Last news in Fakti

23 Ноември, 2023 18:57 2 661 10

Разработиха нов вид „еко“ батерия, която може да послужи за бъдещи електромобили

  • батерия-
  • northvolt-
  • електромобили

Northvolt се похвали с новия вид клетки

Разработиха нов вид „еко“ батерия, която може да послужи за бъдещи електромобили - 1

Шведският производител на батерии Northvolt е разработил първия си натриево-йонен продукт - технология, която може да намали зависимостта от оскъдни суровини и да положи основите на следващото поколение батерии за електрически автомобили на компанията.

Клетката има най-добрата в класа си енергийна плътност от над 160 ватчаса на килограм и е произведена без литий, никел, кобалт или графит, съобщи компанията във вторник в съобщение за пресата.

Въпреки че първите натриево-йонни клетки са предназначени предимно за съхранение на енергия, следващите поколения може да са в състояние да осигурят по-висока енергийна плътност за електрическа мобилност.

"Нашата натриево-йонна технология осигурява необходимата производителност за съхранение на енергия с по-голяма продължителност в сравнение с алтернативните химически батерии, при това на по-ниска цена", казва в изявлението си главният изпълнителен директор Петер Карлсон.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Поредния

    5 3 Отговор
    Пак ли нова технология? Всяка седмица има поне по една, а накрая пак сме на, "Земи тоя литий, баце!".щ
  • 2 Eдин

    8 0 Отговор
    "Въпреки че първите натриево-йонни клетки са предназначени предимно за съхранение на енергия..." Интересно ми е какво ДРУГО могат да съхраняват батериите ?

    Коментиран от #4

  • 3 Математика

    2 2 Отговор
    Клетката има най-добрата в класа си енергийна плътност от над 160 ватчаса на килограм

    Много добра, няма що. Батериите още са "много далеч от истината". 80 кВч батерия тежи 500 кг и при разход 16-18 кВ/100км ще стигне за около 470 км макс. С 50 кг гориво което е около 65 литра минавам 1000 км. Времето за презареждане не го коментирам.

    Коментиран от #5

  • 4 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Eдин":

    Има се предвид стационарно съхранение на енергия , тоест примерно съхранение на ток от ВЕИ в стационарни условия , щото там размера и теглото не са от особено значение , а най-важна е цената !
  • 5 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "Математика":

    Първо батерията от 500 кг ще "стигне" за 470 000 (ХИЛЯДИ) км и то при минималния живот от 1000 зареждания , а тя съвсем спокойно може да стигне и 2 000 , тоест вече 940 000 км !!! Като при цена от 9 цента на квт това ще струва 16 х 0,09 = 1,44 долара (!!!!!!!!!!) по 4700 прави 6768 долара !!! За 470 000 км , повтарям !!! В твоя случай при 5/100 , което е мноооого оптимистичен вариант ще прави 4700 по 5 е 23 500 литра по 1,5 долара е 35 250 долара !! Без да смятам другите "консумативи" от които се нуждае кюмбето ти за половин милион км , ако въобще ги издържи , щото много добре знаем , че е направено веднага след гаранцията от 150 000 максимум да почнат смените с цена на нов двигател ! Като вземем пред вид , че и цената на електромобил с такава батерия ( поне 2 пъти по-евтина от литиево-йонните) ще е поне същата , а сигурно и ПО-МАЛКА от цената на кюмбето още в магазина много бързо разбираме защо продажбите на кюмбета падат главоломно , а продажбите на електрички растат в пъти !!! Ама ти си пей старата песен за "бързото зареждане " и "хилядите км с един резервоар" , хахахах !! Дано те успокоява , щото друг ефект от нея няма и няма да има !! Между другото преди само 2-3 години тук в мобилето се продаваха 7-8 Тесла , а в момента са 334 !!!!!!!! И само за същите 2 години са регистрирани в КАТ над 1500 също Тесла !! В България , повтарям !! Честито , хахаха !!

    Коментиран от #6

  • 6 Инж.Ганев

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Електричнките и 5g пържат мозъците на собствениците си. Шизофренията е пълна.

    Коментиран от #10

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Електро

    0 0 Отговор
    Нямам търпение, дано продължат развитието на батериите, това е велико
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.