Last news in Fakti

28 Май, 2015 12:18 15 781 35

Мегакарът Koenigsegg One:1 чупи рекорди

  • мегакар-
  • koenigsegg-
  • one:1
Шведският мегакар Koenigsegg One:1 счупи рекорда за сериен автомобил на японската писта Сузука. Уникалното купе измина обиколката за 2.17.57 мин - постижение, което е по-добро с цели 0.79 секунди от досегашния рекорд на трасето, който принадлежи на Nissan GT-R.
 
Зад волана на Koenigsegg One:1 беше фирмения тестпилот Робърт Свервански, който обясни, че ако бъдат направени настройки на автомобила специално за това трасе, то времето на обиколка ще е значително по-добро от поставения рекорд
 
Свервански заяви още, че е за първи път на пистата Сузука и като цяло, преди да постави рекорда, е изминал само 20 обиколки. Представители на шведската компания също казаха, че не са се подготвяли за рекорд. Настройките на колата са били абсолютно стандартни.
 
Гумите също са серийните Michelin Pilot Sport Cup 2, а горивото в резервоара е обикновен бензин, а не биоетанол Е85, с който практически се достига максималната мощност на мегакара. Най-общо, компанията е искала да демонстрира колата пред японски журналисти и за рекорд въобще не е мислено.
 
Ще припомним, че мощността на One:1 е един мегават. Този термин вече се използва и при автомобилите и е равен на 1 000 киловата, което пък от своя страна е съизмеримо с мощност от 1 341 конски сили по SAE или 1 360 по DIN. Именно от там идва и прозвището мегакар.
Автомобилът се задвижва от петлитров осемцилиндров двигател с два високопроизводителни турбо компресора. От 0 до 400 км/ч мегакарът ускорява за 20 секунди, а от тази скорост да се приведе обратно в пълен покой са нужни 10 секунди.
 
По време на спиране задният спойлер играе ролята на въздушна спирачка, като рязко променя ъгъла си и обезпечава на автомобила сила на натиск от 600 килограма. Амортисьорите са активни, а задното антикрило и определени елементи от броните са подвижни и се регулират от скоростта.
 
Масата на мегакара е 1341 килограма, което означава, че на всеки килограм се пада по една конска сила мощност. Гигантският въртящ момент се предава на колелата посредством седемстепенна трансмисия с два съединителя.
 
Сега основната цел на шведите от Koenigsegg е техният One:1 да счупи рекорда за обиколка на серийна кола на Нюрбургринг. Целта на шведите е да достигнат време за една обиколка на "Зеления ад" равно на 6.30 минути.
 
Сегашното върхово постижение на Нюрбургринг принадлежи на SCG-003, разработен от компанията Scuderia Cameron Glickenhaus, собственост на американския магнат Джеймс Гликенхаус. Времето за обиколка на SCG-003 на Нюрбургринг е 6.42 минути.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    1 0 Отговор
    Ми трябва да го продават с една флашка на USB с готови настройки за всяка писта ....
  • 2 Христомир

    2 0 Отговор
    След като прочетох материала и изгледах клипа, направо тръпки ме побиха. Б.си колата е това.
  • 3 DUDE

    2 0 Отговор
    http://fastestlaps.com/tracks/suzuka.html

    1. Koenigsegg Agera One:1 2:17.00
    2. Nissan GT-R 2:18.36

    Коментиран от #4

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Shmeker

    2 0 Отговор
    Вярно са стотни.
    Тук обаче ги няма Porsche 918, McLaren P1, Laferrari..
    GTR рулираше с доста по-слаб мотор.
  • 6 PlimP

    2 0 Отговор
    да уе, .ах си спирачките :Х, ще е грозна картинката ако се вози индивид, който не е свикнал с подобно ускорение :D
  • 7 Кош

    0 2 Отговор
    Няма място японския кош до БЛАГОРОДНИКА Koenigsegg!!!!!!
  • 8 на баба ти футболните гащи

    2 0 Отговор
    до кош:
    гтр е към 600 -700 коня максимум а кьонисега е 1340 коня ама като ти чета коментара май си доста тъп за да разбереш какво значи това....

    Коментиран от #19

  • 9 JordanGTR

    2 0 Отговор
    Имайте си на предвид,че нисана е с 550 конски сили и поставил време няма и 1 секунда повече от Агерата ,която от своя страна е 1341 конски сили :)
  • 10 Evolution

    1 4 Отговор
    Е нали вашия прословут нисан е голяма бечка и наказва наляво и надясно... Пък като го бият някъде и се започват с оправданията... .. Да не говорим че едното е играчка за 100 хил. който всеки си мисли че с малко тунинг става самолет и е най-доброто, а другото е кола и инженерна мисъл години напред и струва само 1-2 милиона...

