Last news in Fakti

10 Април, 2015 09:47 21 861 28

С над 400 км/ч през 1989-а

  • callaway-
  • chevrolet-
  • corvette-
  • sledgehammer
В средата на 80-те години на миналия век конструкторите на Callaway запретват ръкави над проект, чиято цел е прагът от 400 км/ч, но с изричното условие колата да запазва устойчивост във всякакви скоростни режими и да бъде "street legal" или иначе казано хомлогизирана за употреба по обикновените пътища.
 
Толкова високо поставената летва привлича и други легендарни имена от американската моторна сцена. Към главния инженер на Callaway Тим Гууд се присъединяват драг шампионът Джон Лингенфелтър, Тони Сикейл от Carl Haas Team от Indy-сериите и дори Карол Смит, който подготвя GT40-ките на Shelby за победите в Льо Ман през 60-те.
Резултатът от работата на съзвездието от инженерни светила излиза на светло в началото на 1988 г. под подходящо подбраното име Callaway Sledgehammer (тежък ковашки или т.нар. "боен" чук). С доставката на компоненти за автомобила са ангажирани най-известните фирми за доработка на двигатели, окачвания, трансмисии, електроника и шасита в Америка.
 
Въпреки това на външен вид Corvette Callaway Sledgehammer почти не се различава от серийния модел. В кокпита също няма кой знае какви промени, като се изключи вграденият преносим компютър Macintosh, който управлява параметрите на ходовата част и горивната система.
Автомобилът има стандартен кожен салон и дори климатик. Истинските изненади се крият под предното торпедо, където боботи 5.7-литров V-образен осмак с два турбокомпресора, междинни охладители, скрити в предните калници, и мощност от умопомрачаващите за тогава 880 конски сили.
 
На 19 октомври 1989 г. Джон Лингенфелтър подгонва автомобила по овалната писта на "Развойния център по транспорт" край Ейст Либърти, Охайо, и регистрира 254.76 мили/ч (409.908 км/ч). Това печели на Corvette Callaway Sledgehammer титлата "The Worlds Fastest Street Legal Car" за години напред.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джорджо

    0 0 Отговор
    Сега някои ще кажат, че недозавивали тези коли и незнам си още какво, но е факт, че това са истинските коли. Сегашните хибриди не могат да им стъпят на малкия пръст. Уникална машина.

    Коментиран от #15

  • 2 Shmeker

    2 0 Отговор
    За Корвет или само хубаво или нищо. Това е много здрава и непретенциозна спортна кола, дори много от модификациите граничат със суперкарите. А тази тук си е хиперкар и по съвременните стандарти, доста изпреварила времето си.
  • 3 сосити

    0 0 Отговор
    Никой не може да отрече историята на американското автомобилостроене.Имат си отрицателни и положителни черти.
    Но са коли само за движение нашраво!
  • 4 kkk

    1 1 Отговор
    Вейрона по тва време е бил на баща си в гащите. Кво ми се на.ираха от Бугати ,хората много години преди тях са го постигнали и то не от 16 литров мотор.

    Коментиран от #8

  • 5 Гост

    1 0 Отговор
    Човека, който прави трите титли на Ford GT40 на Le Mans май се казва Карол Шелби.

    Коментиран от #6

  • 6 Калоян

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Написаното в статията е точно. Проверих го на няколко места. Ето ти един цитат. "Carroll Smith tuned the Callaway Sledgehammer Corvette’s suspension for high speed stability"

    Коментиран от #9

  • 7 The Ghost

    1 0 Отговор
    Тогава е имало Bugatti EB110. Вярно че не е вдигало 400 км, а "само" 350, но двигателя му не е бил 5.7, а 3.5 и 560 к.с , а не 880 като Корветта. Така че не говори без да си запознат. Бугати още от край време са правили едни от най-бързите коли в света - запознай се с историята им.
  • 8 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "kkk":

