65 152 47

Съветският пилот, който мина под мост с МиГ-17

Измислица или реалност?

Снимка: Warhistoryonline
Снимка: Warhistoryonline
Денис Джамбазов

През 1965 година съветски пилот извършва невероятна маневра под мост над река Об в западната част на Сибир, пише „War History Online“.

Събитието е описано подробно от свидетели, които твърдят, че това се е случило действително. Не липсват, разбира се, и полемики и сериозни съмнения за достоверността на снимката.

Въпреки това, историята остава. В един слънчев ден през юни 1965 година пилотът Валентин Привалов прави акробатични маневри, а в района се събират много цивилни, както и военно от близкото поделение в Новосибирск.

Те с интерес наблюдават полета и аплодират уменията на летеца. Всички са удивени, тъй като до момента не са виждали някой да лети по подобен начин. Твърди се, че Привалов прави авиошоуто по собствена инициатива, а не по нареждане. За слава и изпробване на уменията.

Изведнъж, за невероятно учудване на публиката, самолетът МиГ-17 се насочва директно към моста със 700 км/ч. Привалов успява да мине под моста, на който разстоянието между подпорите е 120 метра, а височината на свода – 30 м.

Тълпата ръкопляска, но началниците му не са особено щастливи. Той е заплашен от военен трибунал, но лично Родион Малиновски се застъпва за пилота и го запазва в строя. Скоро мълвата за постижението му се разпространява в целия Съветски съюз и той става легенда.

Валентин Привалов е изпратен в елитна ескадрила в Москва, където продължава кариерата си. Подробности за личния му живот не са известни. Не се знае и дали е още жив.

Снимката обикаля интернет през последните години. Споровете са ожесточени, защото произходът на снимката е спорен. Твърди се, че тя само изобразява подвига на съветския пилот, а не е реален кадър от 1965 година. Очевидци са убедени, че МиГ-17 е минал под моста и са видели всичко с очите си.

Русия


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Авио (гост)
    Отговор
    1 08:15  03.09.16
    Какво чак толкова е за един добър пилот да го направи? По авиошоутата се разминават на сантиметри едни от други.

    Коментиран от #2

  • низнайко (гост)
    Отговор
    2 08:33  03.09.16

    До коментар #1 от "Авио":

    Не може да се лети на 15 метра над водата, това е известно. За да мине под моста е снижил и веднага се е вдигнал, както се вижда и от снимката. Изобщо не е лесно, даже и за добър пилот.
  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    3 08:38  03.09.16
    Ми ха направи го ти с МиГ-17,като е толкова лесно.То и сега всеки добър пилот се хвали,че може да направи "Кобрата на Пугачов",ама когато Пугачов я направи през 1989 на Ле Бурже всички го гледаха като извънземен.И като ги е поканил на въздушен бой,всички пилоти са си гледали гузно в краката,като напикано дете пред мама си.
    То на приказки е много лесно,но на практика трябват железни топки за тая работа.
  • уйчо Бончо (гост)
    Отговор
    4 09:21  03.09.16
    Глупости,ето какво е станало :https://www.youtube.com/watch?v=tspWDmRqK3c :)
  • 5 09:23  03.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • бате жоро (гост)
    Отговор
    6 09:48  03.09.16
    Няма данни какво се е случило с Привалов за който не се не е търсил:
    http://atas.info/reviews/odin-den-v-istorii/samolet-pod-mostom/
    http://vnssr.my1.ru/news/mig_russkoj_slavy_kak_sovetskij_ljotchik_privalov_sovershil_nevozmozhnoe/2014-12-14-30449
  • Зорница (гост)
    Отговор
    7 09:56  03.09.16
    Аз се съмнявам, че е направено с реактивен самолет, още по-малко със 700км/ч, защото самолетът на снимката е на около 1.2км отстояние от обектива. Колкото и бърз затвор да има тази камера, движение с тази скорост 700км/ч би оставило размазана диря, а не фокусиран образ на самолета. Тоест искам да кажа, че снимката е монтаж според мен, няма как със 700км/ч самолетът да е фокусиран. Ако ще скоростта на кадъра да е 1/50000, пак няма как да е така статичен образът на самолетът..
  • Константин (гост)
    Отговор
    8 10:03  03.09.16
    Хубаво е да напишете и за нашия пилот Петко Попганчев статйя. Защото съм убеден че много Българи не знаят , че през 1932 прелита под Стамболовия мост над р. Янтра във Велико Търново. И ние имаме легенди хубаво е да ги споменаваме и пишем за тях. А не само да четем за чуждите.
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%BE_%D0%9F%D0%BE%D0%BF%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%B2

