергия?15:18 20.09.2019
30 Мамата
15:40 20.09.2019
31 гост
Коментиран от #32, #33
15:46 20.09.2019
32 Решетников
До коментар #31 от "гост":
Ха ха, привет Антиелектрик, как дела! Нравится тебе Тесла? Не понимаю как Антиелектрика а на Тесла едет!15:50 20.09.2019
33 Антиелектрика
До коментар #31 от "гост":
Аз живея в Норвегия и имам Тесла! Много е хубава, пушка е! Ехх, объркал съм ника, трябваше да пиша с ника "гост". Аз имам 150 ника, по някога до 200 но се държа около 150, всички знаят че никога не ги сменям, пиша само с тях!Коментиран от #37
16:34 20.09.2019
34 Един от многото
До коментар #18 от "El Torro":
Само дето за производство на батерията се изхвърля много повече отрови от цялата гама бензинови и дизелови двигатели на БМВ и Мерцедес за целия им жизнен цикълКоментиран от #39
17:29 20.09.2019
35 Петър
18:04 20.09.2019
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Антиелектрика
До коментар #33 от "Антиелектрика":
Абе ти наистина ли си толкова безмозъчен, та не ти увря кратуната, че никога няма да седна да пиша педерастии с чужди никове. Я разкажи как светкавицата е по-бавна от гръмотевицата и напиши още 1000 пъти думата каскет.19:03 20.09.2019
38 Да да
До коментар #1 от "Random":
Мерцедес са зле с двигателите от години. Не са им виновни елките! Да не би Мъск да им каза да взимат ДВГ от Рено?19:22 20.09.2019
39 Да да
До коментар #34 от "Един от многото":
Я дай да видим къде го прочете това. Много повече не е цифра. Дай примерно, колко СО2 отделя Гигафакторито на Тесла. Без пръдните и издишания въздух от работниците.19:25 20.09.2019
40 Да добавя
20:21 20.09.2019
41 43328
До коментар #18 от "El Torro":
Според коя теория точно е възможно перпетум мобилето? Някоя от плоската Земя? Разни такива работи като термодинамика, енталпия, ентропия, закони за запазването им да си чувал?20:51 20.09.2019
42 Специал
21:11 20.09.2019
43 селянин 1
21:24 20.09.2019
44 ТЕХНОЛОГИИТЕ СЕ РАЗВИВАТ ЕКСПОНЕНЦИАЛНО
Коментиран от #77
21:43 20.09.2019
45 123
21:49 20.09.2019
46 qwerty
22:21 20.09.2019
47 тнт
22:24 20.09.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 незнайко
23:10 20.09.2019
50 незнайко
До коментар #48 от "аса":
Блаунов газ се ползва само от любитеби, защото това ще срине нефтената мафия !!!23:14 20.09.2019
51 ДВГ
00:26 21.09.2019
52 Крах
00:31 21.09.2019
53 Oki
До коментар #20 от "Fox81":
Факта че се считате за по-компетентен казва че най-вероятно си нямате на идея за света около вас. Петрола не само гориво.00:35 21.09.2019
54 Непослушко
Аз пък си имам фаворит - двигателя на.... вода!
И който си спомня за професор Стефан Найденов и неговия пегол знае за какво говоря... Интересно, защо навремето седесарите (под диктовка на Щатите) му затвориха лабораториите задето не искаше да им издаде тайната си и го изгониха, та умря като неизвестен просяк от мъка, а сега всички вият по света на умряло, че света бил замърсен... Всъщност вече ИМА работещи прототипи и на солена вода. И изкарват с половин резервоар над 1000 км! Ама за това никой не говори!
Я изгледайте това видео в YouTube:
Колата на вода - Quantino! Революция при автомобилите! (2016)
https://www.youtube.com/watch?v=-HS5nH6WToc
00:54 21.09.2019
55 ДизелГейт
До коментар #18 от "El Torro":
А старите от работили батерии кво ще ги правимКоментиран от #59
01:22 21.09.2019
56 ивчо
До коментар #6 от "Така е":
ако сравниш добива на нефт сега и преди 50 г надали това е причината да не се е развила тостер технологията, би трябвало сега борбата да е жестока. А мерцедес има ДВГ разработени достатъчно.ДВГ на Мерцедес са като Калашников ак47/74, вечни08:39 21.09.2019
57 Механик
А инак, аз като човек, който се занимава с автомобили ще ви кажа това:
Електричките при сегашните технологии не могат да заместят ДВГ. Не се връзвайте по реклами и обещания на производителите. Само един пример. Отивате на безиностанцията и за 3 мин. зареждате гориво за 600-700 км.Отивате на ел-зарядно и зареждате в пъти по-бавно и за по-малко км. пробег. Резервоара не се износва при зареждане с гориво, а батериите имат определен брой цикли на заряд и разряд. Един резервоар на лек автомобил тежи към 3-4 кг. При изхвърлянето му се замърсява природата с 3-4кг. пластмаса. Една батерия тежи примерно към 40-50кг. Съдържа много литий и кобалт. Преценете какво става при изхвърлянето и. За производството и да не говорим изобщо.
