11 039 47

Това не е Tesla: BYD представи батерия, която ще работи 1 милион км!

Китайците вече имат готово решение и могат да предложат милион километра пробег с една батерия, благодарение на нова технология, наречена "Blade Battery"

Това не е Tesla: BYD представи батерия, която ще работи 1 милион км!

Автономността е ключът към успеха на електрическите превозни средства. Производителите знаят това, но големият проблем е високата цена. Новият Mercedes EQS вече е потвърди пробег от 770 километра с едно зареждане и изпревари Tesla по този показател, но батерията Blade BYD е с... милион километра по-различна от вече наличните.

Добре известен факт е, че германски и европейски производители се включиха в надпреварата за електрически автомобили. Те стават все повече и повече и буквално след няколко години ще видим истинска вълна от нови продукти, успоредни на гамата на коли с двигатели с вътрешно горене. Нараства и максималният пробег с едно зареждане - до 770 километра в новия Mercedes EQS, който ще дебютира скоро. Китай обаче доминира в индустрията на батериите.

Китайските електрически превозни средства постепенно се появяват и в Европа. Те се предлагат с модерна технология отвътре, ярки и футуристични дизайни отвън и много сложен хардуер, особено що се отнася до батериите. Огромните усилия за привличане на клиенти от Европа досега обаче са напразни. Факт е, че обществеността все още помни за краш тестовете, при които китайски автомобили буквално се разцепваха на две.

Европейските марки са решени да произвеждат собствени батерии на Стария континент, използвайки по-прост химичен състав от китайците, които обаче вече имат далеч по-добри решения. Едно такова е литиевият железен фосфат, който е бъдещето на батериите за електрически превозни средства. Тази батерия ще е работоспособна в продължение на милион километра.

Това не е Tesla: BYD представи батерия, която ще работи 1 милион км!

С такава химическа комбинация енергийната плътност е по-ниска и следователно размерът е по-голям, за да се постигне висока автономност. На свой ред батерията поддържа повече от 2500 цикъла на зареждане. Това посочва експертът Питър Флинт, директор по технологии и иновации в консултантската компания Altran.

Той твърди още, че компанията BYD вече има готово решение и може да предложи милион километра пробег с една батерия благодарение на новата технология, наречена "Blade Battery". Флинт отбелязва, че китайската марка е променила формата на опаковане на клетките, без да са необходими отделни модули, така че пакетите са станали по-компактни.

Експертът уверява, че тази батерия е и по-безопасна, не предизвиква реакции, "изтичане на топлина" или пожари. Освен това тази технология е по-евтина, което несъмнено ще повлияе на продажната цена и ще намали теглото на електрическите превозни средства, тъй като сега марките са принудени да използват повече материали, за да защитят правилно батерията и да постигнат напълно запечатана кутия.

Според експерта тези батерии ще загубят около 10% от капацитета си, когато превозното средство е изминало 250 000 км или 10-15 години употреба, така че иновационната китайска батерия в много случаи ще надхвърли живота на автомобила.

Това не е Tesla: BYD представи батерия, която ще работи 1 милион км!

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 39 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 3828

    51 3 Отговор
    Ами явно светът върви напред

    Коментиран от #8, #11

  • 2 тарикату

    18 109 Отговор
    китайците освен някой вмирисан вирус, или некачествени пластмасови боклуци, друго не могат да измислят. Батерии тръгнали да правят, палячовци.

    Коментиран от #4, #13, #24, #31, #36

  • 3 омъскаряване

    51 20 Отговор
    Още един пирон в ковчега Тесла!

    Коментиран от #17

  • 4 Гост

    35 5 Отговор

    До коментар #2 от "тарикату":

    Тарикати заври си го отзату .
  • 5 Гост

    23 11 Отговор
    След 2-3 пъти по 250 000 км или 10-15 години употреба тая бангия ще дойде в БГ и батерията няма да надживее автомобила .
  • 6 Jack Bauer

    29 5 Отговор
    Нелогично е да се използва батерия с по-ниска енергийна плътност и да се твърди че теглото ще е по-малко заради други икономии. Това не е крачка напред, а по-евтин вариант за да се постигне ниска цена на електрическите автомобили като цяло. Това не е инженерно, а счетоводителско решение.

