Шведският мегакар Koenigsegg One:1 счупи рекорда за сериен автомобил на японската писта Сузука. Уникалното купе измина обиколката за 2.17.57 мин - постижение, което е по-добро с цели 0.79 секунди от досегашния рекорд на трасето, който принадлежи на Nissan GT-R.
Зад волана на Koenigsegg One:1 беше фирмения тестпилот Робърт Свервански, който обясни, че ако бъдат направени настройки на автомобила специално за това трасе, то времето на обиколка ще е значително по-добро от поставения рекорд
Свервански заяви още, че е за първи път на пистата Сузука и като цяло, преди да постави рекорда, е изминал само 20 обиколки. Представители на шведската компания също казаха, че не са се подготвяли за рекорд. Настройките на колата са били абсолютно стандартни.
Гумите също са серийните Michelin Pilot Sport Cup 2, а горивото в резервоара е обикновен бензин, а не биоетанол Е85, с който практически се достига максималната мощност на мегакара. Най-общо, компанията е искала да демонстрира колата пред японски журналисти и за рекорд въобще не е мислено.
Ще припомним, че мощността на One:1 е един мегават. Този термин вече се използва и при автомобилите и е равен на 1 000 киловата, което пък от своя страна е съизмеримо с мощност от 1 341 конски сили по SAE или 1 360 по DIN. Именно от там идва и прозвището мегакар.
Автомобилът се задвижва от петлитров осемцилиндров двигател с два високопроизводителни турбо компресора. От 0 до 400 км/ч мегакарът ускорява за 20 секунди, а от тази скорост да се приведе обратно в пълен покой са нужни 10 секунди.
По време на спиране задният спойлер играе ролята на въздушна спирачка, като рязко променя ъгъла си и обезпечава на автомобила сила на натиск от 600 килограма. Амортисьорите са активни, а задното антикрило и определени елементи от броните са подвижни и се регулират от скоростта.
Масата на мегакара е 1341 килограма, което означава, че на всеки килограм се пада по една конска сила мощност. Гигантският въртящ момент се предава на колелата посредством седемстепенна трансмисия с два съединителя.
Сега основната цел на шведите от Koenigsegg е техният One:1 да счупи рекорда за обиколка на серийна кола на Нюрбургринг. Целта на шведите е да достигнат време за една обиколка на "Зеления ад" равно на 6.30 минути.
Сегашното върхово постижение на Нюрбургринг принадлежи на SCG-003, разработен от компанията Scuderia Cameron Glickenhaus, собственост на американския магнат Джеймс Гликенхаус. Времето за обиколка на SCG-003 на Нюрбургринг е 6.42 минути.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
12:24 28.05.2015
2 Христомир
12:24 28.05.2015
3 DUDE
1. Koenigsegg Agera One:1 2:17.00
2. Nissan GT-R 2:18.36
Коментиран от #4
12:37 28.05.2015
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Shmeker
Тук обаче ги няма Porsche 918, McLaren P1, Laferrari..
GTR рулираше с доста по-слаб мотор.
13:04 28.05.2015
6 PlimP
13:34 28.05.2015
7 Кош
13:35 28.05.2015
8 на баба ти футболните гащи
гтр е към 600 -700 коня максимум а кьонисега е 1340 коня ама като ти чета коментара май си доста тъп за да разбереш какво значи това....
Коментиран от #19
14:07 28.05.2015
9 JordanGTR
14:15 28.05.2015
10 Evolution
Коментиран от #11, #12
14:40 28.05.2015
11 Перфектен коментар
До коментар #10 от "Evolution":
Перфектен коментар колега, идеално им го каза на тези гтр фенчета, дето само на електронни игри играят по цял ден и си мислят, че всичко където хвърчи се яде!15:06 28.05.2015
12 Гост
До коментар #10 от "Evolution":
Те защото в Нисан викаш нямат инженери, а? Ти си жалък с тъпизмите си!!! Не съм фен на японските коли, но на черното не може да кажеш бяло. По твоята изкривена логика излиза, че Мерцедес не могат да правят коли, защото нямат кола с 1200 к.с.Какви инженери има в тази малка шведска фирма, та си тръгнал да ги мериш с Нисан?
Коментиран от #24
15:13 28.05.2015
13 nikitoblend
15:42 28.05.2015
14 1234
Това аз ако го карам
хронометърът щеше да спре
доста по-рано!!!
Коментиран от #23
16:05 28.05.2015
15 Гост
16:32 28.05.2015
16 Bravo
16:43 28.05.2015
17 e nikolov
16:48 28.05.2015
18 Роман (Маверика) Ценов
Коментиран от #32
17:42 28.05.2015
19 Shmeker
До коментар #8 от "на баба ти футболните гащи":
Тва значи, че ГТР-а е хем по-тежък, хем два пъти по-немощен, хем почти толкоз бърз на писта. Това идва от доброто 4x4 и превъзходния баланс на колата.Колкото до Кьонихсега - наистина би трябвало да е доста по-бърз, а тоя пилот доста спокойно го кара - не мисля че стигна до лимита на колата, щото обратен волан чука доста рядко.