ДА, въпрос на време е петрола да свърши, и да, време е мързеливите араби да спрат да ни дерат кожите и да живеят в охолство. Време е да се качат отново на камилите, но това време ще се наложи да почака, уви.
Колкото до нас "майсторите" не ни мислете. Няма да умрем от глад след появата на електричите. Тези машинки имат и достатъчно механика за ремонт, а основни ремонти на ДВГ почти никой не прави вече, така че те са най-малкото перо от приходите ни.
Помислете за друго! Електричките са претъ
Коментиран от #60
08:43 21.09.2019
58 Оня
До коментар #18 от "El Torro":
Да бе тока за зареждането ще го берем от дърветата, ха-ха-ха... Много глупави изказвания...08:54 21.09.2019
59 Рециклират се
До коментар #55 от "ДизелГейт":
Старите батерии се рециклират и се правят нови батерии от тях, това че не се рециклират е ЛЪЖА.09:16 21.09.2019
60 Глупости
До коментар #57 от "Механик":
Какви са тези сравнения на резервоар с батерия. Няма логика. Ел. мотора е много по - лек от ДВГ, значи какво правим? Когато има възможност нощно време за зареждане, какъв ти е проблема?09:23 21.09.2019
61 Така...
09:24 21.09.2019
62 Денис
До коментар #4 от "Гост":
Електрическия двигател винаги е бил по-добър от двг... Смешно е да се твърди обратното. По характеристики го бие във всяко отношение с много... Било то мощност, тегло, въртящ момент, пъргавост, обслужване, живот... т.н. Проблема е в съхраняването на енергията, което няма нищо общо със самия електромотор. А да - шума също... Всякакви изцепки претендиращи обратното само ми говорят, как някой е неграмотен и погледа му не стига далеч над крачолите. Това е причината толкова време да не се ползват електромоторите в колите - съхранението на енергията. Другото е лесно - сипваш бензин и караш щеш или нещеш.Коментиран от #65
11:00 21.09.2019
63 гощо
11:14 21.09.2019
64 Bubbles
До коментар #4 от "Гост":
Е точно щото всичко е лобизъм и пари толкова много години не се позволяваше и дума за нещо различно от ДВГ, дори и сега корпорациите натискат с всички сили за да забавят колкото може повече премхването на ДВГ защото това ще свия търговията с петрол дразтично а ония чаршафосаните без търговията с петрол ги пиши бегали.Коментиран от #66
11:43 21.09.2019
65 Гост
До коментар #62 от "Денис":
Всяко нещо си има място, където да се ползва. ДВГ дава автономност, а в самолети и ракети няма алтернатива. А батерията защо я пренебрегваш, като тя е най-важното в един електромобил? Иначе щяхме да караме тролеи и всичко да е на 6.13:16 21.09.2019
66 Гост
До коментар #64 от "Bubbles":
Блажени са вярващите. Просто прочети кои са основни инвеститори в електромобилите и ВЕИ-тата и ще разбереш в каква голяма грешка си. Точно пък да вярваш, че трилионите петролни долари не могат да смажат електричките и как сега светът е претърпял катарзис, си е чиста проба наивност в най-чист вид.13:19 21.09.2019
67 Мания за лобизъм
17:19 21.09.2019
68 Димитър
19:58 21.09.2019
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Алекс
До коментар #16 от "El Torro":
Ееех, само да имаше водород в изкопаемо състояние. Еееех, и пречиствателната система за въздуха да не беше толкова сложна. Всичко щеше да е наред. Ама ядец.23:25 21.09.2019
71 type-R
23:35 21.09.2019
72 Николай
До коментар #9 от "Патриот":
Не само от въглища. Газ, атом и други да не ги изреждам всички.07:23 22.09.2019
73 Явор теодошев
До коментар #6 от "Така е":
Особенно след като са спряни проекти за свободен ток от въздуха08:31 22.09.2019
74 El Lobo
До коментар #2 от "El Torro":
Бик, ако не знаеш Форд е започнал през 1912 година да прави електромобили, но му забраняват да ги произвежда повече. Технологиите отдавна са развити, но просто са забранени.08:55 22.09.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Ами
До коментар #44 от "ТЕХНОЛОГИИТЕ СЕ РАЗВИВАТ ЕКСПОНЕНЦИАЛНО":
Тесла ако нямаше мангизи от петрол си е жива скрап като ифоня. И Норвегия ги купува с пари от петрол в специално отоплени гаражи построен с пари от какво. Защото има куп клипове в тубата за 1000 долара даже и сериозна класика става ел.18:44 22.09.2019
78 Да да
До коментар #13 от "El Torro":
И урана е природен ресурс14:34 27.09.2019