Last news in Fakti

18 Март, 2015 10:06, обновена 18 Март, 2015 11:36 31 208 80

Тест на летни гуми (сезон 2015)

  • тест-
  • летни гуми-
  • adac-
  • 2015

"Добри"

Пролетта постепенно настъпва, а това означава и смяна на зимните гуми с летни. За онези, на които им предстои покупка на такива, но все още не са ориентирани за марка и модел, може би ще е от полза този сравнителен тест, проведен от специалистите на ADAC.

Тази година изборът пада върху 16 модела летни гуми от различни ценови сегменти и с един и същ размер - 185/60 R14. След сериозни изпитания, проведени с автомобили VW Polo, се оказва, че цели шест модела получават най-високата оценка "Добри".

Тази година хегемонията на Continental бе нарушена от Goodyear и Nokian. Трите марки събират най-много точки в крайното класиране. Интересното е, че точките на Continental, Goodyear и Nokian са равни. Малко след тях, но също с добра оценка, остават Dunlop, Hankook и Vredestein.

"Удовлетворителни"

Летните гуми на Firestone, Michelin и Sava получават оценка "Удовлетворителни", като експертите отбелязват, че съвсем малко не е достигнало на тези три варки да наредят своите продукти в най-силната група. Така например Firestone се представят не толкова добре на мокър асфалт, а Michelin губят на сух. Гумите Sava пък се оказват недостатъчно тихи и икономични.

Останалите гуми, получили оценка "Удовлетворителни", се представят зле основно на мокър асфалт. Става дума за летните предложения на Yokohama, GT Radial и Semperit. Има и едно изключение в лицето на Pirelli, които се представят отлично на мокро, но губят точки заради по-висок разход на гориво. Гумите Infinity също се представят добре на мокър асфалт, но се износват доста по-бързо от лидера в тази категория Kumho.

"Посредствени"

Въпреки високата износоустойчивост Kumho получава оценка "Посредствени". Корейските гуми впечатляват и с висока икономия на гориво, но отстъпват много в показателите на мокър асфалт. По-лоши резултати на мокро дават единствено гумите Matador.

Марките Dunlop, Hankook и Firestone също не се представят отлично, но според специалистите от ADAC като цяло може да се разчита на тях по отношение на спиране на автомобила. Интересното е, че от ADAC използват при оценката на дадена гума система с обратен бал - тоест колкото по-ниска е оценката, толкова по-добра е гумата. Така победителите Continental ContiPremiumContact 5, Goodyear EfficientGrip Performance и Nokian Line получават по 2.2 бала, а всички останали - по-високи оценки.

Най-лошата гума от теста е Matador MP 16, която е оценена с 4.8 точки. Основните критерии, по които се достига до въпросната крайна оценка, са пет - поведение на сухо, на мокро, акустика, икономичност и износоустойчивост. Ето и общото класиране.

 
1-3. Continental ContiPremiumContact 5 - 2.2 точки
      Goodyear EfficientGrip Performance - 2.2 точки
      Nokian Line - 2.2 точки
 
4-5. Dunlop Sport BluResponse - 2.3 точки
      Vredestein Sportrac 5 - 2.3 точки
 
6. Hankook Kinergy Eco K425 - 2.4 точки
 
7-9. Firestone Firehawk TZ 300 alpha - 2.6 точки
      Michelin Energy Saver+ - 2.6 точки
      Sava Intensa HP - 2.6 точки
 
10. Pirelli Cinturato P1 Verde - 2.7 точки
 
11. Infinity Ecosis - 3.0 точки
 
12. Yokohama BluEarth AE-01 - 3.1 точки
 
13 - 14. GT Radial Champiro Eco - 3.4 точки
            Semperit Comfort-Life 2 - 3.4 точки
 
15. Kumho Ecowing ES01 KH27 - 3.9 точки
 

16. Matador MP 16 - 4.8 точки


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Skier

    0 0 Отговор
    И този път няма изненади - Continental и Goodyear са най-добри
  • 2 Крис

    2 1 Отговор
    Аз пък мисля, че нашите кочини за по 4000-5000 лева и 150 коня, каквито и летни гуми да сложим няма особена разлика... Не е като при зимните

    Коментиран от #3

  • 3 Марто

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Крис":

    Тоа па, ти в ред ли си бе. Ето за това загиват хора, заради такива като теб, дето карат с галоши и си мислят, че като е лято няма проблем.
  • 4 гоуст

    0 1 Отговор
    На всички ни е ясно, че повечето от тези класации са платени. Няма как гуми като Нокиан да изместват Бриджстоун, Мишелини, и да са на първо място. Миналата година се правиха яки реклами на гумата Фулда, че е голяма работа, а тази май ще се тръби около Нокиана.