  • 7 Behemoth

    15 5 Отговор
    Новия внос от новия световен лидер ще дойде рано или късно в родината на Ганьо мускала...
  • 8 Rado

    22 14 Отговор

    До коментар #1 от "3828":

    Ще дойде момент, когато Лада ще сложи китайска батерия и русофилите неджендъри ще обърнат палачинката и ще заобичат електричките и ще забравят думата джендър и ще започнат да тролят, че е безаналогова.
  • 9 нашия

    16 11 Отговор
    BYD не са китайска фирма а американска ...както повечето заводите са им в Китай...
  • 10 мдаааа

    8 11 Отговор
    Айде мола ви се ... Всички ги знаем китайските батериЙ ..🤭🤭🤭

    Коментиран от #12, #15

  • 11 Така е

    12 6 Отговор

    До коментар #1 от "3828":

    Светът върви напред но Driving pleasure никога!
  • 12 naiq

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "мдаааа":

    Warren Buffett е човека там така че може да им се има някакво доверие
  • 13 2772

    17 9 Отговор

    До коментар #2 от "тарикату":

    Това е страшно несериознонизказване. Кутай има свободни пари да купи континента Европа. Дали няма пари за технологии. Китайците много много настъпаха и имат заявка за световна икономика крепяща се на Китай

    Коментиран от #18

  • 14 нашия

    18 5 Отговор
    не знам кой е писал статията но явно не е по възрастен от 25 години ,а освен това и не е чел кой какво е правил преди той да се роди ,защото батерии с такава химия каквато той се опитва да представи за върха на сладоледа се правеха в онова "непрокопсаното" БГ преди повече от 35 години ...минимум

    Коментиран от #26

  • 15 Макси

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "мдаааа":

    И не всички българския език/правопис!!!
  • 16 Covid

    11 2 Отговор
    А пък ние си отглеждаме алчни мутри
  • 17 гост

    12 16 Отговор

    До коментар #3 от "омъскаряване":

    Верно ли ?? Ама май си пропуснал , че батерията на Тесла е за НАД милион МИЛИ , а не километра , сори , хахах !! Ако не знаеш това са над 70 % ПОВЕЧЕ !! И вече работят по следващата ! А смешките за "рекордния пробег" на Мерцедес , пак измишльотини на "автора" още миналата година отпаднаха с Модел С Плейд със над 800 км , ама то пак ще се чуе , колкото и да не им се ще на някои тук !!

    Коментиран от #20, #27

  • 18 те са го

    8 3 Отговор

    До коментар #13 от "2772":

    купили вече, притежават терминали в повечето европейски пристанища, производствени мощности и комуникации така че еврогейците потъват....
  • 19 Гост

    13 1 Отговор
    От китайците съм купувал батерия с повишен капацитет, която се оказа същата, като оригиналната ми батерия. Само на реклама го докарват повече.
  • 20 Гост

    16 4 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    И старите коли правеха по милион километра, но производителите видяха, че нямат сметка от това и намалиха живота на новите коли. Сега на 100 000 и ги хвърляме. Голямото пъчене е докато рибата налапа куката. После дръпват стръвта и следва яко дране.

    Коментиран от #21

  • 21 гост

    7 18 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Еми с пушилниците е така , само че тук не говорим за пушилници !! Щото целта на тая батерия не е колата да минава по 2 милиона км , щото толкова са НАД милион МИЛИ , а да служи за съхранение и продажба на ток !!! Което е съвсем друго !! А пък и за какво ти е милион км с пушилник , като само за гориво ще дадеш колкото за още десет пушилника ??? Там всеки км е наказание , че караш !!

    Коментиран от #22

  • 22 Turbo

    11 6 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Голям математик си.Един милион мили били два милиона километра. Тесла може да мине милион километра само с няколко смени на батерията.
  • 23 нтттххггжжэф

    4 3 Отговор
    Втечненият въздух съхранява енергия при плътността на никел-метал-хидридните батерии или някои литиево-йонни батерии, каквито се използват в хибридните и електрическите автомобили сега. Технологията обаче има ключово предимство – „горивото“ може да се „налива“ много по-бързо, отколкото се презареждат батериите, казва Андрю Аткинс, старши технолог в Ricardo.

    Коментиран от #25

  • 24 Ник

    11 2 Отговор

    До коментар #2 от "тарикату":

    Паляк си ти, Китай отдавна има висок клас производство успоредно с боклуците :)
  • 25 То плътност хубаво

    4 5 Отговор

    До коментар #23 от "нтттххггжжэф":

    Ама я кажи нещо за КПД на този течен въздух? Колко енергия ти трябва да го втечниш и колко после може да върнеш от нея? КПД на батерията заедно с електрониката е над 90% за кръгов цикъл зареждане от мрежата и после връщане в нея. Тоест ако заредиш 100 киловатчаса може да върнеш 90 киловатчаса обратно.
  • 26 Не е под 25 години, има склероза

