Last news in Fakti

10 Юли, 2004 21:08 12 312 1

Голямото куче

  • mitsubishi-
  • mitsubishi grandis-
  • mitsubishi grandis 2.4 mivec 16v sohc intense

“Latrante grandis latrat statim et alter” - крилата латинска фраза, която в превод означава: “Когато голямо куче залае, веднага и друго ще подхване”. Сега обаче няма да си говорим за четириноги, а ще стане дума за големи автомобили. Аналогията с тази поговорка е следната: В началото на 80-те години Chrysler извади едно от “големите кучета”, което нарече Voyager. Така започна ерата на семейните ванове. Истинското им нашествие в Европа последва малко по-късно и то благодарение най-вече на Renault. С присъщия си авангардизъм французите първи възприеха идеята и я осъществиха на практика. Mitsubishi пък се намеси в “надлайването” със своя Space Wagon. Днес обаче европейският пазар е завладян и от “хрътките” на Citroёn и Peugeot, а самураите от Mitsubishi отново се опитват да се намесят в тази “кучешка схватка”, при това с ван, носещ моделното име Grandis (от лат. голям). Така на пазара се появи още едно “Голямо куче”, което е и тема на този материал. У нас Grandis се продава само с един бензинов двигател с обем от 2.4 литра и мощност 165 к.с. - MPV (Multi Purpose Vehicle) съчетаващо агресия и функционалност.

Екстериор

Като видите за първи път агресивните форми на Grandis, едва ли ще направите аналогия с някой от предшествениците. Фирмените черти обаче са на лице, като някои от тях са скрити под “луксозната опаковка”. Дизайнерите на Mitsubishi неотлъчно следват тенденцията на новите си модели Lancer и Outlander, като това личи най-вече в “муцуната” на новия многофункционален автомобил. Предните светлини са с типичната за “диамантите” злобна форма, силно издължена назад и нагоре. Интерес представляват допълнителните фарове, които са ефектно вградени в предната броня, като отворите за тях изглеждат по-големи от самите фарове. В масивната предна броня се намира и радиаторната решетка, която е доста голяма - факт, който допълнително подчертава агресивния вид на спортно изглеждащия ван. За разлика от основните аналози, задните врати на “Голямото куче” не се плъзгат, а се отварят по общоприетия начин. Предният капак е силно скосен и плавно прелива в голямото ветроупорно стъкло. В задната си част ванът също се “снижава”, което създава усещане за динамична и перфектно изчислена аеродинамична форма. Още една от отличителните черти на Grandis са леко изсечените форми - идентичност, която доста различава японския ван от основните му алтернативи. С други думи автомобилът ще се хареса на семейни господа, които още не са загубили тръпка към спортно изглеждащи возила.

Интериор

В разрез със силно изсечените външни линии на автомобила, в салона се забелязва подчертана мекота.

Това се дължи на доста авангардните био-форми на арматурното табло и на повечето декоративни елементи. Централната конзола е силно изпъкнала в средната си част. Именно там е разположен скоростният лост - решение присъщо и за други автомобили от този сегмент. Интересното обаче е друго. Трудно ще откриете в интериора на Grandis дори и едно ръбче. Седалките са удобни, но не особено големи (като се имат предвид габаритите на колата). Твърди са, но ергономичността им до голяма степен компенсира евентуален дискомфорт. За сметка на това настройките им и различните позиционирания са безброй - факт, който ви дава свобода да моделирате салона по доста различни начини. Обемът на багажния отсек може да варира в голям диапазон.Подът по цялата дължина на каросерията е абсолютно равен, а и петте врати не са никак малки. Остъклената площ също е огромна, като придава усещане за простор на и без това немалкото купе. Третият ред седалки се отличава с комфорт, който липсва при някои от алтернативите. В Grandis всички пасажери се чувстват еднакво добре.

Двигател и ходови характеристики

За подобен автомобил 2.4-литровият бензинов агрегат не е от най-удачните варианти с оглед икономичност. Въпреки това трябва да признаем, че моторът има своите достойнства. На първо място трябва да се отбележи отличната динамика и ниските децибели. Двигателят е изключително безшумен. Дори когато работи на високи обороти, шум в купето не се чува. Ванът е сравнително стабилен в остри завои, като кренът е приличен за возило с височина 1 690 мм. От управлението обаче не може да се изпита пълно удоволствие. Воланът реагира малко мудно, меката возия и електронният педал на газта са сред причините за недотам приличното ускорение на колата от място. Останалите възли и агрегати са без забележка, като спирачната система е сработена много добре.

