4 990 18

Югославия беше експериментална война

Скандално изказване на генерал Бяджо Ди Грациа

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Росен Стойчев

Бомбардировката по Югославия бе „експериментална война на НАТО”, съобщава In Serbia, позовавайки се на италианския генерал от НАТО в оставка Бяджо Ди Грациа.

Ди Грация добавя, че той вижда паралел между бомбардировките от 1999 година и атомната бомба, хвърлена от САЩ над Нагазаки.

„Това бе експериментална война, която НАТО използва, между другото, за тренировка на въздушните сили по време на нападение, където броят на нападащите и защитаващите се е в несъпоставима диспропорция”, заяви Ди Грациа пред белградският вестник Politika, цитиран от Блиц.

Той даде интервюто миналата седмица в хода на визитата си в Сърбия, където представи книгата си „Защо НАТО бомбардира Сърбия”, в която разказва за службата си в Алианса. Коментирайки паралела, който той прави между бомбардировките от 1999 година и атомната бомба, хвърлена над Нагазаки, Ди Грациа отбелязва, че „ако атомната бомба, хвърлена над Хирошима, може да се сметне като военно действие, то следващата – онази, която бе хвърлена върху Нагазаки, бе хвърлена във времето, в което Япония вече бе капитулирала, ознаменува началото на студената война и бе един вид послание за СССР от САЩ”.

„На свой ред, чрез бомбардировките на Сърбия на Русия бе предадено посланието за това, кой е победил в Студената война. И за това Сърбия нямаше никаква вина, тя направи всичко, което ѝ бе по силите: в онези международни обстоятелства Русия бе слаба”, каза още генералът. Сега, по думите му, ситуацията е съвсем друга. „Защо в момента никой не си мисли за бомбардировки по Северна Корея? Заради ядреното оръжие, но и заради факта, че зад нея стои Китай, който е станал още по-силен. Дори Русия отново придоби статута на свръхдържава, и това, което тя направи с Грузия, Молдова и особено с Крим, прилича на онова, което НАТО направи с Косово. Затова случилото се в Косово през 1999 година бе единственият случай, който никога повече няма да се повтори”, смята Ди Грациа.

Италия


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ГГГ
    Отговор
    1 15:48  21.06.17
    МММММ ДА НАТО Е ОТБРАНИТЕЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ

    Коментиран от #3

  • Saber Guardian 2017
    Отговор
    2 16:06  21.06.17
    Доста от сръбските генерали, които издадоха заповеди за военопрестъпленията вече признаха вината си пред трибунала в Хага. Някои даже преполовиха вече присъдите си като оказаха пълно съдействие за изясняване на обстоятелствата...

    Коментиран от #5

  • ултра
    Отговор
    3 16:43  21.06.17

    До коментар #1 от "ГГГ":

    Да, отбранителна е и ние, т.е. "твоята" Родина - България, сме член на тази организация и като такъв, се ползваме от комфорта на колективната защита! А ако това не устройва теб, или хората като теб, означава, че не сте българи, а обикновени руски тролеи!!!

    Коментиран от #17

  • Барчо
    Отговор
    4 17:25  21.06.17
    Абе вълк да пази стадо, не ми се струва добро решение. За стадото, де. Може да ни опазят както опазиха гръцкия остров Кипър от Турция?

    Коментиран от #10


  • све
    Отговор
    5 17:48  21.06.17

    До коментар #2 от "Saber Guardian 2017":

    Истинските престъпници пият и се смеят зад океана. Главно М. Олбрайт… .
  • Kcaniba
    Отговор
    6 18:15  21.06.17
    Италиянеца няма резон да лъже!!! А нашите евтиноплатените няма какво да кадат тук. За това - мълчете плебеи!!!

    Коментиран от #11

  • Барчо
    Отговор
    7 20:10  21.06.17
    Сметайте за какво става въпрос! Да разкатаеш фамилията на един народ, ей така. Краварите нямат никакви скрупули. Това са хищници. А хищниците нямат приятели. За тях едните са храна, а другите - конкуренция, която трябва да се унищожава. Сигурно и нас ни гласят за подходящ момент да ни хапнат.
  • све
    Отговор
    8 20:34  21.06.17
    И нашите гащници веднага дадоха коридор… Срам
  • Вярвам
    Отговор
    9 20:48  21.06.17
    Вярвам, че ще има възмездие за убийците! И уранови бомби! Отровиха много сърби, а и много от нас - българите, особено в Западна България! Вижте статистиката за раково болните! А продажните ни политици даже им дадоха коридор, гадост, престъпление срещу човечеството, това е!

