Last news in Fakti

27 Октомври, 2013 09:32 41 072 13

Вижте кой е най-големия кораб в света

  • кораб-
  • maersk mc-kinney moller

 

Това е контейнеровоза Maersk Mc-Kinney Moller - плавателен съд с дължина 400 метра. Този кораб прави първия си курс на 15 юли 2013 година и е първият от 20 кораба Клас Triple E, с капацитет от 18 000 TEU контейнера. Широчината са съда е 59 метра.
Както вече стана ясно Maersk Mc-Kinney Moller може да превозва 18 000 контейнера, като товароподемността му е 165 000 тона. Височината му достига 73 метра. Maersk Mc-Kinney Moller беше официално открит на 17 юни тази година в Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) в Okpo, Южна Корея.

 


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВИП АМГ

    2 4 Отговор
    nice
  • 2 Петър Петров

    6 2 Отговор
    Това е най-големия кораб в момента , иначе е имало няколко по-големи ;)
  • 3 The Bear

    8 2 Отговор
    Най-големият кораб построяван някога е "Knock Nevis", също познат като "T.T. Jahre Viking", класифицира се като ULCC - Ultra Large Crudeoil Carrier - ултра голям превозвач на суров петрол - неговата дължина е била 485 метра, а ширината 69 метра, като само подводната му част при най-голямо натоварване е била 26,4 метра. Може да прочетете тук : http://www.largestshipintheworld.com/largest_ships_in_the_world/knock_nevis_seawise_giant_h.php и тук : http://mightyships.blogspot.com/2011/08/mv-knock-nevis.html и тук : http://members.tripod.com/jahre_viking/id4.html и тук : http://www.vincelewis.net/viking.html

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Нема Бира

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "The Bear":

    Correct!
  • 5 Славчо Димитров

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "The Bear":

    viking-a ne se izpolzva veche. sega nai-golemia e tozi ot statiata

    Коментиран от #6

  • 6 The Bear

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "Славчо Димитров":

    Така е. Този е нарязан по старост, а и заради несъответствието му към все по-големите и строги изисквания към конструкцията и агрегатите на новостроящите се и към вече съществуващите кораби. Така се наряза и нашия танкер Струма, който бе построен в Швеция (ако не ме лъже паметта през 1965г.), използван 2 години от Норвежка компания и после закубен от БМФ и ползван до нарязването му. Въпреки шведската стомана и изключителната съхраненост на материала му - в последните му години около милиметър износване в променливия пояс на корпуса, което е нищожно в сравнение с други кораби, той бе изведен от експлоатация поради това, че не нямаше дори двойно дъно, и всички кранове бяха клинкетни с управление механично от палубата. Сега има сумати изисквания, между които са двоен корпус (дъно, бордове и палуба), карго-рум в надстройката, алтернативно управление на крановете и помпите и т.н. Докато новите кораби построени в Китай уж би трябвало да отговарят на всички изисквания, но за няколко години корпусите им заприличват на 40-50 годишен примерно шведски кораб, а да не говорим за непрекъснатите повреди на механизми и електроника, които дефакто застрашават повече безопасността на корабоплаването и пречат и на нормалната търговска експлоатация. Колкото повече говоря, толкова по-жалка ще става картинката. Преди плаваха англичани, шведи, датчани, холандци, французи, българи, гърци и т.н., а сега все повече се наблюдават екипаши от Китай, Корея, Шри Ланка и т.н., които са до

    Коментиран от #9

  • 7 хичо

    9 1 Отговор
    Още не е построен кораба който да не може да потъне...обаче...
  • 8 Симеон Кюркчийски

    11 2 Отговор
    Daewoo правят всичко - от Tico до това чудовище :D
  • 9 PROFESIONALISTA

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "The Bear":

    Значи долу горе нещата с корабите са като с колите, за съжаление... Сигурно след някой друга ера, като нашите потомци правят археологически разкопки, ще се чудят как така сме живяли, и сме правили умишлено живота си все по-лош....И не знам дали някой има обяснение защо го правим.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 VadimllNet

    0 1 Отговор
    Всем привет!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 GeorgeBit

    0 1 Отговор
    variant1