Скандинавският производител на гуми Nokian Tyres представи новата си гама всесезонни гуми за леки коли, спортни автомобили и кросоувър модели. Новата Nokian Seasonproof е предназначена за шофьори, които се нуждаят от надеждност и първокласна безопасност, както върху заснежени и кишави зимни пътища, така и при шофиране през лятото.
Растящата нужда от допълнителна безопасност по време на неочаквана дъждовна или снежна обстановка, дори и извън сезона, е една от основните причини, поради която увеличаващ се брой европейски автомобили биват оборудвани с гуми, които могат да се справят с всички атмосферни условия. Според скорошно проучване на Nokian Tyres за всесезонния сегмент, европейските шофьори, особено ценят безопасността във всички условия, през цялата година.
Сцеплението и управлението, заедно с високата издръжливост на износване и повреда, също също се нареждат сред най-предпочитаните свойства. В допълнение към характеристиките на гумата, удобството, което осигурява шофирането със само един комплект гуми, също се оказало особено важно.
Новата продуктова гама Nokian Seasonproof предоставя безопасност и целогодишно удобство и е предназначена основно за шофьорите от Централна и Източна Европа. Всички размери идват със символа на снежинката (3PMSF), който показва, че гумата е официално одобрена за употреба през зимата.
Продуктовата гама предоставя размери за модерни леки автомобили и SUV модели, със селекция от 64 продукта, вариращи от 14 до 19 цола, със скоростен индекс от T (190 км/ч), H (210 км/ч), V (240 км/ч) и W (270 км/ч). Единадесет подбрани размера ще бъдат налични през есента на 2020 г., а останалата част от гамата ще бъде доставена до пазарите в началото на 2021 г.
Концепцията Season Sense комбинира множество иновативни технически характеристики в шарката, дизайна на проектора и каучуковата смес. Мултифункционалната всесезонна мрежа от ламели и модернизираната насочена шарка на протектора с твърд дизайн на блока, са разработени, за да осигурят перфектно всесезонно представяне и да гарантират отлична безопасност както на сняг, така и на суха настилка.
Максималното сцепление на мокро и сухо се постига чрез новите канали, които отвеждат водата и кишата навън, а новата каучукова смес с високо съдържание на силициев диоксид се грижи за отличната издръжливост, сцеплението на мокро и ниското съпротивление при търкаляне.
Nokian Seasonproof предлага изключителна стабилност и сцепление на сухи пътища, дори при висока скорост. Поддържането от многостепенния блок подобрява високоскоростната работа. За шофьорите това означава превъзходна стабилност и бърз отговор на автомобила при резки маневри.
Новият протектор предлага и подобрено лятно представяне. Подобренията могат да бъдат усетени при спиране на мокра и суха настилка, тъй като централната зона, със специални блокове на протекторите и ламели, са специално проектирани, за да спомагат за максимално добро представяне при променливи условия.
Мрежата от ламели предназначени за мокра и суха настилка предоставя по-кратък спирачен път и безопасност, чрез усъвършенстван контрол на теглителната сила. Устойчивостта на износване при новата Nokian Seasonproof е повече от 25% по-високa отколкото при предишния модел. Това е сериозен скок в посока на издръжливост, който на практика се равнява на един допълнителен сезон за шофиране със същите гуми.
Що се отнася до представянето на сняг, то финландците заявяват, че то е здраво и стабилно. Снежните нокти ефективно се захващат за повърхността когато шофирате на сняг, предоставяйки висококачествено сцепление при спиране и ускорение. За целта в действие влизат т.нар. усилватели на сцеплението на сняг (Snow Grip Boosters), които подобряват страничното и надлъжното сцепление, необходими при спиране и ускорение.
