28 Юли, 2021 11:25 3 369 17

• оон-
  • русия-
  • сащ

Голямо количество астероиди застрашават Земята - 1

Човечеството познава само около 40 процента от големите и пресичащи земната орбита астероиди и комети, пише РИА Новости. Освен това днес са известни над 25 хиляди такива обекта, се казва в доклад, публикуван на уебсайта на Научно-техническия подкомитет на Комитета на ООН за мирно използване на космическото пространство, предаде БГНЕС.

"Смята се, че са идентифицирани само около 40 процента от значимите обекти в близост до Земята", се казва в доклада. Документът отбелязва, че през 2020 г. световната мрежа от астрономически обсерватории, разположена в повече от 40 държави, е събрала почти 39,5 милиона записи от наблюдения на астероиди и комети. Към 17 април 2021 г. учените са знаели за 25 647 близки до Земята обекти. Освен това през 2020 г. са открити 2 959 такива обекта - рекорден брой.

По-рано научният директор на Института по астрономия на Руската академия на науките Борис Шустов заяви пред РИА Новости, че експертите знаят само за всяко десето космическо тяло с размер над 100 метра, а само един процент от телата с размер около 50 метра, какъвто е бил Тунгуският метеорит, са известни. В същото време такива малки тела като това, което е паднало в Челябинск, изобщо не могат да бъдат открити предварително на голямо разстояние.

Също така, според Шустов, Русия открива недостатъчен брой опасни космически обекти в сравнение с други страни. Така, към януари 2019 г. руският принос за откриването на опасни астероиди и комети е 0,1 процента, а основният принос е на Съединените щати. В началото на 2019 г. експертите са знаели за около 18 хиляди опасни обекта, от които 99 % са астероиди. Във връзка с актуалността на подобна заплаха, главният научен институт на „Роскосмос“, обяви, че възнамерява да създаде национален Център за проследяване на опасни астероиди и комети.

• 1 Кака Наска

Не ви ли звучи като поредна опасност от поредния щам на Ковид? Земята е ПЛОСКА, космос няма, а нищо не може да пробие диамантения купол. Астероиди има само в болните комунистически кратуни.

Коментиран от #2, #7, #10, #16

• 2 джими

До коментар #1 от "Кака Наска":

все това повтарях, а за слоновете и костенурката нищо не казваш
  • 3 Алоууу

Какви астероиди!? Тука е пълно с ваксинирани маймуноиди... от тях трябва да се страхуваме.
  • 4 Бисер

Дано ударят тиквата,у тиквата
  • 5 Бах

Дано падне астероид в Банкя в имота Му .
  • 6 Чечо

Помен от Ковид-19 няма да остане.
  • 7 Айнщайн

След като" Астероида ГЕРБ-ДПС ",
    12 години трошеше България,
    и никой не го забеляза,
    ми е малко трудно да забележим ,
    онези проценти ,
    които въобще не ги вижаме?
  • 8 mi6osp

На запад откриват 100 пъти повече астероиди, защото Петров, Боширов и най вече Путин , насочват астероидите натам.

Публикувано във факти.бг: "Човечеството познава само около 40 процента от големите и пресичащи земната орбита астероиди и комети"..., човечеството нищо не познава, учените, които се занимават с този въпрос познават 40% от въпросните астероиди.
  • 10 твоята

кратунка също е болна.
  • 11 БОЛШЕВИК

Да му мислят богаташите, къде грабиха и трупаха богатсва!

От облака на Оорт астероид с диаметър 34 км с орбитален период от 366 години се очаква да пресече орбитата на земята на околко 20 000 км на път към Слънцето, към 2023г. - дали ще премине без сблъсак със Земята, никой не знае!
  • 12 факти

До коментар #8 от "mi6osp":

Всяка заплаха от космоса се следи и намира единствено от САЩ ,и само американците могат да направят нещо по въпроса да премахнат заплахата.Русия не е държава която може да открива ,следи или елиминира такива обекти.

• 13 mi6osp

До коментар #12 от "факти":

За това,че САЩ са тези, които основно следят астероидите ,застрашаващи Земята, си прав. Тази способност се дължи на едно от малкото неща,които останаха от звездните войни на Рейгън.
    За това,че само САЩ могат да премахнат тази заплаха за планетата ни изцяло фантазираш. Русия и Китай имат много по-големи възможности да го направят с оръжията, които те имат, а САЩ нямат.

• 14 Вагнеровец

До коментар #13 от "mi6osp":

И какво има Русия ,че нещо не се сещам ? Тея крепостници са с 100 години назад и с 50 в страни от света,той завалията ни обяснява какво щяло да възпират...Русуя е последната държава която може да направи нещо по въпроса.Китай също не мога да се сетя с какво И какво могат да направят,но щом си казал..САЩ е единствената държава която може да вземе мерки и никой друг.Русия не може да догони изоставащия Китяй ,ти при единствената суперсила САЩ ги буташ..

• 15 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

До коментар #14 от "Вагнеровец":

Ами като не се сещаш, си е твой проблем! Вземи се поинтересувай, сега е лесно в интернет и ще видиш, че Русия/СССР е първа в повечето космически постижения. Първия изк. спътник на Земята, първия човек в космоса, първите мисии до Луната, Венера, единствената снимка от повърхността на Венера, създаването на МКС и пр., не съм в състояние да ги изброя. И да, това не е преди 100 години, но почти!

• 17 мамун