    5 7 Отговор

    До коментар #14 от "нашия":

    Даже не помни какво пише самият той, само отпреди няколко месеца: https://m.fakti.bg/avto/548545-novite-flagmani-na-tesla-iznenadaha-s-avtonomen-probeg-i-uskorenie "Има и още по-наточен вариант, наречен Plaid. Той е с три двигателя и системна мощност 1 034 к.с. В този си вариант Tesla Model S 2021 ускорява до 100 км/ч само за 2 секунди и изминава ¼ миля за 9.34 секунди. Максимална скорост е 322 км/ч. При аналогичният Model X тези параметри са 2.5 секунди до 100 и 262 км/ч. Много скоро от компанията на Мъск обещават да изкарат и вариант Plaid +, способен да измине 840 километра без презареждане. Между другото, той вече е достъпен за поръчка и се предлага за сумата от $140 000." Дали пък мерцедеса със 770 километра има повече пробег от Тесла? Не виждам точно с какво може да бие Тесла, освен по цена.
  • 27 Plameni

    6 6 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    гост, защо спестяваш ,че настоящия модел S на Tesla изминава 664 км със 100квч батерия ,а тоя модел S plaid е още прототип с по-голяма батерия .

    Коментиран от #28

  • 28 А с какво да сравнява

    5 4 Отговор

    До коментар #27 от "Plameni":

    Ами кажи колко изминава настоящия EQS да сравним? Гост поне сравнява с представен прототип. В статията става въпрос за EQS, на който дори прототип не са представили все още.

    Коментиран от #30

  • 29 Смехорани

    7 3 Отговор
    Ама вие верно ли сравнявате пробег на автомобил с едно зареждане, с обещание за продължителност на живота, на батерията посочен в километри? Драскача да си скъса дипломата и да се хвърли ит високо.
  • 30 Plameni

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "А с какво да сравнява":

    Ами потърси информация молко ДЕ.Дори ""факти"" преди два дни писаха за EQS .На 14 .04 гледай да не изпуснеш официалното представяне на модела

    Коментиран от #33

  • 31 оффф

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "тарикату":

    Много си прост бе!Сигурно си капацитет на герб
  • 32 Последния софиянец

    1 1 Отговор
    Почна се ! Връщаме се в 90-те и мутренските времена!
  • 33 Е така де!

    4 3 Отговор

    До коментар #30 от "Plameni":

    Също така писаха за Тесла plaid с 840 километра пробег още през януари, но този който е писал статията днес, вече е забравил какво е писал през Януари.
  • 34 Jacques Yves Moineau

    2 3 Отговор
    Ще, ще, ще......Ще го видим ел. камиона като седи два дни през януари на Капитан Андреево.

    Коментиран от #35

  • 35 Дрън-дрън

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "Jacques Yves Moineau":

    Камиона има батерия, в която има повече ток, отколкото цяла къща ползва за всички домакински дейности плюс отопление за цял месец. Какво смяташ, че ще прави този шофьор в една кабина, че да изразходи тази енергия само за два дни? И за два месеца няма да успее да я израходи

    Коментиран от #37

  • 36 Гунчо

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "тарикату":

    Ти имаш ли си представа къде се намира Китай на картата? Отиди един път в Китай и тогава коментирай!
  • 37 Jacques Yves Moineau

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Дрън-дрън":

    А дано , ама надали.

    Коментиран от #38

  • 38 Защо надали?

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Jacques Yves Moineau":

    Понеже очевидно не разбираш какво е киловатчас, ще ти сметна тези киловатчас и в пари. Батерията на камиона на Тесла има капацитет 800 кв часа, които при 24 стотинки за киловатчас струват 192 лв. За колко време ще ти стигнат? Ако ги харчиш за два дни у вас за отопление, готвене, къпане осветление, гледане на телевизия и каквото друго се сетиш, при положение че в камиона няма такива разходи на енергия, означава че на месец трябва да плащаш около 3000 лв за ток. Толкова ли плащаш? Поне 192 лв а плащаш ли? Разбра ли защо ти казвам, че дори два месеца ще изкара без да му падне батерията?