И накрая, но не на последно място, новата всесезонна гума на Nokian впечатлява с технологията Aramid Sidewall. Изключително здравите арамидни влакна подсилват страницата на гумата, за да предоставят повече издръжливост и защита при взискателни ситуации на шофиране. Влакната правят гумата по-издръжлива на удари и прорези, които иначе лесно биха я увредили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #2, #3, #8
09:31 03.09.2020
2 ЧернатаГума
До коментар #1 от "Караиванов":
Много зависи в кой регион на България живеете, ако сте от Смолян район, например, няма да ви свърши много работа "всесезонната" гума.Коментиран от #27
09:34 03.09.2020
3 Pilot
До коментар #1 от "Караиванов":
Това е измислено за цървули , защото няма как една гума да е ок лято и зима !Коментиран от #4, #7, #15, #54
09:35 03.09.2020
4 Реалист
До коментар #3 от "Pilot":
Ами вярно е, но по-добре цървул, от колкото по 100 лева всяка смянаКоментиран от #9, #78
09:43 03.09.2020
5 jap
Коментиран от #23
09:46 03.09.2020
6 хтш
09:51 03.09.2020
7 браво
До коментар #3 от "Pilot":
точно така няма такъв каучук който и зима и лято да се държи но цървулите няма как да го знаят те знаят само да плюят без да мислят ...Коментиран от #82
09:52 03.09.2020
8 Debili
До коментар #1 от "Караиванов":
Само деб*л ще даде 100 лева за смяна на гуми. Макс 20 лева.09:53 03.09.2020
9 така ще е
До коментар #4 от "Реалист":
цървулския мозък е много ограничен и е нормално да даваш по 100лв на някой да ти сменя гумите понеже разбирашли ти си некадърен да развиеш по 4/5 болта на гума а един комплект джанти за зимата примерно се избива още от първия сезон но цървула си е цървул и неможеш да го превъзпиташ към по-добро и затова ще плюе по по-правилното защото е по-лесно...Коментиран от #12, #84
09:55 03.09.2020
10 кафе с каймак
Коментиран от #31, #45
09:57 03.09.2020
11 реазберете едно
Коментиран от #69
09:58 03.09.2020
12 Реалист
До коментар #9 от "така ще е":
А сам ли си балансираш гумата бе каучуков мозък? Преди всяка смяна трябва да се балансираКоментиран от #19, #63
09:59 03.09.2020
13 Алфа Ромео
10:00 03.09.2020
14 bmw
10:04 03.09.2020
15 К.К.
До коментар #3 от "Pilot":
Едно време Вида спорт ставаше за всичко, сега 100 модела гуми и всички за един сезон.Коментиран от #18, #86
10:05 03.09.2020
16 Гумаджия
Коментиран от #21, #34, #56
10:15 03.09.2020
17 бай онзи
10:16 03.09.2020
18 Един там
До коментар #15 от "К.К.":
тази вида спорт имаше шарка като за оффроад ще става долу горе за зима, но и скоростите преди бяха други.10:18 03.09.2020
19 Опа
До коментар #12 от "Реалист":
И за балансиране 100лв?Я си ги карайте тези гуми на втората година ще сте нито риба нито рак ако ме разбираш10:22 03.09.2020
20 асдасд
Коментиран от #25
10:28 03.09.2020
21 Опа
До коментар #16 от "Гумаджия":
Сериозно, професионален шофьор? На какво? Само да ви кажа, зимната гума при високи градуси или се (разпада) или се (упица) втвърдява и лятно време когато малко ръмне дъжд си като на ски. Хайде продължавайте да си ги каратеКоментиран от #29, #48
10:34 03.09.2020
22 Aladin
Коментиран от #46
10:43 03.09.2020
23 Пламен
До коментар #5 от "jap":
И аз съм с такива, но не съм състезател и не чувствам никакви компромисиКоментиран от #33
10:50 03.09.2020
24 Камен
Коментиран от #32
10:51 03.09.2020
25 Ммммм даааа
До коментар #20 от "асдасд":
Втората зима карай внимателно, най-вече в завоите, че е твърде вероятно да изправиш някой.11:12 03.09.2020
26 Джип
11:22 03.09.2020
27 куку руку ку
До коментар #2 от "ЧернатаГума":
Но ако си от Варна и за 4 години един път си стъпил с гумите върху сняг...Коментиран от #28
11:31 03.09.2020
28 123
До коментар #27 от "куку руку ку":
Тогава си караш или с зимни, или с летни и си по-добре от това.Това е страшен компромис, а на всичкото отгоре е и скъп компромис. Зимата ако отидеш на ски в планината ще ти трябва поне 4х4 или вериги с тези гуми. Лятото пък скърцат и не вършат същата работа като летните.
По-добре, ако имаш зима - както в повечето части на страната си карай целогодишно зимни гуми, щом искаш да пестиш. Остава само недостатъка, че лятото малко скърцат и при високи скорости над 150-160 км/ч малко се усеща, все едно, че караш на мазен път.
