27 776 130

Турция ще има смъртоносен изтребител

Турската бойна авиация със страховито оръжие

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Денис Джамбазов

Американският производител „Локхийд Мартин“ извърши първи изпитателен полет с предвидените за Турция изтребители от ново поколение Ф-35А, предаде „Дейли Сабах“.

Във видеото, разпространено от американското министерство на отбраната, се вижда полетът на бойната машина, която на крилата си има турския флаг. Анкара поръча 100 такива изтребители.

Изтребителят е последен писък на модата в бойната авиация и дава допълнителни преимущества на военновъздушните сили на страната, която ползва машините. Пилотите на Ф-16 в турските въоръжени сили ще преминат шестседмично обучение за Ф-35.

Турция е една от страните, които подписаха договор за закупуването на изтребители по програмата Ф-35. Италия, Холандия, Канада и Австралия също ще имат от смъртоносните стелт самолети от пето поколение. Очаква се първите изтребители Ф-35 да бъдат доставени в Турция на 21 юни.

Турция


Още по темата

  • Турция готова за удар по САЩ

    Турция готова за удар по САЩ

    Проект за сътрудничество, с който да се гарантират сигурността и стабилността в град Манбидж в Северна Сирия е очертан след среща в Анкара между ...
    26.05.2018
    24 913
    79

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Темида
    Отговор
    1 14:54  23.05.18
    Обърках се сега. Турците със Сащ ли са или са против Израел. Или са срещу Кюрдистан, който САЩ подкрепят. Загубих се. Предлагам една атомна бомба там в района и да мирясат малко. Да направят една Балканска пролет тука малко купон и за нас да има.

    Коментиран от #3, #10, #32, #101

  • Анонимен
    Отговор
    2 14:54  23.05.18
    Кой изтребител не е смъртоносен?!
  • Бесен пес
    Отговор
    3 14:56  23.05.18

    До коментар #1 от "Темида":

    Турция си правят каквото си искат , и никой не им казва и КОПЧЕ
  • Голям прос
    Отговор
    4 14:57  23.05.18
    Смъртоносен изтребител. Че какъв друг изтребител има? Такъв които пуска хуманитарна помощ ли? В кой факултет по журналистика учат тия? Или се правят на интересни с цял куп ненужни прилагателни

    Коментиран от #7


  • Коментар
    Отговор
    5 14:58  23.05.18
    Нека РАЗБЕРАТ НАШИТЕ МИНИСТРИ,че ЧЕП ЗА ЗЕЛЕ НЕСТАВАТ 8г.Купуваме 8 Изтребителя АМА ТО ПАРИТЕ КАТО СА ЛЕВА РЪКА ДЕСЕН ДЖОБ ПОСЛЕ -НЯА ПАРИ(цитат)
  • 6 14:59  23.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • БАЙ ОЙ
    Отговор
    7 15:00  23.05.18

    До коментар #4 от "Голям прос":

    Има туристически изтребители! Скоро Радев пилотира такъв, когато беше на едно посещение!

    Коментиран от #8

  • Kcaniba
    Отговор
    8 15:02  23.05.18

    До коментар #7 от "БАЙ ОЙ":

    А има и рушки изтребители, които изтребват врабчета!
  • НКВД
    Отговор
    9 15:09  23.05.18
    Сега няма да излязат от бокса модерните недомислици на Локхийд!

    Коментиран от #15

  • Kcaniba
    Отговор
    10 15:11  23.05.18

    До коментар #1 от "Темида":

    алъш вериш до стаа!! И таковата! ..балами да има... Питайте мониту паси, ако нещо.
  • Да да
    Отговор
    11 15:12  23.05.18
    Кефи ме Ерпосран! Лирата 35 ст. МРЗ 455 лв. с тенденция да настигне руската от 250 лв.,но си купува изтребителчета! Тия кюрди я попиляха тая държава :ддд! Кръвни братя са с руснаците :ддд

    Коментиран от #125

  • НАТО Миро творец
    Отговор
    12 15:15  23.05.18
    Имаме достатъчно опит от спечелената Студена война как да разрушим всякаква военна стратегия на противника с все по-нови и по-модерни оръжейни системи. Ф-35 не е просто многоцелеви изтребител. По-скоро е високотехнологичен команден център за светкавична атака на наземни цели и блокиране на вражески ввс и пво. Унищожава ги от дистанция без изобщо да е забелязан.

    Коментиран от #39

  • ПЕЕВ
    Отговор
    13 15:18  23.05.18
    ТУРСКАТА ИКОНОМИКА Е В КОЛАПС ТЕ САМОЛЕТИ КОПУВАТ.ЦИГАНСКА РАБОТА.

    Коментиран от #19, #37, #78

  • Ники
    Отговор
    14 15:22  23.05.18
    Страшни самолетни спорове ... всички по нови изтребители са хубави имат си плюсове и минуси ... хубавото е да разполагаш с такива и да са достатъчно че да може да противодействаш в случай на нужда ... Ние имаме няколко Миг -а дето са последен сезон ... пълна трагедия ...
  • русия е джудже
    Отговор
    15 15:22  23.05.18

    До коментар #9 от "НКВД":

    Рашка никога няма да може да развие подобни "модерни недомислици",защо русия е едно технологично джудже ,което е със стандарта на живот на Албания и с "модернизирана" военна техника като на Северна Корея.Панимаеш ватник ?

    Коментиран от #29, #54, #65, #84, #87, #91

  • Копи пеис
    Отговор
    16 15:27  23.05.18
    Сега ще има откъде да купира Вова
  • ссссс
    Отговор
    17 15:27  23.05.18
    Турция ,ако закупят тези над 100 броя Ф-35 ,безспорно ще станат най-силната авиация на изток и втора по сила в световен мащаб след САЩ.Китай също напред много добре ,а онези бояришници на север,все още незнаят как да сглобят изтребител от ново поколение.

    Коментиран от #60

  • Синан
    Отговор
    18 15:36  23.05.18
    Скоро Турция ще си има и собствен изтребител от петто поколение..

