Дизайнерът Фернандо Машадо разработи концепция на автомобил с доста необичайна ходова част. Превозното средство е предназначено, както за движение по асфалт, така и за пресечена местност с високи нива на трудност. Каросерията и салона на това транспортно средство изглежда доволно футуристично, но по-интересната част е споменатата вече ходова част.
Интересното при нея е, че всяко от четирите колела има по две гуми, а окачването може да се трансформира в две положения. При първото, клиренсът е минимално снижен до асфалта, а колата използва почти състезателни гуми. При второто положение разстоянието до земята е максимално увеличено и в действие влизат гуми за екстремни условия.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Georgi Datskov
Ама един бърз курс по инженерна физика, или по-специално раздел механика, или още по-точно - подраздел кинематика, ще му разбие фантазиите в областта в която се е насочил...
За да не се чудите и вие, не дай си боже да се самонакажете с четене и разбиране на кинематиката, ще се опитам да го обясня:
Концепта се базира основно на идеята че два съединени конуса с противоположни върхове (в случая автомобилни гуми), чрез изместването на оста по която се въртят, се променя зацепването по пътна настилка от единия конус към другия, които съответно имат различна сила на триене (зацепване) към дадена настилка.
До тук идеята е добра.
Обаче, нека си представим че конуса е съставен от няколко обръча, или нека бъдат колела, окръжности и т.н. които са с различен диаметър и подредени по големина. Нека ги завъртим едновременно и с еднаква скорост на въртене, да приемем градус за секунда.
Поради различието във диаметъра им, се различава и обиколката им, съответно дъгата заключена между един градус (представете си парче торта) се различава - най-голямото колело има и най-голяма дъга, съответно малкото - малка дъга. След като се въртят с еднаква скорост, голямото ще измине по-дълъг път за една секунда от по-малкото.
В следствие на това, тъй като са свързани, те ще се завъртят спрямо повърхността по която се търкалят (представете си какви следи ще оставят гумите на автомобила ви при завой - принципа е същия, като в този случай, разликата с
21:38 07.03.2014
2 Ivan Slaev
00:27 21.03.2014