    Коментиран от #14

  • onq s konq
    Отговор
    10 21:19  21.06.17

    До коментар #4 от "Барчо":

    И защо според тебе НАТО са длъжни да пазят точно пък Кипър и от кого?Ама ей-така да хвърлиш камък в градината на НАТО,пък квото стане.И който ти се върже ...

    Коментиран от #12, #13

  • Гост1
    Отговор
    11 21:46  21.06.17

    До коментар #6 от "Kcaniba":

    Скопа ли доматето у дворо
  • Барчо
    Отговор
    12 21:48  21.06.17

    До коментар #10 от "onq s konq":

    Защото Гърция ако не знаеш е член на НАТО от далечната 1952 г, а острова е гръцки. Не виждаш ли логическата връзка? Не знаеш ли Турция какво направи през 1974 г на въпросния гръцки остров? Вече съм писал по въпроса и който иска може да прочете. Има достатъчно много фактическа информация. Става въпрос за прехваления член 5, дето всички го цитирате.

    Коментиран от #18

  • Барчо
    Отговор
    13 21:55  21.06.17

    До коментар #10 от "onq s konq":

    Имах в предвид да прочете в уикепедия. Там всичко е написано за турската инвазия на гръцкия остров и създаването на северна турска република на него, принудително заселване със 120 000 турци, съпътстващи с изселване на гърци, отнемане на имоти и т.н. Това не съм си го измислил аз, за да пиша тук, а са факти от историята и са достъпни за всеки в нета за справка.
  • Барчо
    Отговор
    14 22:25  21.06.17

    До коментар #9 от "Вярвам":

    В плевенския регион имам приятели и си спомням, че точно тази година бях там около седмица. Цялата селскостопанска продукция се скапа още преди да узрее. Чепките грозде, които бяха вързали бяха като попарени и нищо не стана. 90% от пчелните семейства умряха. Хората там бяха ужасени от последствията на бомбандировките в Югославия. И ние позволихме американските самолети тогава да минават през нашето въздушно пространство тогава. Жалки сме!

  • 15 22:49  21.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Шаран БГ
    Отговор
    16 06:21  22.06.17
    Какво му е скандалното? Това престъпление на САЩ и Германия се знае от целия свят - както и тези на 6-ти и 9-ти август 1945 год от Щатите. А нима случилото се в последните 30-тина години в Либия, Ирак, Сирия, Афганистан е в полза на Човечеството. Защо ни газят преселници от тези страни и защо САЩ не ни защити от тях. Имаме 4 /четири/ военни щатски бази на наша територия, а българските войници са на "мисии" по света !?!? Кое на този свят е черно и кое бяло, какво е правда и какво неправда ? Ди Грациа просто е казал истината! Американските Щати просто не знаят какво е война на собствена територия и последствията от нея. Събориха им търговските кули, бяха убити около 2000 човека и овикаха целия свят, а само в Ирак загинаха над 4 000 щатски млади мъже защитавайки "свободата си", или рафинериите на фамилия Буш !?!?Странни тълкования на добро и зло. Важното е пара да пада за производителите на оръжия ! А сега г-н Тръмп каква сделка само направи за износ на оръжие към Арабския полуостров !! И се чудим защо по Европа стават атентат след атентат и гинат съвсем невинни люде.......За сега само хитрите англичани дават леко на"заден ход ". Интересно какво няма да се повтори ? Че то върви едно и също от Нагазаки-правилно е казал Баяджо! През корейската и виетнамската - до днес... Онези бяха далеко от нас , а сега вече и в нашата къща има пушек.......
  • Трол
    Отговор
    17 06:43  22.06.17

    До коментар #3 от "ултра":

    Точно, член сме на НАТО щото само с това участваме в алианса. Ни армия, нитопсме фактор, само една територия с няколко американски бази и един...член,един ама голям.
  • Хасан
    Отговор
    18 12:41  11.07.17

    До коментар #12 от "Барчо":

    Това за Кипър не си прав...Кипър не е бил гръцки а е бил кипърски...там живеят кипърци ,,турци и гърци...имаше независима държава Кипър с гаранти Англия,Турция и Гърция...но след военния преврат в Гърция ,фашисткото правителство реши едностранно да присъидини Кипър към Гърция..почнаха гонения и депортация към турското население..Турция призова ООНи международнато общност...и накрая позовавайки се на международното право влезе за да укррпи мира на острова..и от 40 години има мир на острова..макар и разделен

Напиши коментар:


Публикувай