    Коментиран от #21

  • Митко шкембето
    Отговор
    19 15:37  23.05.18

    До коментар #13 от "ПЕЕВ":

    за Турция недей мисли ,ако трябва ще вземат пари на заем от България
  • Без име
    Отговор
    20 15:38  23.05.18
    Пожелавам ви и на вас "братя българи" такъв президент "диктатор"
  • Гост
    Отговор
    21 15:41  23.05.18

    До коментар #18 от "Синан":

    Демек и турците стават по-технологична страна от руските неандарталци ?

    Коментиран от #24

  • Иванов
    Отговор
    22 15:42  23.05.18
    Защо позволяват на Турция да става толкова силна?? и Сащ, Русия, Германия, и др. да спрат да въоражават Турците!!!

    Коментиран от #130

  • Иванов
    Отговор
    23 15:43  23.05.18
    Защо позволяват на Турция да става толкова силна?? и Сащ, Русия, Германия, и др. да спрат да въоражават Турците!!!

    Коментиран от #110, #119, #120

  • Синан
    Отговор
    24 15:46  23.05.18

    До коментар #21 от "Гост":

    Турците, одавна са много напред с технологийте! Щом, си правят собствени изтребители, танкове, бронирани машини, кораби и много други? да, вярно е че с технологий от запада, но все пак са много напред, виж в Ютуб какво си произвеждат Турците!
  • Силна Турция
    Отговор
    25 15:49  23.05.18
    Купувам лири, 1 долар за 5.5 лири, побързайте, вечерта ще купувам 1 към 7 !!!
  • МИХАЙЛОВ
    Отговор
    26 15:49  23.05.18
    ...АМИ ЗНАЧИ СЕГА ТАМАН ЯКА ДАЛАВЕРА МОЕ ДА СТАНЕ... ...ЗАЩОТО ЯВАШ АВАШ - ЛЕКА ПОЛЕКА ТУРЦИЯ ЩЕ ЗАМЕНИ ИЗТРЕБИТЕЛИТЕ Ф-16 С Ф-35А... И ЩЕ ТЪРСИ НА КОЙ ДА ПРОДАДЕ НЕНУЖНИТЕ И Ф-16... ...БЪЛГАРИЯ БИ МОГЛА ДА НАПРАВИ МНОГО ИЗГОДНА СДЕЛКА В ТАКА СЪЗДАЛАТА СЕ СИТУАЦИЯ... ...ЗАЩОТО ВЕЧЕ ЗА ВСИЧКИ В БЪЛГАРИЯ Е ЯСНО, ЧЕ БЪЛГАРИЯ НЕ МОЖЕ ДА ОСИГУРИ НУЖНИЯ ФИНАНСОВ РЕСУРС ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА НУЖНИЯ БРОЙ НОВИ СВРЪХСКЪПИ ИЗТРЕБИТЕЛИ Ф - 35 ИЛИ АКО СИ ПОЗВОЛИ ДА КУПИ Ф - 35 ТЕ ЩЕ СА НАЙ-МНОГО ПЕТ ИЛИ ШЕСТ БРОЯ И КАТО БРОЙ ЩЕ СА НЕДОСТАТЪЧНО И ТАКАВА ПОКУПКА ПО ОЩЕ РЕД ПРИЧИНИ НЯМА ДА Е ИЗГОДНА И НЯМА ДА Е ОПРАВДАНА... ...НО БЪЛГАРИЯ БИ МОГЛА ДА СЕ СПАЗАРИ С ТУРЦИЯ И САЩ ДА ЗАКУПИ МНОГО ИЗГОДНО НА НЯКОЛКО ТРАНША ПОЕТАПНО ОБЩО ОКОЛО ЧЕТИРИДЕСЕТ ТУРСКИ ИЗТРЕБИТЕЛЯ Ф - 16... ...ЗАЕДНО СЪС СЪОТВЕТНОТО ОБОРУДВАНЕ, ВЪОРЪЖЕНИЕ, РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ, ДВИГАТЕЛИ, ОБСЛУЖВАЩИ СИСТЕМИ И ТЕХНОЛОГИИ - В КОМПЛЕКТ С ОБУЧЕНИЕ И КВАЛИФИКАЦИЯ НА ПИЛОТИ И АВИОМЕХАНИЦИ... ...НЯМА СМИСЪЛ БЪЛГАРИЯ ДА КУПИ САМО ДВА ТРИ БРОЯ ОТ СВРЪХСКЪПИЯ Ф-35... ТОВА ЩЕ Е КАТО НА ГОЛ ТУМБАК - ЧИФТЕ ПИЩОВИ... ...ДАНО НАЙ-ПОСЛЕ ЕКСПЕРТИТЕ В МИНИСТЕРСТВО НА ОТБРАНАТА СЕ ЗАЕМАТ СЪС СЕРИОЗНО И ЗАДЪЛБОЧЕНО ПРОУЧВАНЕ И АНАЛИЗ НА РЕАЛНИТЕ НУЖДИ НА БЪЛГАРИЯ ОТ ИЗТРЕБИТЕЛИ, ФИНАНСОВИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ НА БЪЛГАРИЯ И НАМИРАНЕТО НА ОПТИМАЛНО И БАЛАНСИРАНО РЕШЕ

    Коментиран от #40, #49, #58, #116

  • арджентата
    Отговор
    27 15:53  23.05.18
    Бог да пази България и народът ни!
  • Само питам
    Отговор
    28 16:00  23.05.18
    Колко Су-57 е поръчала рашка? И каго ще станат?

    Коментиран от #30, #31

  • НКВД
    Отговор
    29 16:02  23.05.18

    До коментар #15 от "русия е джудже":

    Само дето САЩ спират производството на ,,Модерния" ф-35 и 22 ха-ха-ха хахахаха щото са мн.напред !!!!от Смешнииии по смешниии!
  • Червената шапчица
    Отговор
    30 16:05  23.05.18

    До коментар #28 от "Само питам":

    Ама що се буташ при су-57 то Су- 35 и34 ги праевъзхождат тия кошници ф-35-22!! А миг31 и СУ-57 са от др галактика в коят САЩ ще стигнат след 20г.!

