Американският каскадьор Майк Райън участва в състезания с камиони вече повече от 10 години. Сега той ще вземе участие в култовото състезание Pikes Peak отново с камион. Това, което прави впечатление в неговата огромна машина е мощността от 2350 конски сили.
Състезателният камион се нарича Freightliner Cascadia и за тазгодишното издание на Pikes Peak е сериозно модернизиран. Камионът е с маса почти пет тона и разполага с двигател с два нагнетателя. Интегрирана е и специална система, впръскваща метанол и вода.
Каросерията е направена от стъклопласт и карбон, а между двете оси е разположен мощният агрегат. Той е с работен обем от 14 литра. Моторът е снабден с механичен компресор и с турбо, а за доработката на агрегата помага инженерната фирма Gale Banks Engineering.
Най-голям интерес представлява технологията, вкарваща метанол в двигателя. Системите са две. Първата разполага с четири инжектора, които впръскват метанол в механичния нагнетател, като всеки от инжекторите може да подава по 37 литра смес на час, при това под налягане от 7 бара.
Втората се състои от шест инжектора, които впръскват директно във всмукателния тракт. Метанолът се смесва с вода в съотношение 50:50. Това значително подобрява мощността и повишава октановото число. От Gale Banks Engineering уверяват, че благодарение на тази нова технология мощността е нараснала с близо 400 коня.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ivaylo mihaylov
Коментиран от #5
14:13 22.06.2013
2 Симеон Тасев
15:06 22.06.2013
3 Митьо Куршумов
17:09 23.06.2013
4 pafch0
Метанола както знаем от добрата стара химия която обичах да посещавам принадлежи към алкохолите. Следователно , като е алкохол е силно възпламеним, а като е силно възпламеним не се нуждае от налягане за да се възпламени (цетановото число на дизеловото гориво сиреч нафта по български) и по-конкретни да бъдем се нуждае от една нормална бензинова свещ. Е не баш нормална но.. свещ за бензинов двигател.
А турбокомпресорите може да се монтират на абсолютно всякакъв вид двигатели. Монтират се на едно и също място и вършат една и съща работа.
А за дюзите които се говори в статията, това е кофти превод или жаргон на инжекторите които впръскват под налягане гориво директно в горивната камера или по-точно - цилиндрите. А друг любопитен факт, тъй като имаш инжектори в цилиндрите , следователно нямаш нужда и от всмукателни клапани. Но искаш не искаш си остава нуждата от всмукателния вал в главата. :)
Нещо друго което би желал да научиш за да се пообразоваш?
00:49 24.06.2013
5 pafch0
До коментар #1 от "ivaylo mihaylov":
Като гледам в статията никъде не пише да е нова, явно е подобрена/обновена според модерните стандарти.Но попринцип на тези съзстезания или по-конкретно мероприятия ходят любители на спорта или фенове на грубата част от купето , явно по този начин са го представили. То попринцип няма как по-накратко да съобщиш.
Коментиран от #6
00:55 24.06.2013
6 Bobi
До коментар #5 от "pafch0":
" От Gale Banks Engineering уверяват, че благодарение на тази нова технология мощността е нараснала с близо 400 коня."15:28 24.06.2013