Last news in Fakti

28 Юни, 2023 09:23 17 357 13

Амоняк заменя бензина

  • амоняк-
  • двг

Китайци представиха първия в света двигател, работещ с амоняк

Амоняк заменя бензина - 1

Китайската компания GAC заяви, че е разработила първия в света двигател с вътрешно горене, работещ с амоняк. Иновационният агрегат е предназначен за леки автомобили.

Амонякът, подобно на водорода, се счита за екологична алтернатива на бензина и дизела. Такъв двигател може да се окаже конкурент на електрическите. В крайна сметка при изгаряне на амоняк се отделя 90% по-малко въглерод, отколкото при традиционното гориво.

Компанията отбелязва, че недостатъкът на амоняка е неговата ниска запалимост и високо ниво на емисии на азотен оксид. Но от GAC са успели да отстранят тези проблеми. Новата технология беше демонстрирана на двулитров двигател с мощност 163 к.с.

„Преодоляхме проблема, че амонякът трудно изгаря бързо и започнахме да използваме това гориво в леките автомобили. Неговата стойност за обществото е безценна ," казаха в допълнение специалисти от Центъра за изследване и развитие на GAC.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тунберг

    17 6 Отговор
    а миризмата ?

    Коментиран от #2

  • 2 Хмм

    18 3 Отговор

    До коментар #1 от "Тунберг":

    А ако стане ПТП или нещо с колата,къде отива този амоняк 🤔🤣
  • 3 Хмм

    8 2 Отговор
    това е далеч по врдно за човека а камо ли за околната среда, но за пари всичко ще измислят
  • 4 Бразилеца

    16 2 Отговор
    Милион пъти им казах да си карат на етанол (спирт 96о) и да не се занимават с глупости, ама слуша ли те някой ... НЕ!
  • 5 гост

    9 20 Отговор
    Разберете най-после , че каквито и горива да мислите , тъпото двг просто има 3 до 5 ПЪТИ по-висок разход на енергия от електродвигателя !! Това е смисъла на коефициента кпд , колкото и любителите на кюмбета да се мъчат да го забравят !!! Това просто означава , че при двг 70 % от енергията се отдела като топлина и само 30 % вършат някаква смислена работа !! А при електродвигателя 95 % вършат работа и само 5 % се отделят като топлина !! Това може да е било приемливо преди 100 години , когато петрола е бил по-евтин от чистата вода и никой си е нямал идея за отровите , които бълва кюмбето , но в 21 век НИКОЙ не може да си позволи такова разхищение , най-малко по икономически причини , щото кола , която харчи 3-5 пъти повече енергия на километър просто струва толкова пъти повече на собственика си освен всичко останало !! И понеже хората първо гледат джоба си никакви водороди , амоняци и тем подобни глупости няма да спасят кюмбето , то просто е безпомощно пред чистия ток от батерия и електромотор !!

    Коментиран от #7, #11, #12

  • 6 БгТопИдиот🇧🇬

    2 3 Отговор
    Глупости на гУлеми търкалета с амоняка ( с коняка) и то с ДВГ с КПД макс 40 %.
  • 7 Сметки

    13 5 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    КПД-то на ядрените електроцентрали е също към 35%! Там ядрената енергия се ползва за да загрее водата топлинните паро-генератори, които задвижват електро-генераторите! Когенерационните топлоцентрали за производство на електро+топлинна енергия са с КПД ок.40% ! Водните електроцентрали са с КПД над 60% ! Вятърните турбини са също с КПД ок.40%! Фотоволтаичните системи са също с КПД ок. 40%, но са сравнително кратък експлоатационен период!
    Това че КПД-то на електромоторите е 95% не означава, че общото КПД на системата "Производител на ЕЛ-енергия - потребител на ЕЛ-енергоя" е повече от 40%-50%!

    Коментиран от #9

  • 8 Манипулацията

    5 1 Отговор
    продължава. Да, амоняка е алтернатива, но не е само СО2. Нещата са твърде много фокусирани върху СО2, а това не е основният проблем. Ел. батериите също не са решение. Факт - намалена консумация и възобновяеми енергоизточници. Ако се фокусирате върху едно нещо само и се сочи с пръст - ето това е дявола, съзнанието е добре манипулирано.
  • 9 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #7 от "Сметки":

    Не виждам никъде да съм препоръчал АЕЦ , още по- малко пък ТЕЦ !!! Всички останали ВЕИ , водно , вятърни и слънчеви колкото и да им е кпд имат едно голямо НО !!!! А именно енергията която ги захранва е БЕЗПЛАТНА и НЕОГРАНИЧЕНА !!! И не отделя никакви емисии при производството си !! Енергията потребена при производството на един ветрогенератор или фотоволтаичен панел е между 100 000 и милион пъти ПО-МАЛКО от енергията , която той ще произведе през експлоатацията си !!! Има вече перки на по 30 години , които си работят прекрасно , половината от перките в България са такива , втора употреба , които ще изкарат поне още 30 години !! И са сменени от хората на запад не защото не работят , а защото на тяхно място са сложили нови , които са десетина пъти по- мощни , тоест произвеждат толкова повече енергия !! Ма за какво повече да обяснявам , то е ясно , че за някои , да не казвам какви , винаги допотопния петрол и кюмур ще са единствения начин !! Ааа , забравих и ядрените бомби !!

    Коментиран от #10, #13

  • 10 ДВГ нямa дa изчeзнe

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    cкoрo и нaпълнo. Прeди врeмe cъщoтo бeшe c рaдиoлaмпитe и трaнзиcтoритe. Лaмпитe ocтaнaхa в микрoвълнoвитe пeчки, кaчecтвeнитe НЧ уcилвaтeли, ултрaвиcoкитe чecтoти - лaмпa c бягaщa(oбрaтнa) вълнa, клиcтрoни, мaгнeтрoни. Прeди 10-нa гoдини пътувaх зa Aтинa и в прoдължeниe нa 10км cтрoяхa път. Нa вceки 10м имaшe бaгeр, фaдрoмa, caмocвaл, булдoзeр, вaляк, acфaлтoплaгaщa мaшинa. Нe ги виждaм нa тoк вcичкитe тия, eдин AEЦ им трябвa зa зaрeждaнe. A aкo трябвa дa рaбoтят нa cмeни 24ч кoгa и кaк щe зaрeждaт тoк? А, забравих и военните машини.
  • 11 Перо

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Най-не екологичните материали за природата са тези от батериите. И като купуваш нова батерия на всеки 5 г., си купува нова кола! Нова батерия на цената на нова кола. Като допълнение самозапалване и самовзривяване, плюс смяна на цели блокове, при мижави повреди! Мерси! Разправяй ги на Денков тия глупости!
  • 12 Независим

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    То така,ама електрическата енергия няма да дойде от боб-чорба...
  • 13 леко ке се нащапаш

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Вземи си тубина и ще видиш безплатна ли е, и ако мислиш само от вятър и слънце ще покрият нуждите на колите в БГ ....жив и здрав да си.