    Една кола не е само конски сили. Има вайпъри, дето са близо до мощността на Вейрон, ама не се купуват много, въпреки, че са поне 6, 7 пъти по-евтини. Корвета е прекрасен автомобил, ама хората плащат 3 пъти повече за 911. А Порше 917 е създадено 10 години преди този Корвет, и вярвам, че не му отстъпва по нищо.
    Има тунери, дето правят 2000+кс автомобили, ама това не означава, че могат да направят автомобил като Порше, Пагани, Кьонигсег, Ферари, Макларън или Бугати. Такива автомобили има и отвъд океана, ама са в малко по-различна категория. И няколко пъти по-евтини. Ако направят толкова скъп автомобил, просто няма кой да го купи.
  • 9 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Калоян":

    Моя грешка, или по-скоро Mr Carroll Smith е работил с Mr. Carroll Shelby във времето, когато Ford GT40 взема три поредни титли на Le Mans. Шелби е в основата на това, както и на много други изключителни постижения.

    Коментиран от #10

  • 10 Марто

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Да де, но в проекта Corvette Callaway Sledgehammer участва именно Карол Смит, който подготвя GT40-ките на Shelby, както си и пише в статията.
  • 11 -_-

    0 0 Отговор
    Само да отбележа, че Вейронът има 8-литров двигател с 16 цилиндъра, а не 16-литров .

    Коментиран от #12

  • 12 раптор

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "-_-":

    Какво като отбележиш? Всяка марка има свой подход! И няма никакво значение кой какъв двигател е избрал! Важен е крайния резултат! Тоя калауей, двигателя му ще е за смяна след 10 хилядния километър... най-много! Бугатито и до 300к ще докара!
  • 13 Plovdiv

    0 0 Отговор
    Накрая да направят реактивен самолет, който лети ниско, да счупят звуковата бариера и да мирясат. А вместо еърбег ще има катапулт...
  • 14 serviz

    0 2 Отговор
    бугатито ще докара 300 к километъра в сънищата на децата .
  • 15 Vasik Atanasova

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Джорджо":

    КОЛА С ПРЕДНО
    ЗАДВИЖВАНЕ Е ПО ДОБРА
    ЗАТОВА
    СЕБАСТИЯН ЛЬОБ
    ПЕЧЕЛЕИ 9 ПОРЕДНИ ТИТЛИ

    Коментиран от #16, #19

  • 16 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Vasik Atanasova":

    Льоб с кола с предно ли ги печели тия титли? Я кажи една спортна кола с предно? Ама от сериозните.

    Коментиран от #17

  • 17 Vasik Atanasova

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    ЯВНО СИ МЛАДО МОМЧЕ И НЕ РАЗБИРАШ
    ЩЕ ТИ ОТГОВОРЯ
    СЕБАСТИЯН ЛЬОБ КАРА СИТРОЕН А ДАЛИ Е СЕРИОЗНА КОЛА САМ
    СИ НАПРАВИ ИЗВОД 9 КРАТЕН СВЕТОВЕН ШАМПИОН
    СПОРЕД МЕН ОТ 5 ПЪТИ НАГОРЕ Е МНОГО ГОЛЯМО ПОСТИЖЕНИЕ
    ТОЙ МУ ОМРЪЗНА ДА ГИ БИЕ
    ЕТО ТИ И КОЛАТА ЧЕТИ
    СИТРОЕН C WTCC

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Vasik Atanasova":

    Толкова съм младо, че помня 80-те, когато Ауди мачкаха наред с Quattro. Оттогава насам, не знам някой да е печелил WRC със различно задвижване от 4х4. Та на Льоб ситроена му е 4х4 :) И няма нищо общо със ситроените в шоурума.
    А в шоурума на Ситроен сериозни спортни коли не съм виждал.
    Льоб никога не е печелил титлата във WTCC.
    Остави световните шампионати, говорим си за автомобили, дето се купуват от шоурум, можеш да им сложиш номер и да ги караш по пътищата. Защото на WRC автомобила на Льоб не можеш да му сложиш номера и да си го караш ;)

    Коментиран от #22

  • 19 S Doichinov

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Vasik Atanasova":

    Ситроените в магазина са с предно.Ксара,Ц4 и DS3 с който стана шампион всичките са 4х4.Това другото рали в което се състезава сега не е wrc.