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Перфектен коментар

    1 4 Отговор

    До коментар #10 от "Evolution":

    Перфектен коментар колега, идеално им го каза на тези гтр фенчета, дето само на електронни игри играят по цял ден и си мислят, че всичко където хвърчи се яде!
  • 12 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Evolution":

    Те защото в Нисан викаш нямат инженери, а? Ти си жалък с тъпизмите си!!! Не съм фен на японските коли, но на черното не може да кажеш бяло. По твоята изкривена логика излиза, че Мерцедес не могат да правят коли, защото нямат кола с 1200 к.с.
    Какви инженери има в тази малка шведска фирма, та си тръгнал да ги мериш с Нисан?

    Коментиран от #24

  • 13 nikitoblend

    3 0 Отговор
    От клипа останах с впечатлението че тези просто се размотават по пистата и са поставили рекорд. Даже изглежда като несериозно шофиране.
  • 14 1234

    0 2 Отговор
    Егати туриста!!!
    Това аз ако го карам
    хронометърът щеше да спре
    доста по-рано!!!

    Коментиран от #23

  • 15 Гост

    4 0 Отговор
    Ами а бяхте видели, че направиха две обиколки, и първата беше подгряваща!!!
  • 16 Bravo

    3 0 Отговор
    Познавате ме, не съм фен на японското, но като прочетох първо статията и си казах 'браво на ГТР-а, с 1/2 от мощността на Кьонигсег-а, а почти еднакво време'. Обаче като гледах клипа, няма да си кривя душата, пилота просто правеше обиколки на пистата. Представям си какво ще е ако се заемат сериозно с нещата. Сякаш завоите ги взема ей така на шега. Хареса ми.
  • 17 e nikolov

    1 0 Отговор
    Никой не е казал,че това е рекордната обиколка.
  • 18 Роман (Маверика) Ценов

    1 2 Отговор
    Не. Такива коли не харесвам. Малки са ,неудобни, тясни вътре не мога да се обърна. Имам семейство, деца, багаж ходиме на вилата всяка неделя. Предпочитам нещо по-удобно

    Коментиран от #32

  • 19 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "на баба ти футболните гащи":

    Тва значи, че ГТР-а е хем по-тежък, хем два пъти по-немощен, хем почти толкоз бърз на писта. Това идва от доброто 4x4 и превъзходния баланс на колата.
    Колкото до Кьонихсега - наистина би трябвало да е доста по-бърз, а тоя пилот доста спокойно го кара - не мисля че стигна до лимита на колата, щото обратен волан чука доста рядко.
  • 20 Хъша

    5 1 Отговор
    За всички които се напъват по долу спец. за комент 10 и педала от комент 11 .Нисан ГТР е направен за да покаже възможностите на Нисан в автомобилостроенето като качествата на колата са доказани многократно срещу доста иенити съперници , а ако има недостатъци те до се дължат най вече на цената 100хил долара.Кйонигсег от друга страна е коренно различна кола която няма място за сравнение. Екипа които е създал е малък , но изглежда си разбира от работата , а лично за мен Кристиян фон Кйонигсег е гении.Един човек които има късмета да има богати родители които да дадът старт на проекта , изключително интелигентен, и най важното , влюбен в автомобилите.Та за колата , той сам признава че никога не е имал за цел колата да попада в някаква ценова граница.Винаги във всички детайлии разработки не е имало компромис с качеството съответно много не го и интересувала цената. Само като видите че кабелите в тази кола нямат нищо общо с стандартните , тъй като стандартните по които вървят данни от датчици , сензори и т.н. са бавни и видите колко струват ще разберете за какво автомобилно бижу става на въпрос. Само глупак може да се опитва да сравнява ГТР с ONE:1. И двете коли са уникални но в своите класове.

