В средата на 80-те години на миналия век конструкторите на Callaway запретват ръкави над проект, чиято цел е прагът от 400 км/ч, но с изричното условие колата да запазва устойчивост във всякакви скоростни режими и да бъде "street legal" или иначе казано хомлогизирана за употреба по обикновените пътища.
Толкова високо поставената летва привлича и други легендарни имена от американската моторна сцена. Към главния инженер на Callaway Тим Гууд се присъединяват драг шампионът Джон Лингенфелтър, Тони Сикейл от Carl Haas Team от Indy-сериите и дори Карол Смит, който подготвя GT40-ките на Shelby за победите в Льо Ман през 60-те.
Резултатът от работата на съзвездието от инженерни светила излиза на светло в началото на 1988 г. под подходящо подбраното име Callaway Sledgehammer (тежък ковашки или т.нар. "боен" чук). С доставката на компоненти за автомобила са ангажирани най-известните фирми за доработка на двигатели, окачвания, трансмисии, електроника и шасита в Америка.
Въпреки това на външен вид Corvette Callaway Sledgehammer почти не се различава от серийния модел. В кокпита също няма кой знае какви промени, като се изключи вграденият преносим компютър Macintosh, който управлява параметрите на ходовата част и горивната система.
Автомобилът има стандартен кожен салон и дори климатик. Истинските изненади се крият под предното торпедо, където боботи 5.7-литров V-образен осмак с два турбокомпресора, междинни охладители, скрити в предните калници, и мощност от умопомрачаващите за тогава 880 конски сили.
На 19 октомври 1989 г. Джон Лингенфелтър подгонва автомобила по овалната писта на "Развойния център по транспорт" край Ейст Либърти, Охайо, и регистрира 254.76 мили/ч (409.908 км/ч). Това печели на Corvette Callaway Sledgehammer титлата "The Worlds Fastest Street Legal Car" за години напред.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Джорджо
Коментиран от #15
09:56 10.04.2015
2 Shmeker
10:02 10.04.2015
3 сосити
Но са коли само за движение нашраво!
10:11 10.04.2015
4 kkk
Коментиран от #8
10:16 10.04.2015
5 Гост
Коментиран от #6
10:44 10.04.2015
6 Калоян
До коментар #5 от "Гост":
Написаното в статията е точно. Проверих го на няколко места. Ето ти един цитат. "Carroll Smith tuned the Callaway Sledgehammer Corvette’s suspension for high speed stability"Коментиран от #9
10:58 10.04.2015
7 The Ghost
10:59 10.04.2015
8 Гост
До коментар #4 от "kkk":
Една кола не е само конски сили. Има вайпъри, дето са близо до мощността на Вейрон, ама не се купуват много, въпреки, че са поне 6, 7 пъти по-евтини. Корвета е прекрасен автомобил, ама хората плащат 3 пъти повече за 911. А Порше 917 е създадено 10 години преди този Корвет, и вярвам, че не му отстъпва по нищо.Има тунери, дето правят 2000+кс автомобили, ама това не означава, че могат да направят автомобил като Порше, Пагани, Кьонигсег, Ферари, Макларън или Бугати. Такива автомобили има и отвъд океана, ама са в малко по-различна категория. И няколко пъти по-евтини. Ако направят толкова скъп автомобил, просто няма кой да го купи.
11:02 10.04.2015
9 гост
До коментар #6 от "Калоян":
Моя грешка, или по-скоро Mr Carroll Smith е работил с Mr. Carroll Shelby във времето, когато Ford GT40 взема три поредни титли на Le Mans. Шелби е в основата на това, както и на много други изключителни постижения.Коментиран от #10
11:11 10.04.2015
10 Марто
До коментар #9 от "гост":
Да де, но в проекта Corvette Callaway Sledgehammer участва именно Карол Смит, който подготвя GT40-ките на Shelby, както си и пише в статията.11:40 10.04.2015
11 -_-
Коментиран от #12
12:20 10.04.2015
12 раптор
До коментар #11 от "-_-":
Какво като отбележиш? Всяка марка има свой подход! И няма никакво значение кой какъв двигател е избрал! Важен е крайния резултат! Тоя калауей, двигателя му ще е за смяна след 10 хилядния километър... най-много! Бугатито и до 300к ще докара!12:51 10.04.2015
13 Plovdiv
15:14 10.04.2015
14 serviz
15:18 10.04.2015
15 Vasik Atanasova
До коментар #1 от "Джорджо":
КОЛА С ПРЕДНОЗАДВИЖВАНЕ Е ПО ДОБРА
ЗАТОВА
СЕБАСТИЯН ЛЬОБ
ПЕЧЕЛЕИ 9 ПОРЕДНИ ТИТЛИ
Коментиран от #16, #19
15:18 10.04.2015
16 Гост
До коментар #15 от "Vasik Atanasova":
Льоб с кола с предно ли ги печели тия титли? Я кажи една спортна кола с предно? Ама от сериозните.Коментиран от #17
15:33 10.04.2015
17 Vasik Atanasova
До коментар #16 от "Гост":
ЯВНО СИ МЛАДО МОМЧЕ И НЕ РАЗБИРАШЩЕ ТИ ОТГОВОРЯ
СЕБАСТИЯН ЛЬОБ КАРА СИТРОЕН А ДАЛИ Е СЕРИОЗНА КОЛА САМ
СИ НАПРАВИ ИЗВОД 9 КРАТЕН СВЕТОВЕН ШАМПИОН
СПОРЕД МЕН ОТ 5 ПЪТИ НАГОРЕ Е МНОГО ГОЛЯМО ПОСТИЖЕНИЕ
ТОЙ МУ ОМРЪЗНА ДА ГИ БИЕ
ЕТО ТИ И КОЛАТА ЧЕТИ
СИТРОЕН C WTCC
Коментиран от #18
17:34 10.04.2015
18 Гост
До коментар #17 от "Vasik Atanasova":
Толкова съм младо, че помня 80-те, когато Ауди мачкаха наред с Quattro. Оттогава насам, не знам някой да е печелил WRC със различно задвижване от 4х4. Та на Льоб ситроена му е 4х4 :) И няма нищо общо със ситроените в шоурума.А в шоурума на Ситроен сериозни спортни коли не съм виждал.