    Коментиран от #6

  • 5 джантата

    1 1 Отговор
    на моите летни гуми им се вижда тел та и няма проблеми
  • 6 Калоян

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "гоуст":

    На мен пък не ми е ясно и аз при избора на гуми се съобразявам с мнението на специалистите. Ама повечето българи си мислят, че разбират от всичко и са свръхкомпетентни по всички въпроси. За това сме на този хал.
  • 7 Гост

    4 1 Отговор
    Хубава класация, но за нашите пътища освен поведение на мокро и разход на гориво, по-важно е дали издържат на дупките по асфалта. По този показател Yokohama са за предпочитане, защото правят балони много по-трудно от тънкостенните Goodyear, Continental и Michelin.

    Коментиран от #26

  • 8 Уеко ти

    0 0 Отговор
    На мен също не ми е ясно, но не оставям на кого да е, да ми пълни главата с глупости и ако няма човек на когото да разчитам, предпочитам да се образовам, вместо да пробвам и да си счупя главата

    Коментиран от #11

  • 9 Shmeker

    1 0 Отговор
    Страхотните Японски гуми нещо не стават според тоя тест
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Стилян

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Уеко ти":

    ми образовай се като четеш мнения на специалисти, като тези на ADAC, а не на кварталния гумаджия, който няма основно образование.
  • 12 onq s konq

    0 0 Отговор
    Когато купих БМВ-то по-миналата година,беше на 138хил.км и със 4 галоша "континентал"./225 /45/17/.Такава мъка беше да демонтираме джантите от главината на колелетата ,че нямам думи -буквално бяха эаварени и голям бой падна с дървено трупче от вътрешната страна на джантите!С това искам да кажа,че тия гуми са иэкарали километрите на колата и то ако не са пренавити.Естествено купих пак "Континентал" эа предните колела,макар и по-широки/отэад "Хенкок/

    Коментиран от #75

  • 13 МАК

    0 0 Отговор
    При всеки размер картината е различна
  • 14 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор
    GOODYEAR
  • 15 край

    2 2 Отговор
    В този размер, за България /без Самоков и Смолян/, с нормален човек зад волана, които кара по около 20-30 хил км. на година - САМО ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ. Караш 2-3 години и нови. Зимни - летни като ги въртиш за 6г. не можеш да износиш грайфера а гумата всъщност изгоряла.
  • 16 край

    1 3 Отговор
    С Всесезонна гума - зимата не те изненадва като октомврииския сняг от есента. 90% от тези дето сменят зимни-летни не бяха сменили и естествено на Витиня стана мазало защото бяха с летни. Мойте нови всесезонни гуменетки си драпаха перфектно.

    Коментиран от #18, #25

  • 17 гост

    1 1 Отговор
    За нормално ежедневно ползване има само два критерия, които са напълно достатъчни за сигурността при гумите:
    - да са нови
    - да не са китайски
    Това гарантира достатъчно добри качества за сигурното придвижване и контакт с пътната настилка. Кой производител точно е направил гумата не е от такова значение, нито дали е с 2 децибела по-шумна или с 5% по-икономична.
    Важното е да се кара със здрави, нови и качествени гуми в съответен размер за автомобила. Тогава и автомобилите си дават заводски разход и комфорт.
  • 18 onq s konq

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "край":

    Преди да си купя летните гуми попрочетох някои неща эа качествата на гумите и ми направи впечатление следното писание:"Няма по-голяма эаблуда от всесеэонната гума-това е нито рак,нито риба и просто си давате парите эа нещо със най-съмнителните въэможни качества.Эатова и няма класация эа качествата на тоя тип гуми-те просто са отчайващо эле както на сняг,така и на сухо.Нищо лично!
  • 19 А Димов