    Коментиран от #44

  • Трол (гост)
    Отговор
    9 10:57  03.09.16
    Разбира се, че е монтаж! Това е руска хибридна пропаганда. Лично Путин е правил фотошопа, в кабинет 306 на Кремъл.
  • бате жоро (гост)
    Отговор
    10 11:10  03.09.16
    В които съм качил ясно пише, че реални фотографии естествено няма. Всичко се случило неочаквано и никой не е могъл да си извади дори фотоапарата. Иначе пилота си е жив и сега.
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    11 11:14  03.09.16
    Нормалното е да си мине над моста,но явно самолетът е изгубил тяга внезапно и пилотът не е имал друг изход.Добре че всичко се е разминало на косъм в последния момент,но така е- с руските самолети човек никога не може да бъде сигурен!

    Коментиран от #13, #15

  • Ветеран (гост)
    Отговор
    12 11:51  03.09.16
    Ама разбира се, колко му е да минеш със самолет под мост...

    За всеки средностатистически аграрен булгаристански мамул тъпанар това е най-лесното нещо, моля ви, не ги подценявайте, дайте им нещо по-сложно, отговарящо на тяхното образование, знания, възможности, специалности, амбиции и прочее.

    Неуки !
  • Бай хой (гост)
    Отговор
    13 12:10  03.09.16

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Конь, тъй като си много осведомен я кажи какво се случи когато краваря се пробва да мине под въжето на лифта край Сестриере. И там светлият отвор е бил в пъти по-голям. Е разбирасе на него му е било много по-лесно тъй като хамериканската техника е съвършена и безотказна.
  • Васичка Атанасова (потребител)
    Отговор
    14 12:42  03.09.16
    съветските пилоти винаги са си били и ще си останат най добрите
    АСОВЕ във въздуха
    а този самолет конструиран от арменеца АРТЬОМ МИКОЯН е легенда

    Коментиран от #17

  • Бай хой (гост)
    Отговор
    15 13:16  03.09.16

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Конь, точно този модел руски изтребител е спечелил няколко войни и е свалил най много американски самолети. Като самите американци се хвалят че са свалили общо стотина такива при над хиляда загуби от тяхна страна. Включително има свален и американски самолет над България.
  • 16 13:17  03.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ооооо (гост)
    Отговор
    17 13:47  03.09.16

    До коментар #14 от "Васичка Атанасова":

    Тия приказки сме ги чували много от мурзилките, но те не са верни.
    Най-добрите пилоти са били немските през ВСВ. Рашъните в един момент надделяват, заради огромния брой самолети, които произвеждат.
    Английските и руски пилоти тогава са били с няколкоседмични курсове за летене, докато швабите са тренирали години наред.

    Коментиран от #18, #39

  • Бай хой (гост)
    Отговор
    18 13:52  03.09.16

    До коментар #17 от "ооооо":

    Те и американците са тренирали години наред, но виетнамците с няколкоседмични курсове ги направиха на луди пеперуди над Виетнам, че се изнесоха като гуй на подскоци със скоростта на бити пепераси. А германците не можаха дори и да се изнесат га ги опънаха рашките.
  • Сори (гост)
    Отговор
    19 15:04  03.09.16
    Преди много години съм слущал че и Българин прави същото минаване под мост в Германия ...много преди Руснака ..и събира погледа на Публиката...
  • 20 15:34  03.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • пешо (гост)
    Отговор
    21 18:24  03.09.16
    Кви рашки бе,тези пияници,ако не беше руската зима и съотношение 1-10 за руснаците,Германците да са ги отнесли...

    Коментиран от #22

  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    22 18:54  03.09.16

    До коментар #21 от "пешо":

    Ако мако няма.На 9.05.1945 знамето на 150-та Идрицка дивизия се вее над Райхстага и Германия капитулира.Точка по въпроса.