    Коментиран от #33

  • НКВД
    Отговор
    31 16:07  23.05.18

    До коментар #28 от "Само питам":

    Достатъчно за да напълнят САЩ памперсите и да се откажат от Ф-35 и 22! Друооооо нещо?
  • Варна
    Отговор
    32 16:09  23.05.18

    До коментар #1 от "Темида":

    Турците участват в разработката на Ф35 от самото начало, тъй като проектът е международен в рамките на НАТО. Локхийт имат ангажимента да доставят тези самолети на турците като страна инвеститор.

    Коментиран от #111

  • Kcaniba
    Отговор
    33 16:13  23.05.18

    До коментар #30 от "Червената шапчица":

    Да и една чебурашка увиваше матрьошка със станиол!
  • Ford Prefect
    Отговор
    34 16:13  23.05.18
    Днеска е ден сориси как се натегат на господарите 23.5 .1028г.!!! Господарите казват че се отказват от ф-35 обаче БГ.сороси НЕ!

    Коментиран от #35

  • 35 16:20  23.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 36 16:30  23.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 37 16:37  23.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Дядя Ваня
    Отговор
    38 16:42  23.05.18
    На бай Руснак въобще не му пука ни от ф- 35 ни от ф-36............при една война всички ще се разбягат като пилци.

    Коментиран от #53

  • Иван
    Отговор
    39 16:45  23.05.18

    До коментар #12 от "НАТО Миро творец":

    Иди го обяснявай на кратуните дето пишат нон стоп тука и четат само РИА Новости. Освен това, което си написал добавям, че тези му способности се градят на база на частично вграден изкуствен интелект, който е с переспектива за постоянен ъпгрейд и не на второ място работа в мрежа, заедно с другите стелт изтребители и източници на данни. Догфайта е последното за което е консттруиран самолета. Затова и този самолет е ефективен при работа в ескадрила, чрез разпределяне на целите за изпреварващ удар в комуникация мужду отелните звена.
  • Райчо циганина
    Отговор
    40 16:50  23.05.18

    До коментар #26 от "МИХАЙЛОВ":

    и България може да си позволи, да купи 20-30 броя Ф35 ,,но при едно условие ,,спират да дава субсидии на партиите ,намалят броя на депутатите на 40 души , намаля им и заплатите на 3 минимални заплати ,намаля държавните чиновници от 700 000 на 500 хиляди ,,,ето ви за няколко години милиардте си идват за изтребителите,,,

    Коментиран от #69

  • Ха ха ха
    Отговор
    41 17:35  23.05.18
    Тези дето САЩ ще ги спират от производство,като изпълнят договорите си,защото вече са остарели за конкуренция на руските...ХА..ха..ха

    Коментиран от #43

  • Гост
    Отговор
    42 17:47  23.05.18
    След като Турция взема 100, смятайте колко сме смотани щом не можем да си позволим 10-ка! Поне. Така де, като ще купуваме веднаж на 50 год., поне да е най-най, а не некви грипен-и, секънд хенд и тем подобни дачии!

    Коментиран от #129

  • русия е джудже
    Отговор
    43 18:09  23.05.18

    До коментар #41 от "Ха ха ха":

    Русия с допотопната си военна техника от 50те години на миналия век, може да бъде конкуренция само на Северна Корея.В момента единствената авиация която е конкуренция на САЩ е Китай ,а скоро и Турция като получат ф35-ците.Руснаците са просто едни джуджета с летящи ламарини и 2-3 изтребителя които може би стават за нещо.
  • Боко
    Отговор
    44 18:13  23.05.18
    Няма страшно , Цецо мозъка разработва изтребител 8 поколение !
  • Един писател
    Отговор
    45 18:13  23.05.18
    Преди време гледах един военно документален филм сноман от хамериканци за руските самолети Та самите американци с половин уста признаха че при регионален краткотраен сблъсък силите са изравнени но при по продължителни бойни действия руските самолети взимат превес Руските могат да излитат и без писта... летят при по тежки метеорологични условия по слабо податливи на електромагнитни смущения и ред други причини

    Коментиран от #52, #61

  • Иванов
    Отговор
    46 18:15  23.05.18
    Жал ми е за гърците. Сега, щът- не щът ще трябва да купят 150 броя ф35. А пък ние, най- малко 200 броя. Тези янки ще си пробутат бракмите за норматив и ще трупат милиарди от продажбите.
  • Краста
    Отговор
    47 18:15  23.05.18
    Така е момчета и момичета цялата ни държава е секанд хенд в Турция се произвеждат някои части на ф35 а техните ф16 са модернизирани в Турция с най новато обурудване и оръжия собствено производство само тенекиите и двигателя са американски и то зглобени в Турция така че колкото и да бягате и лаете след кервана няма да го стигнете
  • Барчо
    Отговор
    48 18:15  23.05.18
    Все пак не посмяха краварите да и се орепчат. Сега и кравария и Турция са доволни. Едните си продадоха парадните хвърчила, а другите пък си постигнаха своето. Имат и руско и американско въоръжение и не се съобразяват с никой.
  • Барчо
    Отговор
    49 18:17  23.05.18

    До коментар #26 от "МИХАЙЛОВ":

    Ние селскостопанска авиация не можем да си купим и поддържаме, ти говориш за ефове.
  • викт
    Отговор
    50 18:19  23.05.18
    И Луфтвафе обяви , че иска да закупи 70 бр. Ф 35 ,които да земенят Торнадо
  • Българина
    Отговор
    51 18:21  23.05.18
    Няма нужда да се въоръжават толкова, нека приложат тактиката на лешояда, ние след 30 г ще изчезнем сами.... И башибозука просто пак ще се засели тук мирно и тихо
  • irr
    Отговор
    52 18:30  23.05.18

    До коментар #45 от "Един писател":