    0 0 Отговор
    Интересен тест на ADAC ???? Да бяха поместили класацията за на-масовите размери...12 цоловите може би. Та новите малолитражни автомобили излизат заводско с 15-ски.Какво остава за масовите автомобилите от среден,да не говорим за високия клас при който гумата е подложена на най-големи натоварвания и водача наистина трябва да се съобразява със всичките и показатели като дот,скоростен индекс, спирачен път,разход на гориво,шум...и т.н.С интерес очакваме класацията за всички цолажи.Убеден съм че тя ще е коренно различна от публикуваната тук.
  • 20 край

    2 1 Отговор
    До оня с коня. Разбира се всесезонната гума не е нито риба нито рак а зимата винаги ли е студено или ама някога и 20градуса февруари и април месец не е ли падал сняг. Тестове за всесезонни гуми има и те се произвеждат от почти всички големи производители на гуми точно за климат като нашия - по на юг от нас се кара само с летни - справка Турция Гърция. С всесезонната гума вие практически сте по-рядко в риск от колкото като сменята зимна-летна. Четете повече - по малко слушайте глупотите на черните момчета от гумаджииниците. Още по-малко слушайте търговците на гуми защото те биха искали и дневни с нощни да сменяте за да върви алъшвериша.

    Коментиран от #22

  • 21 onq s konq

    1 0 Отговор
    Честно каэано наистина не съм чувал эа тест на всесеэонни гуми,но пък гледах клип как се държи в сняг эимна и как-всесеэонна гума.След като си доволен от иэбора си-няма лошо,но поне сподели кои марки са в челни поэиции при теста эа всесеэонни гуми,СЛЕД КАТО ТВЪРДИШ ЧЕ ИМА!Колкото до досадната смяна на эимни/летни,при мен тоя въпрос не стои на дневен ред,эащото ПРОСТО НЯМАМ ЭИМНИ ГУМИ!А нямам,эащото няма как да карам в сняг БМВ с окачване на 4 пръста от асфалта:)
  • 22 селянин

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "край":

    Брей тарикати колкото искаш, зимата с летни гуми. Вече ми е писнало да се пазя от такива. Разправяй си глупостите на някой друг дето няма книжка още. За зимата стават само чисто зимни гуми, дори и да не са от най марковите. Всичко друго е само извинение за дупката в джоба. У нас, особено в шопско си пада сняг достатъчно че да нямаш извинение за зимни гуми!
  • 23 гуми

    1 0 Отговор
    Тест на летни гуми 205/55 R16 V 2015г.
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=228381&SourcePageId=31821
  • 24 BENZ

    1 3 Отговор
    poniatieto vsesezonni gumi e smeshno.takova jivotno nema.

    Коментиран от #27, #28

  • 25 BENZ

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "край":

  • 26 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    С Йокохама бая съм се лизгал с баварката.
    И кво Конти и Гудяр не стават ли ?!??

    Коментиран от #52

  • 27 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "BENZ":

    Аве има ама не им е изгодно да го развиват. Нали трябва да те набутат да си купуваш по 2 чифта гуми годишно, що да правят всесезонните добри?

    Коментиран от #41

  • 28 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "BENZ":

    То на практика трябва и 3 чифта гуми да имаш в момента - летни, евро-зимни и акртически зимни. Така, че смятай колко пъти може да се ходи до гумаджийницата

    Коментиран от #29

  • 29 Владислав Димитров

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Shmeker":

    Е и, за какво ти са тия арктическите ?

    Коментиран от #32

  • 30 гост

    1 2 Отговор
    Наистина това понятие "всесезонна гума" го няма на практика!

