Last news in Fakti

24 Април, 2020 12:16 4 745 9

Знаете ли какво е i-Cockpit?

Знаете ли какво е i-Cockpit? - 1

i-Cockpit® е представен за пръв път през 2010 г. в концептуалния Peugeot SR1 и влиза в серийно производство две години по-късно с първата генерация на Peugeot 208 през 2012 г. Днес, той е не само символ на Марката, но и важна част от нейното ДНК, с повече от 5 милиона доволни клиенти в цял свят.
Архитектурата на кокпита в Peugeot позволява информацията да бъде в зрителното поле на водача, без да е необходимо да мести погледа си от пътя.
В допълнение към качеството и прецизността на шаситата на Peugeot, i-Cockpit® допринася за удоволствието от шофирането, високо ценено от Марката.



РОДЕН ОТ КОНЦЕПТ

Знаете ли какво е i-Cockpit?

Peugeot i-Cockpit® е представен за пръв път през 2010 г. в Peugeot SR1. Със SR1 започва нова ера в дизайна на Peugeot, с нов управленски екип и назначаването на Жил Видал за директор дизайн на марката. От този момент нататък всички концептуални автомобили на марката са оборудвани с i-Cockpit®, което рефлектира и върху дизайна на серийните автомобили. EXALT вдъхновява таблото и на новия 508. В новия 208, архитектурата на i-Cockpit® е директно вдъхновена от концептуалния FRACTAL. 3D панелът пък идва от QUARTZ.



ОСНОВНИ КОМПОНЕНТИ

От появата си в първата генерация на Peugeot 208, i-Cockpit® не е спирал да се развива, като същевременно запазва основните си компоненти: Компактен волан за оптимално усещане от шофирането и по-добро управление Бордно табло на нивото на очите: от новия 3008, с HD инструментален панел с висока резолюция и футуристична графика Голям HD сензорен екран в полезрението на водача и на една ръка разстояние Клавиши на пиано (или превключватели), които дават директен и постоянен достъп до основните функции.

i-Cockpit® стимулира всички сетива за по-добра ергономия и комфорт при шофирането. Очи: информацията попада в полезрението на водача и е поставена в неговото зрително поле, така че да не се налага да отмества погледа си от пътя. Ръце: материалите са приятни на допир, луфтовете са минимални, сензорните и физическите бутони са интелигентно разположени. При EAT8 електрическата команда Shift and Park by Wire е интуитивна и ергономична. Перата за смяна на предавките от волана позволяват механична смяна, без да се губи автоматичния режим. Тяло: купето оформя кокпит, който обгръща пътниците. Седалките са изключително удобни и стабилни.



КАК РАБОТИ?

Знаете ли какво е i-Cockpit?

За да се проектира Peugeot i-cockpit®, трябва да се вземат предвид ергономичността, видимостта и архитектурата, гарантирайки комфорт и максимална видимост за всички типове тяло. Инженерите и дизайнерите на Марката се водят от антропометричните данни в глобален мащаб.
Височината на водача не е определяща. Важно е да се отчете съотношението между гръдния кош и краката. Например, някои хора имат по-дълъг гръден кош, в сравнение с дължината на краката им. При други е точно обратното... Ако средната височина на мъжа е 1.76 м, то височината на торса му варира от 87 до 98 см! Това оказва пряк ефект върху позиционирането на зрението му. Aнтропометричните данни позволяват да се изчисли диапазона на регулиране на седалките или волана, за да се подсили усещането за „пашкул“ и да се оптимизира ергономията на борда, независимо от размерите на водача. Както виждате, проектирането на i-Cockpit изисква дълбоки морфологични познания.

ТЕКУЩО ПРЕДЛОЖЕНИЕ



Днес по-голяма част от пътническите автомобили с марка Peugeot са оборудвани с iCockpit®: 208 & 2008 / 308 & 308 SW / RIFTER / 3008 & 5008 / 508 & 508 SW.



ФОКУС ВУРХУ i-Cockpit® 3D

Знаете ли какво е i-Cockpit?



Въведен в новия модел 208 и разработен съвместно с Вистеон България, Peugeot i-Cockpit® 3D е истинска иновация и световна премиера в сегмента. В зависимост от нивото на оборудване, информацията от инструменталния 3D панел на i-Cockpit® може да бъде прочетена на две нива. Върху горната дигитална подложка информацията се проектира като холограма. Данните са динамични, извеждат се по-близо или по-далече от очите на водача в зависимост от значението или спешността им и така увеличават времето за реакция с около половин секунда. Това безспорно прави шофирането по-ефективно и сигурно. В средата на таблото е разположен 10 инчов сензорен екран (в зависимост от нивото на оборудване). Може да бъде управляван както с директен достъп до клавишите на пиано, така и чрез системата за гласов контрол.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    8 8 Отговор
    На пръв поглед изглежда безсмислено, заради волана обаче най-новите модели като седнеш и все едно всичко опред ти е огромен хед ъп дисплей. много интуитивно и удобно. Но дъстъра е по-добре.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 123

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "554545":

    я ходи си пий хапчетата че малко шизофренията ти е в повече
  • 4 Jack Bauer

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "554545":

    Човек, теб друг вирус те тресе. А по темата - все си мисля че i-cocкpit е нещо за разсейване на водача.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Brabus

    2 0 Отговор
    Знаем- волан в краката.
  • 9 Ддддд

    0 0 Отговор
    Ето снимката с мадамата показва за кой е тази система.Кифли и джендъри.На истинският шофьор му трябва ръчка,мощност,удобна седалка и хубави контри.Чудят се какво да напъхат в тез коли за да продават.Ама то е измислено колата има 4бр.колела.