    Кой е тоя "документален" филм който си гледал бе ,промит мозък ? Я го кажи да се посмеем малко.Русия изостава на тема авиация от САЩ с поне две десетилетия.Руснаците имат предимно ръждива ламарина от времето на СССР.За какви продължителни боеве говориш въобще и за какви филми ?! Първо ,че Русия неможе да си позволи пълнометражна война срещу държава като САЩ ,защото руснаците нямат финансовия ресурс ,нужната модернизирана авиация и също така немогат да си позволят да си поддържат техниката по всяко едно време.Русия има около 800 изтребителя от които за нещо стават около 100-тина ,но главно разчитат на СУ-35.САЩ имат 3000 изтребителя от които само 500 са от 5-то поколение и могат да ги вдигнат всичките във въздуха ,като могат да им осигурят 24 часова поддръжка.Русия неможе нищо от горе написаното.Русия дори няма изтребител от 5-то поколение още във въоръжение.При директен сблъсък всички руски хвърчила ще паднат на момента,без да разберат кога е започнал конфликта.Просто ти е бедна фантазията колко не си в час.Ф-22 и Ф-35 комуникират с всичко около тях и руските изтребители ще бъдат мишена още като се вдигнат от летището.Русия има шанс да свали американски изтребител само с ПВО.Руските изтребители са просто едни летящи мишени.Говорим за голямо руско изоставане ,така че червените мантри можеш да си ги въртиш другаде.

    Коментиран от #55, #57, #128

  • Хъм
    Отговор
    53 18:33  23.05.18

    До коментар #38 от "Дядя Ваня":

    От тия май баш му пука , щото завчера са били над сирия и никой не е разбрал , включително руснаците
  • Петър
    Отговор
    54 19:10  23.05.18

    До коментар #15 от "русия е джудже":

    Тоя коментар кой ти помогна да го сглобиш..? Не ми казвай че сам си опитал щото никак не ти се е получило като гледам... :) Нищо общо с действителноста,само фантазии изсмукани от пръстчетата ти по клавиатурата.
  • Един писател
    Отговор
    55 19:12  23.05.18

    До коментар #52 от "irr":

    Моята фантазия си е добре но вашата е доста развита ако прочетете точно тази електроника е слабото място на американските самолети Те дори не са годни за полет ако се случи нещо с компютъра Руснаците доста ефективно развиват електромагнитни оръжия Относно качеството на руската техника Всеки трезвомислещ човек ще се съгласи че не е мерцедес но си върши работата като такъв
  • irr
    Отговор
    56 19:23  23.05.18
    Спокойно можеш да ми говориш и на "ти".Когато няма какво да кажеш по въпроса използваш това с "фантазията" за аргумент ли ? Иначе електронната бомба за която говориш е технология тръгнала от САЩ и както едните я имат ,така и другите.Електрониката на новите изтребители е защитена от подобни атаки ,така че незнам точно какво се опита да докажеш тук..

    Коментиран от #59

  • Един писател
    Отговор
    57 19:23  23.05.18

    До коментар #52 от "irr":

    Само още една добавка Има едно много просто но гениално решение срещу американските самолети е и не само но обезмисля авиацията та няма смисъл от самолетите Ако не се лъжа е измислено от българин за да смущава радарите /може да греша/ но е доразвито Просто в атмосверата се изтрелват хиляди малки ”машинки” достатъчно леки да останат от 1 до няколко дни във въздуха според условията като излъчват слаби електронни смущения Ще кажете е да ама те са слаби ... е да ама са хиляди
  • ПДП
    Отговор
    58 19:26  23.05.18

    До коментар #26 от "МИХАЙЛОВ":

    И какъв е смисълът да ги купува? Срещу кого? Гърция? или Турция? Страните от които най-много могат да се очакват изненади. И какво ще направи с тези 40 изнемощяли изтребителя? срещу стотици противникови от 5-то поколение? :D Ще бъдат дадени едни безмислени пари. Не сме на такъв етап. Трябва ни модернизирана високотехнологична техника за защита! Земя -въздух, Земя- земя, Системи за извеждане от строя на всички модерни високо-технологични потенциални вражески единици!!!
  • Един писател
    Отговор
    59 19:27  23.05.18

    До коментар #56 от "irr":

    Руснаците никога не са разчитали на самолети А на ракети Та дори руската Буран беше направена точно с цел да носи атомни бойни ракети с цел нападение от космоса
  • РЕАЛНО
    Отговор
    60 19:38  23.05.18

    До коментар #17 от "ссссс":

    Момчета,не се заблуждавайте, втора а може би и първа по сила на авияцията, с оглед на показани реални резултати е Израел. Техните изтребители са правени за тях, не за продажба, всичко ново което изкарат американците се изпробва в Израел и те си поръчват ъпгрейди каквито им трябват, а подобренията сами си ги правят. Не случайно от 67 въздушни победи постигнати с Ф-16 47 са с израелски Ф-16.
  • Петър
    Отговор
    61 19:45  23.05.18

    До коментар #45 от "Един писател":

    Не,не се опитвай да го обясняваш на 10-на кухи кратуни постоянно висящи и драскащи глупост след глупост... няма да те разберат,сигурен съм :) Манията на американците за „невидимост” на новите си самолети Ф-22 и Ф-35 е толкова голяма че ще им изяде главата. Вместо да развиват самолет като аеродинамика, бързина,маневреност те всичко подчиняват на една цел,да е „невидим” ама такова животно няма няма и да има :) Някой чел ли е колко е отразяващата повърхност на Ф-22 да речем../има такова понятие/ ако не знаете..! Ще ви кажа .. 2.7839m2, а на Су-57 е 3.289m2 т.е. разликата е около 1m2 .. :) Сравнявам тях защото са с почти еднакви габарити,и са самолети 5-то поколение. Та така... толкова за прехвалената „невидимост” важно е реклама да има че да ги купуват,нали така :) При Ф-35 тези показатели са малко по-добри от Ф-22 но пък той е с още по-лоша аеродинамика,маневреност и скорост,и ако не е бордовия компютър да го държи във въздуха пада като камък.Ф-22 е много по-добър от Ф-35 за мен но сблъскат ли се с Су-57 там вече не зависи само от техниката а и от пилота. А при война печели не най-модерното и технологично чудо,а противника който може с по-бързи темпове да произведе нови бройки, по-ефтино,със същото качество.Примерите са много и това руснаците го знаят прекрасно..!

