45 371 78

Mercedes-Benz се отказа от ДВГ

Mercedes-Benz се отказа от ДВГ
Mercedes-Benz M256

Немският концерн Daimler е прекратил разработката на двигатели с вътрешно горене, обяви ръководителят на развойния му отдел Маркус Шафер пред Auto Motor und Sport. Семейството редови шестцилиндрови мотори M256 най-вероятно ще стане последното от този тип, а производителят ще съсредоточи целия си ресурс в електрическите технологии.

Шафер подчертава, че окончателно решение за пълен отказ от ДВГ все още не е взето. В момента обаче всички усилия на инженерите и конструкторите били впрегнати в разработката на електромотори, акумулатори и хибридни технологии.

Неотдавна Daimler завърши обновяването на гамата си от двигатели с вътрешно горене с представянето на новото поколение редови шестаци M256. Те ще се монтират на модернизираната E-Klasse, новата S-Klasse и всъдеходите на Mercedes-Benz.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 52 гласа.

Още по темата

  • И Jaguar се отказва от ДВГ

    И Jaguar се отказва от ДВГ

    Следващото поколение на флагманския Jaguar XJ ще бъде изцяло електрическо, обяви шефът на компанията Ралф Шпет по време на церемонията по откриването ...
    26.09.2019
    2 955
    18

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Random

    112 59 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Шафер подчертава, че окончателно решение за пълен отказ от ДВГ все още не е взето. И да не се забравя че това е заради екоджендърите в ЕС, не защото тостерите са по-добри.

    Коментиран от #20, #38, #69

  • 2 El Torro

    89 53 Отговор
    Тостерите не са по добри сега, но след време технологиите ще се развият, точно както се е случило с ДВГ и всичко останало.

    Коментиран от #4, #74

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор

  • 4 Гост

    132 26 Отговор

    До коментар #2 от "El Torro":

    А дали пък технологията на тостерите не е имала достатъчно време за развитие, след като е половин век преди ДВГ? Всичко е лобизъм и пари.

    Коментиран от #5, #6, #62, #64

  • 5 El Torro

    25 10 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Естествено брадчеде Лари, не ставай смешен.

    Коментиран от #7

  • 6 Така е

    93 24 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    За това са избрали ДВГ за да могат да обират парите на хората за бензин 100 години, а е можело на ток още от начало. Лобизъм и пари.

    Коментиран от #10, #56, #73


  • 7 El Torro

    57 27 Отговор

    До коментар #5 от "El Torro":

    Забравих да вметна: Именно този лобизъм е спрял развитието на тостерите за сметка на петрола а сега всички си скубят косите " какви щети на планетата е довело това развитие на ДВГ.

    Коментиран от #11

  • 8 Алди

    20 31 Отговор
    Те пък едни двигатели ....
  • 9 Патриот

    55 26 Отговор
    Никакви. А помисли от къде идва тока за тостерите - от въглища. А производството много, много по вредно за природата - огромни количества вода се изисква и тя не е чиста, както се досещате.

    Коментиран от #72

  • 10 Гост

    49 4 Отговор

    До коментар #6 от "Така е":

    Дали? Все си мисля, че ще ни вземат пак пари, само че за ток и батерии.
  • 11 Гост

    79 8 Отговор

    До коментар #7 от "El Torro":

    Не ДВГ, а петрола са нанесли щети на планетата. Сега ще видим какви щети ще нанесе копаенето на кобалт за батерии.

    Коментиран от #13

  • 12 Amix

    29 6 Отговор
    И те ще стават еко джендъри...

    Коментиран от #23

  • 13 El Torro

    37 8 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Не петрола, защото петрола е природен продукт, а изгарянето на петрола чрез ДВГ например. Това е природен ресурс на който могат да се намерят далеч по интересни приложения от изгарянето му.

    Коментиран от #14, #78

  • 14 Гост

    39 8 Отговор

    До коментар #13 от "El Torro":

    А защо мислиш, че ДВГ не може да гори друго освен петрол? Спирт, метан и дори водород вършат същата работа в ДВГ. Петрола като замърси, няма какво да го изчисти после, независимо за какво се ползва.

    Коментиран от #15, #16

  • 15 за гъби съм

    11 39 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    хохохо - антиелектрик - що пак бълваш мозъчните си повърни. не изкара ли вече копейки за дневното патронче пещерска!??!