17:49 28.05.2015
20 Хъша
Коментиран от #21
18:04 28.05.2015
21 Shmeker
До коментар #20 от "Хъша":
Буахаха, кво му е гениалното? Проектът му стартира в интернет. Набира някаква популярност, при това има финансите да го даде на външни фирми да направят инженеринга и изработката на компонентите. Купува едно хале и наема 20 майстора да монтират, боядисат и настроят с лаптоп компонентите.Колата не разполага с 4х4 и за това дава време подобно на ГТР. Освен това е сметната да прави доста по-висока скорост, което на тая писта е недостатък, щото скоростите са "на рядко" от нисана и не може да се оползотвори въртящия момент в завоите.
18:14 28.05.2015
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 вуяя
До коментар #14 от "1234":
най-много да спреш в някое дърво..22:24 28.05.2015
24 Evolution
До коментар #12 от "Гост":
Само ми отговори защо този нисан се харесва на малки сополивковци като теб, а здраво мислещите и разбиращи от коли хора го подминават и предпочитат да дадат още малко пари за да имат нещо което е изградено с мисълта за стил и класа?! Играчка, евтина играчка за малки пикльовци... Има си дума за коли като Мерцедес, Ферари, Ламборгини, Астън Мартин и още ред други и то е - ПРЕМИУМ! Думата описваща нисан - японски играчка еднодневка... А до Хъша - ами като нямат база за сравнение вземете се спрете най-накрая да го бутате тоя наляво надясно с цел да го изтъквате колко е "най" при положение че не е... Малко се ориентирайте, а не при всеки провал да ревете че няма място за сравнение... И една съществена разлика - Кьонингсег е направен с любов и не на конвейер...Коментиран от #26
22:56 28.05.2015
25 аз
А относно кьонигсега-кола от друга планета😝
23:32 28.05.2015
26 Гост
До коментар #24 от "Evolution":
Абе аз мога да съм ти баща, ти си тръгнал да се правиш на пораснал!Това ли е смешния аргумент срещу Нисана - че бил за деца?
Нисана е страхотна машина, както и Кьонисега - но двата са различни класове!
А ти щом слагаш Мерцедес при Ферари, Ламборджини и Астон Мартин, значи си пълен лаик и плямпалник!!!
09:09 29.05.2015
27 Пешо
10:39 29.05.2015
28 На дядо ти калцуните
Коментиран от #30
11:41 29.05.2015
29 Shmeker
Освен това като цена е много по-скъп, не съм правил сметка, ама може да се окаже, че струва колкото дозина -две нисани.
На дизайн Кьонихсегът е доста по-красив.
13:35 29.05.2015
30 Shmeker
До коментар #28 от "На дядо ти калцуните":
Не знам дали го разхождат, но на две три места все пак врътнаха доста сериозно обратен волан. Ако му сложат два електромотора на предните гуми тогава нещата ще са в силна полза за Кьонихсега, но не знам кога ще го направят. Май имаше такива планове, но батко ти Кристиан сигурно чака да му го проектират англичаните в момента.Коментиран от #31
13:37 29.05.2015
31 гост
До коментар #30 от "Shmeker":
Плановете са електродвигателите да са основното задвижване,а ДВГ-то да върти генератор,който да ги захранва,нарича се сериен хибрид,за разлика от паралелните от рода на Приус и прототипа вече го показаха.Просто още няма достатъчно мощен акумулатор,иначе "батко" ти Кристиан си кара Теслата и си общува сериозно с Нунцио ла Векиа за техните акумулатори за QUANT F, тази година в Женева се движеха като залепени.Коментиран от #33
02:00 30.05.2015
32 Роман Ценов
До коментар #18 от "Роман (Маверика) Ценов":
Ако те срещна някъде ще ти дам едно семейство.Предлагам ти да се видим някъде,пиши кога и къде.16:15 30.05.2015
33 Shmeker
До коментар #31 от "гост":
То тва дето го описваш не е ли Шевролет Волт или Опел Ампера?Коментиран от #34
18:46 30.05.2015
34 гост
До коментар #33 от "Shmeker":
Донякъде да,само че в Шевролета и Опела има акумулатори и ДВГ-то ги дозарежда когато се изтощят,а при Кьонигсег тока отива направо в елдвигателите през буферни суперкондензатори, заради по-малкото тегло. Но крайната цел си остава изцяло електрическо задвижванеКоментиран от #35
01:18 31.05.2015
35 Shmeker
До коментар #34 от "гост":
Суперкондензаторите май ще бъдат нещото, което ще продава електро колите и хибридите. Стига да нямат голям саморязряд.10:05 31.05.2015