    Коментиран от #64

  • РЕАЛНО
    Отговор
    62 19:45  23.05.18
    Израел първи въвеждат Ф-15 сега първи извършиха бойни мисии с Ф-35, Та мисълта ми е че Ф-35 за Турция няма да има много общо с Ф-35 на Израел. Както Ф.16 блок 30/40 за масова употреба отстъпва по всички показатели на Ф-16 блок 30 Барак-2020.
  • Попов
    Отговор
    63 20:15  23.05.18
    Тоя не го ли свалиха сърбите с остаряла 50 г руска установка
  • irr
    Отговор
    64 20:19  23.05.18

    До коментар #61 от "Петър":

    И ти си поредния разбирач ,дето си чул недочул нещо.Това ,че САЩ прилагат стелт-а не ги прави вманиачени ,а осъвършенствани ,мужик.Като могат да го правят и не им коства нищо,защо да не го прилагат ? Това си е рутинна процедура за америкаската военна техника.Руснаците например все още не са напълно наясно как работа стелт-а.Разбрахме ,че си чувал за индекса на засичане, a при тези два изтребителя разликата е огромна.СУ-57 е 1000 пъти по-видим на радарите от Ф-22.СУ-57 е стелт за бедните,като стелта му е по-лош от първия стелт на САЩ - Ф-117.Су-57 е по-скоро конкуренция на J-20 от колкото на американските изтребители.САЩ имат най-модерните и многобройни изтребители от 5-то поколение ,докато Русия няма нито един.Именно поради тези причини ,Русия залага на изработка на ракети ,защото неможе да бъде конкуренция на САЩ откъм авиация и военноморски флот.Понеже си писал и за бройките и там ще ти кажа ,че единствено САЩ могат да си поддържат техниката 24/7 и да правят колкото бройки искат от което искат.Не случайно при Русия всичко е старо желязо от времето на СССР ,а новите по-качествени изработки са в няколко броя.

    Коментиран от #76

  • Гюро михайлов
    Отговор
    65 20:24  23.05.18

    До коментар #15 от "русия е джудже":

    Виж як141 и после пиши,кой от кого е копирал.

    Коментиран от #67

  • Nikolay Kamenov
    Отговор
    66 20:29  23.05.18
    Живял съм в Турция почти 30 години до преди 16 години да Турция беше мощна държава но сега в момента не струва 5 стотинки Ердоган е един много голям лъжец. Крадец и Диктатор.
  • гост
    Отговор
    67 20:34  23.05.18

    До коментар #65 от "Гюро михайлов":

    Какво общо има тук с темата и какво има да му гледаме ?
  • Гошо
    Отговор
    68 21:02  23.05.18
    Турция щяла да подари на България 30 от тях
  • Прав си
    Отговор
    69 21:05  23.05.18

    До коментар #40 от "Райчо циганина":

    А ако спрат и парите за циганите можем да да поддържаме поне 80 000 армия с необходимото и въоръжение без проблеми!

    Коментиран от #70

  • Райчо циганина
    Отговор
    70 21:58  23.05.18

    До коментар #69 от "Прав си":

    ами вие Българите като не правите деца , от ден на ден намаляте , ние циганите си заслужаваме помощите ,защото ви раждаме черни Българчета ,,,така ,че след 20-30 години ,държавата България ще е наша

    Коментиран от #79

  • РАКЕТЧИК
    Отговор
    71 22:29  23.05.18
    Та.ак ! Морално остарял технология - това се сваля с прашка
  • Пешо
    Отговор
    72 22:37  23.05.18
    Много сте назад момчета, нямате си на идея какви самолети имат руснаците. Поне не пишете глупости

    Коментиран от #75

  • Мишоци
    Отговор
    73 22:38  23.05.18
    Смъртоносна консерва още несъм виждал...
  • Брат на путин
    Отговор
    74 22:43  23.05.18
    Браво на Наи - известния полетик в Селия свят ЕРДОГАН Този човек заслужава се е светец. Човек който устоява .бори се,държи на думата. Нашите полетици +90процента българи Го ненавиждат (мразят го) ОБИЧАМ ЕРДОГАН?????
  • Гост
    Отговор
    75 22:56  23.05.18

    До коментар #72 от "Пешо":

    Аз съм психиатър, ела докато не е станало късно.

    Коментиран от #127

  • Петър
    Отговор
    76 23:03  23.05.18

    До коментар #64 от "irr":

    Сигурно ще те разочаровам,но не ми пука особенно.... :) Не аз а ти пишеш глупости,пич.! Аз обичам като пиша да пиша неща не прочетени от „факти” или руски пропагандни клипчета,а от най-добрия източник -американските неправителствени анализатори занимаващи се и наблюдаващи руската оръжейна продукция. Казваш нищо не им струвало на американците да го произвеждат,нали.? :) А знаеш ли от коя година са почнали да го правят..? Знаеш ли до този момент колко милиарда са отишли до сегашния им етап на развитие..? Не не знаеш,нали. А проекта за Су-57 е от преди 10-на години. Е,кажи ми макар че и за един 16годишен е ясно че руския проект е много по-бързо развиващ се и много по-ефтин а в същото време качеството не отстъпва по нищо на американския. Щом американците се съмняват в превъзходството на Ф-22 ти по-добре ли ги разбираш нещата.? Не мисля и седни прочети параметрите на единия и параметрите на другия че ми писна да пишете общи приказки и да си фантазирате. Още 1лъжа ,как е възможно да сравняваш самолет с двигател 4-то поколение като J-20 и Су-57 ..?Да ти обяснявам ли разликата..? За миналата 2017г знаеш ли колко нови самолета Су-35 са постъпили на бойни дежурства,.. само 200..! Сега сигурно ще кажеш че Су-35 е лош самолет,а..? А този „лош” самолет го избягват всички НАТО-вски самолети в момента. Стари железа...боже.. :) колко заблудени хора имало..!