А най-дразнещото е, че тези Нокиан, цените са им като на премиумите, а качеството им е като Барум, Гиславед и Корморан. Само рекламите им големи.
Коментиран от #47, #60, #67
11:43 03.09.2020
29 123
До коментар #21 от "Опа":
Личи си, че не си карал зимна гума лятото. Имам сменени над 10 комплекта зимни гуми, карани и лятото. Това, което пишеш са пълни глупости. Започва да се разпада горния слой на гумата, чак на 4-5 - ти летен сезон + зимните и около 40 000 км. А това за дъжда е такава смешка. Нали зимния сезон се отличава основно с дъждове - от Октомври до Март. За тези 6 месеца, най-много да има 15-20 дена по- значим снеговалеж. А ако лятото на праха по пътя капне малко дъжд и го превърне в слуз няма гума която да те спаси, особено пък пластмасовите летни - с тях се пързаляш, като със шейна.Коментиран от #58
11:59 03.09.2020
30 Нов
Коментиран от #77, #85
12:28 03.09.2020
31 Цаца (ама от едрата)
До коментар #10 от "кафе с каймак":
И кога в БГ е имало такива температурни разлики ?13:54 03.09.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 jap
До коментар #23 от "Пламен":
Значи да разбирам,че никога не ти се е налагало да спреш внезапно на мокра настилка...?Голям късметлия си да знаеш...14:43 03.09.2020
34 Иво
До коментар #16 от "Гумаджия":
Всесезонната гума е компромис за умерен климат.14:52 03.09.2020
35 Plameni
Коментиран от #70
15:39 03.09.2020
36 Каучк
Коментиран от #37
16:57 03.09.2020
37 Ехо
До коментар #36 от "Каучк":
Драги колеги, аз карам само с всесезони гуми, както са автобусите и тировете и така не се замърсява околната среда,икономисват се средства и време.Преди нямаше гумаджии и гумите сами си правехме.17:44 03.09.2020
38 германец
Коментиран от #40
18:59 03.09.2020
39 Айде пешооо да сменяш галошите
20:14 03.09.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 qwerty
20:49 03.09.2020
42 Курника
Коментиран от #43
21:19 03.09.2020
43 Стига бе
До коментар #42 от "Курника":
От "макетата" хората и котка не биха взели пък ти жена...Вземи я изгони та да ти просветне.21:28 03.09.2020
44 Борко гумата
21:41 03.09.2020
45 Пич
До коментар #10 от "кафе с каймак":
Къде виде такива температури, в България няколко дни в годината са с такива температури,даже не всяка година.21:50 03.09.2020
46 Пич
До коментар #22 от "Aladin":
Леле в София 10 дена има сняг, и то с почистени пътища.21:53 03.09.2020
47 Пич
До коментар #28 от "123":
Еми ти с Гилславед карал ли си зимна? Страхотна гума, и то с по-мек каучук от т.нар.премиуми. Гиславед не може да я сравняваш с Барум,камо ли Корморан! Не си в час.21:55 03.09.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Vredestein
Коментиран от #52
22:12 03.09.2020
50 Vredestein
22:12 03.09.2020
51 Вредщайн
Коментиран от #53
22:16 03.09.2020
52 Пиф
До коментар #49 от "Vredestein":
Ами щом си над 50 годишен и на тебе ти се подгъва понякога,ама за това не пишеш,иначе гумата виновна,че се подгъва.22:36 03.09.2020
53 Я пусни още няколко коментара
До коментар #51 от "Вредщайн":
Я копирай още няколко пъти коментара си.22:37 03.09.2020
54 шофер
До коментар #3 от "Pilot":
с " вида" карахме целогодишно жигулките навсякъде в студ и пек без проблем. Задкормилното устройство е важно .....22:50 03.09.2020
55 Вуте,
23:18 03.09.2020
56 Маркетинг
До коментар #16 от "Гумаджия":
Това е много по-възможно да го каже продавач на гуми, да продава повече бройки. И като го е чул шофьора от гумаджията, го повтарят като папагали.23:32 03.09.2020
57 Вече има всесезонни гуми
00:51 04.09.2020
58 един от стадото
До коментар #29 от "123":
най адекватният коментар, при положение че не сменяш гуми всеки сезон. Така или иначе всяка гума след 3-4 сезона става лятна,и по двърдост и по шарка. Говорим за кола тон тон и половина средно. Бус три тона, камион 10 и тир 30 рядко сменят гуми по сезони. Скъпо, трудоемко, пък и теглото има значение. Зависи и от района. А всесезонна, нито лятото е лятна, нито зимата е зимна. Става до Кауфланд и обратноКоментиран от #59, #61
04:12 04.09.2020
59 един от стадото
До коментар #58 от "един от стадото":
в моя дом имам три коли. Като си погледна разходите за последните пет години по тях за гуми съм дал по- вече отколкото за ремонти. Това е положението. Не живеем нито в Африка, нито в Скандинавия с три месеца без сняг. По- добре 4г със зимна Дебика за 80лв, отколкото 100 със нещо като нищо. За тези, които не сменят гумиКоментиран от #68
04:30 04.09.2020
60 един
До коментар #28 от "123":
Напълно съм съгласен, че Нокиан са прехвалени.07:08 04.09.2020
61 Найденов
До коментар #58 от "един от стадото":
Колега,я ми кажи къде видя зимни гуми за TIR?Много разбирачи тука,много нещо...