    Коментиран от #17

  • 16 El Torro

    17 15 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Значи там където има горене, има и отделяне(цапане,замърсяване). А при водорода горене(изгаряне) няма, има термо химическа реакция на която силата все още не е овладяна, съответно няма и цапане значи не е ДВГ нещото което ще работи на водород. Значи не се знае колко време ще трябва да почакаме за такъв тип двигател, агрегат и т.н.

    Коментиран от #18, #19, #70

  • 17 Гост

    15 14 Отговор

    До коментар #15 от "за гъби съм":

    Това ли ти роди мозъка, копейки? Мъка, мъка, мъка.
  • 18 El Torro

    18 13 Отговор

    До коментар #16 от "El Torro":

    А при електрическите, да ще има добив на руда за батериите, но след това няма да има вторичен продукт(газове при изгарянето) който вторичен продукт е изключително вреден и отровен. Та по пътя на тези мисли кой може да каже кое е по вредно и кое не. Ако не бяха спряли технологията да се развива може би до сега да бяха открили и "перпетуум мобиле" в тази област. Което е възможно, но за сега на теория. Да не забравяме обаче, че има и конструирани машина които затварят цикъла но все още не са достатъчно ефективни. ЗА СЕГА.

    Коментиран от #34, #41, #55, #58

  • 19 Гост

    58 3 Отговор

    До коментар #16 от "El Torro":

    Времето ще покаже. Никой не го вълнува екологията, всичко се прави само за печалба.

    Коментиран от #21

  • 20 Fox81

    41 45 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Електродвигателите имат КПД 97-98% Смрадливите и пушещи боклуци имат КПД до 43%, със скоростна кутия едва докарват до 60% Тошиба започнаха масовото производство на батерии, които са с удължен ресурс и капацитет. Проблема е, че вашия капацитет никой не може да увеличи. Ще си останете пpoст и неук до живот.

    Коментиран от #36, #53

  • 21 El Torro

    1 8 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Даааа, така е.
  • 22 Fox81

    7 7 Отговор
    Random, грешка. Този коментар не е за вас.
  • 23 DARK

    10 20 Отговор

    До коментар #12 от "Amix":

    Ходи си оправи разхода на масло стига си се напъвал да говориш за неща дето не ти ги побира главата , че ще вземе да ти прилошее като разбереш колко си прост. Просто след време ще даваш пари за тог вместо за ГАЗ толкова просто го запомни и не се притеснявай за другите неща за които така или иначе пак ще ходиш при некой прост гаражен майстор да ти ги навърже със свински опашки и турски и китайски части. :)
  • 24 Spawn

    39 18 Отговор
    И пак няма да си купя ел. кола... ако ще и да ми платят, ДВГ си остава в сърцето ми!
  • 25 бмв

    14 41 Отговор
    Те и без това мерцедесовите двигатели бяха много калпави.
  • 26 Радо

    57 12 Отговор
    След 50 години земята ще се покрие с батерии които никога няма да могат да се разградят, еколозите да не се радват
  • 27 Julio

    16 12 Отговор
    Изводът че трябва да избягваме продукти на Мерцедес в бъдеще, някак си се налага сам по себе си. Човекът в прав текст казва че това което си купуваме като нов модел не е приоритет на инженерният отдел. Не че ще плача точно за Мерцедес но е кофти като конкуретната среда се лишава от важен играч...
  • 28 Нормален

    43 12 Отговор
    Истината е във водородното гориво. Водородът е отпадък в много процеси, а при изгаряне се отделят само водни пари

    Коментиран от #29

  • 29 Може би

    21 2 Отговор

    До коментар #28 от "Нормален":

    В кой процес водорода е отпадък? В електролиза ли, когато се използва излишната енергия?
  • 30 Мамата

    8 11 Отговор
    Жалко ,минаваме в новата ера и от 2028 година,когато открият новото ел гориво всичко свършва...Тъй ще е .Вкяко нещо с времето си.Имаме още 10тина годинки да се радваме и дишаме бензинови пари,после ,,,,край....ееех живот ли бе да го опишеш.
  • 31 гост

    9 42 Отговор
    Аз живея в Норвегия и имам Тесла, най добрата кола на света. Късно се усетиха стогодишните и са обречени на срам, позор и накрая фалит. С продукти които са два пъти по скъпи от Тесла но с половината от показателите нямат бъдеще.