    Коментиран от #39

  • 39 Jacques Yves Moineau

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Защо надали?":

    Може би знаеш че съвременните автомобили (камиони) дори и изключени пак консумират ток за подържане на системите им. Отделно шофьора трябва да се топли. За да се стопли добре печката трябва да харчи поне 1 квч. За два дена са си 50 квч. Като си заредил батерията преди 200 км , и следващата ел станция е след 200 км , като нищо ще почнеш да си гризеш ноктите от притеснение. Да не говорим че тези 800 кв са теоретични. На практика в реални условия е по-малко. Също като мощността на автомобилите...100кс , ама при 6000 об. Ама при 3000 об. е доста по-малко. Ама ти разбираш , какво да ти обяснявам

  • 40 Напълно реални са

    0 1 Отговор
    Ако си заредил 800кв часа значи са 800 квч, няма как да не са реални. Буквално на всяко зареждане проверяваш дали са толкова. Теб може ли някой да те излъже, че имаш 80 литров резервоар? Нали още при първото зареждане празно пълно ще видиш, че събира само 60 литра и ще направиш рекламация? И камионите не се топлят с вентилаторна печка. Имат си климатик за целта. Моя харчи един киловат само при много студено време, а отоплява 30 квадратни метра помещение. Знаеш ли колко квадрата е кабинката на камиона? Дори 50 киловатчаса да изхарчи, Това са около 80 километра пробег от общо 1000. И ако все още не си разбрал, тировете на Капитан Андреево вече не чакат по пътищата. Спокойно на паркинга може да си включиш камиона да се зарежда и да се топлиш от електропреносната мрежа.

    Коментиран от #44

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 гост

    0 0 Отговор
    Смисълът не е да се правят коли с голяма и тежка батерия. Голямата батерия има само един плюс и това е бързият заряд, а не пробега. Над 500-600км е излишно, което ще рече 90квч при среден клас кола. Въпросът е като спреш по пътя на бърза зарядна с 250кв за час да вкараш 50кв за 10-12мин. и да продължиш и то само ако ти се наложи.
  • 43 дедо

    1 1 Отговор
    Аз не разбирам сега,вас яд ли ви е че бъдещето е на електрическите превозни средста? Или да оставим на бъдещите поколения всичкия кюмюр и нафта в атмовсферата??
  • 44 Jacques Yves Moineau

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Напълно реални са":

    И колко зарядни станции за камиони има на Кап. Андреево че не се сещам?

    Коментиран от #45

  • 45 Не изгледа ли клипа?

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Jacques Yves Moineau":

    Имат участък за хладилни камиони. Тоест място където са осигурили контакти с трифазно захранване за хладилните ремаркета. Вярно не е с мегавати мощност, а само 50 киловата, но ако така или иначе ще стоиш две денонощия, само 15 киловата, колкото е партидата на един апартамент или къща, ще ти стигнат да заредиш батерията от 0 до 100% плюс енергия за отопление. Тоест още сега има къде да зареждат, а когато навлезнат електрическите камиони със сигурност ще добавят и специални зарядни за тях, като покрият и целия паркинг с фотоволтаици от които да зареждат. Преди време правих сметка, че съм от това ще печелят милиони годишно без да си мръднат пръста, след като изминат пет-шест години в които да си избият първоначалната инвестиция. Тези милиони ще им падат буквално от небето.

    Коментиран от #46

  • 46 Jacques Yves Moineau

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Не изгледа ли клипа?":

    Приятелю, мисълта ми беше че това което дават по спецификации е в идеални условия и реално винаги е по малко. А специално за електро автомобилите е доказано че реално пробега може да достигне до 40% по малко от проектираното. А че могат да нацвъкат електростанции навсякъде, нямам съмнение. Ако искат да развиват електро теанспорта, нямат друга опция.

    Коментиран от #47

  • 47 Пак се бъркаш

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Jacques Yves Moineau":

    Разходът на километър си е толкова колкото пишат. Обаче не правиш разлика между електрически и дизелов камион. На дизеловия камион не му дават пробег с един резервоар, а литри на 100 нали. Дори да изгори половин резервоар за да се топли, това не се брои за разход? Пропускаш обаче нещо много важно. За поддържане на температурата и компютъра, разхода на енергия ще е еднакъв и за камиона и за който и да е лек автомобил, да речем киловат на час. Приликите обаче са дотук. Ако на една Дачия, една Тесла модел S и един електрически камион батериите са на 50% заряд, след 24 часа шофьора на Дачия ще е умрял от студ защото след 12-ия час батерията е паднала до 0. Шофьорът на Тесла модел S ще има още 26% заряд в батерията, а шофьора на камиона ще има 47% заряд, тоест пробегът ще му е паднал само с 3% . Тоест когато е спрял ще е имал пробег 500 км, а след 24 часа непрекъснато отопление, пробегът ще му е паднал на 470 км. Не забравяй, че обявеният пробег е с пълен товар 40 тона при максимална скорост. Тоест се очаква пробегът да е по-голям при по-нисък товар и по-ниска скорост.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.