Номерът със смазване на въздушния филтър с моторно масло преди инсталацията му отдавна се лута из различни ресурси в интернет и обещава на читателя значително подобрение в работата - намазан с тънък слой, той по-добре ще задържа мръсотия, прах и влага. Но наистина ли е така и има ли този трик недостатък?
Тук не вземаме предвид филтри с нулево съпротивление, за които всъщност се използват различни импрегнации. Става дума за това какво се случва, ако конвенционалният въздушен филтър е "смазан"? Да, ще работи и ще изпълни основната си цел - филтриране на въздуха, влизащ в двигателя. Въпросът е доколко ефективна ще бъде работата му и как използването на този трик ще се отрази на двигателя.
Първо трябва да разберете, че смазвайки филтъра с масло, вие запушвате и най-малките му пори, през които всъщност навлиза чист въздух в двигателя. Прилагането дори на най-тънкия слой масло значително ще намали капацитета на филтъра. И последствията от това ще бъдат свързани с промяна в пропорциите на сместа гориво - въздух. Моторът ще започне да се "задушава".
От своя страна това ще доведе до повишено натоварване на двигателя, увеличен разход на гориво и проблеми със сензора за въздушния поток. Вторият недостатък на обработката на въздушния филтър с масло е бързото му замърсяване и невъзможността за почистване. Прахът и мръсотията буквално ще залепнат върху смазаната повърхност на филтъра, което допълнително ще влоши работата на филтъра.
А за почистване на такъв мазен филтър не може да става и дума. Само силна водна струя под налягане ще отстрани полепналите замърсявания. Ако обаче някой ви посъветва и за този трик, бягайте далеч. Защото след такова почистване филтъра няма да става за нищо.
Не бива да слушате съветници, в чиято компетентност не сте сигурни. Доверете се на професионалистите и тези, които правят автомобили и филтри. Те не ги смазват. Но ако наистина искате да изпробвате нещо ново за вашата кола, първо, опитайте този „полезен“ съвет за нещо по-просто и по-евтино.
Например можете да смажете изходящия филтър на прахосмукачка. Той е отговорен за почистването на въздуха, който е преминал през прахосмукачката и се освобождава отново навън. Ще видите колко бързо съпругата ви ще ви информира за необходимостта да почистите устройството или дори да си купите ново.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дедо
14:11 03.12.2020
2 ПСР
Коментиран от #47
14:16 03.12.2020
3 Фанфан ЛаТулуп
14:16 03.12.2020
4 Първата
Коментиран от #6, #7, #10, #16, #56, #60
14:20 03.12.2020
5 Талянеца палермо уна мастера гранде
14:23 03.12.2020
6 ПСР
До коментар #4 от "Първата":
Ами купи си пак "Москвич",друже.Сегашните автомобили,с хилядите електроники-датчици,компютри,дюзи направо дават накъсо спрямо"първата ти кола"...."Москвич".Значи,да се връщаме назад във времето,когато....в ЗаЗ-ът работеше бензинова печка...а ЗиЛ-ът харечеше 80 литра на 100 изминати километра...Коментиран от #8, #9, #33, #45, #46
14:24 03.12.2020
7 Гахахахаххаа
До коментар #4 от "Първата":
Това е така, защото през 70 години през съветските “филтри” можеше да премине стадо диви бизониКоментиран от #26, #65
14:25 03.12.2020
8 Не бе
До коментар #6 от "ПСР":
... той просто казва, че е нормално съществуване на такава технология. Но аз си мисля, че ако завода производител не препоръчва, няма защо да се прави това нещо.14:27 03.12.2020
9 Сега карам
До коментар #6 от "ПСР":
Пасат 2.0ТFSI от 2006-та чиито разход на масло достига почти 1.5л на 1000км но не е дал на късо така,че твоята "философия" е за беседката пред блока.Коментиран от #12, #69
14:29 03.12.2020
10 Фанфан ЛаТулуп
До коментар #4 от "Първата":
Москвич не е кола, а отмъщението на руснаците към човечеството.14:33 03.12.2020
11 Gero
Всеки подкрепил идеята за масло на въздушния филтър в абсолютен глупак.
Дори няма да се обосновавам.