Коментиран от #62
07:18 04.09.2020
62 Plameni
До коментар #61 от "Найденов":
Примерно модела Скандинавия на Континентал разбирачо08:45 04.09.2020
63 Xaxa
До коментар #12 от "Реалист":
хах . Твойте да не ги балансират с дъфки и да падат? За 3 години ина зимните и на летните нямам отклонение в баланса!!09:04 04.09.2020
64 мунчо
09:04 04.09.2020
65 xaxa
Двоен стандарт!!!!
Коментиран от #79
09:06 04.09.2020
66 Breaking Bad
А производителя, който плаща милиони за разработка на такива гуми нищо не разбирал.... Четете коментари на тиквения електорат и сменяйте гуми през 3 месеца, нищо че сняг не е валяло вече от години!
09:53 04.09.2020
67 12345
До коментар #28 от "123":
След 2 години ползване и 45 хил.км с Мишелин Кросклимат мога да ти кажа че това са приказки от 20-ти век.1. 10 дни в Гърция през август в жегите - никакъв проблем - няма скърцане, няма кофти спиране - най-нормална лятна гума
2. В най-големия сняг тази зима в София / 06.02.2020 / докато валеше обиколих Самоков, Панчарево и Иваняне.
3. На дъжд също не съм забелязал проблеми - 120 на магистралата в зверски дъжд / принудих се да намаля защото чистачките не успяваха да чистят на най-висока скорост /
Коментиран от #74
09:54 04.09.2020
68 12345
До коментар #59 от "един от стадото":
Правилно - давай си пари за две смени годишно пък ние нека се мъчим щото сме прoсти09:57 04.09.2020
69 Един
До коментар #11 от "реазберете едно":
И колко катастрофи са станали заради всесезонните гуми? Като е наваляо сняг или е заледено, обикновено се кара с 30-40км/ч, а тези дето хвърчат със 100км по леда, нито зимни гуми ще ги спасят, нито господ!09:58 04.09.2020
70 Един
До коментар #35 от "Plameni":
За 3 години минах над 20000км с всесезонни гуми, цяла зима ходя по планините и нямам никакви ядове, колата ми е 4х4 ама даже и него рядко ми се налага да ползвам, карам основно на предно. Зимните гуми са най-вече за тия дето карат коли със задно предаване, щото те даже и при лек дъжд почват да се мятат през мантинелите!Коментиран от #71, #75, #76
10:06 04.09.2020
71 Plameni
До коментар #70 от "Един":
За разлика от теб аз изминавам между 65-70 хиляди километри годишно. Един коплект гуми трудно изкарват, ако държиш на сигурността. Би ли ми казал ,защо да си купя два комлекта всесезонни ,а не едни летни и едни зимни ?Коментиран от #73, #95
10:17 04.09.2020
72 Вас
10:33 04.09.2020
73 12345
До коментар #71 от "Plameni":
Какво да ти кажа - при условие че 99% от хората карат под 25 000 годишни с личните си коли усещаш ли че точно ти си изключението а не ние? Карай си с 2 отделни комплекта гуми - така или иначе купуваш нови и март и октомври10:35 04.09.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 kkk
До коментар #70 от "Един":
Поредният пом.ияр с големи претенции- за чий х0й ти е псевдо-джипка като правиш по 6-7000км. на година бе, оли.го.френ недо.клатен? Аман от такива нещ.астн.ици с "великото 4х4" и гуми за мъгла дето всяка зима се завъртат на някой завой и трябва аз да ги вадя от ла.й.ната в които са се наврели11:21 04.09.2020
77 Епси
До коментар #30 от "Нов":