Льоб никога не е печелил титлата във WTCC.
Остави световните шампионати, говорим си за автомобили, дето се купуват от шоурум, можеш да им сложиш номер и да ги караш по пътищата. Защото на WRC автомобила на Льоб не можеш да му сложиш номера и да си го караш ;)
Коментиран от #22
18:01 10.04.2015
19 S Doichinov
До коментар #15 от "Vasik Atanasova":
Ситроените в магазина са с предно.Ксара,Ц4 и DS3 с който стана шампион всичките са 4х4.Това другото рали в което се състезава сега не е wrc.Коментиран от #21
18:46 10.04.2015
20 Уважение
Фиат 500 бие Рейндж Ровър (заради килограми)...
БМВ със садно бие ФВ с предно! Мерцедес МЛ с елктроника бие Г-клас с механика!!! Вече много неща не са така!
https://www.youtube.com/watch?v=6tRofeNXVe8
19:58 10.04.2015
21 Vasik Atanasova
До коментар #19 от "S Doichinov":
ЕТО И ЗА ДВАМА ВИ ЯВНО ВИ СЕ ЧЕШЯТ ЕЗИЦИ380 КС КЪМ ПРЕДНИТЕ КОЛЕЛА
http://www.dnevnik.bg/sport/2013/07/24/2109920_sitroen_pokaza_avtomobila_na_sebastien_lyob_za_wtcc/
20:40 10.04.2015
22 Vasik Atanasova
До коментар #18 от "Гост":
НАЛИ СИ ГОВОРИМ ЗА СПОРТНИ КОЛИСЪСТЕЗАНИЯ
ПРЕДНО ИЛИ ЗАДНО
И ЗАВОИ
КАКВИ НОМЕРА ДА СЛАГАМЕ
ЧЕТЕТЕ АУТОБИЛД
Коментиран от #23, #26
20:42 10.04.2015
23 Vasik Atanasova
До коментар #22 от "Vasik Atanasova":
http://www.dnevnik.bg/sport/2013/07/24/2109920_sitroen_pokaza_avtomobila_na_sebastien_lyob_za_wtcc/20:53 10.04.2015
24 Разбирко
21:08 10.04.2015
25 Glimpse
22:37 10.04.2015
26 гост
До коментар #22 от "Vasik Atanasova":
Абе жена! Статията е за най-бърза street legal кола, което означава, че тая кола е подходяща да и се сложи номер и да се движи по улиците. Някои такива коли участват в състезания, да. Колкото до WTCC, там миналата година Лада са на 3-то място, а, а по-миналата са на второ. А Шевролет Круз има най-много победи. Онова, дето до скоро беше Деу. Тия Ламборгини, Ферари, Порше никакви ги няма! 500 коня кола с предно виждала ли си? Ходи в Ситроен ги питай коя им е най-бързата кола и после я сравни с най-скромното спортно Порше.Вейрона, дето толкова го спрягаме тук виждала ли си го на състезание? Аз Шевролет Круз мога да си купя, дето е печелил най-много във WTCC, мога да си купя и като на Льоб ситроена, ама Вейрон не мога, даже едно скромно Порше Кайман-че не мога.
23:21 10.04.2015
27 Хахаха
Да кажеш, че Льоб е печелил световните рали серии с предно е дебилно!
След 80-те и Ауди 100 куаттро (Торсен/механично 4х4), абсолютно всички използват, именно тази задвижваща система, защото е много по-ефективна!
Колко заводски отбора освен Ситроен има в рали сериите? ВАГ групата колкото пъти влязат в този шампионат на 2-3та година са шампиони, къде бяха големия производител на супер автомобили Ситроен през 2013 или 2014? Истината е такава, че когато големия европейски производител влезе в такъв шампионат, той неминуемо печели! Мерцедес показват същото във Формула, а именно тотална доминация, а не ала-бала работи!
И моля ти се спри да пишеш неподготвен/а, че е инфантилно вече! Великия цитрон, който даже вече не се и продава...
01:02 11.04.2015
28 DrHOUSE
20:00 11.04.2015