    Коментиран от #32, #33

  • 32 Решетников

    15 6 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Ха ха, привет Антиелектрик, как дела! Нравится тебе Тесла? Не понимаю как Антиелектрика а на Тесла едет!
  • 33 Антиелектрика

    14 10 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Аз живея в Норвегия и имам Тесла! Много е хубава, пушка е! Ехх, объркал съм ника, трябваше да пиша с ника "гост". Аз имам 150 ника, по някога до 200 но се държа около 150, всички знаят че никога не ги сменям, пиша само с тях!

    Коментиран от #37

  • 34 Един от многото

    28 11 Отговор

    До коментар #18 от "El Torro":

    Само дето за производство на батерията се изхвърля много повече отрови от цялата гама бензинови и дизелови двигатели на БМВ и Мерцедес за целия им жизнен цикъл

    Коментиран от #39

  • 35 Петър

    24 6 Отговор
    Що да правят ДВГ, като си купуват от Рено?
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор

  • 37 Антиелектрика

    13 7 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    Абе ти наистина ли си толкова безмозъчен, та не ти увря кратуната, че никога няма да седна да пиша педерастии с чужди никове. Я разкажи как светкавицата е по-бавна от гръмотевицата и напиши още 1000 пъти думата каскет.
  • 38 Да да

    7 14 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Мерцедес са зле с двигателите от години. Не са им виновни елките! Да не би Мъск да им каза да взимат ДВГ от Рено?
  • 39 Да да

    10 9 Отговор

    До коментар #34 от "Един от многото":

    Я дай да видим къде го прочете това. Много повече не е цифра. Дай примерно, колко СО2 отделя Гигафакторито на Тесла. Без пръдните и издишания въздух от работниците.
  • 40 Да добавя

    22 1 Отговор
    Има отказ от разработка на нови двигатели , а не отказ от ДВГ изобщо.Не се правете на не разбрали.
  • 41 43328

    12 1 Отговор

    До коментар #18 от "El Torro":

    Според коя теория точно е възможно перпетум мобилето? Някоя от плоската Земя? Разни такива работи като термодинамика, енталпия, ентропия, закони за запазването им да си чувал?
  • 42 Специал

    3 0 Отговор
    Кокво само дуднете да не сте вечни като хомосапиенс
  • 43 селянин 1

    3 5 Отговор
    Тия от бенц,отдавна са се отказали двг..за това купуват от рено,те продължават,и шестаци ще им направят,два с по три цилиндъра..и ръгай у бенцу.
  • 44 ТЕХНОЛОГИИТЕ СЕ РАЗВИВАТ ЕКСПОНЕНЦИАЛНО

    7 9 Отговор
    ТЕСЛА ПОВЕДЕ ПРОМЯНАТА И ВЕДНАГА Я ПОСЛЕДВАХА. А колко много инвестиции са вложени в разработката на ДВГ и въпреки всичко никой не желае да изостане в иновациите. А ние се борим за Шкода и Сеат с ДВГ от които Чехия се освобождава. Изпуснахме BMW -завод за електромобили преди това и Орбан го лапна без да са замисля. Сега ще гоним дивото. С ТЕЦ - балансират енергийната система и затова са много ценни за момента. А с електромобилите се изчиства малко градската среда.

    Коментиран от #77

  • 45 123

    8 2 Отговор
    Само не разбрах, минаваме на двигатели с външно горене ли?!
  • 46 qwerty

    2 1 Отговор
    m112 rule
  • 47 тнт

    8 1 Отговор
    Боже, спри ги ,те не знаят какво вършат!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор

  • 49 незнайко

    3 2 Отговор
    А какво ще стане с наточените MERCEDES BENZ CL 65 AMG ???
  • 50 незнайко

    7 0 Отговор

    До коментар #48 от "аса":

    Блаунов газ се ползва само от любитеби, защото това ще срине нефтената мафия !!!
  • 51 ДВГ

    9 5 Отговор
    Основният продукт на бъдещето за всякакви двигатели е водорода. Неизчерпаем и евтин. Съдържанието на водород във вселената е 70% и е основният енергиен източник за всичко!
  • 52 Крах