    Коментиран от #77, #80

  • Гост
    Отговор
    77 23:24  23.05.18

    До коментар #76 от "Петър":

    Куку слез на земята, всичко руско е Боклук.

    Коментиран от #86

  • Пуу
    Отговор
    78 23:29  23.05.18

    До коментар #13 от "ПЕЕВ":

    Българската икономика също е в колапс от 681 година:)))

    Коментиран от #102

  • Хахаха
    Отговор
    79 23:30  23.05.18

    До коментар #70 от "Райчо циганина":

    Яша бе Райчо.
  • anonymous
    Отговор
    80 23:44  23.05.18

    До коментар #76 от "Петър":

    Чета ти мненията от преди малко и ти се чуда ,къде си тръгнал да обесняваш на другите ,при положение ,че си написал такива глупости ,че отдалече си личи колко си неук на тая тема.Проекта СУ-57 започва през 2007г. въпреки ,че е замислен от доста по-рано,но на Русия й е трудна разработката ,затова идеята беше и Индия да участва в нея.Говориш за J-20 че бил с 4-то поколение двигатели.СУ-57 с какви е ,я кажи ? Именно това е една от причините СУ-57 да не е 5-то поколение изтребител.Също така Русия в момента във въоръжение има 68 броя СУ-35.Къде я измисли тая простотия за над 200 броя незнам.За мен лично СУ-35 е най-доброто което Русия може да направи за техния етап на развитие,но няма как да се противопостави ни най-малко на американската авиация и огромния им брой от най-модерни изтребители от 5-то поколение.СУ-57 е провал ,който скоро няма е спорно дали ще види въоръжение,а и Русия няма пари да направи повече от няколко броя от него и то с 20г. закъснение след САЩ.

    Коментиран от #82

  • турчин
    Отговор
    81 23:56  23.05.18
    Струват по 100 млн. долара. При бюджет на МО 4млрд. защо не се купи 10 броя на изплащане а се говори само. Крадливи политици.

    Коментиран от #126

  • Петър
    Отговор
    82 00:32  24.05.18

    До коментар #80 от "anonymous":

    Отговарям ти веднага.Ти сам потвърди че разработката на Су-57 е от не повече от 10-на години.А Ф-22 от края на 90-те.Това е първия + много по-малко време,и с много по-малко пари в сравнение с Ф-22 .Второ,престани да заблуждаваш хората че видиш ли руснаците са искали помощ от индийците по отношение на технологията. Тотална лъжа,точно обратното.Индийците наляха 300 милиона евро в проекта който е за 6 милиарда,и си мислеха че това им дава право на ноу-хау по отношение на технологията за самолет 5-то поколение.Искаха дори да си го произвеждат в Индия. Руснаците просто им благодариха за техните 300 милиона,събраха си документацията и си заминаха. А както виждате самолета е факт и без индийците.А най-любопитното е че в момента искат да купят готовото изделие,без да искат вече да знаят как се прави и защо е толкова до ър а само да притежават една ескадрила от 24 машини.Трето-двигателя на Су-57 е нов и е 5-то поколение.Повтарям го специал о за теб...! Миналата година тестовете се правеха с двигател на Су-35. Новия е с кодово име „изделие 30”.С 30% по-мощен и най-важното развива свръхзвукова скорост без да влиза във форсажен режим.Ако това говори нещо на някой,добре ако ли не може до утре да щтракаме по клавиатурата с пръстчета,нали.?Не съм чул американците да са се похвалили че Ф-22 има такъв режим на летене,нали.? И последно,200 бр.са новите самолети в доклада на Шойгу за 2017г,казани пред камерите на международните журналисти отразяващи я.Ако той лъже знаейки ч

    Коментиран от #99

  • Петър
    Отговор
    83 00:36  24.05.18
    Ако Шойгу лъже,знаейки че го записват всички чуждестранни журналисти,значи и аз лъжа :) Така че „неук” ще казваш на някой друг с куха кратуна а не на мен..!
  • Су - 57
    Отговор
    84 00:37  24.05.18

    До коментар #15 от "русия е джудже":

    Ти приятел знаеш ли , че ,,Рашка '' има вече пето поколение самолети , които по характеристики надвишават и F 22 Raptor и F 35 Lighting . Този самолет се казва Сухой Су 57 моето момче. А и на руснаците не им трябват пето поколение самолети , защото има ПВО С - 400 Триумф , която засича американските боклуци . А не ми се мисли даже какво ще се случи с американските хвърчикоптери когато руснаците пуснат в производство С - 500 Прометей. Тогава врабче ще е F 35 и F 22
  • Не щъркели, дори комар няма да премине.
    Отговор
    85 00:37  24.05.18
    Предлагам ние да отворим няколко заводчета и сами да си произвеждаме дрончета. Ще ги облепваме със стари велосипедни гуми за да станат " Стелт ". Оборудваме ги с по една камерка, една или няколко лимонки. Имаме достатъчно програмисти. Обучаваме и деца от детските градини да ги управляват дистанционно ето ти оръжие евтино и многобройно срещу турските F 35. Хем дицата ще си имат занимавка ем ще спестим от самолети. Един F 35 струва 100 милиона долара. Представяте ли си за тези пари колко дървени дрончета можем да сглобим ? 😅😅😅
  • Петър
    Отговор
    86 00:40  24.05.18

    До коментар #77 от "Гост":

    На земята съм си аз и с двата крака. А ти измисли нещо друго че тая плоча вече се изтърка не мислиш ли.? Като нямаш какво да напишеш смислено,поне не пиши..!

    Коментиран от #90

  • мислещ
    Отговор
    87 01:10  24.05.18

    До коментар #15 от "русия е джудже":

    ти ходил ли си в Русия че да твърдиш че живеят като албанците
  • axaxaxaxa
    Отговор
    88 01:57  24.05.18
    Публикувано във факти.бг: кой управлява това място? банката ли? преврат срещу ердото, преврат срещу "врага на лихвите" народа да излезе по пътищата да защити лидера си днес повишиха лихвите, утре ще внасят капитал контрол свободния свят на иран, северна корея, судан, да помогне преврат срещу ердото, преврат срещу "врага на лихвите"

    Коментиран от #89

  • 888
    Отговор
    89 04:02  24.05.18

    До коментар #88 от "axaxaxaxa":

    Очаквано отстъпление Ердоган, който по всяка тема вика крещи псува, а на края винаги се извинява.......
  • 90 07:23  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • як-141
    Отговор
    91 08:11  24.05.18

    До коментар #15 от "русия е джудже":

    Интересно, как така САЩ използват технологии на "икономическото джудже" при разработка на този "смъртоносен изтребител"?