14:35 03.12.2020
12 Фанфан ЛаТулуп
До коментар #9 от "Сега карам":
Не се ли задъхваш финансово, така да се каже, 15 литра олио на 10к км.Коментиран от #14
14:36 03.12.2020
13 прррц
Коментиран от #23
14:42 03.12.2020
14 Купувам
До коментар #12 от "Фанфан ЛаТулуп":
наливно по 7лв/л защото каквото и да му сипя все толкова изразходва но като изключа този недостатък съм доволен от колата защото върви прилично и досега не са се налагали скъпи ремонти.Жена ми кара Ауди А3 2.0ТDI от 2007-ма което не изразходва грам масло но почти няма месец в който да не е в сервиза.Коментиран от #29, #30
14:46 03.12.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Дедо ви
До коментар #4 от "Първата":
Пак не си разбрал. Въздушния филтър на Москвича беше всъщност самото масло. И това масло улавяше праховите частици и ставаше все по-гъсто. Затова маслото на филтъра трябваше да се сменя, а не целия филтър.Коментиран от #25
15:03 03.12.2020
17 Хюндай
15:14 03.12.2020
18 Йорд.
Коментиран от #66
15:19 03.12.2020
19 qwerty
Коментиран от #21
15:43 03.12.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 кц ц сс с
До коментар #19 от "qwerty":
Приятелю,Аз като професионалист те съветвам, да не си даваш парите за подобен филтър. Реално усещане от повишаване на мощност не може да усетиш.
Когато някой ме попита за такъв филтър, а го съветвам, просто да махне сегашният си филтър и кутията му и да пробва колата. Защото филтри с НУЛЕВО съпротивление няма. Дори и тоя който си казал и той си има някакво съпротивление. Нулево съпротивление има само ако няма филтър. (визирам нулево съпротивление от филтъра) Тоест, ако филтърът е нула (няма го).
Повишаването на мощността на един двигател е комплекс от много неща. Някои са механични, други софтуерни и е сложна работа, че и скъпарска работа, която по мое мнение не е необходима за ежедневен автомобил с който си вършиш работа.
15:51 03.12.2020
22 плевенски
Коментиран от #27, #52
15:55 03.12.2020
23 Да не е
До коментар #13 от "прррц":
Рейнбоу?15:58 03.12.2020
24 ха хи
16:06 03.12.2020
25 Много знаеш
До коментар #16 от "Дедо ви":
ама не достатъчно.Филтъра се миеше с бензин а маслото можеше да не се сменя дълго.За разлика от теб съм имал такава кола и добре знам особеностите и.Коментиран от #28, #37
16:31 03.12.2020
26 Аутофен
До коментар #7 от "Гахахахаххаа":
:D Брутален !!16:40 03.12.2020
27 Фанфан ЛаТулуп
До коментар #22 от "плевенски":
Вървеше, да. Ама как вървеше!17:01 03.12.2020
28 Бай Стою касапина
До коментар #25 от "Много знаеш":
Да прав си. Този тип филтър е използван от руснаците доста отдавна и най вероятно е откраднат от някъде . Той се води несменяем. Такъв беше на Москвич, Волга, ЗАЗ,а също на камионите, тракторите и багерите им. Карал съм такъв верижен багер. Принципът на действие е следния. Въздухът влиза и се бие в маслото като там остават твърдите частици, от там минава през една сериозна плетеница от някакви изкуствени влакна и влиза във въздушния колектор. Точно тази плетеница се мие с бензин. Маслото трябваше да е отработено защото по-добре обираше боклуците. Това е толкова остаряла технология, която вече никой не използва. Сега се ползват хартиени елементи, които може да се издухват два, три пъти. Някои дори се перат. И после в гюма.Коментиран от #38
17:23 03.12.2020
29 4673
До коментар #14 от "Купувам":
Мазохист си значи и от 1 лев да наливаш не е финансов въпросът а е принципен. Стига сме се кланяли не немските боклуци!!!!!!!! 2 алдита имаш едното сервиза през 4 седмици другото 15 кила масло до смяната доливаш. Звучи словещо18:04 03.12.2020
30 Язе
До коментар #14 от "Купувам":
Кви са тия коли дето карате?1,5л.масло на 1000км!!!!Това ако го направи моя кола и драсвам клечката на момента.Коментиран от #34
18:18 03.12.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Въобще няма
До коментар #15 от "БАЙ Х@Й":