    Коментиран от #33

  • 31 Роман Ценов

    1 1 Отговор
    как може савата да са в тази графа като сава е руска кампания тези гуми са супер буклуци

    Коментиран от #34, #35, #36, #49

  • 32 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Владислав Димитров":

    Ами за по-сериозен и неотъпкан сняг, лед, шипове

    Коментиран от #37

  • 33 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Има например -

    GOODYEAR VECTOR 4SEASONS
    Hankook Optimo 4S
    VREDESTEIN QUATRAC
    KUMHO 4 seasons
    DUNLOP 4 all seasons
    SAVA Adapta
    Kleber Quadraxer

    Това са едни от най-разпространените всесезонни гуми. Концернът Континентал не произвежда такива - няма всесезонни Континентал, Барум, Семперит, Гиславед и т.н.
  • 34 Shmeker

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Роман Ценов":

    Сава са словашки или словенски.

    Коментиран от #66

  • 35 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Роман Ценов":

    Под крилото на Гудяр са.
  • 36 Бате

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "Роман Ценов":

    Сава нямат нищо общо с Русия, а е словенска марка. И толкова неграмотен коментар скоро не бях чел.

    Коментиран от #65

  • 37 Владислав Димитров

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Shmeker":

    Според мен арктическите се различават от зимните по това, че не си губят свойствата при по високи минусови температура -40, -50 градуса и нагоре, или аз нещо греша !?

    Коментиран от #38

  • 38 Shmeker

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Владислав Димитров":

    Да, но повечето имат отвори за шипове. То ако живееш или имаш имот в планината са си необходими
  • 39 Бургазлията

    0 1 Отговор
    Другари кажете ако карам само в Бургас и тази зима не успях да видя сняг какви зимни гуми да сложа? Всесезонни може ли? Или да продължавам както досега само с летни гуми целогодишно?

    Коментиран от #40, #42, #44

  • 40 Тодор

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "Бургазлията":

    Всесезонните гуми не са нито летни, нито зимни. Зимните дори и да няма сняг се държат много по-добре, когато температурите са ниски. Аз лични за себе си не бих пренебрегнал сигурността(своята и на другите на пътя).
    Моето мнение е, че зимните гуми са задължителни у нас.
  • 41 BENZ

    0 2 Отговор

    До коментар #27 от "Shmeker":

    veroiatno si prav no na pazara vsesezonite gumi sa tragedia

    Коментиран от #56

  • 42 BENZ

    0 2 Отговор

    До коментар #39 от "Бургазлията":

    drugari na Pozitano
  • 43 qwerty

    0 2 Отговор
    търкалям си 265/70/16 мишлен латитюд тур и не ми пука.

    Коментиран от #45

  • 44 123,300

    1 3 Отговор

    До коментар #39 от "Бургазлията":

    другарю от Бургас,аз си сложих 4 чисто нови китаеца на цената на 2 континентала и нямам проблеми-карам и зимно и лятно време без да ги сменям и се оказва че само са нападани китайските производители без основание.не мога да ти кажа как се казват че името е едно такова страшно но имат едно слонче за емблема но за 3 години свършиха работа и купих пак 4 китаеца ама и тях не помня.избора си е твой

    Коментиран от #46

  • 45 452а

    1 2 Отговор

    До коментар #43 от "qwerty":

    и на мен не ми пука с кво караш :)
  • 46 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "123,300":

    Ако си карал някога с Континентал щеше да разбереш, че двойната цена на практика е нищо спрямо тия пластики дето си си взел. Не знам на каква цена реално би си заслужавала китайска пластмаса, май на никаква.. Ако сложиш някога конти на тая кола ще се удивиш колко си се набутал с тия китайски саксии... Много много много много много си се объркал. Най-малкото заради невероятното бързо и БЕЗОПАСНО спиране, което може да получиш с едни добри континентали.
  • 47 123,300

    1 1 Отговор
    не ми се спори защото колата дойде с континентал но не помня кой модел точно и не бяха кой знае какво-карал съм с гудрич и разликата е огромна...незнам дали си карал китайци но аз съм доволен-лично мен ме устройват а и не съм състезател за да ги карам на максимума им от възможностите

    Коментиран от #48

  • 48 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #47 от "123,300":

    Вземи НОВИ контита и пак ще говорим.
    Иначе - да карал съм с китайски

    Коментиран от #50

  • 49 123,300

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "Роман Ценов":

    има всесезонни гуми
  • 50 123,300

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "Shmeker":