    Коментиран от #98

  • незнайко
    Отговор
    92 08:45  24.05.18
    Интересно откъде взима парите Турция за да харчи на поразия ???
  • Майната
    Отговор
    93 10:37  24.05.18
    Ха турски пилоти, през соца летяхме на стари МИГове и ги правихме смешни, те бяха с Ф16 и неможеха да ги управляват щото са некадърници!

    Коментиран от #108

  • 94 10:52  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 95 10:55  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Кольо
    Отговор
    96 11:41  24.05.18
    Турците си купиха от руските дървени ракети,и май друго руско няма да купят ! Освен мамашки !

    Коментиран от #97

  • Петър
    Отговор
    97 11:52  24.05.18

    До коментар #96 от "Кольо":

    Дървена ти е задволанната част,КОЛЬООО..!

    Коментиран от #100

  • 222
    Отговор
    98 12:52  24.05.18

    До коментар #91 от "як-141":

    Предполагам говориш за вертикалното излитане.При разработката на УАК-141 Русия търси спонсори и партнъори в лицето на друга държава ,като за целта избира това да е САЩ.Американците решават да финансират ,но след година парнтъорство виждат ,че руснаците нищо незнаят и се отеяглят от проекта.А технологията на F-35 е абсолютно различна от тази на УАК-141 и Русия например в момента неможе да направи нещо подобно.
  • 222
    Отговор
    99 12:57  24.05.18

    До коментар #82 от "Петър":

    И ти ли въртиш мантрата за документацията бе ? Тея червени ватенки може да си ги въртите около вас само ,а дори незнам откъде я научихте тая глупост.Факт ,че ако беше Индия в момента СУ-57 може би ,щеше да е завършен пефректно.За руснаците беше останало да направят само двигателите ,а всички видяхме ,че и тях немгоат.Нищо нали имат вече няколко прототипа ! ха ха

    Коментиран от #106

  • 100 15:11  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бриго Бичкията
    Отговор
    101 15:15  24.05.18

    До коментар #1 от "Темида":

    Те за това Шопа е рекъл: - мразим да мислим оти се обърквам.
  • Ypn
    Отговор
    102 15:28  24.05.18

    До коментар #78 от "Пуу":

    А бе прав си но с датата имаш грешка и годината е1878
  • Реплика
    Отговор
    103 15:33  24.05.18
    Най- нови самолети и то 100бр Най- модерна въздушна одбрана С400 Най-голямото летище Най- модерни вертолети Атак Най- мразеният полетик ЕРДОГАН Нещо не се връзва Абе ще видим на24 юни

    Коментиран от #104

  • Реплика
    Отговор
    104 15:35  24.05.18

    До коментар #103 от "Реплика":

    При това турция е във криза
  • 105 17:11  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Петър
    Отговор
    106 17:18  24.05.18

    До коментар #99 от "222":

    Я вземи намери малко време да почетеш малко литература,или да се запознаеш с фактите,а не пиши глупости щото не аз а ти си се заблудил,пич..! Да сравняваш в интелектуално ниво индийци и руснаци е все едно да сравняваш комшията ти Асан,и теб...! Ти би трябвало да си по-умен от Асан,нали..? Питам ..щото с коментара ти казваш че е обратното.. ! И „бе” ще казваш на някой който познаваш,не на мен. Сега и на елементарно възпитание ли ще се учим,а..?
  • В.Марков
    Отговор
    107 20:41  24.05.18
    Русия отдавна има 5то поколение СУ57.Не знам за какво джудже говориш.
  • Бохем
    Отговор
    108 21:51  25.05.18

    До коментар #93 от "Майната":

    Май не си летял на нищо , щото ако беше обратното би трябвало да знаеш че турските пилоти са най добри след янките . Релефа и големината на Турция предопределя една много добра лет. подготовка Виждал сам ги да летят в каньони на 20м височина . Супер висш пилотаж !
  • пенко
    Отговор
    109 13:42  26.05.18
    ТОВА ОТБРАНИТЕЛЕН "СМЪРТОНОСЕН "ИЗТРЕБИТЕЛ ЛИ Е , ИЛИ Е НАПАДАТЕЛЕН "СМЪРТОНОСЕН" ИЗТРЕБИТЕЛ ??? ТАКА ДЕ ,ЩОТО НАТЮ СИ Е " ТАКАВА " ЕДНА ОРГАНИЗАЦИО-СЪЮЗЗЗ !!!!!
  • Америка
    Отговор
    110 03:27  27.05.18

    До коментар #23 от "Иванов":

    Като имат слаба икономика а турция има пари ще си купи парата прави борбата тапанари
  • Ali
    Отговор
    111 00:35  28.05.18

    До коментар #32 от "Варна":