    7 6 Отговор
    пирамидата на Мъск увлича всички
  • 53 Oki

    5 3 Отговор

    До коментар #20 от "Fox81":

    Факта че се считате за по-компетентен казва че най-вероятно си нямате на идея за света около вас. Петрола не само гориво.
  • 54 Непослушко

    13 2 Отговор
    Голям спор се е разгорял тука... Водородни дивгатели, двигатели с вътрешно горене, електрически... Аз пък си имам фаворит - двигателя на.... вода! И който си спомня за професор Стефан Найденов и неговия пегол знае за какво говоря... Интересно, защо навремето седесарите (под диктовка на Щатите) му затвориха лабораториите задето не искаше да им издаде тайната си и го изгониха, та умря като неизвестен просяк от мъка, а сега всички вият по света на умряло, че света бил замърсен... Всъщност вече ИМА работещи прототипи и на солена вода. И изкарват с половин резервоар над 1000 км! Ама за това никой не говори! Я изгледайте това видео в YouTube: Колата на вода - Quantino! Революция при автомобилите! (2016) https://www.youtube.com/watch?v=-HS5nH6WToc
  • 55 ДизелГейт

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "El Torro":

    А старите от работили батерии кво ще ги правим

    Коментиран от #59

  • 56 ивчо

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "Така е":

    ако сравниш добива на нефт сега и преди 50 г надали това е причината да не се е развила тостер технологията, би трябвало сега борбата да е жестока. А мерцедес има ДВГ разработени достатъчно.ДВГ на Мерцедес са като Калашников ак47/74, вечни
  • 57 Механик

    12 1 Отговор
    Хора! Не се карайте! Няма смисъл, пък и вашите коментари и пристрастия, едва ли ще впечатлят тия дето командват света! Тях ги впечатляват цифри и колкото повече нули имат и колкото по-скоро могат да ги получат, толкова повече им се харесва идеята. А инак, аз като човек, който се занимава с автомобили ще ви кажа това: Електричките при сегашните технологии не могат да заместят ДВГ. Не се връзвайте по реклами и обещания на производителите. Само един пример. Отивате на безиностанцията и за 3 мин. зареждате гориво за 600-700 км.Отивате на ел-зарядно и зареждате в пъти по-бавно и за по-малко км. пробег. Резервоара не се износва при зареждане с гориво, а батериите имат определен брой цикли на заряд и разряд. Един резервоар на лек автомобил тежи към 3-4 кг. При изхвърлянето му се замърсява природата с 3-4кг. пластмаса. Една батерия тежи примерно към 40-50кг. Съдържа много литий и кобалт. Преценете какво става при изхвърлянето и. За производството и да не говорим изобщо. ДА, въпрос на време е петрола да свърши, и да, време е мързеливите араби да спрат да ни дерат кожите и да живеят в охолство. Време е да се качат отново на камилите, но това време ще се наложи да почака, уви. Колкото до нас "майсторите" не ни мислете. Няма да умрем от глад след появата на електричите. Тези машинки имат и достатъчно механика за ремонт, а основни ремонти на ДВГ почти никой не прави вече, така че те са най-малкото перо от приходите ни. Помислете за друго! Електричките са претъ

    Коментиран от #60

  • 58 Оня

    9 1 Отговор

    До коментар #18 от "El Torro":

    Да бе тока за зареждането ще го берем от дърветата, ха-ха-ха... Много глупави изказвания...
  • 59 Рециклират се

    5 6 Отговор

    До коментар #55 от "ДизелГейт":

    Старите батерии се рециклират и се правят нови батерии от тях, това че не се рециклират е ЛЪЖА.
  • 60 Глупости

    5 6 Отговор

    До коментар #57 от "Механик":

    Какви са тези сравнения на резервоар с батерия. Няма логика. Ел. мотора е много по - лек от ДВГ, значи какво правим? Когато има възможност нощно време за зареждане, какъв ти е проблема?
  • 61 Така...

