23 648 43

Шокиращи подробности за катастрофата на руския самолет

Самолетът е бил управляван от опитен пилот

Снимка: БТА/ AP
Снимка: БТА/ AP
Денис Джамбазов

Руският самолет Ан-148, който се разби в Подмосковието няколко минути след излитане, е бил управляван от опитен пилот, съобщи РИА Новости. Валери Иванович Губанов, роден през 1966 година, е пилотирал пътническия самолет със 71 души на борда.

Информационна агенция RNS обаче разкри, че преди излитането той не е наредил да бъде извършена процедура срещу обледеняване на крилата на самолета. „Командирът на летателната машина реши да не извършва противообледеняване преди излитането“, разкриха източници, близки до разследването.

Губанов е имал над 2800 летателни часа с такъв тип самолети. Властите водят разследване за причините, довели до фаталния авиоинцидент. Няма нито един оцелял. Газета.ру написа, че преди да изчезне от радарите самолетът рязко е загубил височина. „Искам разрешение за аварийно кацане“, са били последните думи на пилота с диспечерската кула.

Руският следствен комитет образува наказателно производство съгласно член за нарушаване на правилата за експлоатация на въздушния транспорт. Междувременно „Интерфакс“ съобщи, че е била намерена втората черна кутия на разбилия се самолет. Състоянието й е задоволително за сваляне на информацията от нея.

Отломките от пътническия самолет Ан-148, който се разби недалеч от Москва, са пръснати на площ от над 300 000 квадратни метра, предаде ТАСС, цитирайки Игор Кутровски, първи заместник-началник на Националния център за кризисни ситуации на Министерството на извънредните ситуации. Той подчерта, че операцията по издирването не спира нито за минута, работят 900 души и над 100 машини. В издирването участват и представители на следствието.

Снимка: БТА/ AP

Снимка: БТА/ AP

Русия


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ФАКТ
    Отговор
    1 11:47  12.02.18
    Дори и да е имало обледеняване на крилата-това не може да доведе до пожар-който ясно се вижда от видеото.Обледеняването пречи само на елеронитен-на нищо друго.

    Коментиран от #10, #16, #36

  • Глупости пишете или преписвате
    Отговор
    2 11:52  12.02.18
    той не е наредил да бъде извършена процедура срещу обледеняване  Само информативно: в случая с обледеняването пилотът е девета дупка на кавала. Това зависи от температурата навън, а не от пилота.

    Коментиран от #4

  • Стоян Спасов
    Отговор
    3 11:59  12.02.18
    Кой или какво свали самолета?
  • Повърхностни факти от Факт
    Отговор
    4 12:06  12.02.18

    До коментар #2 от "Глупости пишете или преписвате":

    Обледеняването е ръчна процедура ! Преди да излети се минава покрай една машина,която извършва това обледеняване и докладва на контролната кула,че самолета може да излети ! Пилота не прави избор да ли да..... или не ! Това решават от управление полети !

    Коментиран от #6


  • Станишев
    Отговор
    5 12:26  12.02.18
    На 300 000 км били пръснати отломките,по голяма глупост не бях чул хаха

    Коментиран от #25, #35, #41

  • Гад
    Отговор
    6 12:29  12.02.18

    До коментар #4 от "Повърхностни факти от Факт":

    "Обледеняването е ръчна процедура ! Преди да излети се минава покрай една машина,която извършва това обледеняване" Чуваш ли се кви глупости си писал Последно ръчно с пръскачка или с машина се прави третирането ПРОТИВ обледеняване!!!

    Коментиран от #8

  • Експерт
    Отговор
    7 12:33  12.02.18
    Самолета е собственност на човечето което го хванаха 1996г. по време на избора на Елцин да изнася кутия от ксерокс пълна с 500 000 $ от Парпламента им. Пък и да не забравяме че предстоят избори и трябва................

    Коментиран от #22

  • Treti
    Отговор
    8 12:35  12.02.18

    До коментар #6 от "Гад":

    Истината е, че пилотът няма нищо общо с това. Какво би станало, ако каже: "Не, не ща процедура против обледеняване". Ония от техническия екип ще го пусна и ще му гледат сеира на рульошката кака няма да може да излети. :-)))
  • Петър
    Отговор
    9 12:36  12.02.18
    Противообледеняването е напръскване на крилата с антиобледеняеаща течност. Тя се преценя от пилота на самолета. При обледеняване на крилата нямат подемна сила и самолета не може да потдържа височина.