Цена

Парите за такъв автомобил са доста прилични. Особено като се имат предвид качествената японска изработка, наличието на изключително богато базово оборудване и иновационният дизайн. Ако пък и искате да разлаете кучетата около себе си, Grandis е един от добрите варианти.

Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC 16V SOHC Intense
Плюсове
1. Двигателят е изключително безшумен.
2. Третият ред седалки се отличава с комфорт, който липсва при някои от алтернативите.
Минуси
1. Воланът реагира малко мудно.
2. Меката возия и електронният педал на газта са едни от причините за недотам приличното ускорение на колата от място.

 

Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC 16V SOHC Intense
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
2 378 куб. см.
Максимална мощност
121 Kw/165 к.с. при 6 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
217 Нм при 4 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
10.0 : 1
Маса на единица мощност
9.9 кг/к.с. (13.5 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 765
1 795
1 690
Междуосие
2 830
Маса, кг

1 635

Допустимо натоварване, кг
615
Обем на багажника,л.
н.д.
Вместимост на резервоара, л
65

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

13.4 л/100км
7.2 л/100км
9.9 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
10.0
Максимална скорост
200 км/ч.
Гуми
215/55R17
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 51 980

 

Базово оборудване
17" алуминиеви джанти, Боя металик, Брони в цвета на купето, Тонирани стъкла, Електронен имобилайзер вграден е ключа, Чистачки на предното стъкло с припокриване, 2 степени и променлив интервал съобразно скоростта, Фарове за мъгла, Халогенни фарове с интегрирани мигачи, Централно заключване с дистанционно, вградено в ключа, Заден спойлер с високо монтирана трета стоп-светлина, Вградени мигачи в огледалата за обратно виждане, Ел.отопляеми и регулируеми огледала за обратно виждане в цвета на купето, Дръжки на вратите в цвета на купето, Задна светлина за мъгла, Задна чистачка с дюза за почистване, Отопление на задния прозорец с авт. изключване, Предни електрически стъкла със сензори, Задни електрически стъкла със сензори, Климатроник - двузонален с функция за бързо отопление на купето, Допълнителна жабка в централното табло, Радио CD-RDS с 6 високоговорителя, Втори ред въздуховоди, Сгъваеми табли на задната страна на предните седалки, Джобове на гърба на предните седалки, Централно табло в два цвята, Ел. регулиране на фаровете по височина, Вградена антена, Поленов филтър, Регулируема по височина седалка на водача, Делими 60:40 и плъзгаща се 2-ри ред седалка, сгъваща се към 1-ви ред, Делима 50:50 седалка на 3-ти ред, прибираща се в пода или с пълно обръщане, Автопилот, Мулти информационен централен дисплей с отчитане на външна температура, среден разход на гориво, средна скорост, часовник, Сила и посока на въздушен поток, Макс. пробег с остатъчно гориво, ABS, EBD, MASC (активен контрол на стабилността), MATC (активен контрол на сцеплението), Предни триточкови пиротехнически колани, 3 триточкови пиротехничеси колана с ограничители на силата за 2-ри ред, 2 триточкови пиротехничеси колана за 3-ти ред, Предни въздушни възглавници за водача и пътника SRS с деактивираща функция за въздушната възглавница на пътника, Странични въздушни възглавници SRS за 1-ви ред, Завесни въздушни възглавници SRS на 1-ви и 2-ри ред, Регулируеми във височина подглавници за всички седалки, Усилващи греди в странични врати, Стандартна резервна гума и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС

 

Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC 16V SOHC Intense
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CITROЕN C8
Работен обем
2 179 см3
Мощност

94 кВт/130 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
314 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4762/1854/1750
Ускорение
13.6 сек
Максимална скорост
182 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.1 л/100 км
5.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
56 966 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатроник
серийно
CHRYSLER VOYAGER
Работен обем
2 429 см3
Мощност

110 кВт/150 к.с.
при об/мин 5 250

Максимален въртящ момент
229 Нм
при об/мин 3 850
Габарити, мм
4733/1950/1740
Ускорение
12.5 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

14.4 л/100 км
8.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
55 306 лв.
ABS
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатроник
серийно
PEUGEOT 807
Работен обем
2 179 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
314 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4727/1854/1762
Ускорение
13.6 сек
Максимална скорост
182 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.1 л/100 км
5.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
55 020 лв.
Цени на някои екстри:

ABS
серийно
Еърбег, 6 бр.
серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВАСО

    0 1 Отговор
    ЦЕНАТА МАИ ГОЛЯМА