    11 1 Отговор
    ...за автомобилите разбрахме логиката на екоактивистите. Много замърсяват с тези ДВГ и трябва да премитат на ел. двигатели. Добре де...амаааа.... някой да знае колко полета се извършват ежедневно над Европа само. А в средиземно море, танкерите и други огромни транспортни кораби едвам се разминават. Нека не си губим времето с празни приказки за екологични ел. двигатели, а да кажат истината за така модерното налагане на ел. автомобили.
  • 62 Денис

    8 3 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Електрическия двигател винаги е бил по-добър от двг... Смешно е да се твърди обратното. По характеристики го бие във всяко отношение с много... Било то мощност, тегло, въртящ момент, пъргавост, обслужване, живот... т.н. Проблема е в съхраняването на енергията, което няма нищо общо със самия електромотор. А да - шума също... Всякакви изцепки претендиращи обратното само ми говорят, как някой е неграмотен и погледа му не стига далеч над крачолите. Това е причината толкова време да не се ползват електромоторите в колите - съхранението на енергията. Другото е лесно - сипваш бензин и караш щеш или нещеш.

    Коментиран от #65

  • 63 гощо

    5 5 Отговор
    Мерцедес последните 15г са такива трошляци,че по добре да затворят всичко ако нямат намерение да преосмислят и подобрет нещата! От любима марка стабаха такава която да отбягва човек!
  • 64 Bubbles

    2 5 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Е точно щото всичко е лобизъм и пари толкова много години не се позволяваше и дума за нещо различно от ДВГ, дори и сега корпорациите натискат с всички сили за да забавят колкото може повече премхването на ДВГ защото това ще свия търговията с петрол дразтично а ония чаршафосаните без търговията с петрол ги пиши бегали.

    Коментиран от #66

  • 65 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #62 от "Денис":

    Всяко нещо си има място, където да се ползва. ДВГ дава автономност, а в самолети и ракети няма алтернатива. А батерията защо я пренебрегваш, като тя е най-важното в един електромобил? Иначе щяхме да караме тролеи и всичко да е на 6.
  • 66 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #64 от "Bubbles":

    Блажени са вярващите. Просто прочети кои са основни инвеститори в електромобилите и ВЕИ-тата и ще разбереш в каква голяма грешка си. Точно пък да вярваш, че трилионите петролни долари не могат да смажат електричките и как сега светът е претърпял катарзис, си е чиста проба наивност в най-чист вид.
  • 67 Мания за лобизъм

    4 0 Отговор
    Прогресът в този глобален и лаком за печалби свят отдавна не може да се спре с пари или с каквото и да е. Що за глупави разсъждения, че отдавна е можело да се измислят електрически автомобили но били задържани от концерните. Просто още има много въпросителни пред електрическите и след време ако се разрешат някои технически проблеми никой няма да може да ги спре. Въпрос на прогрес а не на лобизъм.
  • 68 Димитър

    4 3 Отговор
    Производството на електромобили е в пъти по-евтино от колите с ДВГ, поддръжката също. След време може и някое прашасало изобретение на Никола Тесла да обнародват, и електроенергията ще стане безплатна. За съжаление, потребителите няма да почувстват поевтиняването, затова пък големите производители ще забогатеят.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор

  • 70 Алекс

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "El Torro":

    Ееех, само да имаше водород в изкопаемо състояние. Еееех, и пречиствателната система за въздуха да не беше толкова сложна. Всичко щеше да е наред. Ама ядец.

  • 71 type-R

    0 0 Отговор
    Все някога петролът ще свърши. Логично е да искат да се подготвят за този момент. А освен това петролът не служи само за производство на бензин, от него се правят почти всички модерни удобства..... Така че и това трябва да се вземе предвид. Не може да го изгорим до капка а после да се чудим с какво да си измием зъбите....
  • 72 Николай

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Патриот":

    Не само от въглища. Газ, атом и други да не ги изреждам всички.
  • 73 Явор теодошев

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Така е":

    Особенно след като са спряни проекти за свободен ток от въздуха
  • 74 El Lobo

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "El Torro":

    Бик, ако не знаеш Форд е започнал през 1912 година да прави електромобили, но му забраняват да ги произвежда повече. Технологиите отдавна са развити, но просто са забранени.
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор

  • 77 Ами

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "ТЕХНОЛОГИИТЕ СЕ РАЗВИВАТ ЕКСПОНЕНЦИАЛНО":

    Тесла ако нямаше мангизи от петрол си е жива скрап като ифоня. И Норвегия ги купува с пари от петрол в специално отоплени гаражи построен с пари от какво. Защото има куп клипове в тубата за 1000 долара даже и сериозна класика става ел.
  • 78 Да да

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "El Torro":

    И урана е природен ресурс

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.