    Коментиран от #24

  • Лаврентий Берия (гост)
    Отговор
    23 20:04  03.09.16
    Я, докато не съм забравил.... послушайте, полезно е !

    http://www.sovmusic.ru/m32/levitan3.mp3

    http://www.sovmusic.ru/m32/levita12.mp3
  • hellmaker (гост)
    Отговор
    24 09:13  04.09.16

    До коментар #22 от "Ярослав Станчев":

    Правилно.. Количеството бие качеството в повечето случаи. Пияни и разпасани братушки, опустошават Берлин, благодарение на многобройността си,големите ресурси на държавата си и факта, че това им е ЕДИНСТВЕНИЯТ враг. Много интересно ,ако цялата немска мощ бяха обърнали срещу тая пияна пасмина- простия мужик,какво щеше да стане. Ни зима ,ни брой щеше да им помогне, то ФАУ-1,ФАУ-2, "Дебелата Берта", то атомна бомба(ако не ги бяха пленили янките).. Русия щеше да е в историята,този.

    Коментиран от #28, #45, #46

  • Митко (гост)
    Отговор
    25 12:40  04.09.16
    Руснаците винаги са били майстори на пилотажа
  • ТТИП (гост)
    Отговор
    26 13:43  04.09.16
    минал ПОД моста Е Й ? ДЕНЗАЛ УОШИНГЪН обърна 747 с главата на долу и го преземи по корем в поляна а ТОМ ХАНКС паркира ЕЪРБУС в река ХЪДЗАН и да не говорим за ЛЪЖЕЦА БЕЗ ДИПЛОМА ДИ КАПРИО дето летеше за ПАН АМЕРИКА
  • ТТИП (гост)
    Отговор
    27 13:46  04.09.16
    да не забаряваме и ТОМ КРУС дето са обърна с главата на ДОЛУ и показза СРЕДЕН ПРЪСТ на МИГа
  • Гост (гост)
    Отговор
    28 14:11  04.09.16

    До коментар #24 от "hellmaker":

    Ако,Ботев беше с каска,Ако Левски с маратонки Ромика ,щяха да освободят България.АКО ,АКО,АКО-Цапа гащи и мирише лошо.
  • Lexus RX450H (гост)
    Отговор
    29 15:25  04.09.16
    През 60-те години е извесно на всички нормално че и САЩ и СССР лъжат като дърт циганин!

    Всички тези долни лъжи на руснаци и американци писнаха на нормалните хора!

    Нито американците се кацали на луната нито руснаците са го извършили този полет!

    И руснаците и янките са невероятни комплексари!

    Коментиран от #30

  • БУМ БАМ (гост)
    Отговор
    30 16:50  04.09.16

    До коментар #29 от "Lexus RX450H":

    КОМПЛЕКСАРИ СА ТИПОВЕТЕ БМВ БЕНЦОВЕ И ЛЕКСУСИ.УМИРАМ ДА ГИ ПОБЪРКВАМ С ТАРАЛЯСНИЦИ ДО 1500 БОНБОНА.ВСИЧКИ ТЕ НАМАЛЯТ ПРИ ДУПКИ ГЪРБИЦИ И БОРДЮРЧЕТА А АЗ СИ ПРЕЛИТАМ И ГИ ОСТАВЯМ ДА МИ ДИШАТ ПРАХОЛЯКА

    Коментиран от #43

  • OMG WTF (гост)
    Отговор
    31 18:04  04.09.16
    и още по-големи майстори на пропагандата и манипулациите...
  • Addresdrdr (гост)
    Отговор
    32 19:54  04.09.16
    Няма нищо невъзможно и предполагам, че е вярно, но картинката е изрисувана. Няма начин боен самолет движеш се с висока скорост да се издигне под такав ъгъл веднага след моста
  • отново (гост)
    Отговор
    33 20:00  04.09.16
    Да намерят пилота и ако не му треперят много ръцете да го направи пак или някой друг смелчага да се престраши.
  • прост (гост)
    Отговор
    34 20:54  04.09.16
    Като гледам как се вихри водата след самолета, сигурно се е гмурнал яко и след това се е изстрелял рязко нагоре.:D:D:D
    Рашън манипулатори!
    "Руските пилоти - най-добрите пилоти в света."
    "Руските болни - най-здравите болни в света."
    :D:D:D