И тировете имат зимни и летни чети в гугал11:49 04.09.2020
78 Съдията Дред
До коментар #4 от "Реалист":
Откъде ги видя тия сто лева за смяна на гуми, даже да имаш в предвид , че се сменят два пъти в годината, сумата пак е сериозна. Аз лично имам гуми с два комплекта джанти - лятото 17 цола по ниско профилни, зимата 16 цола. Гумите си стоят на джантите, плащам съвсем тънко за сваляне и качване, то ако има големи опашки и не ми се чака, ги сменям сам. Лятото колата стои по добре на пътя с ниско профилни гуми, а зимата и без това се кара с една идея по високо повишено внимание.Коментиран от #90
12:32 04.09.2020
79 будала
До коментар #65 от "xaxa":
ами защото времето е най променливо днес вали сняг утре става за плаж14:16 04.09.2020
80 ицо
14:18 04.09.2020
81 незнайко
14:27 04.09.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Язе
17:37 04.09.2020
84 Язе
До коментар #9 от "така ще е":
Само цървул си сменя сам гумите. Винаги се прави баланс на престола гума. Ти как балансира, на око ли...17:42 04.09.2020
85 Стар
До коментар #30 от "Нов":
Не можеш да сравняваш близо 20 тона влекач с ремарке празен пълен близо 40 тона с кола която тежи 1000 кг19:38 04.09.2020
86 Ха ха
До коментар #15 от "К.К.":
Пък и Червената армия ако не сменяше зимни с летни и обратно нямаше да стигне Берлин)))))22:27 04.09.2020
87 София Тайгърс
13:03 05.09.2020
88 По-големи боклуци нокиан от тия няма
Нокиан никога повече
15:43 05.09.2020
89 Гумаджия
Коментиран от #92
15:56 05.09.2020
90 Ценоразпис
До коментар #78 от "Съдията Дред":
Демонтаж-баланс-монтаж на 16" гуми-( 10-15 лева на гума) значи 50 лева на сезон. 100 лева годишно.21:51 05.09.2020
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 12345
До коментар #89 от "Гумаджия":
зимна гума на летен дъжд - най-големия кошмар евър!22:54 05.09.2020
93 Калакурдак
23:05 05.09.2020
94 Калакурдак
23:07 05.09.2020
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 MIB
До коментар #95 от "Пламен шофера - Смех":
Май ти изглеждаш смешен! Има хора с бизнес, дори повече от един на които им се налага да пътуват често на дълги разтояния. 70 000 км на година не са много .Ако си с колело наистина са много06:21 06.09.2020
97 Чичо Дочо
Коментиран от #98
07:47 06.09.2020
98 Q4 00
До коментар #97 от "Чичо Дочо":
Чичо Дочо е най-добрия шофер без нарушения на пътя и без изминати километри хахаха ама ръси акълКоментиран от #99
21:33 06.09.2020
99 Дон Дочо
До коментар #98 от "Q4 00":
По добре 10 години като Лъв, отколкото 100 като овца! Ако ме разбираш има и още един лаф 100 години залухав - някои хора и 20 живота да имат няма да се научат да карат кола, така че и аз с мойте скромни 10000 на година смятам да съм навъртял достатъчно за 20 години стаж - вярно че ти ги навърташ за 3 години, но колко птп-та си предизвикал с некадърността си никой не може да им хване бройката - КОЛИЧЕСТВО НЕ Е РАВНО НА КАЧЕСТВО - теорема!!!Коментиран от #100
01:57 10.09.2020
100 Цар Дочо
До коментар #99 от "Дон Дочо":
Опита идва от стажа!08:44 10.09.2020
101 Валето
19:15 14.09.2020
102 Пенс
11:27 15.09.2020
103 Жоз
09:19 09.03.2022