913 7

НАСА тренира за експедицията до Марс (ВИДЕО)

В космическата агенция бяха направени изпитания на двигателите за бъдещите полети до Червената планета

Анатоли Стайков

НАСА проведе поредните изпитания на модернизирания двигател "RS-25" /Ар Ес-25/, предназначен за ракетата-носител "Спейс лонч систем" и за изстрелването на корабите "Орион" към Марс, съобщи американското космическо ведомство, цитирано от ТАСС.

Тестовете са се състояли на полигона на космическия център на НАСА "Джон Стенис" в щата Мисисипи. Те продължиха 6 минути и 20 секунди. Специалистите все още не дават други подробности и доколко успешно са протекли изпитанията. На видео, публикувано в сайта на НАСА се вижда, че всичко протича нормално.

Модернизираните двигатели "RS-25" имат разчетена тяга от 105 тона при старт от Земята. По-рано те бяха монтирани на космическите совалки, чиято експлоатация приключи през 2011 година след 135 старта. "RS-25" са усъвършенствани, като са снабдени с нов блок за управление, позволяващ осъществяването на съобщения между носителя и двигателя.

Първото изстрелване на кораб "Орион" с помощта на "Спейс лонч систем" е предвидено за края на 2018 година. Полет на човек до Червената планета се планира за средата на 30-те години на този век, припомня агенцията.

САЩ

Още по темата

Ново послание на човечеството към Вселената (ВИДЕО)

Научният журналист и космически художник Джон Ломбърг започна набирането на средства за създаването на ново послание на човечеството към Вселената, ...
    30.08.2017
    1 227
    4

Смъртта дебне на Марс (ВИДЕО)

Планетолози от НАСА представиха изследване на тема кои са петте основни причини, от които може да умре човек на Марс, предаде lenta.ru. Това се случи ...
    15.05.2017
    2 954
    10

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост (гост)
    1 01:27  26.03.17
    Да ще отидат отатък на Марс.Глупости колкото щеш.
  • USA (гост)
    2 01:44  26.03.17
    Изпратихме от земята кораб за милиони, тежащ стотици тонове, а реално на марс ще кацне една "плюнка", трябва непременно да се преразгледа начина на изтрелване на ракети, да се подобри КПДто им, 90% от изратеното изгаря в атмосверата и после в стратосферата това е неприемливо!
  • ДогъзДоган (гост)
    3 05:37  26.03.17
    Като унищожихме природата на Земята що да не унищожим и Марс?! Колко му е - става за ядрени отпадъци!
  • гост (гост)
    4 09:38  26.03.17
    Пуснаха трейлъра вече? Кой са главните актьори този път? :)
  • tost (гост)
    5 15:45  26.03.17
    Те първо да кацнат на луната,пък после да пробат и с Марс.
  • марсианец (гост)
    6 21:05  26.03.17
    Юнаци? И ние така тренирахме преди много години, за експедиция до земята. И дойдохме тука и какво да видим? Вие земляните сте по-луди и от нас - тук не е живот! като зверове сте... Сега тренираме дас е завърнем на Марс, ала нема кораби вече. Оставихме ги край горицата около някаква местност Шоплюка му казват и като се върнахме нема кораби?
  • ЧИНИЯ 1 (гост)
    7 02:04  27.03.17
    ОЩЕ ПРЕДИ ВЕКОВЕ,БЯХМЕ ДОШЛИ НА ЗЕМЯТА.НО КАТО КАЦНАХМЕ В БЪЛГАРИЯ,ДО СЕЛО КЛЮЧ.И КАТО ВИДЯХМЕ ЧЕ ТУКА НЯМА ДА ИМА ОПРАВИЯ,ВИКАМ НА КОЛЕГИТЕ.ДАВАЙТЕ ДА СЕ МАХАМЕ, ЧЕ ТУКА Е МНОГО ЗЛЕ ПОЛОЖЕНИЕТО.

Публикувай