Last news in Fakti

15 Март, 2024 14:17 1 732 5

VW Group иска смекчаване на правилата от ЕС

  • vw-
  • volkswagen-
  • vw group-
  • id

Компанията не е доволна от целите за вредни емисии

VW Group иска смекчаване на правилата от ЕС - 1

Volkswagen Group настоява европейските регулаторни органи да преразгледат предстоящите цели за емисиите на CO2, които ще влязат в сила през следващата година и които могат да доведат до налагането на значителни глоби на автомобилния производител.

Според пазарния изследовател JATO Dynamics VW трябва да намали емисиите с приблизително 15% през следващата година, което съвпада със спада в търсенето на електрически превозни средства в Европа. От 2025 г. производителите на автомобили в ЕС ще бъдат изправени пред по-строги изисквания за намаляване на емисиите на CO2 в своите нови автомобилни паркове, допълнени от нов стандарт за измерване, който съответства в по-голяма степен на реалните условия на шофиране.

По време на представянето на годишните резултати на компанията в сряда главният изпълнителен директор на VW Group Оливер Блуме изрази своите резерви, като заяви: "Няма смисъл индустрията да плаща санкции, когато не са налице рамковите условия за увеличаване на броя на електрическите превозни средства." Блуме подчерта значението на коригирането на целите за CO2 въз основа на реалистични съображения, особено в светлината на пазарната динамика.

Автомобилната индустрия се бори с предизвикателства, произтичащи от отслабващата инерция на прехода към електромобили, характеризираща се с намаляващи стимули и трайно високи цени на автомобилите. Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес по-рано предупреди да не се бърза с предлагането на достъпни електромобили, предупреждавайки за потенциални последици поради повишените производствени разходи.

В отговор на променящия се пейзаж VW разкри плановете си за представяне на 30 нови и модернизирани модела в групата през тази година, със значителен акцент върху изцяло електрическите предложения, включително Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron и VW ID7. Приемането на електрическите превозни средства от потребителите обаче е възпрепятствано от фактори като високите лихвени проценти и икономическия спад, пример за което е спадът в продажбите на електрически автомобили в Германия след прекратяването на държавните субсидии.

Европейските производители на автомобили се сблъскват с по-строги правила за емисиите, тъй като от 2025 г. предстои преход от правилата за новия европейски цикъл на движение (NEDC) към по-строгите правила за световно хармонизирана процедура за изпитване на леки автомобили (WLTP). Неспазването на тези разпоредби ще доведе до големи глоби, което допълнително подчертава спешната необходимост производителите на автомобили да се адаптират към променящите се регулаторни рамки.

Въпреки предизвикателствата, преходът към електромобили в Европа остава оптимистичен, макар и с очаквани колебания в продажбите. Citigroup преразгледа прогнозите си, като предвижда делът на електромобилите да достигне 15,5% от продажбите през тази година, а до 2025 г. постепенно да се увеличи до 18%. В перспектива ЕС има за цел постепенно да преустанови продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., в зависимост от оценката на развитието на инфраструктурата за зареждане и възможностите за потребителите.

При навигирането на тази сложна динамика VW проучва възможности като обединяване на автопарка си с производители на автомобили само на батерии като Tesla, за да постигне целите за емисиите, като същевременно обмисля стимули за насърчаване на приемането на автомобили с по-ниски емисии. Въпреки предизвикателствата, Блуме остава твърд в подкрепата си за ангажимента на ЕС да прекрати продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., подчертавайки необходимостта от стабилност и сигурност при планирането в условията на променяща се среда.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 долу ЕС

    8 3 Отговор
    ес отговаря за около 10 пр за емисиите, но ще плати цялата сметка, бг въглища заминават за сърбия и македония откъдето внасяме ток, а нашите освободени работници ще емигрират. Или напускаме ес или той ще ни изгони от тези земи
  • 2 Запознат

    10 1 Отговор
    Значи излиза че някои като Фолксваген като не могат да спазват правилата приети от 27 държави може да нарушава закона , а другите страни членки да понасят санкции и наказания. Като не се справят с приетите изисквания да ФАЛИРАТ , ако не го направят ,означава че никой не е длъжен да спазва приетите закони и разпоредби. Ние Българите можем спокойно да си запазим ТЕЦ до тогава до като ни е изгодно. ЕС е корумпирана структура и работи единствено да граби по малките членки на Саюза.
  • 3 555

    4 1 Отговор
    След евроизборите ще омекнат зелените .
    Някои от основните лидери на зелените напуснаха партиите си , признавайки че са секта !
  • 4 До автора

    3 0 Отговор
    Цитат - VW проучва възможности като обединяване на автопарка си с производители на автомобили само на батерии като Tesla, за да постигне целите за емисиите

    Има смислова грешка в превода

    В оригинал не става въпрос за обединение на автопарка, а става въпрос за откупуване на емисионен дял
  • 5 Пешо

    1 0 Отговор
    Назад, назад, моме Калино.