да се описва и на такава статия...18:26 03.12.2020
33 SDS
До коментар #6 от "ПСР":
А,за Зила по-леко.Зил 130-55/100, Зил131-55/100.Това е за изписването.А в калта на Националните обекти- според началниците.Бързи аборти след 1 км возене на Зил.19:22 03.12.2020
34 Взех ги
До коментар #30 от "Язе":
от Италия преди 3 години за 3600евро(пакетна цена) и скоро ще ги продам пак за толкова.19:58 03.12.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 ДЕДО ВИ КРАЧУН
До коментар #31 от "Димов":
ДА НА 5000 КМ ГО МИЯ С БЕНЗИН И ПОСЛЕ ГО КИСНА В МАСЛО. ОСТАВЯМ ДА ОКАПЕ 24 ЧАСА И ГО СЛАГАМ. ФИЛТЪРА Е ПРЕСЕЧЕН КОНУС, МЕТАЛЕН.Коментиран от #40
21:51 03.12.2020
37 Заю Баю
До коментар #25 от "Много знаеш":
Ако не сменяш маслото на филтъра дълго то става гъсто от прахта и не пропуска въздуха. Така мотора засмуква повече бензин и по-малко въздух и разхода на бензин ти скача драстично. Ще спестиш 5 лева от масло, а ще похарчиш 50 лв. повече за бензин. Габровска работа.22:03 03.12.2020
38 Дед Мороз
До коментар #28 от "Бай Стою касапина":
Първо го видях на мерцедес 123 ,маслена вана ,а този писател на статия е опасен за механикатаКоментиран от #54, #68
23:22 03.12.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Японеца
До коментар #36 от "ДЕДО ВИ КРАЧУН":
Не на 5000, на 50000км се мие! Това му е предимството! Чети повече!02:09 04.12.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 ААА8
08:00 04.12.2020
44 ВИНЕТУУ
08:15 04.12.2020
45 Да има и
До коментар #6 от "ПСР":
ЗИЛ-ове които харчат толкова и малко повече, като ЗИЛ 135, но той е специален с два двигателя от 130 и е платформа за изстрелване на ракетите "Точка".,а за 130 повече от 40-45/100 с нормален товар няма. Историите от този тип ги остави за младите, които такива чудовища не са виждали и тях можеш да ги лъготиш както си искаш.08:58 04.12.2020
46 чичо
До коментар #6 от "ПСР":
Ти виждал ли си ЗИЛ , защото аз съм карал лятно време нормата беше за извън градско 33л + 660мл.л. вътрешногаражни и си гореше толкова! Става въпрос за бордовак от дългите! За градско отиваше към 38л, зимата 42л! Със специално обурудване горяха по-вече!Коментиран от #51
09:00 04.12.2020
47 куку руку ку
До коментар #2 от "ПСР":
Тя работата е "видяла жабата да подковават вола, че и тя вдигнала крак".Смазват се някои филтри, но не всички. Смазват се дунапреновите филтри, а те предимно са при мотоциклетите и АТВ-тата...
Да смажеш хартиен филтър си е глупост отвсЕкъде.
09:10 04.12.2020
48 Шаран БГ
Такива филтри имаха всички двигатели, а с трипътни напоследък бяха съветските "Запорожци "Преди 40 години, чехите сложиха на "Шкодата" хартиен въздушен филтър. След 5 км преход по черен прашен път, той така се задръстваше, че двигателчето спираше да пърпори. Със "запорожски" маслен филтър забравях, кога съм го промивал. Промиваше се с бензин и отново се наливаше чисто двигателно масло.
Вероятно по тази логика сега се зацапват хартиените филтри с масло, което НЕ Е правилно. Задръстват се по-бързо !!Спира се потокът от въздух към мотора !!
Сигурен съм, че през пустинята /Париж-Дакар например/ едва ли карат с хартиени фъздухоочистители !!!
Коментиран от #53, #57
09:34 04.12.2020
49 rolangaros
09:44 04.12.2020
50 Кочо
10:13 04.12.2020
51 ПСР
До коментар #46 от "чичо":
2 години казарма,брат.На ЗиЛ.80 на сто разход,през зимата.Хайде,всичките фенове на великата съветска техника,които си смазват филтрите,имат гресьорки на шарнирите,сипват 2Т масло в нафтата...да отчетат,че животът върви напред,а не към 1957 г.Съвременните автомобили,такива каквито са,са бъкани с всевъзможни електроники,масметри,датчици,ламбда сонди и пр.Колкото и да ви се иска,да въртите сутрин рано с манивелата,няма как да ви се получи.Мажете си филтрите,полирайте си Москвичите с маз и газ,+ онази кафеникавата СССР смазка за хромираните части и чакайте появата на вноската за ВАЗ от Мототехника.