    Коментиран от #21

  • 21 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "Хъша":

    Буахаха, кво му е гениалното? Проектът му стартира в интернет. Набира някаква популярност, при това има финансите да го даде на външни фирми да направят инженеринга и изработката на компонентите. Купува едно хале и наема 20 майстора да монтират, боядисат и настроят с лаптоп компонентите.
    Колата не разполага с 4х4 и за това дава време подобно на ГТР. Освен това е сметната да прави доста по-висока скорост, което на тая писта е недостатък, щото скоростите са "на рядко" от нисана и не може да се оползотвори въртящия момент в завоите.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 вуяя

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "1234":

    най-много да спреш в някое дърво..
  • 24 Evolution

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Само ми отговори защо този нисан се харесва на малки сополивковци като теб, а здраво мислещите и разбиращи от коли хора го подминават и предпочитат да дадат още малко пари за да имат нещо което е изградено с мисълта за стил и класа?! Играчка, евтина играчка за малки пикльовци... Има си дума за коли като Мерцедес, Ферари, Ламборгини, Астън Мартин и още ред други и то е - ПРЕМИУМ! Думата описваща нисан - японски играчка еднодневка... А до Хъша - ами като нямат база за сравнение вземете се спрете най-накрая да го бутате тоя наляво надясно с цел да го изтъквате колко е "най" при положение че не е... Малко се ориентирайте, а не при всеки провал да ревете че няма място за сравнение... И една съществена разлика - Кьонингсег е направен с любов и не на конвейер...

    Коментиран от #26

  • 25 аз

    2 1 Отговор
    Хем нисана е евтин пък за малко повече пари получаваш стил и класа.Значи получаваш евтин стил и евтина класа.Нисана е направен да чупи рекорди а не да се показва колко е премиум.С целта за която е създаден GTR се справя повече от добре.Защо според теб твоите премиуми вдигнаха конете до 600-1000?Защото в една от дисциплините с които са известни а именно ускорението,започнаха да издишат.При еднаква мощност японеца ги мачка когато си поиска.Сега отивай мама да ти смени памперса за да не ти излезне прякор.
    А относно кьонигсега-кола от друга планета😝
  • 26 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Evolution":

    Абе аз мога да съм ти баща, ти си тръгнал да се правиш на пораснал!
    Това ли е смешния аргумент срещу Нисана - че бил за деца?
    Нисана е страхотна машина, както и Кьонисега - но двата са различни класове!
    А ти щом слагаш Мерцедес при Ферари, Ламборджини и Астон Мартин, значи си пълен лаик и плямпалник!!!
  • 27 Пешо

    0 0 Отговор
    Къде е това постижение на тоя Scuderia Cameron Glickenhaus, че нещо не го виждам!
  • 28 На дядо ти калцуните

    1 0 Отговор
    One го разхождат по тая писта, а на тоя Нисан са му изкарали душата + на бензин конете падат с 200, айде седни и помисли малко

    Коментиран от #30

  • 29 Shmeker

    0 1 Отговор
    Ако се сравняват двете коли, то Нисанът е много повече за предпочитане, защото може да се кара всеки ден. Кьонихсегът единствено развива по-висока скорост, но е прекалено висока за да се пробва реално.
    Освен това като цена е много по-скъп, не съм правил сметка, ама може да се окаже, че струва колкото дозина -две нисани.
    На дизайн Кьонихсегът е доста по-красив.
  • 30 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "На дядо ти калцуните":

    Не знам дали го разхождат, но на две три места все пак врътнаха доста сериозно обратен волан. Ако му сложат два електромотора на предните гуми тогава нещата ще са в силна полза за Кьонихсега, но не знам кога ще го направят. Май имаше такива планове, но батко ти Кристиан сигурно чака да му го проектират англичаните в момента.

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Shmeker":

    Плановете са електродвигателите да са основното задвижване,а ДВГ-то да върти генератор,който да ги захранва,нарича се сериен хибрид,за разлика от паралелните от рода на Приус и прототипа вече го показаха.Просто още няма достатъчно мощен акумулатор,иначе "батко" ти Кристиан си кара Теслата и си общува сериозно с Нунцио ла Векиа за техните акумулатори за QUANT F, тази година в Женева се движеха като залепени.

    Коментиран от #33

  • 32 Роман Ценов

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Роман (Маверика) Ценов":

    Ако те срещна някъде ще ти дам едно семейство.Предлагам ти да се видим някъде,пиши кога и къде.
  • 33 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    То тва дето го описваш не е ли Шевролет Волт или Опел Ампера?

    Коментиран от #34

  • 34 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Shmeker":

    Донякъде да,само че в Шевролета и Опела има акумулатори и ДВГ-то ги дозарежда когато се изтощят,а при Кьонигсег тока отива направо в елдвигателите през буферни суперкондензатори, заради по-малкото тегло. Но крайната цел си остава изцяло електрическо задвижване

    Коментиран от #35

  • 35 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Суперкондензаторите май ще бъдат нещото, което ще продава електро колите и хибридите. Стига да нямат голям саморязряд.