    За този самолет само в турция произвежда ме 3000 детайли като средния корпус,крила и най важното мотора се произвежда в измир.....
  • Rave
    Отговор
    112 14:38  04.08.18
    Защо България имаше над 10О хилядна армия,стотици самолети,танкови и ракетни войски...ами защото имахме душмани сега кои са ни душманите ,трябва ли заради комисионните на няколко човека да харчим милиарди ?
  • Бъз
    Отговор
    113 22:03  07.09.18
    Момчета нещо не разбрах? Невидими самолети? За кого ? И как ще ги намират пилотите им. А за радарите от ВСВ дали ще са невидими или трябва да забраним всичко което ги вижда? Справка,, Тамара". И докато съберем пари за 5то поколение другите ще стоят ли на едно място или пак ще гоним бърз влак с магаре? Бъдете живи и здрави ! Радвам се на написаното! Така не съм се смял и в Тубата.
  • Загор
    Отговор
    114 23:46  08.09.18
    Де да имахе и ние един диктатор като Ердо
  • Случаен
    Отговор
    115 01:19  09.09.18
    Ха да им е честито на комшиите.Сащ не са произвеждали до сега по некачествен и скъп изтребител.Яко се нахендриха с това технологично недоразумение Ф-35...че и 100 бройки поръчали чак.Но нищо,те ще си сложат обецата на ухото.За самолета важи правилото "Много баби,хилаво дете."Понеже разработката му не е само дело на САЩ.Обявяват го като невидим...нещо като онзи "страшен" Ф-117,който другите съседи сърбите свалиха защото не го "видяха".И то със стария комплекс С-125"Нева"!!Отиде разработка за 54 милиарда $.Русия също обаче потвърди,че бил невидим!Но същото време уточни:..."но за радарите на Папуа и Нова Гвинея..."

    Коментиран от #118

  • ХХХ
    Отговор
    116 14:26  09.09.18

    До коментар #26 от "МИХАЙЛОВ":

    Точно така! Даже може да им ги платим в турски лири, че нали без туй ще се отказват от долара и ще ни излязат съвсем без пари! Не 40, ами 400 може дори да си купим!

    Коментиран от #117

  • Фесовете са хитри
    Отговор
    117 16:51  10.09.18

    До коментар #116 от "ХХХ":

    Рязаните карабини нарочно блъфираха че може да купят руски СУ-35, за да накарат американците да свалят цената. Въпрос към путинофилите с промити от руска дезинформация мозъци: коя е единствената държава в света,произвеждаща серийно бойни самолети от 5-то поколение? А защо прехвалените С-400 изобщо не можаха да реагират на израелските атаки с Ф-35 срещу обекти на войската на руската марионетка Асад?

    Коментиран от #121

  • Случаен зомбиран
    Отговор
    118 16:59  10.09.18

    До коментар #115 от "Случаен":

    почитател на ватенките. Случаен заблуден,явно не си забелязал демонстрацията на възможностите на Ф-35 в реални бойни условия.Тя беше направен от Израел в Сирия и дивите орки не успяха по никакъв начин да им противодействат.

    Коментиран от #122

  • Изрод
    Отговор
    119 20:32  12.09.18

    До коментар #23 от "Иванов":

    Иване Драгане Турция си е силна държава!, не ги завиждай и не ги мисли, а гладай ти нашата държава дето ни е мътна , объркана заради управляващите!. Ние младото поколение нямаме никакво бъдеще в нашата България понеже сме лакомни и умни бате! Не съм ли прав ?.
  • Изрод
    Отговор
    120 20:32  12.09.18

    До коментар #23 от "Иванов":

    Иване Драгане Турция си е силна държава!, не ги завиждай и не ги мисли, а гладай ти нашата държава дето ни е мътна , объркана заради управляващите!. Ние младото поколение нямаме никакво бъдеще в нашата България понеже сме лакомни и умни бате! Не съм ли прав ?.
  • Относно
    Отговор
    121 19:31  13.09.18

    До коментар #117 от "Фесовете са хитри":

    С 400 Защото руснаците не желаеха да свалят израелски самолети
  • Случаен
    Отговор
    122 22:21  13.09.18

    До коментар #118 от "Случаен зомбиран":

    Какви демонстрации..ха ха,ф-35 е бил на мушката.Дори и военните от пентагона признаха,че самолета е за продажби а не за бойни съвременни условия.Бюджетите за разработка на злощастното хвърчило многократно надвишиха първоначално заложените стойности...дори Тръмп се закани,че ще спре проекта ако продължават да искат още и още средства за изпитания и доработки,и не намалят цената,която е еквивалентна на цялото му тегло в злато.Израел го пробват от време на време,но не са очаровани.В Япония пък беше паднало парче от самолета с размер 60/60 см.Вярно рекламата му е голяма но качествата му няма как да бъдат замазани с реклама.Ти може да си свикнал с мисълта,че всичко западно е качествено и това да ти дава спокойствие,но това е просто добра реклама,а който вярва на реклами е зомбиран както ти се сам се написа.Ами например Ф-35 лайтинг с вертикалното излитане е копие на руския ЯК-141.Загледай се в самолета,какво тлъсто толовище е,няма никаква грация на летателен апарат,как да го бива!Оделно руските радари се калибрират на геометрията на всичко произведено което хвърчи 10 години преди да се отвори дума в медииното пространсвоза него.Няма измъкване.Много скоро на чичо Сам ще му се наложи да си прибира скъпото безполезно творение и да плаща неустоики..А ти си викай ватенки-матенки ако ти действа успокояващо.
  • Зигфрид
    Отговор
    123 23:46  13.09.18
    1$ =1,65 лв. 1 рубла = 0,024 лв. Е , и ?
  • Fff
    Отговор
    124 19:37  14.09.18
    Ф35 не го ли спряха от производство? Нещо електрониката му се оказала калпава.паднаха няколко самолета, ако помня добре.
  • 125 23:53  16.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Пешо
    Отговор
    126 00:06  17.09.18

    До коментар #81 от "турчин":

    Стига глупости, не ни трябват нито десет, нито един. Тези милиарди могат да се вложат много по-полезно.

  • 127 00:13  17.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гламак,
    Отговор
    128 00:25  17.09.18

    До коментар #52 от "irr":

    В Живково време една малка България е имала бойна авиация към 500 единици, а твърдиш, че сега Русия има сто?!? Доста идиотско твърдение.
  • Пешо
    Отговор
    129 00:32  17.09.18

    До коментар #42 от "Гост":

    И ти ли се надяваш на комисионна? Много маймуни станахте! Да се харчат такива големи пари за тези таралясници е тъпотия. Икономиката има нужда от пари, а именно надпреварата във въоръжаването скапва икономически държави, като нашата.
  • Отчето
    Отговор
    130 23:40  18.09.18

    До коментар #22 от "Иванов":

    Защо

Напиши коментар:


Публикувай