    въпрос на вкус-предпочитам гудрич,но китайците ме устройват също ;)
  • 51 Бай Бай

    1 0 Отговор
    Масово в Бг се кара с галоши свалени от явтомобили нов "Фнос" или от по - заможни потребители. Преди около месец имах честа и късмета да се сдобия с 4 чисто нови гуми 205/55/16 Goodyear EfficientGrip Performance и изглежда не съм сбъркал в избора си според статията а и наистина автомобилът ми е с отлично поведение. Много важно качество на гумите (за което никой не спомена) е да са скорошно производство тъй като каучукът старее и дори да си закупите нови гуми, ако са престояли 3 или 5 години на склад то само сте си дали парите на вятъра. лично според мен консумативите за които не трябва да се прави компромис са: гуми, светлини и чистачки! Лек и безавариен път на всички колеги от мен!
  • 52 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "Shmeker":

    Май не четеш какво съм писал, а се опитваш да се хвалиш, че си имал БМВ. Казвам, че съм карал с всякакви гуми, но за мен Yokohama са най-удачни за нашите дупки, особено 17-ки и нагоре. Достатъчно е да пипнеш дебелината на гумата отстрани и да усетиш разликата. Michelin правят най-много балони.

    Коментиран от #54

  • 53 Shmeker

    3 2 Отговор
    Не е въпрос на вкус а на безопасност.

    Коментиран от #69

  • 54 Shmeker

    3 3 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    йокохамите съм ги отписал. Не държат достатъчно като направят 1-2 сезона. Тва е.

    Коментиран от #57

  • 55 bmw

    1 1 Отговор
    ха ха ха ха! ще умра от смях. летни, пролетни, зимни, кални, мокри .... какви ли гуми ще измислят още. Има само 2 вида гуми: нови и стари :)
  • 56 НикиД

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "BENZ":

    У нас почти няма предлагане на всесезонни гуми и започвам да си мисля, че това е съвсем преднамерено. Гумаджийниците и магазините нямат сметка от такива, а истината е че за две трети от хората, които си карат колата предимно в града, какъвто съм и аз , те вършат отлична работа. Освен това се налага нарочно мнението, че такова нещо няма, което не е вярно. На запад и в щатите повечето хора си карат с всесезонни гуми и не се занимават със смени есен и пролет.

    Коментиран от #64

  • 57 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "Shmeker":

    Ами купувай си нови и ще ти държат повече :)))
    Опа, забравих, че си на всяка манджа мерудия!
    Гледам, че има големи защитници тук на всесезонните гуми, но ето какво пишат за собствените си такива Goodyear:
    "Те са един практичен вариант, приложим в региони с умерени зимни условия (леки снеговалежи, с температури рядко падащи под нулата)"
    Хората са го написали за къде стават, а ето и сайта им за невярващите: http://www.goodyear.eu/bg_bg/all-about-tires/seasonal-tires/why-summer-tires/

    Коментиран от #59

  • 58 гост

    0 1 Отговор
    различни видове гуми има във формула 1, където се кара на предела и гумите са съобразени спрямо метеорологичната обстановка. За масовия потребител видовете гуми са рекламен трик на търговците
  • 59 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #57 от "Гост":

    Е аз за нови говоря. Този тест показва къде са Йокохамите.

    Колкото до Гудрич - те са под крилото на Мишлен и правят среден клас гуми. Топ-продуктът е Мишлен.

    Не съм защитник на всесезонните, просто казвам че ги има и доста марки ги разработват в момента. Там също има тестове от време на време и може да си направиш сметка за това дали може да свършат работа според нуждите. Те са и по-скъпи от само летни или само зимни.

    Коментиран от #60

  • 60 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Shmeker":

    Доста си ми странен, защото единия път се доверяваш на тестове, а другия път не. Тълкуваш ги както ти изнася.
    Първо тази класация хич не ми е меродавна, защото е правена за пътища без дупки. У нас обаче гумите трябва на първо място да не са надеждни минавайки ежедневно пред хиляди дупки! Не случайно Yokohama се ползват в рали шампионата.
    А всесезонните гуми не стават за температури под -5 градуса, както не стават и за сняг и лед. Забележи, че това го пише един от сериозните производители!

