Last news in Fakti

11 Април, 2024 09:37 1 474 5

Най-скъпият инцидент за застрахователите в САЩ - разрушеният мост в Балтимор

  • балтимор-
  • сащ-
  • мост-
  • застрахователите

Инцидентът взе и жертви - шестима работници

Най-скъпият инцидент за застрахователите в САЩ - разрушеният мост в Балтимор - 1
Снимкa: БГНЕС

Срутването на моста в Балтимор е най-скъпият инцидент на кораб в съвременната история. Може да струва до 4 млрд. долара на застрахователите в САЩ, предава Washington post и News.bg.

Припомняме, че катастрофата на контейнерния кораб Dali в моста Francis Scott Key Bridge миналия месец уби шестима работници и разруши конструкцията.

Това не беше най-смъртоносната морска катастрофа, но продължителното затваряне на пристанището на Балтимор, можеше да доведе до скок в крайна сметка.

"Това е най-големият иск, който вероятно ще видим в морското застраховане", каза Брайън Шнайдер, старши директор в отдела за рейтинг на застраховането в Северна Америка на Fitch Ratings, който очаква крайната сума да бъде между 2 и 4 милиарда долара застраховани загуби.

Това може да го направи по-скъпо от преобръщането на Costa Concordia през 2012 г., каза Шнайдер. В този случай многоетажен круизен кораб, превозващ повече от 4000 пътници и екипаж, заседна и се преобърна край западния бряг на Италия. Загинаха 32-ма души. Това струва 2 милиарда долара - най-скъпата морска катастрофа досега.

Компанията, отговорна за изплащането на застрахователните загуби за повредата на моста и небрежността на Dali, е International Group of P&I Clubs, която също има презастраховане, което осигурява покритие за морска отговорност на Dali. Тази застрахователна полица ще покрие щети по моста, както и отстраняване на останки, загуба на живот и небрежност на Dali.

Щетите по корпуса, замърсяването и загубите на товари са застраховани отделно на пазара като покритие на имущество. Като цяло повечето изпращачи получават и отделен застрахователен продукт за покриване на прекъсване на дейността, което може да се добави към загубите, като се има предвид натовареното пристанище на Балтимор. На този етап не е потвърдено дали изпращачите или Dali имат застраховка за прекъсване на бизнеса.

Една възможна отсрочка за застрахователите може да дойде от малко известен морски закон от 1851 г., наречен Закон за ограничаване на отговорността, който ограничава отговорността на кораба до стойността на лодката и нейния товар след злополука. Собствениците на Титаник са използвали този закон, за да ограничат колко са били принудени да платят, след като корабът е потънал през 1912 г.

Същият този закон може да ограничи колко застрахователи трябва да платят за щетите на самата лодка.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хохо Бохо

    8 1 Отговор
    Хох@ла си е хох@л, ти му даваш пари и оръжие то гледа да ти бутне мост и да те съсипе икономически.
  • 2 Кхе кхе

    7 2 Отговор
    Резултат е от ръководене на украински капитан!
  • 3 КГБ

    3 1 Отговор
    Капитанът е таен агент на КГБ!
  • 4 Да е жив и здрав

    5 1 Отговор
    Капитанът украинец. Добра работа свърши.
  • 5 факуса

    3 0 Отговор
    обезщетенията да ги приспаднат от помощите за 404,слава украине хи хи