Проект за изменения в Техническия регламент за безопасността на колесните превозни средства, публикуван на сайта на Евразийската икономическа комисия, предвижда забрана за монтаж на употребявани автомобилни компоненти в Русия, съобщава "За Рульом".
Списъкът на забранените за повторна употреба резервни части включва най-вече елементи от системите за пасивна и активна безопасност на превозните средства - еърбегове, автоматични или обикновени предпазни колани и др. Няма да бъде позволен и монтажът на използвани седалки с вграден крепеж за коланите и/или въздушни възглавници.
В документа се споменават още компоненти от кормилната уредба и спирачната система, включително изпълнителни механизми, електронни управляващи блокове и датчици. Забранява се също повторната употреба на газови уредби.
Сред непозволените части втора ръка попадат също имобилайзери, релета, катализатори, филтри за сажди и ауспухови гърнета. Засега не се знае дали забраната ще включва и рециклирани кормилни рейки, които са неколкократно по-евтини от новите и са единствената възможност за много собственици на автомобили.
Все още няма яснота как ще се осъществява контролът върху смяната на едни или други компоненти, попадащи под забраната. Проектът не предвижда и конкретни срокове за влизане на поправките в сила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Йордан
14:53 15.07.2020
2 Пълна тъпня
Коментиран от #5
14:55 15.07.2020
3 Петър
14:56 15.07.2020
4 Asdfg
Защо подвеждате хората с тези смешни заглавия?!?
15:10 15.07.2020
5 Кашчей
До коментар #2 от "Пълна тъпня":
Германците да не би да използват части втора употреба ? Че то и едно време така беше и у нас. Автоморги нямаше , части само нови от Мототехника.В началото на демокрацията един американски посланик казваше :
Вие Българите сте богати хора . Поддържате си автомобилите само с нови части !
Коментиран от #7
15:13 15.07.2020
6 qwerty
15:14 15.07.2020
7 Разбирам че нищо
До коментар #5 от "Кашчей":
не разбираш от поддръжка и няма нищо лошо в това. За хората, които се занимават активно е отдавна ясно, че качеството пада всяка година и много от новите части изкарават по-малко от втора ръка и тук не говоря за консумативи, които изобщо не са под въпрос. Естествено, че ще си сложа нови дискове, накладки, ремъци, крушки и съединител. Бъди здрав!Коментиран от #9
15:27 15.07.2020
8 шофьор
По моргите има коли на под 50 000 км които се разглобяват и всичко от тях се купува и продава
Особенно във специализираните морги, оригинални части на безценица
А форумите помагат потребителите да ги намерят
Коментиран от #12
16:35 15.07.2020
9 Кашчей
До коментар #7 от "Разбирам че нищо":
Май говорим на различни езици.В Германия,Франция, Япония ,Корея и голямата част от държавите в ЕС , кой ползва части втора употреба или нови ама ментета такива ?
Защо в Германия едни накладки струват 200€ ,а тука 40 лева ? Или едно задно гърне където тук го правят от ламарина за кюнци - там дали е така ?
Същото е и при шарнирните болтове в комплект с носачите. Има носачи за 70 лева ,но има и за 320 лева !
Каква е разликата според тебе ?
Май само в празния ни джоб?!
Иначе и ние няма да ходим по моргите .
16:40 15.07.2020
10 Путкин
17:26 15.07.2020
11 Затваряй и у нас
Коментиран от #15
19:14 15.07.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Чибурашка
09:09 16.07.2020
14 Georgy
16:30 16.07.2020
15 Матрапас
До коментар #11 от "Затваряй и у нас":
А утре като ти потрябва нещо да не рИвеш,много си оторен,ако утре ти потрябва калник и оригинала 3000лв хак да ти е19:05 16.07.2020
16 Глупости
Коментиран от #19
22:10 16.07.2020
17 Еха урожай
12:23 17.07.2020
18 МммДааа
13:21 17.07.2020
19 Работеща
До коментар #16 от "Глупости":
но с доста консумиран ресурс. вместо да купиш ново и по-скъпо, ще купуваш поне три за същото време на работа. Дали три по Х е по-малко от 1 е въпрос на лична преценка.А когато става дума за безопасност, рискът е неизчислим.21:17 17.07.2020
20 Русия ФЕН
11:15 18.07.2020
21 Русия ФЕН 2
Например игралци, които наистина работят за държава "Х" , всъщност Русия не трябва да им има много, много доверие !!!
11:21 18.07.2020