    Коментиран от #11

  • Госта
    Отговор
    10 12:41  12.02.18

    До коментар #1 от "ФАКТ":

    Всъщност пречи на предкрилките, задкрилките, елероните, спойлерите, хоризонталния стабилизатор, елеваторите и вертикалното кормило- ръдър...с две думи на цялата система за управление на самолета...
  • гост
    Отговор
    11 12:45  12.02.18

    До коментар #9 от "Петър":

    Въобще не зависи от пилота!
  • гост
    Отговор
    12 12:54  12.02.18
    Бояришника не прощава ...

    Коментиран от #27

  • Айде-айде
    Отговор
    13 12:55  12.02.18
    Чак на 300 000км... Погледнах у двора няма изпопадали чаркове от самольта и обитателите му!
  • Айде-айде
    Отговор
    14 12:57  12.02.18
    Ако някой е изпил противообледенителната течност може и така да стане.
  • Вулканизатор
    Отговор
    15 13:17  12.02.18
    Както изрично се казва в статията, пилота на самолета е бил опитен. Не става въпрос за чужденец, за който обледеняването е черезвичайна ситуация, а за руснак, за който такива "проблеми" в тази география са ежедневие и въобще не е проблем! Насочване на вниманието на публиката в грешна посока. Нека видим кой е бил на борда. Все още разследването продължава, но непосредствено след катастрофата, на място дойдоха много сериозни чинове! Освен губернаторът на Московска област и хора от министерството на черезвичайни ситуации, там беше и самият министър на вътрешните работи! Което не може да не прави впечатление. Това ме навява на мисълта,че на борда е имало важни хора и/или материали, които са могли потенциално да са причината за катастрофата. Самолета е произведен през 2010, т.е не е стар. Техническа проверка преди излизане е нещо, което е отработено до натъртване, което едва ли е истинската причина, ако разбира се някой не е направил нещо целево! Защо? Заради кого? И се оказа, че в самолета са летели хора от Санкт Петербургският военен завод "Арсенал". Един, от които е бил разработчик на програмно осигуряване и един инженер по нови технологии. Дали това може да е причината?
  • BILL
    Отговор
    16 13:22  12.02.18

    До коментар #1 от "ФАКТ":

    Обледяването НЕ пречи на елероните. То променя ъгъла на атака на крилото. Оттам се губи подемната сила и самолета пада.
  • Гост
    Отговор
    17 13:32  12.02.18
    Самолета се е взривил във въздуха и е започнал да се разпада. Предполага се ,че е терористичен акт . Но да видим дали ще го пътвърдят.
  • совмосфилм
    Отговор
    18 13:35  12.02.18
    Някой е трябвало да омре.
  • гост46
    Отговор
    19 13:41  12.02.18
    Към №5 чети и после пиши глупости. Пише 300 000 кв. метра. Това прави площ някъде 500 на 600 метра. От обледеняване може да стане всичко друго, но не и да се пръсне във въздуха.
  • Мишев
    Отговор
    20 13:46  12.02.18
    Властите ще разберат защо се е запалил, но не и ние....
  • Анална брадва
    Отговор
    21 14:24  12.02.18
    Руските служби често са взривявали (сваляли) самолети заради определена персона на борда, оперативно интересна (в ликвидно състояние). Така, че тях не ги бъркат едни обезщетения за близките и една, две (потулени от самите тях "уж" експертизи). 4 фамилии управляват Русия и това, което трябва да стане, то се поръчва и прави. Цялата власт е на тяхно разположение.
  • Ню Експерт
    Отговор
    22 14:42  12.02.18

    До коментар #7 от "Експерт":

    Какви 500 000 $?!? Само толкова? Нямаш представа за мащабите!!!
  • Анален Злодей
    Отговор
    23 14:46  12.02.18
    Руските ушанки си правят каквото искат с хората.

