Last news in Fakti

18 Януари, 2003 15:01 997 1

Първичен инстинкт

  • laverda-
  • laverda 1000 sfc

На по-голяма част от мъжкото съсловие от момента на раждането природата се е погрижила да “подари” два основни инстинкта - любов към красиви жени и преклонение пред изискани возила. Ако сте част от обществото на носителите на “първичния инстинкт” значи сте попаднали на точното място, защото в настоящия материал става въпрос за една от най-впечатляващите италиански гордости на две колела - Laverda 1000 SFC.

Мнозина не бяха сигурни за бъдещото на компанията

Когато преди близо две години Laverda се оказа в изключително тежка финансова ситуация, повечето скептици бяха склонни да смятат, че легендарният производител на мотоциклети ще трябва безвъзвратно да се оттегли от пазара. Тогава на хоризонта се показа “бялата лястовица” в лицето на Ивано Беджио - шеф на конкуренцията Aprilia. Мнозина дори съзряха в това не така жадуваното спасение, а още по-голяма заплаха - обезличаване на марката Laverda и подчиняването є на капризите на новия собственик. Сеньор Беджио обаче явно разбира от бизнес повече, отколкото смятат някои и не само, че не наложи в новопридобитата компания своите виждания и концепции, но и им подари повече от задоволителна самостоятелност. След около от две години апокрифна дейност конструкторите от Laverda с гордост разкриха пред останалия свят шедьовърът, с който смятат да възкресят имиджа на марката

1000 SFC триумфира по време на изложението в Болоня

Повечето от посетителите тогава очакваха да открият мотоциклет завдижван от традиционния ръмжащ трицилиндров двигател - патент на Laverda, но всъщност бяха далеч по-приятно изненадани.

Традиционно оранжевата хала се оказа оборудвана с двуцилиндров V-образен агрегат с ъгъл между цилиндрите от 60 градуса, който не само предлагаше ново звучене за ухото на познавача, но и далеч по-стойностни изживявания на пътя. Двигателят на Laverda 1000 SFC е с водно охлаждане и работен обем 998 кубически сантиметра. Осигуряваната от него мощност в максимална степен отговаря на взискателните претенеции на клиентите на марката, които едва ли биха останали недоволни от “скритите” в сърцето на атлета 133 конски сили при 9 500 об./мин. Максималният въртящ момент също се намира в пълен унисон с мощността, като пиковата му стойност от 105 Нм се достига при 7 500 об./мин. В оборудването е използвана и шестстепенна скоростна кутия, като съединителят е многодисков.

Съществени изменения от миналото обаче са внесени при окачването и спирачките. За маневреността и надежността на мотоциклета отпред отново се грижи телескопична вилка, докато отзад е монтиран двураменен амортисьор Ohlins, изработен изцяло от алуминий. Спирачките са последно поколение Brembo, силно вентилирани и “захапващи” максимално безпощадно. Отпред са монтирани два спирачни диска, а отзад само един.

Дизайнът и комфортът са от силните страни на бегача

Оптичното впечатление, което Laverda 1000 SFC оставя у своите почитатели, е за чист спорт, необуздана агресия и обещаващи моменти на пътя. Преднамерено подчертаните детайли по външната окраска на атлета определно разкриват стремежа той да бъде забелязван.

Комфортът също е на нужната висота, като мотоциклетът се управлява лесно и не изисква особени усилия. В интерес на истината обаче внушителната седалка изглежда много по-удобна, отколкото е тя в действителност.
Очаква се цената на двуколесното да бъде около 13 000 евро.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 laverda

    1 1 Отговор
    надявам се другия мотор да ми е такъв