Сталин е починал през март,1953г.
11:14 04.12.2020
52 гост
До коментар #22 от "плевенски":
Ти пробвал ли си със 72 октана ,защото аз съм пробвал Москвич 408 !?!? Чукаше аванса и едва вървеше!11:17 04.12.2020
53 Коментара
До коментар #48 от "Шаран БГ":
Най-после някой да го обясни!11:24 04.12.2020
54 Бай Стою касапина
До коментар #38 от "Дед Мороз":
Приятелю, нещо си се объркал. W 123 е с хартиен филтър.Коментиран от #62
11:57 04.12.2020
55 Развийш ли
12:20 04.12.2020
56 Шофьор
До коментар #4 от "Първата":
Това е друга технология. Не е същото за което пише автора. В твоя случай въздуха минава първо през маслото и след това през филтъра. А не че филтъра ти е намазан с масло.12:27 04.12.2020
57 Гост
До коментар #48 от "Шаран БГ":
То и в нашите прашни градове,особено лятно време си е като в пустиня. За година и нещо, хартиения въздушен филтър вече плаче за смяна.12:54 04.12.2020
58 poli
13:21 04.12.2020
59 Любомир
Май пак някой .........
13:22 04.12.2020
60 ГруЮ
До коментар #4 от "Първата":
Филтъра на Моквич 408 е инерционно-контактен тип, оборудован с маслена вана. Нормално е в него да има масло, защото след като въздуха се почисти грубо от инерционните сили, увлича капки масло със себе си и се доочиства.Капките се спират от капроновите влакна и се стичат обратно в долната част на филтъра. Просто различна технология.13:36 04.12.2020
61 Profi
13:55 04.12.2020
62 Джуган
До коментар #54 от "Бай Стою касапина":
И двамата сте прави, по старите w123 са с маслен а по новите с хартиен. Ако искаш да видиш как изглеждa стария напиши в търсачката W123 oil bath filter.Коментиран от #67
15:56 04.12.2020
63 плевенски
15:59 04.12.2020
64 Rifle
17:54 04.12.2020
65 Bat Sande
До коментар #7 от "Гахахахаххаа":
За рускит филти и бизоните тотално бъркаш. Мого по-добри са от сегашните хартиени. Проблема е, че не са ЕКО.17:55 04.12.2020
66 Горски
До коментар #18 от "Йорд.":
Браво.18:09 04.12.2020
67 Бай Стою касапина
До коментар #62 от "Джуган":
Да, прав си. Първите са били с такъв модел въздушен филтър. Дължа извинение и на колегата. Явно и табакерата е била с такъв филтър, а и други назад във времето. И вероятно братята руснаци са го копирали.Този който по стечения на обстоятелствата карах няколко месеца 1988 г. е бил от последните. Затова е бил с хартиен. А той беше на приятел, който гледаше пилета и му бяха взели книжката за неправилна употреба на алкохол. Та оттогава се влюбих в тази марка. Сега имам два. W202 и W203. И двата дизел, но за съжаление вече не е същото като в младите години.22:15 04.12.2020
68 Бай Стою касапина
До коментар #38 от "Дед Мороз":
Приятелю, дължа ти извинение. На първите 123 ки наистина филтърът е бил такъв модел. Жив и здрав и наздраве!22:24 04.12.2020
69 dako
До коментар #9 от "Сега карам":
Ти от завода си за основен ремонт.23:49 04.12.2020
70 анонимен
13:13 05.12.2020
71 МОРСКИЯ
13:27 05.12.2020
72 djo
19:07 05.12.2020
73 мангър
22:40 05.12.2020
74 стоян георгиев
Коментиран от #75
23:40 05.12.2020
75 Бай Шиле
До коментар #74 от "стоян георгиев":
Стояне,евала брато! Малко хора могат да свържат филтър,масло и комунизъм.13:57 06.12.2020
76 Kevin
13:12 08.12.2020