    Коментиран от #33

  • Именно
    Отговор
    24 14:55  12.02.18
    Предвид уликите че самолетът се е взривил във въздуха, мисля въпросът за обледеняването е безмислен. От друга страна на видеото от другата новина, на което се вижда че нещо пада и експлоадира ... знам ли може да е 2рия двигател или крило пълно с керосин ...
  • САП
    Отговор
    25 14:58  12.02.18

    До коментар #5 от "Станишев":

    300 квадратни метра това са 300 декара или 0,3 квадратни километра. Чети внимателно

    Коментиран от #34

  • българин
    Отговор
    26 15:14  12.02.18
    И никой тук не каза-жалко за загиналите,лека им пръст! Знаете само да философствате и да плюете!
  • Нашенец
    Отговор
    27 15:31  12.02.18

    До коментар #12 от "гост":

    Жалко за загиналите! И не мисля,че тази трагедия е повод за злорадстване! Поставете се на мястото на роднините и близките!
  • Vasik Atanasova
    Отговор
    28 15:52  12.02.18
    казах ви вчера че това е атентат а вие ми писахте минусчета
  • Смолата
    Отговор
    29 16:31  12.02.18
    20 коментара и над 20 правописни, понктуационни и дори смислови грешки.
  • 30 16:32  12.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Grammar
    Отговор
    31 16:40  12.02.18

    До коментар #30 от "гост":

    Пише се пунктуация!!!!

    Коментиран от #32

  • Смолата
    Отговор
    32 16:44  12.02.18

    До коментар #31 от "Grammar":

    Прав си, аз за това пиша тук!
  • ключаря
    Отговор
    33 17:43  12.02.18

    До коментар #23 от "Анален Злодей":

    Що, бе, Руснаците такива, руснаците онагива, да не би те да застреляха Кенеди!Само те правели, каквото си искат с хората, пък в Америка президентите сами се застрелват!
  • Иван
    Отговор
    34 18:04  12.02.18

    До коментар #25 от "САП":

    Май и ти трябва да прочетеш какво си написал :) ...
  • 35 18:20  12.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Спиро
    Отговор
    36 21:38  12.02.18

    До коментар #1 от "ФАКТ":

    Обледенението се образува най-вече по атакуващият ръб на крилото... и ако щеш вярвай и на атакуващият ръб на витлата при витловите самолети. Като се наруши т.нар. "Профил на Жуковски" (в англоговорящия свят има друг термин) подемната сила се губи.
  • Да ти пръсна джендърското ду
    Отговор
    37 21:57  12.02.18
    Няма да се разбере истината.
  • Реалист
    Отговор
    38 22:25  12.02.18
    Има си дедективи,който да остановят какво се е случило,пилотът сигорно е малоумен,не бил наредил обледеняване.Той по добре от нас знае че е в Русия..
  • ахахах
    Отговор
    39 08:28  13.02.18
    о да пилота изкупителна жертва... за да спестят от противообледенителна течност загиеат о дааа..

  • Тат
    Отговор
    40 08:46  13.02.18
    Мои соболезнования..Царство Небесное..ужасная утрата и потеря..
  • гост
    Отговор
    41 10:14  13.02.18

    До коментар #5 от "Станишев":

    Чети внимателно:за метри става дума
  • гого
    Отговор
    42 14:48  13.02.18
    Обледеняването създава проблем на аеродинамиката на полета. Противообледенителната обработка се прави по преценка на командира. Той разполага и със системата за противообледенителна защита на полукрилата. Във всеки случай не е възможно за няколко минути полет, при включена, предполагам, противооблединителна система (това ще се разбере от записите в кабината и четенето на картите преди излитане), да се образува фатално обледенение дажи и да не е извършвана противообледенителна процедура с обливане на крилата, кормилата, стабилизаторите и механизацията на самолета. Освен това белезите на загуба на аеродинамичско качество се усещат в управлението, сривът в поделната сила не настъпва рязко. Най-вероятно е получил отказ в моторите. Това вече е фатално. Не случайно е поискал аварийно кацане, но просто не е имал време. Ситуацията се развива две-три минути след излитане, скоростта на машината е все още далеч от крейсерската. Но записващите устройства са намерени. Те ще си кажат всичко. Жалко за хората! Мир на душите им!
  • гого
    Отговор
    43 14:55  13.02.18
    И още нещо много важно. Противообледенителната обработка струва пари. Командирите са под непрекъснат стрес да минимизират разходите за всеки полет. Току виж някой бос го обвини, че е наредил такава, а метеорологичните условия по трасето на полета не са го предполагали. И той да е преценил, че антиобледенителната система на самолета ще е достатъчна. Икономиката доста често налага своите изисквания над мерките за безопасност. Което е много лошо, но е факт. Особено при по-малките компании. Конкуренцията стана бясна и всеки търси начини да оцелява.

Напиши коментар:


Публикувай