    Коментиран от #61, #62, #63

  • 61 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Доверяването е силно казано. Предпочитам да видя няколко различни теста и тогава мога да се доверя на някоя гума.
    Не съм гледал теста на Аутобилд от тази пролет. Там тестват доста повече гуми - около 40-50. Там е по-интересното.

    Ако те притесняват дупките всяка гума си има XL версия, която е подсилена и по принцип издържа на по-високо натоварване.

    А тези гуми по състезанията не ги гледай, те са съвсееееееем различно нещо.
  • 62 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Да бе знам за всесезонните, аз си карам с летни и зимни.
    Но това не означава, че не могат да създадат и по-добри всесезонни гуми. Могат.
  • 63 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Относно Йокохамата - карал съм с тази марка.
    В момента карам с летни Гудяр между другото. Зимните са ми Семперит на едната кола, на другата са ми Континентал. Зимния семперит е доста близо до Континентал, а и на тестовете бяха дадени сред топ-резултатите.
  • 64 BENZ

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "НикиД":

    na zapad koi darjavi vizirash zashtoto v Italy ako zimata nesi s gumi na koito pishe M+S te globiavat.v USA gi vidiahme v 10 sm sniag se udriat i nosiat kato narodna pesen.
  • 65 Роман "Маверика"Ценов

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Бате ":

    ти па нали си много грамотен остани си със здраве
  • 66 Роман "Маверика"Ценов

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Shmeker":

    немога да знам всички марки от къде са колега
  • 67 БамБам

    2 1 Отговор
    Трябва да взема 4 летни,но 225 55 16 за БМВ 330и

    Коментиран от #68

  • 68 Петър Петров

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "БамБам":

    Не са ли малко големи за този модел,знам,че ползват 205 60 16

    Коментиран от #72

  • 69 123,300

    0 2 Отговор

    До коментар #53 от "Shmeker":

    след като китайците ми спират както другите маркови що да не карам с китайски? не мислиш ли че тези тестове малко повече хвалят определени фирми? а и вече почти всяка фирма има заводи в китай-така че е вярна приказката че бог е създал света за 7 дни а всичко друго е произведено в китай

    Коментиран от #70, #71

  • 70 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "123,300":

    Абе те може и да спират ама само на сухо
  • 71 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #69 от "123,300":

    Каква е марката и модела на гумите??

    Коментиран от #73

  • 72 БамБам

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Петър Петров":

    Напротив точният размер са,купих го с такива,но са много изпилени.Даже по харектеристика му дават и по-големи http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=9990
  • 73 123,300

    0 1 Отговор

    До коментар #71 от "Shmeker":

    ханканг всесезонни 215/65/15 с тях съм от ноември

    Коментиран от #77

  • 74 Shmeker

    1 1 Отговор
    Нанканг имаш предвид. И какво за тях? Кой е точно модела? Те са тайвански, не са китайски.
  • 75 верно ли

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    на 138000км....предполагам автомобила е на 6-7 години ако съдим по километрите :-))))))))))
  • 76 Моя опит

    1 0 Отговор
    Корморан летни и зимни - не стават.
    Дебица Навигатор 2 - 13 цола, всесезонни. 4 гуми - 280 лева с монтажа. Изминати 55 000 км. Много съм доволен.
    Понеже нямаше такива после си купих зимни Барум за 240 лв. А на пролет летни Дебица за 200 лв. До тук общо изминати 45 000 км. Летните са за изхвърляне, а зимните ще карам и лятото. На есен ще купувам нови. Ако има Дебица Навигатор 2 ще е супер.
  • 77 BENZ

    1 1 Отговор

    До коментар #73 от "123,300":

    nankang li hvalish?
  • 78 Shmeker

    2 0 Отговор
    Не карай зимните лятото. Едно че ще ги съсипеш и друго - в жегите няма да спират добре.

    Коментиран от #80

  • 79 японеца

    0 1 Отговор
    На първата снимка е Бриджстон Туранза, една от най-добрите гуми.
    След Потенца разбира се!
  • 80 BENZ

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Shmeker":