    Коментиран от #21

  • 20 Уважение

    0 2 Отговор
    Това вече не е така! Ауто Билд направи тест в планината на сняг!
    Фиат 500 бие Рейндж Ровър (заради килограми)...
    БМВ със садно бие ФВ с предно! Мерцедес МЛ с елктроника бие Г-клас с механика!!! Вече много неща не са така!
    https://www.youtube.com/watch?v=6tRofeNXVe8
  • 21 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "S Doichinov":

    ЕТО И ЗА ДВАМА ВИ ЯВНО ВИ СЕ ЧЕШЯТ ЕЗИЦИ
    380 КС КЪМ ПРЕДНИТЕ КОЛЕЛА
    http://www.dnevnik.bg/sport/2013/07/24/2109920_sitroen_pokaza_avtomobila_na_sebastien_lyob_za_wtcc/
  • 22 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    НАЛИ СИ ГОВОРИМ ЗА СПОРТНИ КОЛИ
    СЪСТЕЗАНИЯ
    ПРЕДНО ИЛИ ЗАДНО
    И ЗАВОИ
    КАКВИ НОМЕРА ДА СЛАГАМЕ
    ЧЕТЕТЕ АУТОБИЛД

    Коментиран от #23, #26

  • 23 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Vasik Atanasova":

    http://www.dnevnik.bg/sport/2013/07/24/2109920_sitroen_pokaza_avtomobila_na_sebastien_lyob_za_wtcc/
  • 24 Разбирко

    0 0 Отговор
    Виждам два механични компресора, които се въртят от коляновия вал, а не два турбокомпресора, както пише в статията.
  • 25 Glimpse

    0 0 Отговор
    Двигателя на Veyron не е 16 литров, а 16 цилиндров. Иначе като кубатура е 8л.
  • 26 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "Vasik Atanasova":

    Абе жена! Статията е за най-бърза street legal кола, което означава, че тая кола е подходяща да и се сложи номер и да се движи по улиците. Някои такива коли участват в състезания, да. Колкото до WTCC, там миналата година Лада са на 3-то място, а, а по-миналата са на второ. А Шевролет Круз има най-много победи. Онова, дето до скоро беше Деу. Тия Ламборгини, Ферари, Порше никакви ги няма! 500 коня кола с предно виждала ли си? Ходи в Ситроен ги питай коя им е най-бързата кола и после я сравни с най-скромното спортно Порше.
    Вейрона, дето толкова го спрягаме тук виждала ли си го на състезание? Аз Шевролет Круз мога да си купя, дето е печелил най-много във WTCC, мога да си купя и като на Льоб ситроена, ама Вейрон не мога, даже едно скромно Порше Кайман-че не мога.
  • 27 Хахаха

    0 2 Отговор
    Васик изказванията ти са повече от смешни! Да наредиш Ситроен до велики марки суперавтомобили (за мене Вета е суперавтомобил) е меко казано, нелепо!
    Да кажеш, че Льоб е печелил световните рали серии с предно е дебилно!
    След 80-те и Ауди 100 куаттро (Торсен/механично 4х4), абсолютно всички използват, именно тази задвижваща система, защото е много по-ефективна!
    Колко заводски отбора освен Ситроен има в рали сериите? ВАГ групата колкото пъти влязат в този шампионат на 2-3та година са шампиони, къде бяха големия производител на супер автомобили Ситроен през 2013 или 2014? Истината е такава, че когато големия европейски производител влезе в такъв шампионат, той неминуемо печели! Мерцедес показват същото във Формула, а именно тотална доминация, а не ала-бала работи!
    И моля ти се спри да пишеш неподготвен/а, че е инфантилно вече! Великия цитрон, който даже вече не се и продава...
  • 28 DrHOUSE

    0 0 Отговор
    всички които коментирате сте лаици....пълни лаици,виждали коли от сорта само на снимки... лаици....