    Коментиран от #36

  • Васичка Атанасова (потребител)
    Отговор
    35 21:01  04.09.16
    http://www.vbox7.com/play:26ed427306

    вижте как си играят руснаците
  • ОБРАЗОВАНИЕТО И КОЛТУРАТА КУЦАТ ЯКО (гост)
    Отговор
    36 21:13  04.09.16

    До коментар #34 от "прост":

    АМИ АКО ЛЕТИШ НА ПЕТ МЕТРА НАД ВОДАТА И ПОСЛЕ ЗАПОЧНЕШ ДА СЕ ИЗДИГАШ КАКВО ОЧАКВАШ ДА СЕ ПОЛУЧИ ОТ ТЯГАТА НА 8000 К.С.АКО ЕДИН ПРОСТ ЧОВЕК КАТ ТЕБЕ ЗАСТАНЕ ОТЗАД ША БЪДЕ ИЗДУХАН ДО РОДНОТО МУ СЕЛО ДЕТ МУ Е МЯСТОТО.
  • Асен (гост)
    Отговор
    37 11:28  04.11.16
    https://defendingrussia.ru/a/valentin_privalov_mne_ochen_tjazhelo_bez_neba_ja_vse_vremja_letaju_vo_sne-071/
  • 38 11:02  10.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Списаревски (гост)
    Отговор
    39 14:13  10.03.18

    До коментар #17 от "ооооо":

    Най добрите дръжки. Я прочетете за Димитър Списаревски и останалите български летци и после ми говорете за разни руснаци и американци. Първата жена пилот, първата бомбардировка , първата жива торпила .. всичко е дело на българи ,ама никой не говори за нашите герой, само за чужди подлоги.

    Коментиран от #41

  • Геро (гост)
    Отговор
    40 08:40  23.03.18
    Този на цветната снимка, всъщност е МиГ-15
  • Геро (гост)
    Отговор
    41 08:45  23.03.18

    До коментар #39 от "Списаревски":

    Ама как ще говорим за Списаревски??
    Той е летял на Месершмит, бил е царски офицер и е защитавал София, докато е била съюзник на Германия.
    Щял е да изгние по лагерите май или "народен съд"
  • помнещ (гост)
    Отговор
    42 14:16  24.03.18
    Първият руски летец, минал под мост в Москва е Валерий Чкалов.
  • ААА (гост)
    Отговор
    43 15:20  29.03.18

    До коментар #30 от "БУМ БАМ":

    Сиромашка радост.
  • МАРИАНА АНГЕЛОВА (гост)
    Отговор
    44 16:11  30.03.18

    До коментар #8 от "Константин":

    И аз съм чувала за този подвиг от баща ми, също летец...
  • МАРИАНА АНГЕЛОВА (гост)
    Отговор
    45 16:24  30.03.18

    До коментар #24 от "hellmaker":

    Ако, ако...Ама то много мирише, бе, халкер ли си, що ли?! Нито имена, нито снимки, иначе, устата здраво плещи...Врели-некипели...Жалки човечета с още по-жалки, болни мозъчета...Ще ме разплачете...
  • Готин ама не съвсем (гост)
    Отговор
    46 17:24  30.03.18

    До коментар #24 от "hellmaker":

    Ми, на твоето ако, да ти отговоря и аз с ако!
    Ако руснаците не бяха пратили армията си, над милион души,/най-добрите поделения, с най-доброто за времето си въоръжение с най-опитните командири, извън лагерите/ да чакат война с Япония и атака от тяхна страна, а бе на източния фронт, германците още там щяха да отнесат боя!
    Ако бяха повярвали на докладите за предстоящата Германска атака, нямаше да са пуснали голяма част от командващия състав и войниците в полагаема лятна отпуска! Ако бяха извели самолетите от базовите летища, както е било на южния фланг, а не всичките им самолети да са унищожени още на земята, германците щяха да духат супата още в началото на войната!
    Да бяха повярвали и дигнали по тревога частите си само 1-2 часа преди атаката, то войната щеше да е свършила години по-рано с още по-голям бой за Хитлер!
  • ПИЛОТ (гост)
    Отговор
    47 23:58  10.04.18
    В момента в Президентството работи пилот който е минал със самолета си под моста на В.Търново. Той е съветник на Президента Радев . Гордея се с постиженията на българските летци !!!

Напиши коментар:


Публикувай